Bortsprungen katt

Medlem
Bortsprungen katt

Efter den långa historien jag hade om min gamla katt Kurre, så gick det ungefär ett år innan vi skaffade oss en ny katt här. Hon heter Freyja och är en vanlig svensk Bondkatt... blandat med någonting annat. Vi är inte hundra säker då det visst var en tjuvparning. Mysig lite katt även fast hon inte kommer ta Kurres plats.

Men tyvärr så försvann hon natten mellan den 20e-21a September och vi har inte sett henne sedan dess. Och det känns lite jobbigt när man tagit hand om katten i nästan 2 år och den kommer och vill mysa ett par gånger dagligen och helt plötsligt en morgon, så är hon bara borta.

Förra veckan när mor min kom körandes hem så såg hon, vad hon tyckte det såg ut som, Freyja som sprang över vägen. Hon stannade bilen å följde efter henne ut i skogen och där hittade hon henne sittandes på en sten. Hon började såklart försöka locka till sig henne men det enda hon fick tillbaka var en massa jamningar. Hon sa att hon hörde direkt på jamandet att det var Freyja men hon hoppade snart ner för stenen och sprang iväg.

Vi har gjort allt vi kunnat för att hitta henne. Pratat med alla grannarna. Lagt ut information på facebook. Det är absolut ingen som har sett henne. Men igår så gick styvfar och mor min ut för att kolla en rutt som vi inte tagit än. Där fann de en liten nergången... Låt oss kalla det lada ute i skogen. Där hittade de ett hål med lite kattbajs i som inte såg gammalt ut alls. Så vi har nu hyrt hem en kattfälla som vi har riggat upp i den gamla ladan och vi hoppas på att fånga in henne under de kommande dagarna. För det skulle vara kul att få hem den som håller mig relativt sund i huvudet under de dagarna jag sitter hemma och försöker hitta ett jobb.

Vi får se hur det går.

#blogg

Medlem
Bortsprungen katt

Det är en katt, hon kommer hem när hon magrat av o fryser. Ta det bara chill

Medlem

Usch vad jobbigt, jag håller tummarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Convour:

Det är en katt, hon kommer hem när hon magrat av o fryser. Ta det bara chill

Det beror på om hon har blivit skrämd av någonting. Sitter hon å kryper ihop någonstans kan det ta väldigt lång tid för henne att få nog med mod för att krypa ut ur sitt gömställe och söka sig hem. Men man alltid hoppas. Vintern är ju inte långt borta så man kan ju hoppas att hon söker sig hem då... Om vi inte får fast henne innan dess.

Skrivet av SID 6.7:

Usch vad jobbigt, jag håller tummarna.

Tack så mycket!

Medlem

Det går säkert bra, katter klarar sig rätt bra ute i naturen men vill komma hem till slut

1
Skriv svar