Fråga: vad ska jag spela?

Medlem
Fråga: vad ska jag spela?

Så, nytt grafikkort i burken. Mera RAM i burken. My dator is ready!

Men för vad? Jag har på sistone upptäckt att mina gamla datordelar inte riktigt räckte till i spelen jag spelade, och oroade mig för huruvida de skulle klara sig gentemot giganter som Dragon Age: Inquisition och Witcher 3. Det var verkligen dags att uppgradera, men nu inser jag att jag lider en stor brist på spel att testa grafikkortet emot. Omedelbart, alltså.

Jag provade att maxa Shadow of Mordor så gott jag kunde utan det nedladdningsbara texturpaketet, men eftersom jag redan klarat spelet så är de grafiska landvinningarna jag gör ganska irrelevanta för mig. Så jag provade Thief i stället, som jag bara är halvvägs genom, men åtminstone stadsmiljöerna (som jag befann mig i när jag startade spelet) är så tråkiga där att det inte riktigt känns som ett särskilt intressant test för det nya kortet. Utöver dessa är de flesta spel jag spelar just nu kickstartade rollspel som funkade utmärkt redan på mitt gamla kort.

Så, min fråga är således: har någon något tips? Finns det något hyfsat nysläppt spel som kombinerar vass grafik med lika vass estetik? Vad säger FZ-communityt?

#blogg

Medlem
Fråga: vad ska jag spela?

Metro Redux?

Annars är ju Witcher 2 fortfarande bra och vrider du upp reglagen på max så ser det bättre ut än många helt nya spel. Väl värt att spela igen, i väntan på trean.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Metro Redux?

Annars är ju Witcher 2 fortfarande bra och vrider du upp reglagen på max så ser det bättre ut än många helt nya spel. Väl värt att spela igen, i väntan på trean.

Metro är ett alternativ, även om jag spelade originalet för inte alltför länge sedan. Å andra sidan är det ju inte bara det grafiska som är upphottat där, vad jag förstått.

Witcher 2 är ett riktigt bra tips. Mitt gamla kort klarade sig rätt bra när det begav sig, men jag var något steg under max så det finns mer att kräma ut av spelet. Jag behöver ändå skrota runt lite bland filerna så att jag enkelt kan hitta rätt sparfiler inför trean. Kan lika gärna köra en extra vända igen.

Tack för tipsen!

Medlem

Är det ett GTX 970/980 du har införskaffat? I så fall så kan du ju alltid slå på Dynamic Super Resolution som renderar spelet i 4K och skalar ner det till din upplösning.

Annars vet jag inte. Shadow of Mordor är väl det mest tungdrivna spelet idag? Crysis 3 kanske?

Medlem

Yup, ett 970.

Det dryga är att jag redan spelat igenom SoM. Blev sjuk och orkade inte gå ut och hämta kortet från Posten, och spelade klart spelet under helgen på kassa inställningar.

Men DSR låter intressant. Är det i Nvidia Experience som jag skulle slå på det i så fall?

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Yup, ett 970.

Det dryga är att jag redan spelat igenom SoM. Blev sjuk och orkade inte gå ut och hämta kortet från Posten, och spelade klart spelet under helgen på kassa inställningar.

Men DSR låter intressant. Är det i Nvidia Experience som jag skulle slå på det i så fall?

Ja precis. Här är en bild på vart du aktiverar det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ercarret:

Yup, ett 970.

Det dryga är att jag redan spelat igenom SoM. Blev sjuk och orkade inte gå ut och hämta kortet från Posten, och spelade klart spelet under helgen på kassa inställningar.

Men DSR låter intressant. Är det i Nvidia Experience som jag skulle slå på det i så fall?

Ja precis. Här är en bild på vart du aktiverar det.

Tack! Jag har letat runt ända sedan jag såg din kommentar, men inte hittat det. Letade efter en separat flik eller nåt, och tänkte inte alls på att den kunde ligga bland resten av de individuella optimeringarna. Vilket, såhär i efterhand, såklart känns fullständigt logiskt att det borde göra. Många tack.

1
Skriv svar