Oculus-konkurrenten Totem behöver dina pengar

Robot
Oculus-konkurrenten Totem behöver dina pengar

Med en vecka kvar på Kickstarter behöver virtual reality-hjälmen rejält med bidrag.

#oculus-vr


Medlem
Oculus-konkurrenten Totem behöver dina pengar

Försvann en nolla någon stans i omräkningen till SEK.

Inaktiv

Med Oculus och Facebooks ekonomi i ryggen ser jag inte hur en liknande produkt ska klara sig på enbart kaffepengar från crowfunding...

Inaktiv

Hmm inte hört talas om Totem förens nu. Se ut som en leksak för barn på bilden. Blir Oculus när den släpps.

Medlem

Men vänta här nu, det som skriker stopp är definitivt "trådlös". Detta har i alla lägen gett en betydande latency & latency är något du absolut inte vill ha i VR. Det skapar enorm åksjuka. Sen kanske vi inte ska nämna att den får lägre upplösning & mindre rörelsekänning än oculus..

Mer tekniskt avancerad, ja det beror väl på hur man ser på saken... Jag skulle absolut inte gå på denna smörjan, än mindre ge dom pengar.

Medlem
Skrivet av cinort:

Se ut som en leksak för barn på bilden.

Den är rätt ful, helt klart.

Skrivet av Tellus82:

Men vänta här nu, det som skriker stopp är definitivt "trådlös". Detta har i alla lägen gett en betydande latency & latency är något du absolut inte vill ha i VR. Det skapar enorm åksjuka.

Deras föreslagna lösning på det är ju att den har en egen beräkningsenhet, så den kan ta hand om den delen som annars hade skapat latens redan "ombord". Hur väl det faktiskt funkar, vet jag inte.

Jag förhåller mig skeptisk till produkten, men konkurrens är det inget fel på. Jag hoppas den blir finansierad (jag kommer dock inte skjuta till).

Inaktiv

det är för att den är riktigt ful.

Medlem

Hört talas om Totem en gång tidigare och då var det inte en liten lista över saker som var bättre än Oculus Rift - så pass att jag hade svårt att tro att de möjligtvis skulle kunna leva upp till vad de påstod.

Jag känner mig ganska nöjd med att vänta på Oculus Rift. Konkurenter får gärna finnas men tror det är lite tidigt för ännu ett kickstarter-VR projekt.

Medlem

Grejen med Totem är att dom inte har en fungerande prototyp med det dom lovar till skillnad mot Oculus som aldrig lovade mer än dom kunde visa.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Försvann en nolla någon stans i omräkningen till SEK.

Jag tror att de menar Fyrtio tusen miljarder kronor

Medlem
Skrivet av virror:

Grejen med Totem är att dom inte har en fungerande prototyp med det dom lovar till skillnad mot Oculus som aldrig lovade mer än dom kunde visa.

Jo det tycks finnas videor på deras prototyp...

headtracking.

Medlem
Skrivet av cinort:

Hmm inte hört talas om Totem förens nu. Se ut som en leksak för barn på bilden. Blir Oculus när den släpps.

Som att OR inte ser ut som en plastig leksak då...

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av cinort:

Se ut som en leksak för barn på bilden.

Den är rätt ful, helt klart.

Skrivet av Tellus82:

Men vänta här nu, det som skriker stopp är definitivt "trådlös". Detta har i alla lägen gett en betydande latency & latency är något du absolut inte vill ha i VR. Det skapar enorm åksjuka.

Deras föreslagna lösning på det är ju att den har en egen beräkningsenhet, så den kan ta hand om den delen som annars hade skapat latens redan "ombord". Hur väl det faktiskt funkar, vet jag inte.

Jag förhåller mig skeptisk till produkten, men konkurrens är det inget fel på. Jag hoppas den blir finansierad (jag kommer dock inte skjuta till).

Mja, jag litar inte ens så långt på denna produkt som jag kan kasta den, som du säger konkurrens är bra & nån dum krake kanske går på det hela men även jag avstår från att lägga pengar i sjön

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av virror:

Grejen med Totem är att dom inte har en fungerande prototyp med det dom lovar till skillnad mot Oculus som aldrig lovade mer än dom kunde visa.

Jo det tycks finnas videor på deras prototyp...

https://www.youtube.com/embed/1ajR23t0xsI

headtracking.

Så vitt jag kan se visar den fortfarande ingen positiontracking.

luktar intrång här..har inte oculus patent typ


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag håller också på att utveckla en prototyp för lansering inom kort, och saknar bara 17,8 miljoner för finslipning. Min modell kommer att prestera ca 4,2 gånger bättre en OR, och behöver dessutom inte kopplas ihop med en extern dator, då all hårdvara är inbyggt.

Nedan följer en teknisk beskrivning utav hårdvara och prestanda:

Kickstarter pengarna mailas direkt till mig, för att bla bespara miljön och skatteverket för extra arbete.

Tack!

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag håller också på att utveckla en prototyp för lansering inom kort, och saknar bara 17,8 miljoner för finslipning. Min modell kommer att prestera ca 4,2 gånger bättre en OR, och behöver dessutom inte kopplas ihop med en extern dator, då all hårdvara är inbyggt.

Nedan följer en teknisk beskrivning utav hårdvara och prestanda:
http://www.saltopeppar.se/5_2/uploads/categories/size-big.png

Kickstarter pengarna mailas direkt till mig, för att bla bespara miljön och skatteverket för extra arbete.

Tack!

Hur mailar man pengar?

Medlem
Skrivet av Schweinryder:
Skrivet av Ender:

Jag håller också på att utveckla en prototyp för lansering inom kort, och saknar bara 17,8 miljoner för finslipning. Min modell kommer att prestera ca 4,2 gånger bättre en OR, och behöver dessutom inte kopplas ihop med en extern dator, då all hårdvara är inbyggt.

Nedan följer en teknisk beskrivning utav hårdvara och prestanda:
http://www.saltopeppar.se/5_2/uploads/categories/size-big.png

Kickstarter pengarna mailas direkt till mig, för att bla bespara miljön och skatteverket för extra arbete.

Tack!

Hur mailar man pengar?

Du tar en selfie och skickar med e-post eller lägger upp på hans facebook


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

luktar intrång här..har inte oculus patent typ

På VR glasögon? Nej, det har funnits VR glasögon bra länge. Är ju inget nytt fenomen direkt.

Medlem

Failstarter...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

luktar intrång här..har inte oculus patent typ

Haha nejdu. Vr tekniken är inteeee ny! Snarare Oculus som gjort intrång

ZF
Medlem

osäker på hur bra upplevelsen förmedlas i det bildspråket..

Skrivet av kalle.lindestrom:

luktar intrång här..har inte oculus patent typ

kan kanske för framtida spekulationer om sånt där vara värt att veta att utvecklingen mot Oculus började med att nån skruvade isär gamla skrotade VR-hjälmar.

Skrivet av Ender:

Jag håller också på att utveckla en prototyp för lansering inom kort, och saknar bara 17,8 miljoner för finslipning. Min modell kommer att prestera ca 4,2 gånger bättre en OR, och behöver dessutom inte kopplas ihop med en extern dator, då all hårdvara är inbyggt.

Nedan följer en teknisk beskrivning utav hårdvara och prestanda:
http://www.saltopeppar.se/5_2/uploads/categories/size-big.png

Kickstarter pengarna mailas direkt till mig, för att bla bespara miljön och skatteverket för extra arbete.

Tack!

alltså, du har ju inte angivit måtten. så dessa glasögon kan alltså vara hur stora som helst för att få plats med hårdvaran som krävs. man får hem nått som ser ut som såna där skämtglasögon från nittiotalet, med en vanlig ITX-PC i.

verkar minst sagt misstänkt...

Medlem

Ärsh jag väntar på holodeck från Start Trek

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Ärsh jag väntar på holodeck från Start Trek

Ja, eller tills de kan operera in ett datorchip eller något på syn- och hörselnerven. Sen är det bara att tuta och köra

Medlem

Bra med konkurrens! Hoppas det går bra.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Schweinryder:
Skrivet av Ender:

Jag håller också på att utveckla en prototyp för lansering inom kort, och saknar bara 17,8 miljoner för finslipning. Min modell kommer att prestera ca 4,2 gånger bättre en OR, och behöver dessutom inte kopplas ihop med en extern dator, då all hårdvara är inbyggt.

Nedan följer en teknisk beskrivning utav hårdvara och prestanda:
http://www.saltopeppar.se/5_2/uploads/categories/size-big.png

Kickstarter pengarna mailas direkt till mig, för att bla bespara miljön och skatteverket för extra arbete.

Tack!

Hur mailar man pengar?

Paypal


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

kommer inte att få en enda krona från mig

Skrivet av kalle.lindestrom:

luktar intrång här..har inte oculus patent typ

1968 : Ivan Sutherland, with the help of his student Bob Sproull, created what is widely considered to be the first virtual reality and augmented reality (AR) head-mounted display (HMD) system. It was primitive both in terms of user interface and realism, and the HMD to be worn by the user was so heavy it had to be suspended from the ceiling. The graphics comprising the virtual environment were simple wire-frame model rooms. The formidable appearance of the device inspired its name, The Sword of Damocles.

vr såg mkt coolare ut 1971

Medlem
Skrivet av Segas:

Med Oculus och Facebooks ekonomi i ryggen ser jag inte hur en liknande produkt ska klara sig på enbart kaffepengar från crowfunding...

Förstår dig, men samtidigt är detta ganska precis hur Oculus började.

Kickstarter har två syften, ett är att dra in pengar, men kanske viktigare, är att Kickstarter bidrar rejält till marknadsföring. Företagen får relativa enkelt stor uppmärksamhet. Vilket kan leda till att Facebook får för sig att köpa ens företag för lite kaffepengar

Men visst, att vara pucktvåa på en sådan här sak är INTE lätt.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

12
Skriv svar