World of Warcraft storpatchas nästa vecka

Robot
World of Warcraft storpatchas nästa vecka

The Iron Horde invaderar Blasted Lands med den kanske största ändringslistan spelet har sett.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-warlords-of-draenor


Medlem
World of Warcraft storpatchas nästa vecka

Äntligen var inte en dag för tidigt:)

A Reagent Bank tab has been added to the Bank providing storage for raw materials.
Characters can now craft using the materials stored in both their Reagent Bank and Bank from anywhere.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Massa kul. Synd att man inte har tid att prova.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Avstängd
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Exakt.

Trodde månadsavgiften var till för att du ständigt skulle få nytt content typ var 3 månad.

Avstängd
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Exakt.

Trodde månadsavgiften var till för att du ständigt skulle få nytt content typ var 3 månad.

Va? Var står det någonstans om var tredje månad?

Det är ju ingen som tvingar dig att betala VARJE månad. Det går utmärkt att ta en paus tills nästa expansion eller megapatch...

Medlem
Skrivet av Calez:

Va? Var står det någonstans om var tredje månad?

Det är ju ingen som tvingar dig att betala VARJE månad. Det går utmärkt att ta en paus tills nästa expansion eller megapatch...

Ingen som påstått det, skrev 'typ var 3 månad'
så tidigt som i vanilla så gick ju blizzard ut och förklarade varför det fanns en månadsavgift, det är för att man skulle kunna få nytt spelmaterial med jämna mellanrum, tycker inte 1 år är bra mellanrum eller vad tycker du själv?

Jag har faktiskt inte spelat MoP alls tills för 5 månader sedan. kändes inte tilltalande alls, vilket jag fortfarande inte tycker.

Efter att ha spelat WoD betan så känner jag lite hopp i serien igen

Medlem

Rofl! Skrattade högt åt Samsung reklamen i videofönstret. Pratade om hur bildkvalitén på nån mobil var så fin och avslutade med orden: "...du SER skillnaden". Och filmkvalitén på klippet var så grynigt att skärmen min kunde varit inlindad i gladpack

Nåja, blir nog till att dra igång WoW igen ett tag, bara för att kolla lite

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Gör som jag, pausa i 2-3 år och spela bara när det kommer något nytt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Exakt.

Trodde månadsavgiften var till för att du ständigt skulle få nytt content typ var 3 månad.

Det stämmer inte, månadsavgiften var något som etablerades till MMO's på grund av mängden serverunderhåll, server-hallar, kundsupport med mera som krävs för att hålla igång ett "persistent universe". Att det är kotym med gratis content-patches är grädde på moset.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Gör som jag, pausa i 2-3 år och spela bara när det kommer något nytt.

Ja det har jag också gjort dock bara i ett halvår
Men jag tycker man kan vara missnöjd även om jag har alternativet att inte betala, vad vore vi i utvecklingen om man inte fick klaga eller efterfåga utan skulle vara nöjd med allt på basis att man inte behöver betala om det inte passar ?

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Samtidigt pumpar ArenaNet ut nya stora patcher varannan vecka till Guild Wars 2.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Finner det lite småkul att kaktus i baken-Garrosh fortfarande står i Ogrimmar.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

vann en betanyckel av FZ o dingade precis lvl 94, alltid kul med nytt content. Grafiken är snyggare o ser en del moment som verkar inspirerade av Final fantasy XIV online vilket är välkommet. Ja tillbaka till Draenor då

Medlem

Äntligen!


signatur

Meep!

Medlem

vill se dem nya modellerna av female belfs innan jag bestämmer mig för att börja igen -_-


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Släpps grafikuppdateringen på tisdag eller vid lanseringen i november??

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Släpps grafikuppdateringen på tisdag eller vid lanseringen i november??

Tisdag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser fram emot patchen! Äntligen nytt innehåll, nya karaktärsmodeller och allt annat gott! Började nyss levla upp en ny main, om nån har mindre liv än mig kan ni titta in på min stream och säga hej! Jag kommer att vara online hela helgen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bara jag som läst fel men står det verkligen avföringen? I texten ovanför

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Samtidigt pumpar ArenaNet ut nya stora patcher varannan vecka till Guild Wars 2.

Du kan inte jämföra ett mmo som guildwar 2 med ett mmorpg som world of warcraft.

enligt min åsikt då


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Samtidigt pumpar ArenaNet ut nya stora patcher varannan vecka till Guild Wars 2.

Kan inte påstå att det spelar någon stor roll när hela spelet är en flopp. Sen så gick jag in och läste om deras patch notes på forumet och kan inte direkt påstå att det var några större patcher senaste månaden, efter det orkade jag inte kolla längre.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Du kan inte jämföra ett mmo som guildwar 2 med ett mmorpg som world of warcraft.

enligt min åsikt då

Nä för ett spel erbjuder regelbunden spelarmaterial, bra pvp zoner och engångskostnad.

går inte att klå!

Medlem
Skrivet av PandoSansu:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Samtidigt pumpar ArenaNet ut nya stora patcher varannan vecka till Guild Wars 2.

Kan inte påstå att det spelar någon stor roll när hela spelet är en flopp. Sen så gick jag in och läste om deras patch notes på forumet och kan inte direkt påstå att det var några större patcher senaste månaden, efter det orkade jag inte kolla längre.

Vadå flopp? Såvitt jag vet var Guild Wars 2 en succé, både spelarmässigt och försäljningsmässigt. Det är inte många MMORPG som har lyckats erhålla en stadig mängd spelare efter mer än två år på marknaden.

För en lättöverskådlig summering av alla uppdateringar sedan spelet släpptes, se här: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Releases


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

GW2 är ett riktigt bra mmo tycker jag men det är inte sant att de pumpar ut mer content riktigt, däremot är det mer än de flesta andra mmos utan månadsavgift. Visst händer det oftare, iaf gjorde det det tidigare, men det var mindre innehåll varje gång. Spelets devs är dessutom gravt underbemannade på balansfronten, eller vad det nu finns för anledning att man bara gör justeringar var 6:e månad i snitt. Men lätt värt pengarna är det!

Själv är man pumpad för WoD, det mesta ser bra ut utom kanske att förmågorna bantats litet väl hårt här och var.

Medlem

gw2 är ett mmo, har till och med utvecklarna sagt så har vi det avklarat

Sen har dom väl hittils levt delvis på pengarna som kommit in från spelare som köpt spelet ca 3mill units 2013
Men sen har dom ingame storen, som ger dom liten extra inkomst osäker på hur mcyket dock

Men succe ja och populärt , men för att det ska fortsätta vara det måste folk fortsätta köpa det annars får dom torsk på pengar för eller senare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Stingshot:

Släpps grafikuppdateringen på tisdag eller vid lanseringen i november??

Tisdag.

Onsdag för EU spelare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:

Efter 1 år så kommer det äntligen ny content, wow blizzard.

Men kom igen nu, finns det nåt spel i världshistorien med mer vettigt innehåll än WoW?

Har väl inte med saken att göra, faktum kvarstår att du inte fått en enda ny grej att göra på över ett år och det i ett av få spel som fortfarande har månadsbetalning.

Samtidigt pumpar ArenaNet ut nya stora patcher varannan vecka till Guild Wars 2.

Wow patchades varje onsdag förut... Nu funkar ju inte riktigt det längre. För att kunna hålla uppe samma kvalitet/öka kvalitet, och se till så att spelet inte blir repetitiv så krävs det mer tid

12
Skriv svar