vad är roligt på 2010-talet?

vad är roligt på 2010-talet?

om man gillar humor som eddie meduza, onkel kånkel, svullo, ronny&ragge/tratten&finkel .. vad finns det att tillgå nuförtiden? ser inget som är roligt på tv längre. wtf.;)

Medlem

Du har väl vuxit upp!! Du har 2 blyga läppar som e bra (Finns på spotify) Men om du menar enbart tv så va ju inte alla där med i tv heller

Medlem

Eddie Meduza och Onkel Kånkel har aldrig varit bra. Ronny & Ragge var bra när man var 10-12 år, sen slutade man skratta åt det.

Medlem

PK-kärringarna har haft sitt att säga och nu är det inte ett enda TV-bolag som vill satsa på program som innehåller brudar, pattar, sprit, pök osv, så länge det inte kommer i form av en dokusåpa så bolaget slipper ta ansvar för vad som sker i TV-rutan.

Medlem

Antar att du har kollat BennyHill?

Jag håller mig till SNL när jag vill få ett skratt anfall, och gräver man mycket så finns det massor att hämta där.

Äldre talkshower med gästande komiker brukar också vara bra källa.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Hipp Hipp!, Kvarteret Skatan och Grotesco?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av cybo:

Antar att du har kollat BennyHill?

Jag håller mig till SNL när jag vill få ett skratt anfall, och gräver man mycket så finns det massor att hämta där.

Äldre talkshower med gästande komiker brukar också vara bra källa.

fattade aldrig humorn i benny hill .. men john cleese och rowan atkinson har alltid varit roliga.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

PK-kärringarna har haft sitt att säga och nu är det inte ett enda TV-bolag som vill satsa på program som innehåller brudar, pattar, sprit, pök osv, så länge det inte kommer i form av en dokusåpa så bolaget slipper ta ansvar för vad som sker i TV-rutan.

Kunde inte skrivit det bättre själv. PK maffian dödar det mesta som är kul och ingen vill hängas ut för att man inte var så jäla pk.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

PK-kärringarna har haft sitt att säga och nu är det inte ett enda TV-bolag som vill satsa på program som innehåller brudar, pattar, sprit, pök osv, så länge det inte kommer i form av en dokusåpa så bolaget slipper ta ansvar för vad som sker i TV-rutan.

Fast jag förstår inte varför det skulle vara kul

Paradise Hotel finns ju?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Bojkott:

PK-kärringarna har haft sitt att säga och nu är det inte ett enda TV-bolag som vill satsa på program som innehåller brudar, pattar, sprit, pök osv, så länge det inte kommer i form av en dokusåpa så bolaget slipper ta ansvar för vad som sker i TV-rutan.

Fast jag förstår inte varför det skulle vara kul

Paradise Hotel finns ju?

Det är inte kul bara otroligt dumt...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Bara reklam på TV idag....

KoP
Medlem

Monty Python.

Medlem

Bara jag som tycker Daniel Tosh är rolig? Han är ju inte ett tv-program utan en komiker, men ändå

Medlem

Jag håller mig till Simpsons och Family Guy. De gör många bra grejer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

South Park i alla väder.

Medlem

Som föregående talare sagt, PK maffian har kvävt all form av kreativitet och humor. Kvar har vi Paradise Hotel och Idol.

Gamla grejer som är jävligt roliga är Grotesco, Monty Python och Varan TV.


signatur

I drank what?

Medlem

Förstår inte varför folk fortfarande använder sig av TV för att kolla på underhållning, när man kan använda sig av internet. Trailer Park Boys är väll det närmaste jag kan komma på att rekommendera, http://www.imdb.com/title/tt0290988/


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Märkligt nog har ingen nämnt QI.

QI är den brittiska förlagan till det mycket sämre svenska humorprogrammet Intresseklubben. Finns både på BBC entertainment eller på Youtube för den som föredrar nätet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Onkel Kånkel är det enda man behöver ung som gammal!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nah, ungarna var dummare än någonsin (för att bli ännu dummare, som idag)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

om man gillar humor som eddie meduza, onkel kånkel, svullo, ronny&ragge/tratten&finkel .. vad finns det att tillgå nuförtiden? ser inget som är roligt på tv längre. wtf.;)

Svullo..
I min mening helt fantastiskt rolig. Blir alltid lite nedstämd när jag tänker på honom. För att sedan bli glad när jsg tänker på allt roligt han gjorde du saknas mig, din tjocka galning!

Men hur nån kan tycka att dagens tv är mer "pk" än förr begriper jag inte, southpark o jackass hade ju inte fått visas alls i nörjan av 90talet, idag är det vardag.

Å andra sidan hade 90talet "elaka rune och sune" men tvivlar på att de fick sändas på allmän tv!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar