Vi är för en spelkultur som välkomnar alla

Skribent
Vi är för en spelkultur som välkomnar alla

Vi på Loading tar ställning för en spelkultur som alla ska vara välkomna i. Ingen mer utfrysning, mobbing eller hot. Låt spelkulturen växa mot något bättre, något vi alla kan vara stolta över. Vi gör det med

#Allaspelar #EveryonePlays

http://loading.se/news.php?pub_id=32779

Ta ställning du också.

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Vi är för en spelkultur som välkomnar alla

Med andra ord, "spelkulturen borde förändras för att vi anser att den inte inkluderar allt och alla, buu huu för oss!"

Spelkulturen välkomnar alla.
Men kan man inte hantera andra spelare så får man ge i fan i att spela, så simpelt är det.
Resten av världen ska inte tillgodose en liten mängd av gnälliga individer som klagar på att spelvärlden inte ställer sig i ledet och gör alla spel efter vad de anser är "bra", att inte alla spelare beter sig efter deras åsikter.

välkommen till http://smf.aoc-gaming.se/ stor som liten välkommen


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Med andra ord, "spelkulturen borde förändras för att vi anser att den inte inkluderar allt och alla, buu huu för oss!"

Spelkulturen välkomnar alla.
Men kan man inte hantera andra spelare så får man ge i fan i att spela, så simpelt är det.
Resten av världen ska inte tillgodose en liten mängd av gnälliga individer som klagar på att spelvärlden inte ställer sig i ledet och gör alla spel efter vad de anser är "bra", att inte alla spelare beter sig efter deras åsikter.

Fast det handlar väl om hur man behandlar sina medspelare än om "att inte alla spelare beter sig efter ens åsikter"

ZF
Medlem

hm, ja..

fyndig logga, men jag har lite svårt att se hur Loading (särskilt) skulle lyckas ens litegrann med det där utan att byta ut hela redaktionen och permbanna samtliga medlemmar.

Medlem

Låter bra:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mycket bra initiativ, spelkulturen är så otroligt otrevlig, finns väldigt få trevliga communities, kan rekommendera Natural Selection 2 för dess utmärkta community. Trött på otrevliga människor på nätet.

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Med andra ord, "spelkulturen borde förändras för att vi anser att den inte inkluderar allt och alla, buu huu för oss!"

Spelkulturen välkomnar alla.
Men kan man inte hantera andra spelare så får man ge i fan i att spela, så simpelt är det.
Resten av världen ska inte tillgodose en liten mängd av gnälliga individer som klagar på att spelvärlden inte ställer sig i ledet och gör alla spel efter vad de anser är "bra", att inte alla spelare beter sig efter deras åsikter.

Är det verkligen så? Har du aldrig hört glåpord när du spelat online? Tycker du att det är okej att använda glåpord? Är det inte bra att vi arbetar för en kultur där alla bemöts med värdighet?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Mycket bra initiativ, spelkulturen är så otroligt otrevlig, finns väldigt få trevliga communities, kan rekommendera Natural Selection 2 för dess utmärkta community. Trött på otrevliga människor på nätet.

Diablo 3 har också en ovanligt trevlig community. Folk är snälla och man gläds åt varandras loot, väntar tills alla är samlade innan man öppnar kistor etc.


signatur

Burn in the light.

Medlem

När jag började spela online i slutet på 90 talet. så fanns nettikett som alla respekterade. I dag kan man knappt spela mp på någon server utan att se en massa skitsnack i chatten.
Jo det är ganska respektlöst i dag..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

När jag började spela online i slutet på 90 talet. så fanns nettikett som alla respekterade. I dag kan man knappt spela mp på någon server utan att se en massa skitsnack i chatten.
Jo det är ganska respektlöst i dag..

Håller med, folk idag verkar ha något sjukt behov att yttra sig om hur dåliga alla andra är, upplevde inte det varken online eller på lan i någon större utsträckning i början på 00-talet.

Tycker inte riktigt det passar loading att säga "alla är välkomna" när man själva bedriver det mest selektiva spelforumet i Sverige där bara en viss sorts människor med vissa sorts åsikter är välkomna.

För att uttrycka det milt kan man säga att de kastar sten i glashus.

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:

Tycker inte riktigt det passar loading att säga "alla är välkomna" när man själva bedriver det mest selektiva spelforumet i Sverige där bara en viss sorts människor med vissa sorts åsikter är välkomna.

För att uttrycka det milt kan man säga att de kastar sten i glashus.

Vad är det för åsikter du vill uttrycka men hindras att göra då?

Brukar normalt sett vara en specifik typ av människor som skriver som du gör.


signatur

Burn in the light.

Skrivet av redruM:
Skrivet av Hans Pettersson:

Tycker inte riktigt det passar loading att säga "alla är välkomna" när man själva bedriver det mest selektiva spelforumet i Sverige där bara en viss sorts människor med vissa sorts åsikter är välkomna.

För att uttrycka det milt kan man säga att de kastar sten i glashus.

Vad är det för åsikter du vill uttrycka men hindras att göra då?

Brukar normalt sett vara en specifik typ av människor som skriver som du gör.

Jag vill kunna prata öppet om allting. Loading är nog det mest censurerande forum jag varit med om, och är man van vid yttrandefriheten på Flashback och 4chan får man sig en chock när inlägg som inte följer redaktionens mallar blir raderade i snabb takt.

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hans Pettersson:

Tycker inte riktigt det passar loading att säga "alla är välkomna" när man själva bedriver det mest selektiva spelforumet i Sverige där bara en viss sorts människor med vissa sorts åsikter är välkomna.

För att uttrycka det milt kan man säga att de kastar sten i glashus.

Vad är det för åsikter du vill uttrycka men hindras att göra då?

Brukar normalt sett vara en specifik typ av människor som skriver som du gör.

Jag vill kunna prata öppet om allting. Loading är nog det mest censurerande forum jag varit med om, och är man van vid yttrandefriheten på Flashback och 4chan får man sig en chock när inlägg som inte följer redaktionens mallar blir raderade i snabb takt.

Jag läste igenom deras regler och fann inget märkligt där. Varken FZ eller Loading har "yttrandefrihet" som främsta mål. När man skapar ett konto så förbinder man sig att följa aktuella regler. Om du vill ha något annat så är du fri att starta en egen spelsajt där taket är oändligt. Det är yttrandefrihet.


signatur

Burn in the light.

Skrivet av redruM:
Skrivet av Hans Pettersson:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hans Pettersson:

Tycker inte riktigt det passar loading att säga "alla är välkomna" när man själva bedriver det mest selektiva spelforumet i Sverige där bara en viss sorts människor med vissa sorts åsikter är välkomna.

För att uttrycka det milt kan man säga att de kastar sten i glashus.

Vad är det för åsikter du vill uttrycka men hindras att göra då?

Brukar normalt sett vara en specifik typ av människor som skriver som du gör.

Jag vill kunna prata öppet om allting. Loading är nog det mest censurerande forum jag varit med om, och är man van vid yttrandefriheten på Flashback och 4chan får man sig en chock när inlägg som inte följer redaktionens mallar blir raderade i snabb takt.

Jag läste igenom deras regler och fann inget märkligt där. Varken FZ eller Loading har "yttrandefrihet" som främsta mål. När man skapar ett konto så förbinder man sig att följa aktuella regler. Om du vill ha något annat så är du fri att starta en egen spelsajt där taket är oändligt. Det är yttrandefrihet.

Det brukar låta så, men i praktiken är det som skiljer alla forum åt redaktionens egna värderingar och ideal. Alla kör med i princip samma regelverk, det är tolkningen som skiljer.

Och när loading säger att de "välkomnar alla" kan jag inte låta bli att le lite hånfullt, men de välkomnar långt ifrån alla. Vilket givetvis är upp till dem, men då ska de inte påstå att de välkomnar alla heller. Ungefär lika dumt som SVT som påstår sig vara oberoende och neutrala - ett löfte de inte kan leva upp till.

Det finns två forum som jag känner till som skulle kunna leva upp till det löftet, och det är Flashback och 4chan.

Medlem

Grattis Hans Pettersson. Då har du ju hittat vad du söker eller räcker inte de två siterna?

Eller har du som mål att alla forum ska bli o funka som du vill. I så fall undrar jag vad du jobbar med För din öppenhet verkar inte gälla alla.

De två siter som du nämner anser jag som lite extrema och har en viss typ av anhängare som sällan passar i "vanliga forum" Problemet jag upplever med den typen av forums folk är att de verkar ha svårt att hålla sig till forumtråden vilket gör att de svävar ut och på så sätt omöjlig gör en diskussion om trådens egentliga mening o syfte. Vad är det egentligen för fel på regler de finns ju för att alla ska veta vad som gäller. Total frihet finns bara i fantasin hos några optimister annars är risken stor att det blir total anarki. Därför måste regler finnas.

Så fortsätt drömma eller starta en egen plats i cyberrymden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av chopper:

Grattis Hans Pettersson. Då har du ju hittat vad du söker eller räcker inte de två siterna?

Eller har du som mål att alla forum ska bli o funka som du vill. I så fall undrar jag vad du jobbar med För din öppenhet verkar inte gälla alla.

De två siter som du nämner anser jag som lite extrema och har en viss typ av anhängare som sällan passar i "vanliga forum" Problemet jag upplever med den typen av forums folk är att de verkar ha svårt att hålla sig till forumtråden vilket gör att de svävar ut och på så sätt omöjlig gör en diskussion om trådens egentliga mening o syfte. Vad är det egentligen för fel på regler de finns ju för att alla ska veta vad som gäller. Total frihet finns bara i fantasin hos några optimister annars är risken stor att det blir total anarki. Därför måste regler finnas.

Så fortsätt drömma eller starta en egen plats i cyberrymden.

Absolut inte.

Flashback är bra för att man får skriva vad man vill utan att moderatorer censurerar bort obekväma åsikter eller känsliga ämnen, men däremot suger det pga att de istället gärna plockar bort allting som de anser inte vara tillräckligt bra grund för diskussion - vilket är extremt subjektivt.

4chan har inte dom problemen, men det är istället lite speciellt då alla trådar försvinner väldigt snabbt, och ibland blir det ingen diskussion överhuvudtaget.

Vad är det som är extremt med Flashback och 4chan? Att folk faktiskt skriver vad de tycker? "Vanliga forum" som du uttrycker det, där är ju folk ofta rädda eller försiktiga med vad de skriver så att de inte blir bannade. Det är mycket som sopas under mattan, och så håller man god min för att inte reta upp admin. Säg rätt saker. Ha rätt åsikter. Typ så.

Regler ska såklart alltid finnas, och de finns på FB och 4chan också, men de är inte i närheten av så snäva som på de flesta andra forum. Det intressanta i det hela är att FB är Sveriges största forum (bortsett från Facebook då) och 4chan är bland det största forumet internationellt vad gäller spel. Jag tror att en anledning till att de växt så mycket är att de inte censurerar bort allt, utan låter alla komma till tals - oavsett vad man tycker.

Traditionella forum har mer inställningen att man är till för en viss målgrupp, och så stänger man ute alla som inte hör hemma i gruppen så att säga. FB och 4chan välkomnar alla.

1
Skriv svar