Robot
Project Spark

Team Dakota river loss Project Sparks beta-etikett och visar att de är bättre på att skapa verktyg än spelupplevelser.

#microsoft, #team-dakota, #project-spark, #sony, #tetris, #tower-defence


Medlem
Project Spark

Testade spelet men kan inte påstå att jag var särskilt imponerad. Varför inte bara göra en randomgenererad värld som låter spelare springa runt och leka i, istället för denna urusla och giriga betalningsmetoden. Jag gillar dock att dem tillåter en att verkligen gå in djupt med saker som att koda en fiendes AI.

Medlem

Förstår inte riktigt grejen med sådana här så kallade sanbox spel som verkar inte vara något annat än ett devkit för att skapa spel, men som endast dom tjänar på.

O.o

Varför skulle jag vilja lägga ner massa tid på det ifall jag inte får ut något? Det är ju inget annat än rent arbete.

Medlem

alltså såna hära spel passar bäst på PC.. såg ju hur Zoo Tycoon till Xbox one var.. ingen direct "byggande" bara typ stora puzzel bitar och så fick du välja djur.. om du fick inte direct ett stort Zoo så tvivlar på att man kan bygga direct stora världar med mycket saker it.. men har inte spela det så kan inte säga mycket

Medlem

project spark var riktigt tråkigt efter egen åsikt

Medlem

Spelade betan, inte speciellt roligt. Känslan fanns inte där.

Medlem

Har man dålig fantasi och saknar kreativitet så kanske man inte ska förvänta sig nåt av detta "spel"

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Har man dålig fantasi och saknar kreativitet så kanske man inte ska förvänta sig nåt av detta "spel"

det sitter inte i fantasi och kreativitet om man testar detta, jag laddade ner för att testa andras verk i det så jag ska väl ändå kunna förvänta mig eller har jag fel?

Skrivet av Xilitu:

alltså såna hära spel passar bäst på PC.. såg ju hur Zoo Tycoon till Xbox one var.. ingen direct "byggande" bara typ stora puzzel bitar och så fick du välja djur.. om du fick inte direct ett stort Zoo så tvivlar på att man kan bygga direct stora världar med mycket saker it.. men har inte spela det så kan inte säga mycket

Den finns till pc

Medlem
Skrivet av Xilitu:

alltså såna hära spel passar bäst på PC.. såg ju hur Zoo Tycoon till Xbox one var.. ingen direct "byggande" bara typ stora puzzel bitar och så fick du välja djur.. om du fick inte direct ett stort Zoo så tvivlar på att man kan bygga direct stora världar med mycket saker it.. men har inte spela det så kan inte säga mycket

Om du lagt endast 10 sekunder på att läsa vilka plattformar spelet kommer ut på hade du inte sett ut som en clown.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

testade betan och det finns inte många begränsningar i vad du kan göra.

Problemet för mig är att jag inte kommer på nått vettigt o göra samma med minecraft eller dylika spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Morlizer:

Har man dålig fantasi och saknar kreativitet så kanske man inte ska förvänta sig nåt av detta "spel"

det sitter inte i fantasi och kreativitet om man testar detta, jag laddade ner för att testa andras verk i det så jag ska väl ändå kunna förvänta mig eller har jag fel?

Jag vill påstå att det har väldigt stor betydelse om du har fantasi och kreativitet då hela konceptet bygger på det. Sen om du testar andras verk så är det väl subjektivt.

Ozo
Medlem

Requires Windows 8.1 xD

Medlem

dom kanske försöker bli nya minecraft. med tiden finns det ju alltid folk som skapar något fantastiskt ändå, vi vet ju hur dom är


signatur

//monster

Medlem

Så är det så fort nån skapar ett spel som blir populärt och säljer bra så kan jag garantera en drös med kloner på olika sätt och som sen blir olika bra.

pengar styr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Morlizer:

Har man dålig fantasi och saknar kreativitet så kanske man inte ska förvänta sig nåt av detta "spel"

det sitter inte i fantasi och kreativitet om man testar detta, jag laddade ner för att testa andras verk i det så jag ska väl ändå kunna förvänta mig eller har jag fel?

Du har fel.

1
Skriv svar