CD Projekt: Ingen nedgradering av Witcher 3-grafiken

Robot
CD Projekt: Ingen nedgradering av Witcher 3-grafiken

Utvecklarna försöker lugna alla som oroats av den lågupplösta vargpälsen på de senaste skärmdumparna.

#cd-projekt, #the-witcher-3, #nvidia


Medlem
CD Projekt: Ingen nedgradering av Witcher 3-grafiken

Min dator klarar knappt av Witcher 2, så det här känns inte som en särskilt viktig sak för mig personligen.

Medlem

Vilken bisarr värld vi lever i. Oro och fokus på att en digitalt skapad varg inte har tillräckligt hög detaljnivå på pälsen. I-landsproblem om något!

Medlem

Just den bilden med vinterlandskapet och vargen ser ganska risig ut överlag. Det är inte bara vargen som känns lågupplöst utan alla texturer i bilden.

Jag har sett scener från Witcher 2 med högre detaljrikedom.

Visst har han rätt i att alla screens som släpps inte kan explodera av skönhet och massiv detaljnivå på alla punkter, men de borde insett att diskussionen skulle uppstå när de släppte den bilden genom PR-filtret.

Medlem
Skrivet av Stich:

Vilken bisarr värld vi lever i. Oro och fokus på att en digitalt skapad varg inte har tillräckligt hög detaljnivå på pälsen. I-landsproblem om något!

Det är inte detaljen i sig som folk stör sig på, utan det att man lovade något och resultatet blev mycket sämre.

Personligen så skiter jag i såna här små detaljer, men det är viktigt att man är ärlig redan från början så man slipper nya Watch Dogs och Colonial Marines.

Medlem
Skrivet av Stich:

Vilken bisarr värld vi lever i. Oro och fokus på att en digitalt skapad varg inte har tillräckligt hög detaljnivå på pälsen. I-landsproblem om något!

Japp, det är härligt vad man kan bekymra sig över när man lever i ett demokratiskt samhälle utan krig och elände. Säg den konsument i något land som inte bryr sig om vad den köper.

Inaktiv

får dåliga vibbar av witcher. överhypat till max precis som watch dogs. gissar på årets besvikelse tyvärr

Skrivet av anon_165499:

får dåliga vibbar av witcher. överhypat till max precis som watch dogs. gissar på årets besvikelse tyvärr

-
dom såg sin chans att tjäna storkovan med minimala insatser, nu när witcher 2 gick så bra ..

Medlem

Måste hålla m,ed att det inte bådar gott, gör reklam och hypar spelet med en massa ny teknologi. Sedan skippas allt tack vare tidspress eller konsolifiering. Se Watch Dogs.

Tror tyvärr inte att det kommer bli så episkt som man ställt in sig på efter Witcher 2.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Måste hålla m,ed att det inte bådar gott, gör reklam och hypar spelet med en massa ny teknologi. Sedan skippas allt tack vare tidspress eller konsolifiering. Se Watch Dogs.

Tror tyvärr inte att det kommer bli så episkt som man ställt in sig på efter Witcher 2.

Håller med om det sista. Hemsidor, tidningar och spelare har hypat upp detta något galet som det nog inte kommer leva upp till. Men det kommer också troligtvis inte vara i närheten av den besvikelse Watch Dogs blev.

Tycker CD Project har skött sig väldigt bra och inte lägga räls framför The Witcher 3s hype train som Ubisoft gjorde med WD. Man släpper en trailer då och då men det är vi spelare som blåser upp spelet som om det vore Jesus som kommer tillbaka.

Medlem

Minns när jag spelade Tomb Raider o satte på håreffektsgrejjen. FPS:en sjönk ju ungefär med 40%... Dock har jag ju nvidia-kort och det spelet verkade vara anpassat för AMD.

Redaktör
Skrivet av Thane:
Skrivet av kaealy:

Måste hålla m,ed att det inte bådar gott, gör reklam och hypar spelet med en massa ny teknologi. Sedan skippas allt tack vare tidspress eller konsolifiering. Se Watch Dogs.

Tror tyvärr inte att det kommer bli så episkt som man ställt in sig på efter Witcher 2.

Håller med om det sista. Hemsidor, tidningar och spelare har hypat upp detta något galet som det nog inte kommer leva upp till. Men det kommer också troligtvis inte vara i närheten av den besvikelse Watch Dogs blev.

Tycker CD Project har skött sig väldigt bra och inte lägga räls framför The Witcher 3s hype train som Ubisoft gjorde med WD. Man släpper en trailer då och då men det är vi spelare som blåser upp spelet som om det vore Jesus som kommer tillbaka.

CD Projekt hanterar sina köpare mästerligt, t.ex. med Gog.com och inställningen till drm. De säger att de har samma inställning till saker och ting som många spelare, och det räcker för att höja förväntningarna på deras spel - även om den inställningen i sig kanske inte har så stor inverkan på hur spelen blir.


signatur
Medlem

Hoppas att detta inte blir en besvikelse man jag tror inte det! Spelar om Dragon Age nu i väntar på Inq och TW3

Säger bara:

"Please keep in mind that the game is still in production phase"

Japp där har vi fått ett svar inlindat i mer skitsnack

När spelet kommer så kommer varg håret INTE se realistiskt ut för det är bara att inse, Konsoler är INTE där än.

Och om det nu ska se lika dant ut på alla så kommer det vara Högupplösta texturer (ala LoTR SoM) och mycket annat godis.
Men det som vi PC folk skulle fått sätta tänderna i
(dynamiskt hår m.m m.m) är bara att glömma.

Kanske kommer vi få det i en patch för PC sen men kommer inte se ut så när det kommer. Så det är bara att inrikta er på att det är hår som på bilden och landskapen långt ifrån det vi såg på dom första bilderna.

Men d skiter iofs jag i ändå för jag älskar witcher men synd att dom behöver ljuga i folks ansikten för att dom är rädda för backflashen

Medlem

Tänk när man tyckte 8-bits grafik var magisk hehe =). Simple times =).

Medlem

Detta spel kommer nog ha dom värsta systemkraven ever... blir säkert ett nytt crysis skulle jag tro.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Detta spel kommer nog ha dom värsta systemkraven ever... blir säkert ett nytt crysis skulle jag tro.

Oroa dig inte, recommended kommer vara samma/mojligvis lite högre som hårdvaran i "next gen konsollerna"

Medlem

Är det bara jag som reagerar på den otroligt ryckiga animationen på höger bakben i videon? Lawd have mercy!

Medlem
Skrivet av DAoG:

Minns när jag spelade Tomb Raider o satte på håreffektsgrejjen. FPS:en sjönk ju ungefär med 40%... Dock har jag ju nvidia-kort och det spelet verkade vara anpassat för AMD.

TressFX från AMD i Tomb Raider gick att optimera hejfriskt för både Intel och Nvidia trots att det var AMDs teknik. Den enda nackdelen Nvidia hade var att de inte hade tillgång till spelet i förväg, men efter att det var släppt kunde de optimera drivrutinerna och bli lika snabba - om inte snabbare faktiskt. Visst drar det ner fps:en, med det finns ingen orättvis skillnad mellan AMD och Nvidia pga TressFX.

...vilket alltså inte gäller för Nvidia Hairworks. Koden är inte öppen, och fungerar bäst enbart på Nvidias egna kort. Inte för att konkurrenterna skulle klara det sämre, utan för att koden är designad så. Jag upplever det som att affärsidén med Nvidias sponsringar tyvärr oftast är att lägga till saker som inte presterar lika bra på andras hårdvara. Tror dessvärre därför att Hairworks bara kommer att flyta riktigt bra om du har ett Nvidia-kort. Och det är kasst enligt min mening av CD Project att tillåta implementering av sådan snedvridande kod i sitt spel. Inte alls i alla spelares intresse.

Kul för dig som har Nvidia som sagt, synd för mig som inte har det just nu. Men det innebär ju inte att jag kommer att gråta och köpa ett Nvidiakort bara för det, utan att jag isf istället skippar The Witcher 3 tills det hamnar i reakorgen. Just nu känns det bara som att det hade varit ett bättre val att fixa päls via det i praktiken prestandaneutrala TressFX. Inte för att jag förordar vare sig AMD eller Nvidia, utan snarare vill se teknologier som kan optimeras lika bra för alla, oberoende av hårdvara.

Får avvakta med min slutgiltiga dom över spelet och CD Project tills The Witcher 3 släpps, men jag anser att de gott kan få rejält på pälsen pga det här. Ähum...

http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/...

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror tyvärr inte att det kommer bli så episkt som man ställt in sig på efter Witcher 2.

Största frågetecknet för mig är open world konceptet, känns som det är svårt att lyckas helt med det. Om det nu antagligen inte blir helkasst, så tror jag ändå att man ska absolut inte förvänta sig nåt gudabenådad variant.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelet kommer att bli awesome. Har PC-spelare inget bättre för sig än att oroa sig för detaljnivån på vargpäls?

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

Spelet kommer att bli awesome. Har PC-spelare inget bättre för sig än att oroa sig för detaljnivån på vargpäls?

Vissa av oss bryr sig mer om grafik än andra


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

Spelet kommer att bli awesome. Har PC-spelare inget bättre för sig än att oroa sig för detaljnivån på vargpäls?

Har man en dator med en processor for mellan 5 000 och 10 000, och grafikkort för samma summa så känns det nog ganska surt att tvingas leva med spel som inte utnyttjar hårdvaran.

Medlem

Eller så njuter man av spelet. Grafiken är inte allt. Är det så så kan ni ju helt enkelt sätta igång nån typ av tech-demo och onanera till det.

Medlem

Varför tror folk att de skulle behöva ljuga om grafiken? För att locka fler spelare eller? Det tror jag knappast dom skulle göra för de behöver inte.. Folk kommer köpa spelet ändå!

1
Skriv svar