Plex på väg till Xbox

Robot
Plex på väg till Xbox

Strömma din media till Xbox 360 och One på ett busenkelt sätt.


Medlem
Plex på väg till Xbox

XBMC hade varit trevligare

Medlem

Nej fortsätter med min XBMC maskin hemma


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Plex är välkommet! Och sen kommer uppspelning av tex MKV via DLNA denna månad!

Medlem
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi numera

Inaktiv
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi, som Bojkott redan har poängterat För övrigt så finns väl "XBMC" redan på Xbox 360? Eller var det till endast det första Xbox? XBMC är ju en förkortning till Xbox Media Center.

Trevligt med att Plex hittar även till konsolen ^^ Synd att jag inte har någon bara, och Google Chromecast (som jag inte heller har... än) är mycket enklare och billigare.

Medlem

Har man en w8.1 så det enda som inte går att ströma är mkv filer, dock så stöjder den mkv ifall du har det på en usb disk och kör in i boxen.

Klart inte lika snygg lösning som plex kanske, men frågan är om det behövs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tråkigt nog så höjde Plex ganska nyligen priset på Plex Pass...

Medlem
Skrivet av DanVeteran:

Tråkigt nog så höjde Plex ganska nyligen priset på Plex Pass...

Äntligen lyckades jag göra en bra deal köpte plex lifetime för <500 kr

Medlem

Sådär ja! Nu får den gärna komma till PS3/PS4 bara så är det klockrent

Medlem

Plex är skitbra, använder det till min Chromecast Sjukt smidigt.

ELF
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi numera

Beror på om man uppdaterat eller ej


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi, som Bojkott redan har poängterat För övrigt så finns väl "XBMC" redan på Xbox 360? Eller var det till endast det första Xbox? XBMC är ju en förkortning till Xbox Media Center.

Trevligt med att Plex hittar även till konsolen ^^ Synd att jag inte har någon bara, och Google Chromecast (som jag inte heller har... än) är mycket enklare och billigare.

endast vanliga xbox
finns XBMC har bytt namn ett par gånger, hette först XBMP (xbox media player)

fast idag funkar inte xbmc på gamla xbox heller (de nyare versionerna) :/

Medlem
Skrivet av DanVeteran:

Tråkigt nog så höjde Plex ganska nyligen priset på Plex Pass...

Håller med! Hade nog lätt köpt ett lifetime-pass om de annonserat ut detta innan prisändringarna.

Medlem

Kör vidare med min Synology och deras egna Mediaserver som klart överglänser Plex. Men absolut bra för Xbox ägare som inte har en Smart TV.

Medlem

De släppte iallafall chromecast streamingen gratis tillslut så jag är ganska så nöjd

Förmodligen kommer det inte att behövas plexpass för att streama till xbox 360/one heller i framtiden.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi numera

Beror på om man uppdaterat eller ej

På samma sätt som att Origin heter EA Download Manager?

Medlem

Trevlig nyhet, fast jag kör med Chromecast så har inte så stort behov. Fast fördelen med Xbox är att det går att köra kabel så man slipper trådlös överföring.

Alla Plex Pass features blir gratis efter ett tag, så det är inte nödvändigt med Plex Pass. Dock köpte jag ett life time pass för ett halvår sedan för att stötta utvecklarna.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi, som Bojkott redan har poängterat För övrigt så finns väl "XBMC" redan på Xbox 360? Eller var det till endast det första Xbox? XBMC är ju en förkortning till Xbox Media Center.

Trevligt med att Plex hittar även till konsolen ^^ Synd att jag inte har någon bara, och Google Chromecast (som jag inte heller har... än) är mycket enklare och billigare.

ChromeCast är skit, avbeställ. Den laggar och har ofta problem med att streama saker högre än 480p.

(Rättat fel stavningar.)

Inaktiv
Skrivet av Ducci:
Skrivet av edgren:
Skrivet av insilence:

XBMC hade varit trevligare

Det heter Kodi, som Bojkott redan har poängterat För övrigt så finns väl "XBMC" redan på Xbox 360? Eller var det till endast det första Xbox? XBMC är ju en förkortning till Xbox Media Center.

Trevligt med att Plex hittar även till konsolen ^^ Synd att jag inte har någon bara, och Google Chromecast (som jag inte heller har... än) är mycket enklare och billigare.

crome cast e skit, avbeställ. laggar har problem med att streama saker högre ön 480

"crome cast"? Vad är det?

Medlem

Grymt! Väntat ett tag på på denna även om man har en pc är det smidigt att köra det via one.

Medlem

P.lex?

Inaktiv

meh netflix bettre

Medlem

Är det inte allt det här xbox1 ska klara av vartefter? Vad är egentligen vitsen med en sådan här app då? Samt att den kostar pengar.


signatur

Jäh!

Medlem

köpte en plex idag tack vare denna artikel, blev så jävla sugen på att spela eve igen bara jag såg ordet.

Medlem

varför skriver fz xbox i rubriken, när de menar xbox one/xbox 360,
xbox är deras första konsoll
sluta blanda ihop dem...


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar