Blir The Crew pay-to-win?

Robot
Medlem
Blir The Crew pay-to-win?

Man blir ju inte förvånad direkt, det är ju mer eller mindre standard idag verkar det som.

Man har alltid ett val, köpa eller inte köpa, ingen tvingar en.

Medlem

Det är lungt för min del. Iom. att dom har sådana mikrotransaktioner så lär ju spelet vara gratis. I så fall är det bara att köra medans det är kul. Blir det trist och folk inte vill spela så är det dom som är förlorarna.

Medlem

kan dom sluta med free 2 play på typ alla jävla spel.. ok lite överdrivet men ändå så fort det är någon slags multiplayer så är det kört.

Inaktiv

Det har ju funnits i både Battlefield 3 och 4, så varför skulle det vara såååå hemskt att det finns i ett bilspel? Inte för att jag tycker om konceptet, snarare tvärtom, men det är ingen nyhet att fullversioner av spel har det.

Trist dock, jag hade sett fram emot spelet och tänkt köpa det, men om det ska finnas mikrotransaktioner med fördelar, så är det en blankt nej för min del.

Medlem

Känns som ett spel har misslyckats redan från start om det är så tråkigt att spela att man måste köpa sig alla belöningar.

Medlem

Tyvärr om detta blir något avgörande, dvs för att komma vidare behövs det mer eller mindre en plånbok (igen) för att lyckas. Såg fram emot spelet tills nu, hoppas spelet blir en flopp!

Medlem

pay to fail!


signatur

Meep!

Medlem

2infinity, Natrium, det är inte F2P, kostar fullpris för spelet men ingen subscription, så B2P

ELF
Medlem

Så länge alla kommer åt samma bildelar vare sig de bettalar eller ej så ser jag inget fel i det.

Att tänka på.
1. Ska man klaga på folk som spelat mer och låst upp mer och på det sättet fått ett stort orättvist övertag?

2. Borde det inte vara de som bettalar för sig som borde klaga på dem som spelar gratis?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Det är lungt för min del. Iom. att dom har sådana mikrotransaktioner så lär ju spelet vara gratis. I så fall är det bara att köra medans det är kul. Blir det trist och folk inte vill spela så är det dom som är förlorarna.

Läs i nyheten "Trots att The Crew är ett fullprisspel verkar det finnas risk för att Ubisoft ändå flörtar väl friskt med konceptet"

Det kostar runt 500 spänn och har detta. inget F2P spel.

Medlem

Det kommer alltid finnas någon som är högre lvl en du, har bättre saker en du, huruvida denna person har spelat extremt mycket, eller betalat pengar, har ingen betydelse. Så länge man inte kan köpa riktiga fördelar, alltså saker som är bättre en de du kan få tag i genom att bara spela spelet, så är jag nöjd.

Medlem

Om man inte har tiden att spela borde man inte köpa spelet från början. Betan var tråkig så jag hoppas på flopp.

Medlem

"...men för upptagna spelare som vill spara tid finns möjligheten att köpa dem."

*kräks lite på insidan, och planterar handen i ansiktet*

Medlem
Skrivet av Ender:

"...men för upptagna spelare som vill spara tid finns möjligheten att köpa dem."

*kräks lite på insidan, och planterar handen i ansiktet*

Eller hur. Vad är meningen med att spela om man inte ens tänker spela? Vad kommer härnäst, betala för att klara bossen?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ender:

"...men för upptagna spelare som vill spara tid finns möjligheten att köpa dem."

*kräks lite på insidan, och planterar handen i ansiktet*

...Vad kommer härnäst, betala för att klara bossen?

"...för upptagna spelare som vill spara tid finns möjligheten..."

Sånt sjukt argument. Det han säger är: "Som ett sätt att utöka våra intäkter så erbjuder vi spelare som har råd att bli lite bättre än alla andra". Och som ett svar på kritiken säger han egentligen att: "Nja, det kanske kallades fusk förut, men vi föredrar termen "betalningsmodell"".

Ubisoft ligger jäkligt högt på min svarta lista nu

Medlem

Har helt missat att det ens skulle vara f2p det här.
Nu dog allt hopp, synd verkade som ett kul spel.

Avstängd

Hur tänker ni egentligen? Tror ni på fullaste allvar att spelare med en max speccad bil kommer att bli parad med en spelare som bara har första bilen utan uppgraderingar i multiplayer? Nån typ av matchmaking kommer ju garanterat att finnas så att du racear mot andra spelare som har samma level på bilen. Hur kan det då bli pay2win?
Ser själv inget som helst fel i detta, även om jag aldrig själv skulle betala för det. Så länge man kan låsa upp allt även utan att betala för upgrades så rör det inte mig i ryggen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

ARGH igen på alla sätt och vis. =/

Medlem

Jag avskyr mikrotransaktioner som gör ett spel till p2w, det är liksom någon unik känsla man får av att jobba sig fram till ett mål. Istället för att bara lägga ner en massa onödiga pengar för att få det man vill ha.

Visst, det är inte min rätt eller skyldighet att berätta hur vissa ska spela, om dom ska farma ihop det dom vill ha eller om dom vill lägga ner sina egna pengar på det. Men personligen så tycker jag bara att det är onödigt för att i många spel så jobbar man sig upp till toppen, ta bort det så vad har vi kvar i ett spel än end-game? Och end game brukar ju vara väldigt bra i många fall.. (ironi på hög nivå).


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Nice !! Bra jobbat att döda spelet för 40% av folket som tänkt köra det innan det ens kom ut.
Bra jobbat era penga kåta hor u**ar !!!

Men bra info i guess. Nu kan jag ta bort detta skit spel från min radar direkt ^^

Ha så kul alla ni som vill lira detta men kommer bli omkörd dag 1 av 500+ trimmade bilar som går i 500km/h och ligger som go carts på vägarna och känna glädjen över att själv få spela detta (imo) skit spel med B grafik, B kör känsla och Ghost towns i 2 år för att komma ifatt den killen.

Bra jobbat att döda detta spel innan det ens kom ut för 70% av folket

Medlem
Skrivet av Yabba:

Har helt missat att det ens skulle vara f2p det här.
Nu dog allt hopp, synd verkade som ett kul spel.

Klassas inte som f2p om man behöver betala 500 kr för spelet.

Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Nice !! Bra jobbat att döda spelet för 40% av folket som tänkt köra det innan det ens kom ut.
Bra jobbat era penga kåta hor u**ar !!!

Men bra info i guess. Nu kan jag ta bort detta skit spel från min radar direkt ^^

Ha så kul alla ni som vill lira detta men kommer bli omkörd dag 1 av 500+ trimmade bilar som går i 500km/h och ligger som go carts på vägarna och känna glädjen över att själv få spela detta (imo) skit spel med B grafik, B kör känsla och Ghost towns i 2 år för att komma ifatt den killen.

Bra jobbat att döda detta spel innan det ens kom ut för 70% av folket

Ja, för microtransaktioner är ett annat ord för fusk... *facepalm*

Medlem

Tacka alla dumma pajasar som köper skiten. Ta Company of Heroes 2, helt förstört av alla kids som köper skin packs för hundralappar.

Medlem

Lycka till med spelet... de lär ju behöva det.

Medlem

Ubisoft, för helvete. Sluta kasta sten.


signatur

Nä men, annars då?

Avstängd

Och nu bara för att folk inte verkar tänka ordentligt utan bara spyr galla runt sig gällande mikrotransaktionerna så tänker jag förhandsboka spelet. Hade inte tänkt göra det tidigare, men helt enkelt bara för att jävlas med alla haters.

Tänk efter lite. Visst du kan köpa till dig uppgraderingar till en bil men det gör dig ändå inte till en bättre förare.
Låt oss säga att Spelare1 köper spelet på release, spelar det till förbannelse och låser upp alla upgrades på vanligt sätt. Då kommer Spelare2 in i bilden. Har spelat spelet 15 minuter och köper till sig alla upgrades. Även om Spelare2 skulle få lite bättre speccad bil så skulle ändå Spelare1 lätt vinna över honom eftersom.... ÖVNING GER FÄRDIGHET.

Jag skulle även ha spytt galla över ubisoft om det skulle finnas vissa super-performance upgrades som man bara kan få för riktiga pengar, men nu är ju inte fallet så.

Du ser ju inte heller personer som kanske inte kan eller hinna spela så mycket spy galla över spel som är grind2win eller play-for-a-long-ass-time-before-you-get-upgrdes2win. Detta alternativ ger även dom personerna en chans att hinna spela med "endgame" stuff före spelar antalet på servrar minskar.

Följer man även denna länk: http://forums.ubi.com/showthread.php/877087-What-recent-info-...
Som leder till ett forum inlägg som är ett transcript över en intervju med Stephane Beley och Anne Blondel-Jouin så kommer där även fram att
"Performance parts can't be bought."
"Micro-transactions are Ivory Tower's wa of getting the game to pay for its costs, including servers."


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

För att spara tid så är det bättre att skriva en fusk-kod som låser upp allt direkt istället - helt gratis!

Medlem

Vidrigt, och jag som verkligen gillade det jag såg i betan.

Aldrig att jag köper detta, hur tänker Ubisoft? B2P + P2W = Happy campers?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

ELFs kommentar är tänkvärd. Kanske borde spelets egentliga pris vara 200kr mer? I så fall så är det hyggligt att sälja spelet billigare för de som kan tänka sig spela mer för alla fördelar man får för fullpris. Det handlar om perspektiv.

De får göra som de vill så länge vi blir informerade i förväg om vad som gäller.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag tänker köpa det iaf. Vad andra väljer att göra är upp till dem. Vill de nu lägga pengar på spelet istället för att lägga tid får de väll göra det.

1
Skriv svar