Dragon Age: Inquisition – här är systemkraven

Robot
Dragon Age: Inquisition – här är systemkraven
Medlem
Dragon Age: Inquisition – här är systemkraven

Min 10k dator från sommaren 2011 levererar fortfarande!
Inte för att det kanske var så höga krav


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Min 10k dator från sommaren 2011 levererar fortfarande!
Inte för att det kanske var så höga krav

Samma här! Men det börjar bli dags för mer minne...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det där gränssnittet såg ju tyvärr mycket smidigare ut än det för handkontroller

Medlem

Men alltså är det bara jag som tycker att gameplay-segmenten i den där videon ser grafiskt sämre ut än gameplay-videorna från X1?

Medlem

Tyckte gränssnittet såg kanon ut. Hoppas man kan ändra storleken bara. Vore skönt om det inte täckte så mycket av skärmen.

Medlem

hmmm var inte så krävande, trodde den skulle typ ta ihjäl min dator till och med men detta bådade ju gott

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Tyckte gränssnittet såg kanon ut. Hoppas man kan ändra storleken bara. Vore skönt om det inte täckte så mycket av skärmen.

Ja, man får verkligen hoppas att det går att skala upp och ned efter smak. Det tog upp alldeles för stor skärmyta i videon.
Sedan tycker jag inte gränssnittets estetik passar in i ett fantasyspel heller, ser för futuristiskt/sci-fi ut.

Medlem

Ser verkligen inte ut som ett Aaa spel från 2014. Hade det varit ett indie spel hade jag nog accepterat att grafiken såg ut som skit, men ett EA & bioware spel? Nä.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Är det någon som har info huruvida PC-versionen kan byta UI om jag kopplar in gamepad?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ser verkligen inte ut som ett Aaa spel från 2014. Hade det varit ett indie spel hade jag nog accepterat att grafiken såg ut som skit, men ett EA & bioware spel? Nä.

Antagligen vill de inte att pc-grafiken ska skilja sig för mycket från konsoler., a-la watch dogs. patetiskt ja..

Medlem

Jag håller tummarna! någon som hört något om det kommer att stöda mods?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag håller tummarna! någon som hört något om det kommer att stöda mods?

Nej, räkna inte med det.

Skrivet av Deli:

Men alltså är det bara jag som tycker att gameplay-segmenten i den där videon ser grafiskt sämre ut än gameplay-videorna från X1?

X1?

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Är det någon som har info huruvida PC-versionen kan byta UI om jag kopplar in gamepad?

Ja, om du spelar med gamepad på PC så kan byta UI.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Oneone:

Jag håller tummarna! någon som hört något om det kommer att stöda mods?

Nej, räkna inte med det.

Skrivet av Deli:

Men alltså är det bara jag som tycker att gameplay-segmenten i den där videon ser grafiskt sämre ut än gameplay-videorna från X1?

X1?

xbox one

Medlem

Min dator leverar fortfarande, jag måste fan säga det mest prisvärda grafikortet jag någonsin köpåt är nvidia 660 ti.

snart uppgraderings dags runt årskiftet, det beror ju visserligen på att det stått ganska stilla i grafikortsväg men ja

Medlem

Helvete va låga krav!

Medlem

Gillar fortfarande inte designen och "arten" de införde redan i DA2,
är så jävla fult och livlöst. Orgins hade jättefint och stilrent utseende.

Total War Rome 2 är ett annat färskt exempel på att skjuta sig i foten på den fronten också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag är tveksam till att spelet verkligen drar nytta av sex processkärnor.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av dTexN:

Min 10k dator från sommaren 2011 levererar fortfarande!
Inte för att det kanske var så höga krav

Samma här! Men det börjar bli dags för mer minne...

Ja det är bra mycket billigare att vara PC Gamer idag än förr i tiden!

Med det sagt så kommer ingen att kunna maxa spelet med de rekommenderade systemkraven och hoppas på någon spelbar framerate

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Gillar fortfarande inte designen och "arten" de införde redan i DA2,
är så jävla fult och livlöst. Orgins hade jättefint och stilrent utseende.

Total War Rome 2 är ett annat färskt exempel på att skjuta sig i foten på den fronten också.

Håller med dig om Origins, fantastiskt spel också (till PC!). Det var som sagt ett helt annat spel nästan till konsol.
Sen blev tvåan konsolifierat och nerdummat.. Jag orkade ärligt talat inte ens spela klart tvåan

Men Inquisition gillar jag skarpt såhär långt, faktiskt..
Ser fram emot det! I övrigt så är designen ganska lik genom alla tre spelen. Men Origins råkade bara vara dubbelt så bra till PC (än till konsol, i mitt tycke).

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Jag är tveksam till att spelet verkligen drar nytta av sex processkärnor.

Konsolerna är ju flerkärniga, så säg inte det.

Medlem
Skrivet av Deli:

Men alltså är det bara jag som tycker att gameplay-segmenten i den där videon ser grafiskt sämre ut än gameplay-videorna från X1?

Klippen man fick se hade halvrisig kvalitet. Dessutom visade dom mest top down-perspektivet (en KLAR fördel för PC, och exakt som det var i Origins). Tro mig, spelet kommer vara snyggast på PC

Medlem

grafiken ser ju ful ut och UIn var ju knappast vacker. Dessutom såg spelet verkligen action ut, långt ifrån baldurs gate mer strategiska stridssystem vilket var dragon age origins sprituella föregångare. Blir inget köp.

Dock kul att se utvecklare nu hänger på Starcitizen framgångssaga och argumenterar att deras spel är definitivt PC SPEL men dom har ingen erfarenhet att utveckla till pc längre så det är bara tomma ord.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SpajN:

...men dom har ingen erfarenhet att utveckla till pc längre...

Medlem

Men herre, de visade 10 sekunder gameplay på en dåligt kodad video. Lite tidigt att klaga på grafiken, som för övrigt såg helt ok ut och har sett väldigt bra ut på de gameplayklipp som tidigare visats. Sen kommer det se mycket bättre ut när det väl renderas på en skärm nära dig. Det kan iaf inte vara nån katastrof efter vad som visats. Kontrollen verkar ju sitta där den ska iaf och om de kan leverera överraskningarna de pratar om så kan det bli bra.

Medlem

Hoppades få se hur inventory-systemet ser ut på PC. Hittils har de väl mig veterligen endast visar konsolens inventory UI och den är shockerade dålig för folk som tänker skaffa spelet på PC.

Har fortfarande mardrömmar efter Mass Effect och Dragon Age II. Usch.

Någon som har hört något om hur det kommer att se ut på PC?


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SpajN:

...men dom har ingen erfarenhet att utveckla till pc längre...

http://puu.sh/c8y5F/19e01ea209.jpg

Det är en skillnad mellan utveckla till PC eller göra en portning till PC från ett konsol spel/uteckla till både pc och konsol samtidigt för allt måste tas i beaktand till den minsta gemensamma nämnare (själva konsol maskinen, handkontrollerna) men sånt fattar väl inte ni xbox kidz.

99% av alla AAA spel idag göra till konsol främst och så kommer fallet med dragon age vara också, att dom stöder helhjärtat PC är bara reklam snack, det är omöjligt att stödja PC om man inte antingen släpper en sämre konsol version eller gör två helt skillda spel versioner med olika gränssnitt men endå kommer nivåerna vara mindre pga konsollernas svaga hårdvara.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Men herre, de visade 10 sekunder gameplay på en dåligt kodad video. Lite tidigt att klaga på grafiken, som för övrigt såg helt ok ut och har sett väldigt bra ut på de gameplayklipp som tidigare visats. Sen kommer det se mycket bättre ut när det väl renderas på en skärm nära dig. Det kan iaf inte vara nån katastrof efter vad som visats. Kontrollen verkar ju sitta där den ska iaf och om de kan leverera överraskningarna de pratar om så kan det bli bra.

Man kan ju endå se om det är bra eller dålig grafik om man har dugliga ögon? För frostbite såg dedär inget vidare ut, och inget såg verkligen helt ok ut. Det såg ju ut som streetfighter å inget rollspel nej fyfan. Tur att pillars of eternity kommer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SpajN:

...men dom har ingen erfarenhet att utveckla till pc längre...

http://puu.sh/c8y5F/19e01ea209.jpg

Det är en skillnad mellan utveckla till PC eller göra en portning till PC från ett konsol spel/uteckla till både pc och konsol samtidigt för allt måste tas i beaktand till den minsta gemensamma nämnare (själva konsol maskinen, handkontrollerna) men sånt fattar väl inte ni xbox kidz.

Du får inte dig själv att framstå som särskilt mogen genom att skriva fjanterier som "xbox kidz", om det var det du trodde. Det är heller ingen som påstått att det inte är skillnad på utveckling och portning, och givetvis begriper vilket ägg som helst (även du!) att så inte är fallet. Med det sagt har Bioware, med undantag av det där Mass Effect-mobilspelet, utvecklat alla sina spel till PC, och såvitt jag vet har PC varit huvudplattformen alla gånger (så även denna gång, med DA 3). Att påstå att de inte längre har erfarenhet att utveckla på PC är ett fullständigt befängt och löjeväckande påstående, som vittnar om hur lite substans du kräver för att grunda en vanvettig åsikt.

Du framstår mest som någon form av elitistisk PC-purist med väldigt liten verklighetsförankring, där dina drömmar får agera måttstock för reella produkter. Återigen; löjeväckande.

12
Skriv svar