Så ska Dice återfå förtroendet efter BF4-lanseringen

Robot
Så ska Dice återfå förtroendet efter BF4-lanseringen

Det räcker inte att berätta att de kan, de måste visa det.

#battlefield-4, #dice


Medlem
Så ska Dice återfå förtroendet efter BF4-lanseringen

Tappade helt mitt förtroende med Battlefield 3...

Medlem

Upp till bevis, plånboken är stängd tills dess


signatur

Game long and prosper

Medlem

Varje gång man startar ett spel nu för tiden borde det inte vara typ som EA it is in the game, det borde vara t.ex EA - Cash Rules Everything Around Me.

Jag förstår att företag ska tjäna pengar men det dags att leverera kvalitet framför kvantitet, hoppas Dragon Age löser detta.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

" För vår community är förmodligen mycket smartare än vad vi erkänner."

Försök nu att applicera samma argument som ett incitament för att få tillbaka moddning.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Citat:

– Jag tror vi måste göra saker för att de ska lita på oss, inte säga saker för att de ska lita på oss. Show by doing.

Och denna blev ett.. ja.. sätt att "säga saker"... show us!

Medlem

Låter bra, men jag är som sagt skeptisk tills jag får se något lite mer konkret.

CTE (Community Test Environment) där spelare kan "betatesta" nya patcher är ett stort steg i rätt riktning. Jag förstår bara inte varför det inte kom tidigare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

dice har inte gjort något bra sedan Bf2....och det var ok inte specielt bra.

Medlem
Skrivet av Sille:

dice har inte gjort något bra sedan Bf2....och det var ok inte specielt bra.

Mirror's Edge?

Hoppas verkligen inte vi får se ett till Battlefield innan Battlefront och Mirror's Edge 2.

Enorm besvikelse då!

Medlem

Jag kommer behöva bli övertygad innan jag köper ett till BF spel. Är ganska trött på serien och skulle behöva något nytt inom det. Hade velat sett ett 2143.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sille:

dice har inte gjort något bra sedan Bf2....och det var ok inte specielt bra.

Mirror's Edge?

Hoppas verkligen inte vi får se ett till Battlefield innan Battlefront och Mirror's Edge 2.

Enorm besvikelse då!

Battlefield 2142 och Battlefield: Bad Company 2 var också riktigt bra enligt mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Modding kommer ALDRIG mer i ett Dice spel pga. Den komplexa motorn.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Modding kommer ALDRIG mer i ett Dice spel pga. Den komplexa motorn.

Vad menar du? Att folk inte skulle klara av att modda det eller att dice inte skulle kunna göra det möjligt för folk att modda?

Medlem

Bf 4 var det absolut sista spelet jag någonsin köper som ges ut av EA, och det sista DICE spelet tills dom lämnar EA för gått, vilket inte kommer hända, så ja, sista Dice spelet då.
Mjölken har tatt slut i den kossan.

Medlem
Medlem

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Och vad tror du det beror på? Motverkan från utvecklare kanske?

Dock är just den där bilden och kommentaren gammal och menad för BF3

Medlem

Mmm, men gör nåt då, släpp iaf ett gratis dlc. Det är en bra start.

Medlem

exakt, inte lätt att modda när dom inte änns släpper en editor.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Bf3 sköttes dåligt, så jag tänkte att de skulle lära sig till bf4, men tyvärr har det skötts ännu sämre, tills nu de senaste månaderna då det känns som de faktiskt jobbar på att förbättra spelet. Det hindrar mig dock inte från att hålla andan när Dice ska släppa en patch, för det är alltid nåt som går sönder.

Medlem

De har tappat en rejält massa förtroende. Först får vi PC spelare varken BFBC1 eller BF 1943, BFBC2 var Ok, sedan kom katastroferna BF3 och BF4.

Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Och vems fel är det då? Moddarna eller motor/spel-utvecklarna?

Skrivet av onliner72:

Modding kommer ALDRIG mer i ett Dice spel pga. Den komplexa motorn.

Det är en ren lögn. Hur tror du utvecklarna själva skapar spelet och kartorna? Genom rå-kod? Knappast. Frostbite 3 är då inget mera komplicerad än vad Unreal Engine 4 och CryEngine 3 är.

Medlem

Enda sättet för Dice att återfå spelarnas förtroende är om de blir utkastade från EA och börjar om eller återgår som innan. Kvalitet och låt communityt får vara med och bridra med sitt. Annars kan de glömma det.

Aldrig i helvete att dom annars kan återfå mitt förtroende igen. Iallafall inte så länge EA är med och styr.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.

Otroligt dum kommentar av dig.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.

Otroligt dum kommentar av dig.

Starcraft 2 som har släppt samma verktyg som Warcraft 3 ligger fortfarande långt efter WC3 när det gäller custom maps.
I stort sett alla olika typer av maps har konverterats över till SC2 men intresset är fortfarande lågt och på gränsen till icke existerande i SC2.

Om min kommentar var dum ska vi nog inte gå in på detaljer hur mycket värre din är...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.

Otroligt dum kommentar av dig.

Starcraft 2 som har släppt samma verktyg som Warcraft 3 ligger fortfarande långt efter WC3 när det gäller custom maps.
I stort sett alla olika typer av maps har konverterats över till SC2 men intresset är fortfarande lågt och på gränsen till icke existerande i SC2.

Om min kommentar var dum ska vi nog inte gå in på detaljer hur mycket värre din är...

Ja, men starcraft 2/blizzard gjorde det svårare att få ut sina maps än tidigare. Så återigen är det utvecklarna som gör det svårare att få fram bra mods.

Medlem
Skrivet av Capitan:

Enda sättet för Dice att återfå spelarnas förtroende är om de blir utkastade från EA och börjar om eller återgår som innan. Kvalitet och låt communityt får vara med och bridra med sitt. Annars kan de glömma det.

Aldrig i helvete att dom annars kan återfå mitt förtroende igen. Iallafall inte så länge EA är med och styr.

Problemet är ju att dom har varit EA's knähund sedan battlefield 1942, typ hela karriären, så det kommer med andra ord aldrig hända.

Medlem
Skrivet av didde:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.

Otroligt dum kommentar av dig.

Starcraft 2 som har släppt samma verktyg som Warcraft 3 ligger fortfarande långt efter WC3 när det gäller custom maps.
I stort sett alla olika typer av maps har konverterats över till SC2 men intresset är fortfarande lågt och på gränsen till icke existerande i SC2.

Om min kommentar var dum ska vi nog inte gå in på detaljer hur mycket värre din är...

Ja, men starcraft 2/blizzard gjorde det svårare att få ut sina maps än tidigare. Så återigen är det utvecklarna som gör det svårare att få fram bra mods.

Problemet ligger inte i hur svårt det är att få ut maps för många maps som jag skrev tidigare är portade och har släppts men intresset bland spelarna är dåligt och endast några få maps i top 10 är det som klarar sig. Resten glöms bort väldigt fort just för att intresset är så dåligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Men detta är ju mer eller mindre en självuppfyllande profetia, precis som så mycket annat skit som drabbat PC marknaden.

Sen varför bry sig överhuvudtaget, när man har en attityd att ett spel ska bara skitas ur och mjölkas så hårt det går med dlc och mappacks, tills nästa korv är på g.

Inte direkt som att man får intrycket av att snubbarna i kostym som tar besluten bryr sig om kvalitén, livslängden, communityn, gott ryckte eller om ens spelet är bra. Tjänar man bara pengar så är det ju skit samma.

Roliga/tragiska är ju att folk är väldigt snabba med att försvara dessa rövhål som mer eller mindre sabbar allt bra och roligt med spelindustrin.

Samma rövhål som ger stackars utvecklare ultimatum att jobba 70-80h i veckan pga en absurd tidsplan ska hålla, för att göra klart ett spel de nu troligtvis hatar då all passion, färg och fantasi har sugits ur projektet sen långt innan.

Då hör man folk säga, "-tja men det är ju trots allt buisness det handlar om"

(__!__)

DICE verkar i vilket fall ha tappat fokus på det som är viktigt med att göra spel. Det senaste riktigt roliga spelet dem gjorde var BC2, ett spel som de själva inte ens verkar förstå varför folk gilla det så mycket :S.

Behövs nog lite nytt friskt blod där och någon som kan motarbeta alla skitbeslut från ovan.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:

Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.

Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.

Men detta är ju mer eller mindre en självuppfyllande profetia, precis som så mycket annat skit som drabbat PC marknaden.

Sen varför bry sig överhuvudtaget, när man har en attityd att ett spel ska bara skitas ur och mjölkas så hårt det går med dlc och mappacks, tills nästa korv är på g.

Inte direkt som att man får intrycket av att snubbarna i kostym som tar besluten bryr sig om kvalitén, livslängden, communityn, gott ryckte eller om ens spelet är bra. Tjänar man bara pengar så är det ju skit samma.

Roliga/tragiska är ju att folk är väldigt snabba med att försvara dessa rövhål som mer eller mindre sabbar allt bra och roligt med spelindustrin.

Samma rövhål som ger stackars utvecklare ultimatum att jobba 70-80h i veckan pga en absurd tidsplan ska hålla, för att göra klart ett spel de nu troligtvis hatar då all passion, färg och fantasi har sugits ur projektet sen långt innan.

Då hör man folk säga, "-tja men det är ju trots allt buisness det handlar om"

(__!__)

DICE verkar i vilket fall ha tappat fokus på det som är viktigt med att göra spel. Det senaste riktigt roliga spelet dem gjorde var BC2, ett spel som de själva inte ens verkar förstå varför folk gilla det så mycket :S.

Behövs nog lite nytt friskt blod där och någon som kan motarbeta alla skitbeslut från ovan.

Är det som är problemet. Spelarna är villiga att lägga ut pengarna på spelen och så länge som spelarna lägger ut sina pengar och köper miljontals spel så kommer dom fortsätta med det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Jag ser inte framemot fler BF-spel. De blir snabbt tråkiga. "Mirror's Edge 2" däremot och "Battlefront", det är en annan sak.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar