Njut av den nya trailern för Kingdom Come: Deliverance

Robot
Njut av den nya trailern för Kingdom Come: Deliverance
Medlem
Njut av den nya trailern för Kingdom Come: Deliverance

Längtar till Alpha. Se vad man har investerat i.

Medlem

Med tanke på vad klippets thumbnail visar så tvivlar jag på att det är fritt från övernaturliga inslag. Så jag tar det där med en nypa salt.
Det övernaturliga togs på ganska stort allvar under medeltiden så det vore underligt. Jag köper dock att det är befriat från fantasy.

Medlem

Inkvisitionen och häxor på sin höjd.

Lite maffig musik för en bondhåla, men det kommer säkert bli bra det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ELF
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Längtar till Alpha. Se vad man har investerat i.

Man kan inte investera på Kickstarter. Det är det FundedByMe är till för....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kan man inte investera i njutning och nöje? Han sa aldrig att han investerade för att få pengar : p

Medlem
Skrivet av Ahris:

Med tanke på vad klippets thumbnail visar så tvivlar jag på att det är fritt från övernaturliga inslag. Så jag tar det där med en nypa salt.
Det övernaturliga togs på ganska stort allvar under medeltiden så det vore underligt. Jag köper dock att det är befriat från fantasy.

Warhorse Studios pitchar spelet som "Realistic single-player RPG set in the medieval Europe".

Om de håller vad de lovar och spelet är realistiskt så blir det definitivt inga övernaturliga inslag. Samtidigt är det ju "bara ett spel" så gränsen för vad som kan verka övernaturligt är nog ganska relativt. Om jag spelar en bard och lyckas få folket att bli lyriska över min sångtalang så är det nog jäkligt övernaturligt...

Medlem

Fick mina två 970 GTX idag (SLI). Jag är redo!

Detta ser intressant ut helt klart men har lite frågor som jag hoppas att dom som redan betalat för detta kanske har svar på : )

1. Är det mmo?
2. Är det multiplayer elr bara Sp?

(Om svaret är "ja" det är ett mmo elr rpg med online mode så läs vidare, om det bara är SP så kan ni sluta läsa här ^^ )

. Är det som i uppkommande black desert att du kan äga hus/smedjor och göra egna vapen m.m och sälja?

Kan du åka mellan olika städer och sälja varor?

Kan du jobba som bonde och ha får elr hugga ved i skogen och tjäna cash på det viset?

Det är singelplayer.

Tror inte jag kommer installera alphan så fort, det är trots allt en alpha och det vet man ju vad det innebär.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av KatOne:

Fick mina två 970 GTX idag (SLI). Jag är redo!

Det kommer kräva mycket grafik att driva två kor på bete


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Detta ser intressant ut helt klart men har lite frågor som jag hoppas att dom som redan betalat för detta kanske har svar på : )

1. Är det mmo?
2. Är det multiplayer elr bara Sp?

(Om svaret är "ja" det är ett mmo elr rpg med online mode så läs vidare, om det bara är SP så kan ni sluta läsa här ^^ )

. Är det som i uppkommande black desert att du kan äga hus/smedjor och göra egna vapen m.m och sälja?

Kan du åka mellan olika städer och sälja varor?

Kan du jobba som bonde och ha får elr hugga ved i skogen och tjäna cash på det viset?

1. Nej
2. Det är bara sp

Fast med moddar kommer MP bli aktuellt

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Ahris:

Med tanke på vad klippets thumbnail visar så tvivlar jag på att det är fritt från övernaturliga inslag. Så jag tar det där med en nypa salt.
Det övernaturliga togs på ganska stort allvar under medeltiden så det vore underligt. Jag köper dock att det är befriat från fantasy.

Warhorse Studios pitchar spelet som "Realistic single-player RPG set in the medieval Europe".

Om de håller vad de lovar och spelet är realistiskt så blir det definitivt inga övernaturliga inslag. Samtidigt är det ju "bara ett spel" så gränsen för vad som kan verka övernaturligt är nog ganska relativt. Om jag spelar en bard och lyckas få folket att bli lyriska över min sångtalang så är det nog jäkligt övernaturligt...

Min poäng var att religion, som är tron på det övernaturliga, var centralt för samhället på medeltiden och är det realistiskt kan man omöjligt befria spelet från detta.

Medlem

Haha, lite väl romantiserande av det feodala samhället och de livegna bönderna men jag hoppas att det blir bra!

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Haha, lite väl romantiserande av det feodala samhället och de livegna bönderna men jag hoppas att det blir bra!

Tycker jag inte, det är skillnad att tro på något och att vara mänsklig.
Gudar, häxor och annat var ett faktum för mänskligheten och var förklaringen till allt som man då inte förstod. Det innebär inte att folk levde enligt bibeln (Väldigt få kunde ens läsa); Människor beter sig alltid som människor oavsett vad de tror på.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Ahris:

Med tanke på vad klippets thumbnail visar så tvivlar jag på att det är fritt från övernaturliga inslag. Så jag tar det där med en nypa salt.
Det övernaturliga togs på ganska stort allvar under medeltiden så det vore underligt. Jag köper dock att det är befriat från fantasy.

Warhorse Studios pitchar spelet som "Realistic single-player RPG set in the medieval Europe".

Om de håller vad de lovar och spelet är realistiskt så blir det definitivt inga övernaturliga inslag. Samtidigt är det ju "bara ett spel" så gränsen för vad som kan verka övernaturligt är nog ganska relativt. Om jag spelar en bard och lyckas få folket att bli lyriska över min sångtalang så är det nog jäkligt övernaturligt...

Min poäng var att religion, som är tron på det övernaturliga, var centralt för samhället på medeltiden och är det realistiskt kan man omöjligt befria spelet från detta.

Är väl skillnad på att ha karaktärer som tror på det övernaturliga och att övernaturliga saker faktiskt händer i spelvärlden?

Vet inte om det nu kommer vara så men jag tycker det vore rätt schyst som omväxling att vi få se ett medival rpg spel utan massa hokus pokus för en gång skull.

Fantasy och speciellt high-fantasy rpg måste ju vara en av dem mest överanvända och uttjatade sub genren som finns :/.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SnelHest:

Haha, lite väl romantiserande av det feodala samhället och de livegna bönderna men jag hoppas att det blir bra!

Tycker jag inte, det är skillnad att tro på något och att vara mänsklig.
Gudar, häxor och annat var ett faktum för mänskligheten och var förklaringen till allt som man då inte förstod. Det innebär inte att folk levde enligt bibeln (Väldigt få kunde ens läsa); Människor beter sig alltid som människor oavsett vad de tror på.

Uum va? Vart i mitt inlägg sa jag att folk inte trodde på gudar och häxor?

Medlem

Längtar efter att knocka bönder i houndscullbascinet!

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Haha, lite väl romantiserande av det feodala samhället och de livegna bönderna men jag hoppas att det blir bra!

Yup, var är all lort å elände?

Fast samtidigt såg det riktigt mysig ut, kanske blir en mys simulator? Jag vart lite taggad i alla fall.

Medlem

Investerade i detta projekt! Är väldigt hypad inför Alphan och Betan!

Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Ahris:

Med tanke på vad klippets thumbnail visar så tvivlar jag på att det är fritt från övernaturliga inslag. Så jag tar det där med en nypa salt.
Det övernaturliga togs på ganska stort allvar under medeltiden så det vore underligt. Jag köper dock att det är befriat från fantasy.

Warhorse Studios pitchar spelet som "Realistic single-player RPG set in the medieval Europe".

Om de håller vad de lovar och spelet är realistiskt så blir det definitivt inga övernaturliga inslag. Samtidigt är det ju "bara ett spel" så gränsen för vad som kan verka övernaturligt är nog ganska relativt. Om jag spelar en bard och lyckas få folket att bli lyriska över min sångtalang så är det nog jäkligt övernaturligt...

Min poäng var att religion, som är tron på det övernaturliga, var centralt för samhället på medeltiden och är det realistiskt kan man omöjligt befria spelet från detta.

Är väl skillnad på att ha karaktärer som tror på det övernaturliga och att övernaturliga saker faktiskt händer i spelvärlden?

Vet inte om det nu kommer vara så men jag tycker det vore rätt schyst som omväxling att vi få se ett medival rpg spel utan massa hokus pokus för en gång skull.

Fantasy och speciellt high-fantasy rpg måste ju vara en av dem mest överanvända och uttjatade sub genren som finns :/.

Det har redan från första början varit klart att själva poängen med detta spel är att det ska vara ett medeltida spel förankrat i realism utan fantasy.

Att folk på den här tiden var mycket religiösa och/eller hade stark folktro är en helt annan sak och det kanske kommer avspeglas i själva spelet på ett sätt eller annat men det har ingenting med fantasy att göra.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av SnelHest:

Haha, lite väl romantiserande av det feodala samhället och de livegna bönderna men jag hoppas att det blir bra!

Yup, var är all lort å elände?

Funderade också på det.

Få se om de tar med klassisk medeltida latrintömning...

1
Skriv svar