PSN säger att jag inte har playstations plus?

Jyu
Medlem
PSN säger att jag inte har playstations plus?

När jag loggar in på datorn står det att jag är playstation plus medlem... Men när jag är på konsolen står det att jag inte är medlem.

De har dragit pengar från mitt konto... Nån som vet vad problemet är? Deras support har helgstängt.

Medlem

Låter ju underligt, men det var nyss underhåll på PSN. kanske rättar till sig senare


signatur
Medlem

Hur länge har det varit så? Jag vet att många rapporterar att PSN har strulat mycket det senaste dygnet (http://downdetector.com/status/playstation-network), och läste även någonting om ett icke-schemalagt underhåll som tydligen pågår just nu.

Jag hittar dock ingen officiell källa som säger någonting om när vi kan förvänta oss att PSN är tillbaka.

EDIT: PSN är uppe igen. Kolla om du har PS+ nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har haft liknande fel med Destiny att spelet inte ser att jag har PS+ men det löser sig genom att köra restore licenses som går att göra via Settings>Account Settings>Restore Licenses kanske fungerar även för detta. Detta gäller dock PS4 vet ej om PS3 har en liknande funktion.

Jag hade samma problem igår. Loggade ut och loggade in igen så var problemet löst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar