The Evil Within – pc-versionen låst till 30 fps

Robot
Medlem
The Evil Within – pc-versionen låst till 30 fps

MODS!

Medlem

Det finns ingen bra anledning till det här beslutet.

Medlem

Fail för oss PC användare, tur man kan skippa att köpa det, det kommer jag göra

Hur kan man utveckla ett spel i 4 år och veta att det är multiplattform och sen inte ge PC-spelare det de vill ha, det är ju ALLTID klagomål när det är låst på 30 FPS, varför tar de inte till sig kritiken kan man undra?

Köper man konsol så får man ju räkna med detta, det är ju inget nytt direkt, men till PC...

Medlem

Hur F@N tänker spelbolagen tror de att alla har konsol? eller en 3 år gammal bärbar..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!


signatur

Meep!

Medlem

känns som fail till både pc och konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Skälet till att köra på PC är ju att spela med högre fps och grafik än konsollerna...

Medlem

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Medlem
Skrivet av Phobo:

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!

144Ghz skärm shiieett. Vad fick du ge för den högtechsmojängen?

Medlem

Så med andra ord, de vill att PC ska vara en konsol. Vad de borde göra är att få konsoler att agera mer som PC, tillåt spelarna själva att göra bedömningen om de vill spela med 30 eller 60 FPS, då slipper de även kritiken att de fokusera mer på grafik än på högre FPS.

Medlem

Ja, vill dom att folk ska fortsätta att pirata PC spelen, så kan dom fortsätta att låsa dom till 30fps...... Jävla idioti! Sitter här och undrar hur det står till i skallarna på utvecklarna nuförtiden...... 30 fps är för mig olidligt när man är van med 60 fps!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av chopper:

Hur F@N tänker spelbolagen tror de att alla har konsol? eller en 3 år gammal bärbar..

Köper du en ny bärbar för 13k har du liknande prestanda som en PS4.
Personligen skulle jag aldrig sjunka så lågt som att börja spela på en bärbar om man verkligen inte måste. Kan bygga en dubbelt så snabb dator för samma pengar.

http://www.inet.se/produkt/1972399/asus-g750js-i7-12gb-128gb-...

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-870M.107792.0...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

4GB VRAM för 30FPS. Vilket jävla skämt!

Fan sämre port än DS1

Medlem
Skrivet av IceMan:

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tack men nej tack.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av IceMan:

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Vet inte någon som köper kassa portade spel i min vänkrets, antingen piratar de skiten eller så struntar dem i spelet över huvudtaget.

i detta fall kunde de ha ignorerat en PC version om de ändå inte tänkte anpassa den för 5 öre.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Phobo:

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!

144Ghz skärm shiieett. Vad fick du ge för den högtechsmojängen?

Haha, tror han menar 144hz,
Har också en med 144, men kör 120 pga kollar på mycket film och anime.
Nice shit.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Grejen är, dom kommer skylla på piratkopiering hur som helst, även om det skulle sälja, speciellt nu när det inte kommer sälja alls.. inte så mycket, kanske till blinda konsumenter.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Blir väl att fixa detta spel på ett alternativt sätt

Medlem

Men för i helvete. Vad är det för fel på att låta konsumenten välja själv genom att lägga till 60 FPS som ett alternativ?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

4GB VRAM, aspect ratio på 2.35:1 och nu detta, en låsning på 30 FPS där de förmodligen har lagt något beräkning beroende av FPSn som NFS Rivals och Skyrim (Skyrim var på 60 dock), och det blir ju så otroligt härligt att låsa upp FPSn då...
Vad kommer härnäst? FPS låst på 24FPS för att få en cinematiskt upplevelse?!
Nu är det ett japanskt utvecklare som ligger bakom spelet och Bethesda agerar endast som utgivare, men ärligt talat har japaner och PC aldrig fungerat ihop...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Phobo:

För jävligt, här har man tjackat sig en 144 gigahertz skärm helt i onödan!

144Ghz skärm shiieett. Vad fick du ge för den högtechsmojängen?

Haha, tror han menar 144hz,
Har också en med 144, men kör 120 pga kollar på mycket film och anime.
Nice shit.

Jag skulle aldrig sälja min själ och köpa en TFT eller VA för att titta anime. Färger och bildkvalitet är viktigt och köper man sig en sketen benq med va-panel eller liknande får man tråkiga urvattnade färger.
PG278Q är nog den enda skärmen som jag känner till som har bra bildkvalitet men den kostar ju också lite väl mycket.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Lika lidsamt med 30fps med en piratkopia som en legitim. Jag avstår tills det är antingen fixat genom patchar eller när communityn kommit på hur man modifierar filerna så det flyter på ordentligt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Varför pirata tycker du verkligen att det är ok? Tycker jag är en konstig inställning..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Varför pirata tycker du verkligen att det är ok? Tycker jag är en konstig inställning..

Piratar faktiskt inga spel alls numera, då de flesta spel faktiskt är relativt anpassade numera.
spel som ej säljs längre piratar jag dock.
Sista spelet jag piratade på releasen var nog Amnesia, köpte det dock efter att ha spelat det några timmar.

Är nog inte ensam att pirata när man är skeptisk och vill testa ett spel Finns ju inga demos på PC längre.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Grejen är, dom kommer skylla på piratkopiering hur som helst, även om det skulle sälja, speciellt nu när det inte kommer sälja alls.. inte så mycket, kanske till blinda konsumenter.

Ett spel som är värt att spela är värt att köpa. Att spelet är dåligt portat är ingen ursäkt till piratkopiering.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:

Inget köp alltså.

Blir det att spela så piratar man det

Varför pirata tycker du verkligen att det är ok? Tycker jag är en konstig inställning..

Piratar faktiskt inga spel alls numera, då de flesta spel faktiskt är relativt anpassade numera.
spel som ej säljs längre piratar jag dock.
Sista spelet jag piratade på releasen var nog Amnesia, köpte det dock efter att ha spelat det några timmar.

Är nog inte ensam att pirata när man är skeptisk och vill testa ett spel Finns ju inga demos på PC längre.

Håller med att demos var seriöst bra. Så att pirata för att testa är förståeligt i min bok. Marknaden hade förr testa hela spelet i 30 dagar sedan köp eller det delitades. Det tycket jag var bra. Men som vanligt fanns det idioter som knäckte den koden o sabbade detta. Jäla synd tycker ja. Vi kunde haft 15 eller 30 dagars test så slapp man alla idiot köp.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Spela fritt i 30 dagar?? Finns väl få SP-spel som räcker mer än en veckas slöspelande?


signatur
123
Skriv svar