Rädda galaxen i virtual reality

Robot
Rädda galaxen i virtual reality

Flagship ska ge storskalig Homeworld-strategi med Oculus Rift.

#homeworld, #sins-of-the-solar-empire


Inaktiv
Rädda galaxen i virtual reality

Detta såg faktiskt ganska bra ut Blir till att snegla på detta och se hur utvecklingen går

Medlem

Ok... Det där, VAR AWESOME Jag hoppas de lyckas bara. Att ingen har tänkt på ett rymd RTS i första person förut, det här verkar ju asläckert.

Spela det här med polarna skulle vara riktigt grymt också

Medlem

I framtiden kommer alla bara sitta hemma med VR-headset och leva i en drömvärld. Det blir som i "The Matrix". Calling it right now!

Medlem

Har redan en vision om hur livet som framtida pensionär ska bli, ENGAGE!

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

I framtiden kommer alla bara sitta hemma med VR-headset och leva i en drömvärld. Det blir som i "The Matrix". Calling it right now!

Om vi får välja hur vi ska dö så är jag helt okej med det här!

Medlem

Det kan faktiskt bli väldigt bra, men frågan är om oculus rift är en bra marknad att satsa på ännu

Medlem

Har länge längtat efter ett spel likt detta, men jag är fortfarande för osäker på om de här utvecklarna lyckas ta konceptet hela vägen för att våga satsa på dem. Har varit en hel del kickstarter-besvikelser där tanken var god men utförandet mindre gott.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Har länge längtat efter ett spel likt detta, men jag är fortfarande för osäker på om de här utvecklarna lyckas ta konceptet hela vägen för att våga satsa på dem. Har varit en hel del kickstarter-besvikelser där tanken var god men utförandet mindre gott.

Samma här. Har väntat evigheter på något liknande, men jag tror det blir extremt svårt att föra det från tanke till ett spel med dagens teknik. Krävs ju något som liknar en fulldive för att det ska skapa den stämningen man vill åt på ett massivt slagskepp under fientlig eld i rymden.

Sen har jag inte testat VR sedan början av 90-talet, så jag kan ju ha fel.

Men idén är häftig, inget snack om saken.

Medlem
Skrivet av oudiose:

Det kan faktiskt bli väldigt bra, men frågan är om oculus rift är en bra marknad att satsa på ännu

Tror det är nu eller aldrig. Om inte Oculus Rift/VR lyckas dra igång denna rundan lär det ligga på is ytterligare en gång i flera år.

Medlem

Hoppas den har coop


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var det bara jag som reagerade på att flera skepp hade en tydligt markerad "framåtdrift" med någon slags (jet?)stråle, tillsammans med andra skepp som befann sig precis bredvid...utan stråle?
Så vitt jag vet så kan ett föremål i vakuum, opåverkat av gravitation, enbart accelerera i diverse riktningar, och då känns det väldigt fel när ett föremål står och accelererar för fulla muggar i samma hastighet som ett annat bredvid, som till synes inte accelerera alls.

Visst, inte värre än ljud av explosioner och laserstrålar i rymden, men ändå Kanske kan bli bra, vem vet.

Medlem

Efter att ha testat Oculus Rift är jag inte så säker. Blev jäkligt besviken. Kan inte se mig sitta med så låg upplösning och eftersläpning under någon längre tid.
Tror mer på teknik som "omvända wiimote" där det som händer på TV-skärmen påverkas av att du rör på ditt huvud. (Look it up, orkar inte förklara)

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Efter att ha testat Oculus Rift är jag inte så säker. Blev jäkligt besviken. Kan inte se mig sitta med så låg upplösning och eftersläpning under någon längre tid.
Tror mer på teknik som "omvända wiimote" där det som händer på TV-skärmen påverkas av att du rör på ditt huvud. (Look it up, orkar inte förklara)

...nu är iofs inte det retail oculus rift du provat. Mycket kan och kommer hända tills release.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Man får väl hoppas det, hänt mycket sedan första versionen också ju, men som sagt, tycker en ordentlig TV/skärm och http://youtu.be/Jd3-eiid-Uw känns som en roligare, billigare och långsiktigt mer hållbar idé för "immersion" tills tekniken hinner ikapp (om den någonsin gör det). Tycker till och med bara demo-videon är häftig, men jag har sett samma koncept "live" - jäkligt häftig upplevelse. Nintendo var så rätt på det med wiimote att de inte själv fattade hur bra teknik de hade.
Som sagt mest förvånad över att wow-känslan helt uteblev, trodde jag skulle bli helt såld, men det kändes knapp märkbart bättre än förra vändans VR-hysteri (back in the days när jag var ung) förutom att hjälmen inte vara så s4t4ns tung att man knäckte nacken.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Man får väl hoppas det, hänt mycket sedan första versionen också ju, men som sagt, tycker en ordentlig TV/skärm och http://youtu.be/Jd3-eiid-Uw känns som en roligare, billigare och långsiktigt mer hållbar idé för "immersion" tills tekniken hinner ikapp (om den någonsin gör det). Tycker till och med bara demo-videon är häftig, men jag har sett samma koncept "live" - jäkligt häftig upplevelse. Nintendo var så rätt på det med wiimote att de inte själv fattade hur bra teknik de hade.
Som sagt mest förvånad över att wow-känslan helt uteblev, trodde jag skulle bli helt såld, men det kändes knapp märkbart bättre än förra vändans VR-hysteri (back in the days när jag var ung) förutom att hjälmen inte vara så s4t4ns tung att man knäckte nacken.

Ja det är stor skillnad redan från DK1 till DK2...och jag är ganska så säker på att Retail kommer vara riktigt bra. Sen vet jag inte vad du provade för spel/demos..jag har väl en 200 och åtminstone ett par av dom imponerar på mig riktigt. Slender liret var ett av dom (otroligt nog...få gånger jag faktiskt varit rädd när jag spela!).

Annars var Hawken riktigt coolt. Tyvärr var det av någon konstig anledning grötig grafik utanför hytten man sitter i - men kontrollerna och den virtuella cockpiten var något av det coolaste jag spelat. (synd att spelet var mindre kul...ge oss ett orcentligt Mechwarrior!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar