The Black Glove – från före detta Bioshock Infinite-utvecklare

Robot
Medlem
The Black Glove – från före detta Bioshock Infinite-utvecklare

Verkar tämligen udda vilket inte är något dåligt, i många fall.

Medlem

I like it. Det absurda och estetiskt vackra från Bioshock utan combat, som åtminstone i Infinite bara kändes som en hump man behövde ta sig förbi.

Medlem

Tycker väl inte graffen så vidare vacker ut. Får se när det är färdigt. Men nja spel för mig..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Mox+:

I like it. Det absurda och estetiskt vackra från Bioshock utan combat, som åtminstone i Infinite bara kändes som en hump man behövde ta sig förbi.

Exakt! Fler spel behöver inse att man inte måste skjuta för att ha roligt. Det är fler och fler spel som jag tänker att "åååh så blir det strid igen" mellan de bra storysekvenserna. det var inte nödvändigt att ha så många fiender i last of us, tomb raider, bioshock infinite mfl. äventyret och karaktärerna kan stå för sig själva. om det nu ska vara strid, låt den kännas som den är viktig och en del av storyn och inte en arena där massa botar hoppar in under en fördefinierad period holodeck-style.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Mox+:

I like it. Det absurda och estetiskt vackra från Bioshock utan combat, som åtminstone i Infinite bara kändes som en hump man behövde ta sig förbi.

Exakt! Fler spel behöver inse att man inte måste skjuta för att ha roligt. Det är fler och fler spel som jag tänker att "åååh så blir det strid igen" mellan de bra storysekvenserna. det var inte nödvändigt att ha så många fiender i last of us, tomb raider, bioshock infinite mfl. äventyret och karaktärerna kan stå för sig själva. om det nu ska vara strid, låt den kännas som den är viktig och en del av storyn och inte en arena där massa botar hoppar in under en fördefinierad period holodeck-style.

Tips : Köp get spelet inget pangande där..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Mox+:

I like it. Det absurda och estetiskt vackra från Bioshock utan combat, som åtminstone i Infinite bara kändes som en hump man behövde ta sig förbi.

Exakt! Fler spel behöver inse att man inte måste skjuta för att ha roligt. Det är fler och fler spel som jag tänker att "åååh så blir det strid igen" mellan de bra storysekvenserna. det var inte nödvändigt att ha så många fiender i last of us, tomb raider, bioshock infinite mfl. äventyret och karaktärerna kan stå för sig själva. om det nu ska vara strid, låt den kännas som den är viktig och en del av storyn och inte en arena där massa botar hoppar in under en fördefinierad period holodeck-style.

Tycker att The Last of Us gör det bra. Varje strid känns meningsfull på det sättet att man aldrig kan sluta bry sig. Varje clicker/människa man dödar känns som en stor gre, och är förhållandevis utmanande jämfört med Infinites löjliga våg efter våg med vapendockor. Men överlag håller jag absolut med, fram med storyn och dra tillbaka på action! Gameplay är otroligt viktigt, men det behöver inte bara betyda pang-pang.

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Mox+:

I like it. Det absurda och estetiskt vackra från Bioshock utan combat, som åtminstone i Infinite bara kändes som en hump man behövde ta sig förbi.

Exakt! Fler spel behöver inse att man inte måste skjuta för att ha roligt. Det är fler och fler spel som jag tänker att "åååh så blir det strid igen" mellan de bra storysekvenserna. det var inte nödvändigt att ha så många fiender i last of us, tomb raider, bioshock infinite mfl. äventyret och karaktärerna kan stå för sig själva. om det nu ska vara strid, låt den kännas som den är viktig och en del av storyn och inte en arena där massa botar hoppar in under en fördefinierad period holodeck-style.

Tycker att The Last of Us gör det bra. Varje strid känns meningsfull på det sättet att man aldrig kan sluta bry sig. Varje clicker/människa man dödar känns som en stor gre, och är förhållandevis utmanande jämfört med Infinites löjliga våg efter våg med vapendockor. Men överlag håller jag absolut med, fram med storyn och dra tillbaka på action! Gameplay är otroligt viktigt, men det behöver inte bara betyda pang-pang.

Last of us gör det bättre än många helt klart. Blir lite mycket på några ställen.

Nej de bästa delarna av såna spel är oftast när man bara går och upptäcker världen och karaktärerna pratar med varandra.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Mox+:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Mox+:

I like it. Det absurda och estetiskt vackra från Bioshock utan combat, som åtminstone i Infinite bara kändes som en hump man behövde ta sig förbi.

Exakt! Fler spel behöver inse att man inte måste skjuta för att ha roligt. Det är fler och fler spel som jag tänker att "åååh så blir det strid igen" mellan de bra storysekvenserna. det var inte nödvändigt att ha så många fiender i last of us, tomb raider, bioshock infinite mfl. äventyret och karaktärerna kan stå för sig själva. om det nu ska vara strid, låt den kännas som den är viktig och en del av storyn och inte en arena där massa botar hoppar in under en fördefinierad period holodeck-style.

Tycker att The Last of Us gör det bra. Varje strid känns meningsfull på det sättet att man aldrig kan sluta bry sig. Varje clicker/människa man dödar känns som en stor gre, och är förhållandevis utmanande jämfört med Infinites löjliga våg efter våg med vapendockor. Men överlag håller jag absolut med, fram med storyn och dra tillbaka på action! Gameplay är otroligt viktigt, men det behöver inte bara betyda pang-pang.

Last of us gör det bättre än många helt klart. Blir lite mycket på några ställen.

Nej de bästa delarna av såna spel är oftast när man bara går och upptäcker världen och karaktärerna pratar med varandra.

Jo, men man får inte glömma att det är omväxlingen som gör de stunderna speciella. Dramaturgiskt är det väldigt viktigt med både intensiva och mer lugna passager. Utan de lugna stunderna tappar de mer actionfyllda passagerna sin effekt, och vice versa. Det gäller att balansera dem, vilket Last of Us gjorde fruktansvärt bra på det stora hela. Infinite mindre så, även om själva berättandet och världsuppbyggnaden är ruggigt bra och intressant.

Medlem

Absolut, men jag tror att man skulle kunna vara mer kreativ med de intensiva partierna. Lyckas få färre strider med färre men svårare motståndare mer intensiva, och göra intensiva partier på ett annat sätt än att slåss och skjuta.

Nu pratar vi ju om att ta ett spel från betyg 9.9 - 10. Säger inte att det är ett stort problem. Men ett så realistiskt spel tappar sin trovärdighet litegrann när de ena stunden pratar om minnen och familj och i nästa stund fullkomligt plöjer ner 25 personer. För mig kändes det väldigt konstigt att skjuta ihjäl folk när det var vanliga människor som inte var smittade, särskilt när de inte hade några skjutvapen. Kändes inte som att Joel och Ellie var personer som skulle göra det. Inte i tidigt i spelet iaf.

Medlem
Citat:

Nu pratar vi ju om att ta ett spel från betyg 9.9 - 10. Säger inte att det är ett stort problem. Men ett så realistiskt spel tappar sin trovärdighet litegrann när de ena stunden pratar om minnen och familj och i nästa stund fullkomligt plöjer ner 25 personer. För mig kändes det väldigt konstigt att skjuta ihjäl folk när det var vanliga människor som inte var smittade, särskilt när de inte hade några skjutvapen. Kändes inte som att Joel och Ellie var personer som skulle göra det. Inte i tidigt i spelet iaf.

Vet inte riktigt vilket spel du pratar om nu men så upplevde jag det inte i Last of Us, men dock i Infinite för att fortsätta på de två exemplen. I Last of Us är premissen självklar och motiverar varför människor som inte är smittade ändå är ett stort hot för Ellie och Joel. De två karaktärerna är jag redo att inte hålla med om, de är redo att göra mycket för att överleva, vilket känns som ett krav i den världen de lever i. I en av dialogerna anspelas det till och med att Joel tidigare varit med och dödat oskyldiga för att överleva, antagligen i tiden strax efter hans dotter dör.
I Bioshock Infinite finns det inget belägg för varför horder av soldater vill mörda en man och oskyldig ung kvinna förutom en relativt outvecklad (och enkelt upplagd) lojalitet till staden/staten Columbia och Comstock. För mig är det oceaner av skillnad mellan de två spelen.
Men egentligen tror jag att vi är överens. För ett bra exempel på kommande spel med fokus på story och mindre combat nämner jag Torment: Tides of Numenera. Där finns det inga "trashmobs" alls utan varje strid är ett stort moment som kallas "crisis". Finns mer att läsa här om konceptet och hur de tänker genomföra det för att inte bryta berättelsens fokus på det narrativa.
https://docs.google.com/file/d/0B0besHVJZpvFU1RaY0dGWlZ5V0U/e...

Medlem

Får starka vibbar av Twin Peaks. Kommer lägligt till återkomsten av serien.

1
Skriv svar