Shadow of Mordor – jämförs på PC och PS4

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Zero303:

sen är det ju lite skillnad från att sitta i soffan och kolla på platt tv med ps4:an med.
lite löjligt att jämnföra pc och konsoll.
lite som pizza eller hamburgare.

Jasså? ja sitter i soffan & lirar på platt tv'n & med hembion, från pc'n. Funkar prima med en 360 controller & en hdmi kabel.

fast det är roligare med en ps4:a istället för en hdmikablel om man redan äger en pc.
Rätt imponerande ändå när man läser digital foundry så matchar Ps4&Xbone en likvärdig gajmer pc för 10-15 papp.

Inte om man bygger den själv.

Och även om man köper en färdig burk för 10-15k
tex: http://www.inet.se/produkt/1517092/taurus-experienced-gtx-780...

Så kommer ju PS4/Xbox1 inte ens i närheten vad man kan få ut i en sådan maskin. Hur digital foundry kunde komma ut med ett sådant konstigt påstående fattar jag inte.

Om man enbart kollar på GTX 780 kortet är ju den mer än 2x kraftigare, än det överklockade HD 7850 kortet de använde i videon, som i sin tur spöa skiten ur både ps4:an och xbox1.

Medlem

WarpGuN, hur går det med ditt korståg mot allt som har med PC att göra? Du dyker upp i princip varenda nyhetstråd som har något med PC att göra (du blir helt till dig så fort du hör ordet jämförelse) och ditt huvudargument "men det är ju inte optimerad! buhu! verkar ju ha spelat ut sin roll?
Nämnvärt helt enkelt och smått komiskt, även om jag inte ska ge mig in att försöka övertyga dig då sannolikheten är större att man lyckas hitta jultomten istället.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:

Jovisst är det skillnad. Men inte på objekt som man normalt lägger ögat på. Dom 6Gb ram som krävs läggs på omgivningen. Inte så mycket på saker och ting som är direkt framför dig som Talion eller orcs. Det är därför det inte "märks" sån stor skillnad när man jämnför såhär.

Dom har inte gjort många landskaps jämnförelser i videon så det är svårt att se. Men om man tittar bortom som på slott och berg så kan man se en skillnad. Detta är inget nytt. Man gör så i nästan alla spel för att spara resurser. Nu har dom bara gett möjligheten att folk som har ett 6Gb grafikkort att ha extra detaljer.

Är det skillnad, Ja. Påverkar det gameplay, Nej.

Personligen tycker jag pc versionen ser mer "crisp" ut. Det är väl det också dom 6Gb ger. Dom kunde ha gjort en "High" texture jämnförelse också.

berätta vad Gameplay är för mig?

http://reactionimage.org/img/gallery/772955054.png

Du vet alltså inte vad Gameplay är!

Svaret var att jag inte visste om du var ett troll eller inte. Därav bilden. Gameplay, dvs spelupplevelsen, kontroll, atmosfären, nöjet mm.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

WarpGuN, hur går det med ditt korståg mot allt som har med PC att göra? Du dyker upp i princip varenda nyhetstråd som har något med PC att göra (du blir helt till dig så fort du hör ordet jämförelse) och ditt huvudargument "men det är ju inte optimerad! buhu! verkar ju ha spelat ut sin roll?
Nämnvärt helt enkelt och smått komiskt, även om jag inte ska ge mig in att försöka övertyga dig då sannolikheten är större att man lyckas hitta jultomten istället.

Du behöver inte övertyga mig, om du klicka på min profilbild så finns en länk där till utrustningen jag använder.

Korståg? nja det vet jag inte...men vi kan inte låta pcmasterrace dominera helt fritt i varje tråd på fz.se


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

k3m
Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:

Jovisst är det skillnad. Men inte på objekt som man normalt lägger ögat på. Dom 6Gb ram som krävs läggs på omgivningen. Inte så mycket på saker och ting som är direkt framför dig som Talion eller orcs. Det är därför det inte "märks" sån stor skillnad när man jämnför såhär.

Dom har inte gjort många landskaps jämnförelser i videon så det är svårt att se. Men om man tittar bortom som på slott och berg så kan man se en skillnad. Detta är inget nytt. Man gör så i nästan alla spel för att spara resurser. Nu har dom bara gett möjligheten att folk som har ett 6Gb grafikkort att ha extra detaljer.

Är det skillnad, Ja. Påverkar det gameplay, Nej.

Personligen tycker jag pc versionen ser mer "crisp" ut. Det är väl det också dom 6Gb ger. Dom kunde ha gjort en "High" texture jämnförelse också.

berätta vad Gameplay är för mig?

http://reactionimage.org/img/gallery/772955054.png

Du vet alltså inte vad Gameplay är!

Svaret var att jag inte visste om du var ett troll eller inte. Därav bilden. Gameplay, dvs spelupplevelsen, kontroll, atmosfären, nöjet mm.

Med andra ord så är det bland den sämsta termen någonsin. För det första, vad heter det på svenska? Andra, ett ord som betyder allt, samtidigt som det imte betyder något alls. Tredje, alla jag hört o pratat med vet inte vad det betyder, då man börjat ifrågasätta ordet. T.ex. så skriver du spelupplevelse, som andra gjort. Sedan så har de sagt att fps suger så det blir jobbigt att spela, men räknas inte det helt plötsligt in i spelupplevelsen!? Nä, vilket svammel ord. Fundera på det.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Pholiage:

Jovisst är det skillnad. Men inte på objekt som man normalt lägger ögat på. Dom 6Gb ram som krävs läggs på omgivningen. Inte så mycket på saker och ting som är direkt framför dig som Talion eller orcs. Det är därför det inte "märks" sån stor skillnad när man jämnför såhär.

Dom har inte gjort många landskaps jämnförelser i videon så det är svårt att se. Men om man tittar bortom som på slott och berg så kan man se en skillnad. Detta är inget nytt. Man gör så i nästan alla spel för att spara resurser. Nu har dom bara gett möjligheten att folk som har ett 6Gb grafikkort att ha extra detaljer.

Är det skillnad, Ja. Påverkar det gameplay, Nej.

Personligen tycker jag pc versionen ser mer "crisp" ut. Det är väl det också dom 6Gb ger. Dom kunde ha gjort en "High" texture jämnförelse också.

berätta vad Gameplay är för mig?

http://reactionimage.org/img/gallery/772955054.png

Du vet alltså inte vad Gameplay är!

Svaret var att jag inte visste om du var ett troll eller inte. Därav bilden. Gameplay, dvs spelupplevelsen, kontroll, atmosfären, nöjet mm.

Med andra ord så är det bland den sämsta termen någonsin. För det första, vad heter det på svenska? Andra, ett ord som betyder allt, samtidigt som det imte betyder något alls. Tredje, alla jag hört o pratat med vet inte vad det betyder, då man börjat ifrågasätta ordet. T.ex. så skriver du spelupplevelse, som andra gjort. Sedan så har de sagt att fps suger så det blir jobbigt att spela, men räknas inte det helt plötsligt in i spelupplevelsen!? Nä, vilket svammel ord. Fundera på det.

Har internet precis kommit till din by? Grattis antar jag :S Du har precis lyckats med ditt första "forumtrolling"(Googla, det hjälper)

123
Skriv svar