Shadow of Mordor – jämförs på PC och PS4

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av marcus8958:

Sweclockers skrev:
"Det finns dock vissa frågetecken runt jämförelsen, frånsett Youtubes välkomprimerade videoström. Bland annat menar många användare att bildkvaliteten på PC-systemet är för låg, och att de frivilliga HD-texturerna knappast kan vara aktiverade."

Eurogamer som gjorde testet skrev i testet att det är ultra textures i testet.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-shadow-...

Vad litar man mest på, Eurogamer som gjorde testet eller användare som påstår saker utan fakta att backa upp påståendet?

Det är ingen som diskuterar huruvida Eurogamer själva påstår att testet är gjort med ultra-texturer påslaget, det är väl klart att de påstår det. Speciellt om de har skrivit det i videon? Diskussionen är kring om det faktiskt är påslaget eller ej.

Och där tycker jag att det inte finns några frågetecken om att HD-texturerna bevisligen inte är aktiverade då jag själv spelar med dessa och skillnaden är betydligt mer konkret än i videon.
Man ska dock inte komma med tomma ord så här har du bevis (tänk på att nedanstående bild är på nära håll, skillnaden är ännu mer märkbar på landskapen på långt håll i själva spelet):

High: http://cl.ly/image/343L2A1c461q

Ultra: http://cl.ly/image/3M0V3B3n2F0a

Eurogamer har förmodligen använt den förkonfigurerade Ultra-inställningen i tron om att alla inställningar ställs på max när man i själva verket måste både ställa in texturupplösning och ambient occulsion på just ultra. Och efter att man har gjort detta måste spelet startas om (det räcker inte med att lämna spelet till huvudmenyn och sedan ladda senaste sparfilen).

Det där är allt annat än bevis. Spela in en video likt Eurogamer gjort och sätt den sida vid sida mot PS4 versionen.
Eller ta ett screenshot för att visa den stora skillnaden på samma ställe som i PS4 versionen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av marcus8958:

Sweclockers skrev:
"Det finns dock vissa frågetecken runt jämförelsen, frånsett Youtubes välkomprimerade videoström. Bland annat menar många användare att bildkvaliteten på PC-systemet är för låg, och att de frivilliga HD-texturerna knappast kan vara aktiverade."

Eurogamer som gjorde testet skrev i testet att det är ultra textures i testet.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-shadow-...

Vad litar man mest på, Eurogamer som gjorde testet eller användare som påstår saker utan fakta att backa upp påståendet?

Det är ingen som diskuterar huruvida Eurogamer själva påstår att testet är gjort med ultra-texturer påslaget, det är väl klart att de påstår det. Speciellt om de har skrivit det i videon? Diskussionen är kring om det faktiskt är påslaget eller ej.

Och där tycker jag att det inte finns några frågetecken om att HD-texturerna bevisligen inte är aktiverade då jag själv spelar med dessa och skillnaden är betydligt mer konkret än i videon.
Man ska dock inte komma med tomma ord så här har du bevis (tänk på att nedanstående bild är på nära håll, skillnaden är ännu mer märkbar på landskapen på långt håll i själva spelet):

High: http://cl.ly/image/343L2A1c461q

Ultra: http://cl.ly/image/3M0V3B3n2F0a

Eurogamer har förmodligen använt den förkonfigurerade Ultra-inställningen i tron om att alla inställningar ställs på max när man i själva verket måste både ställa in texturupplösning och ambient occulsion på just ultra. Och efter att man har gjort detta måste spelet startas om (det räcker inte med att lämna spelet till huvudmenyn och sedan ladda senaste sparfilen).

Det där är allt annat än bevis. Spela in en video likt Eurogamer gjort och sätt den sida vid sida mot PS4 versionen.
Eller ta ett screenshot för att visa den stora skillnaden på samma ställe som i PS4 versionen.

Men nu är det väl så att ps4'an inte har tillgång till de högupplösta texturerna alls? eller har jag missat nåt? Om man då kan påvisa sådan skillnad på pc versionen hur har dom lyckats att inte visa det i videon?

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Är spelet bättre på PC än PS4? eller handlar det bara om fps och upplösning, texturer och sånt.. jag spelar spel för att dom är bra, roliga. Inte för att det är si eller så snyggt.

well, om du kör konsoll så har du knappast valet ändå det har pc-spelare.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:

Jovisst är det skillnad. Men inte på objekt som man normalt lägger ögat på. Dom 6Gb ram som krävs läggs på omgivningen. Inte så mycket på saker och ting som är direkt framför dig som Talion eller orcs. Det är därför det inte "märks" sån stor skillnad när man jämnför såhär.

Dom har inte gjort många landskaps jämnförelser i videon så det är svårt att se. Men om man tittar bortom som på slott och berg så kan man se en skillnad. Detta är inget nytt. Man gör så i nästan alla spel för att spara resurser. Nu har dom bara gett möjligheten att folk som har ett 6Gb grafikkort att ha extra detaljer.

Är det skillnad, Ja. Påverkar det gameplay, Nej.

Personligen tycker jag pc versionen ser mer "crisp" ut. Det är väl det också dom 6Gb ger. Dom kunde ha gjort en "High" texture jämnförelse också.

berätta vad Gameplay är för mig?

Medlem
Skrivet av Tellus82:

Men nu är det väl så att ps4'an inte har tillgång till de högupplösta texturerna alls? eller har jag missat nåt? Om man då kan påvisa sådan skillnad på pc versionen hur har dom lyckats att inte visa det i videon?

Texturerna till PS4 ska motsvara high på PC men det betyder inte att texturerna är komprimerade på samma sätt på PS4 som till PC.

Därför är det viktigt att man tar screenshots eller ännu bättre rörliga bilder ur PS4 versionen och sätter det sida mot sida med ultra texturer på PC versionen som nu Eurogamer påstår sig göra.
Men det roliga är att ingen annan vågat sig på göra samma sak vilket skapar en hel del frågetecken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Såg ingen skillnad mot när jag själv spelar spelet på 100" på medium inställningar 8)
har dock inte provat nå högre för spelet tycker jag borde köra low men jag antar att 720p som min projektor visar så går det bra på medium tydligen.

ska prova leka med inställningarna nästa gång jag ska köra.
har bara ett Geforce GTX 570


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelet ser otroligt mycket bättre ut på pc.

Medlem

Kan någon bekräfta att Ultra HD Textures faktiskt kräver 6GB Vram.
Skiter fullständigt i vad utvecklarna säger krävs utan vill ha fakta.

Angående videon i hand så ser jag faktiskt inte mycket skillnad vilket är förvånande då nästan alla andra jämförelser som gjorts mellan nya konsoler så är PC versionen alltid markant bättre även på Youtube.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

lätt att säga när konsollen precis har släppts, ge det några månader lr mer så blir det som med ps3, att pcn är ljusår ifrån. och nä, för 15 lax får du bra mkt mer på dator än du får på en ps4 även redan idag. utöver det faktum att du kan göra precis allt annat också då, inte bara spela. pc = mer allt, betydligt fler spel tillgängliga än till alla konsoller tillsammans, plus alla program, filmer, allt du kan göra på datorer och internet öht. ps4 = simpla spel enbart.


signatur

//monster

Medlem

Tog några bilder med allt på det högsta, och visst är där skillnad, men knappast en skillnad som är värd att lägga 10k+ på ett 6GB+ grafikkort för.

Ultra Texturer:

High Texturer:

Värt att notera är att jag kör på medium texturer då jag bara har 2 gig som dom flesta andra.

Letade för övrigt efter något att dölja bilderna med för dom som inte är intresserade, men jag hittade inget i EosCode-manualen.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

Ehh va? för under 10 tusen får du en maskin med gtx970 & en i5 4670k, denna kombo springer åttor kring både ps4 & xbone, nu vet ja inte hur ni räknar.

Edit: Hade tråkigt så jag tänkte föregå den kommande frågan på hur en sån burk ser ut, här har ni länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6873527/spelburk

Medlem

en sak jag undrar över är varför dom ens gör detta, lixom det är juh inte som om en konsol kan komma i närheten av vad en PC kan göra, om spelen stödjer det dvs. dock tar du super mario 64 t,ex ja då kanske det inte blir någon skillnad för spelet kan inte bli så mycket snyggare än som det är gjort att vara till max

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det där är allt annat än bevis. Spela in en video likt Eurogamer gjort och sätt den sida vid sida mot PS4 versionen.
Eller ta ett screenshot för att visa den stora skillnaden på samma ställe som i PS4 versionen.

Ptja, det är väl din åsikt men du får ursäkta då jag knappast har någon intresse av vad du anser ska kallas skälig bevisning. För min del räcker det gott och väl och jag tror knappast att någon här inne kommer ge sig på att försöka övertyga dig, finns helt enkelt bättre saker man kan göra med sin tid.
Eurogamer har gjort en genomrutten jämförelse och där har du min åsikt (ska jag verkligen behöva skriva det ordagrant för att du ska förstå...?)
Som om det inte vore nog har de laddat upp det till youtube som knappt fungerar tillförlitligt med tanke på youtubes komprimeringsgrad. Det här argumentet med "men gör det själv då!" verkar ju jävligt uttjatat för övrigt -_-

Medlem

here we go again, är det ens lönt?

detta spelet på pc och konsol är väldigt nära varandra, och det är INTE att ps4 hänger med, det är medveten strategi ifrån konsolerna för att inte få dom se dåliga ut i dager, kolla bara kraven på pc och vilken grafik den har och texturer.

När väl star citizen kommer så kommer ni att få se ett pc spel och kan jämnföra det med vilket konsolspel ni vill.
Där folk kommer fatta hur viktigt optimering på pc är och vad det ger

Medlem
Skrivet av FuzioN:

here we go again, är det ens lönt?

detta spelet på pc och konsol är väldigt nära varandra, och det är INTE att ps4 hänger med, det är medveten strategi ifrån konsolerna för att inte få dom se dåliga ut i dager, kolla bara kraven på pc och vilken grafik den har och texturer.

När väl star citizen kommer så kommer ni att få se ett pc spel och kan jämnföra det med vilket konsolspel ni vill.
Där folk kommer fatta hur viktigt optimering på pc är och vad det ger

Pc vs konsol igen, amatörgamers när det är som bäst.

Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

lätt att säga när konsollen precis har släppts, ge det några månader lr mer så blir det som med ps3, att pcn är ljusår ifrån. och nä, för 15 lax får du bra mkt mer på dator än du får på en ps4 även redan idag. utöver det faktum att du kan göra precis allt annat också då, inte bara spela. pc = mer allt, betydligt fler spel tillgängliga än till alla konsoller tillsammans, plus alla program, filmer, allt du kan göra på datorer och internet öht. ps4 = simpla spel enbart.

Samma visa igen från dig, använd hjälmen jag gav dig benke

Medlem

Lord of the rings världen har aldrig varit roligare att spela i än i det här spelet.

Superbt bra med några små minus som säkerligen kan tvättas bort vid en ev. uppföljare.

Och det eviga kriget mellan män som e rent autistiska vad gäller teknik, som vanligt, hur orkar man ?
Det här spelet är grymt även på ps3 och 360 tycker jag. Väldans roligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Sille:

Spelet ser otroligt mycket bättre ut på pc.

ahahah "otroligt"...

Medlem

många envisas med å jämföra att vad som krävs för max på pc kostar 15 lax snarare än att jämföra exakt samma som man får på ps4, det klarar nämligen en dator för max ett par tusen att köra.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

Ehh va? för under 10 tusen får du en maskin med gtx970 & en i5 4670k, denna kombo springer åttor kring både ps4 & xbone, nu vet ja inte hur ni räknar.

Edit: Hade tråkigt så jag tänkte föregå den kommande frågan på hur en sån burk ser ut, här har ni länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6873527/spelburk

bra visat, en maskin som inte bara lite utan Fullständigt äger alla ps4, inte bara i grafik, utan troligtvis också har 100-300% högre fps i alla spel som finns och kommer.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

många envisas med å jämföra att vad som krävs för max på pc kostar 15 lax snarare än att jämföra exakt samma som man får på ps4, det klarar nämligen en dator för max ett par tusen att köra.

haha lycka till.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av monsterbenke:

många envisas med å jämföra att vad som krävs för max på pc kostar 15 lax snarare än att jämföra exakt samma som man får på ps4, det klarar nämligen en dator för max ett par tusen att köra.

haha lycka till.

nu talar vi om burken enbart. precis som när du köper ps4 kommer inte tv lr högtalare osv till. för dom 3500-7000 en ps4 kostar kan man köpa rätt bra budgetdator. börja kolla blocket om inte annat. med viktiga skillnaden att man bara kan spela på ps, men kan göra Allt på datorn förstås.


signatur

//monster

Medlem

Men jag måste då säga, det är skillnad när man får ha högre FPS jag börjar märka det mycket nu eftersom jag senaste tiden ägnat mig åt att köra igenom Batman Arkham spelen.
dom spelade jag på Xbox360 och jämmfört man med detta spel när FPSen är högre så är det ljusår bättre flyt. Spelen i sig är väldigt lika då det tex är exakt samma kontroller som i arkham så jag tycker jämförelsen är befogad.
jag vet inte om det är samma långsama flyt på Xbone och PS4 som PC men mellan PC och xbox 360 är det STOR skillnad i flyt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

Jag använder min PS4 dosa till min PC via bluetooth, och lirar på min 55tummare, och jag äger även en PS4. Och jag kan tala om för dig att min pc som jag byggt, kostade mig ca 7000kr, och den spöar då skiten ur PS4 med hästlängder! Så sluta snacka om att en PS4 kan jämföras med en PC för 10-15 papp. Jag skulle kunna sträcka mig så långt, att man kan bygga en PC för samma slant som en PS4 kostar och få bättre prestanda ändå.

Over&Out

PEACE


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

Jag använder min PS4 dosa till min PC via bluetooth, och lirar på min 55tummare, och jag äger även en PS4. Och jag kan tala om för dig att min pc som jag byggt, kostade mig ca 7000kr, och den spöar då skiten ur PS4 med hästlängder! Så sluta snacka om att en PS4 kan jämföras med en PC för 10-15 papp. Jag skulle kunna sträcka mig så långt, att man kan bygga en PC för samma slant som en PS4 kostar och få bättre prestanda ändå.

Over&Out

PEACE

Men du vet... Det är av ospecificerad anledning roligare... Hurr durr.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

Jag använder min PS4 dosa till min PC via bluetooth, och lirar på min 55tummare, och jag äger även en PS4. Och jag kan tala om för dig att min pc som jag byggt, kostade mig ca 7000kr, och den spöar då skiten ur PS4 med hästlängder! Så sluta snacka om att en PS4 kan jämföras med en PC för 10-15 papp. Jag skulle kunna sträcka mig så långt, att man kan bygga en PC för samma slant som en PS4 kostar och få bättre prestanda ändå.

Over&Out

PEACE

på vilket sätt spöa din med/pc ps4:an?
min htpc har bättre spec än min ps4:an, men det finns inga pcspel som är optimerade till den hårdvaran..så det kvitta.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Han menar nog att han får en bättre spelupplevelse på PC'n + att man kan nyttja PC'n mer än vad man kan göra med PS4.

Det är ju synd att du har ett monster till HTPC som du inte kan utnyttja så fall till allt den skulle kunna vara kapabel till, att köpa en dyr "media station" måste svida.
Dom flesta spelen funkar bra på PC många funkar prima, tex det som diskuteras i den här tråden.

Sen finns det självklart spel som är exlusiva så dom missar man sen finns det stolpskott till skit konveteringar också så har man bara en PC så missar man dom också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Spela spelet på en Pc för 4000:- så ska ni få se på skillnad

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av marcus8958:

Det där är allt annat än bevis. Spela in en video likt Eurogamer gjort och sätt den sida vid sida mot PS4 versionen.
Eller ta ett screenshot för att visa den stora skillnaden på samma ställe som i PS4 versionen.

Ptja, det är väl din åsikt men du får ursäkta då jag knappast har någon intresse av vad du anser ska kallas skälig bevisning. För min del räcker det gott och väl och jag tror knappast att någon här inne kommer ge sig på att försöka övertyga dig, finns helt enkelt bättre saker man kan göra med sin tid.
Eurogamer har gjort en genomrutten jämförelse och där har du min åsikt (ska jag verkligen behöva skriva det ordagrant för att du ska förstå...?)
Som om det inte vore nog har de laddat upp det till youtube som knappt fungerar tillförlitligt med tanke på youtubes komprimeringsgrad. Det här argumentet med "men gör det själv då!" verkar ju jävligt uttjatat för övrigt -_-

Det är rätt enkelt då. Pjotors jämförelse tidigare i tråden tycker jag var ett bra exempel på jämförelse och den följer i eurogamers fotspår.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:

Jovisst är det skillnad. Men inte på objekt som man normalt lägger ögat på. Dom 6Gb ram som krävs läggs på omgivningen. Inte så mycket på saker och ting som är direkt framför dig som Talion eller orcs. Det är därför det inte "märks" sån stor skillnad när man jämnför såhär.

Dom har inte gjort många landskaps jämnförelser i videon så det är svårt att se. Men om man tittar bortom som på slott och berg så kan man se en skillnad. Detta är inget nytt. Man gör så i nästan alla spel för att spara resurser. Nu har dom bara gett möjligheten att folk som har ett 6Gb grafikkort att ha extra detaljer.

Är det skillnad, Ja. Påverkar det gameplay, Nej.

Personligen tycker jag pc versionen ser mer "crisp" ut. Det är väl det också dom 6Gb ger. Dom kunde ha gjort en "High" texture jämnförelse också.

berätta vad Gameplay är för mig?

http://reactionimage.org/img/gallery/772955054.png

Du vet alltså inte vad Gameplay är!

123
Skriv svar