Star Citizen imponerar även på marken

Robot
Medlem
Star Citizen imponerar även på marken

Jag har väldigt dålig koll på exakt vad Star Citizen ska bli för spel, men det känns som om det kommer krävas extremt mycket resurser för att färdigställa det.

Skrivet av returpack:

Jag har väldigt dålig koll på exakt vad Star Citizen ska bli för spel, men det känns som om det kommer krävas extremt mycket resurser för att färdigställa det.

väldigt mkt tid .. kommer nog inte va i öppen beta förrän slutet på 2018:)

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag har väldigt dålig koll på exakt vad Star Citizen ska bli för spel, men det känns som om det kommer krävas extremt mycket resurser för att färdigställa det.

Det är ju ett projekt som faktiskt har extremt mycket resurser, det här klippet visar ju att dessa resurser inte bara används till att designa en massa rymdskepp.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det blir lite DayZ-stil över dehär projektet. Höga ambitioner, läckra visioner, men då implementationen tar så lång tid så kläcks ett par nya spel med liknande idéer som håvar inte lite lätta pengar och släcker törsten på de som trånar efter orginalprojektet.

Medlem

Är det bara jag som känner detta är hur mass effekt borde ha gjorts?

Detta känns mer som en storebror till ME just nu(dvs du kan gå ner välja planater göra pve fps missions eller rymdburen strid.

Fy helvete vad snygg det är med tanke på vilken stadie det är i det kommer ju flyta på mycket bättre sen men kommer ju kräva rätt jävla mycket på datorn det kan man ju redan nu räkna ut

Detta släpps nog vid runt början av 2016, mitten utav 2015 q1 slutet dvs kmr det vara njutbart till helt okej standard och kännas mycket bättre i och väldigt färdigt vid sista månaderna av 2015.

Dom har mycket att optimera mycket grundsaker.

Det som tilltalar mig mest är faktist kombinationen utav grundkombat/pve/pvp.

med kombination utav luftstrid, hade det bara varit i rymden hade jag nog ej triggats till att köpa detta själv hehe.

Medlem

Det här är ett sånt spel som är så stort att man som spelare kan hålla sig i ett hörn nånstans och sysselsätta sig med vad som roar en mest, man kommer inte ens behöva köpa ett rymdskepp om man inte vill. Jag hoppas på framtida yrken inom tex arkeologi och liknande.

Medlem

Ta all tid ni behöver sålänge det blir en jäkligt härlig upplevelse! Jag har inte brottom. Jag bryr mig inte om jag hinner bli 30 innan spelet är släppt - sålänge det levererar! (...skulle dock föredra något tidigare än 7 år.)

Medlem

Bara de inte är för ambitiösa så det blir klart någon gång eller att det blir pannkaka av alltihop.

Sen måste man ju tänka på att de inte hållit på så länge än faktist. Ett projekt som detta bör ju ta minst 4-6år att bli klar med, så då är ju 2015 kanske snarare oroväckande nära istället.

Hoppas de tar sin tid och blir klara med spelet så som de ville få det gjort, då hinner priserna på grafikkorten sjunka lite också ;).

Medlem
Skrivet av Katana:

Skulle inte förvåna mig om det blir lite DayZ-stil över dehär projektet. Höga ambitioner, läckra visioner, men då implementationen tar så lång tid så kläcks ett par nya spel med liknande idéer som håvar inte lite lätta pengar och släcker törsten på de som trånar efter orginalprojektet.

Tror ju inte att jag eller de andra 618,632(när jag skrev detta) som har lagt pengar i spelet bara kommer att släppa det. Kan ju redan nu flyga runt med de skeppen jag lagt pengar på.

Medlem

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag har väldigt dålig koll på exakt vad Star Citizen ska bli för spel, men det känns som om det kommer krävas extremt mycket resurser för att färdigställa det.

Kommer bli en blandning av Freelancer, X och Mass Effect. Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Medlem

Ser grymt läckert ut!

Men jag hade hoppats att transitionen från rymden ner till atmosfären skulle vara "ingame" som man fick kontrollera skeppet själv och inte en scriptad sekvens. Kanske ändras framöver, någon som vet?

Är inte heller så intresserad av FPS delen i detta, för mig är det först och främst ett rymdspel och jag hoppas så det förblir!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det inte underbart när de använder en 360 handkontroll för att visa upp pc-spel? Man måste ju älska "dramatic thumbstick panning" för att öka vill ha faktorn....

Btw. 40+milj dollar och de kunde inte ordna en mic från annat än 1 dollar store?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är det inte underbart när de använder en 360 handkontroll för att visa upp pc-spel? Man måste ju älska "dramatic thumbstick panning" för att öka vill ha faktorn....

Btw. 40+milj dollar och de kunde inte ordna en mic från annat än 1 dollar store?

Jag förstår inte varför du blir så påverkad av att se att han använder sig av en gamepad istället för musen och tangentbordet som ligger framför honom. Vi vet redan att det inte är ett spel som kommer anpassas till konsoler överhuvudtaget. Jag tror snarare det helt enkelt är lättare att använda Gamepad såhär tidigt i utvecklingen.

Gamepads har ingen riktig koppling till konsoler egentligen, det är bara vi som hittat på.

Skrivet av Soulless:

Ser grymt läckert ut!

Men jag hade hoppats att transitionen från rymden ner till atmosfären skulle vara "ingame" som man fick kontrollera skeppet själv och inte en scriptad sekvens. Kanske ändras framöver, någon som vet?

Är inte heller så intresserad av FPS delen i detta, för mig är det först och främst ett rymdspel och jag hoppas så det förblir!

Det har redan sagts sen långt tidigare att det inte var fallet. Visst låter det roligt på pappret att man själv ska få flyga in och parkera sitt skepp men sedan måste du också komma ihåg att tänk dig att flera hundra spelare gör detta samtidigt - om inte tusen. Folk skulle medvetet krocka in i byggnader, andra skepp, störta till höger och vänster. Andra skulle misslyckas fullständigt oavsiktligt, de som helt enkelt inte är så duktiga på det hela. Det hade bara blivit pankaka av det hela. OCH det vore fullständigt orealistiskt. Auto-pilot för det tycker jag är en smidigare och mer realistisk lösning för det hela. Man kommer dock kunna gå runt på skeppet fritt under tiden.

Som jag förstått det är dock det där korta klippet från ett tredjepersonsperspektiv bara en placeholder för att få det att se snyggt ut just nu. Det är inte nödvändigtvis något som kommer behållas senare - allt kommer ske från ditt perspektiv istället om jag inte har fel.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är det inte underbart när de använder en 360 handkontroll för att visa upp pc-spel? Man måste ju älska "dramatic thumbstick panning" för att öka vill ha faktorn....

Btw. 40+milj dollar och de kunde inte ordna en mic från annat än 1 dollar store?

En handkontroll är att föredra i ett spel designat för joystick, att det är ett PC-spel betyder inte alls att det är designat primärt för mus och tangentbord.

När man hyr lokal och PA-system för en konferens så tar man knappast med sig sin egna mic. Med det sagt så lägger man nog hellre pengarna på spelet än en snyggare mic?

Medlem

Kommer dom nånsin bli klara med det här spelet?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pholiage:

Är det inte underbart när de använder en 360 handkontroll för att visa upp pc-spel? Man måste ju älska "dramatic thumbstick panning" för att öka vill ha faktorn....

Btw. 40+milj dollar och de kunde inte ordna en mic från annat än 1 dollar store?

En handkontroll är att föredra i ett spel designat för joystick, att det är ett PC-spel betyder inte alls att det är designat primärt för mus och tangentbord.

När man hyr lokal och PA-system för en konferens så tar man knappast med sig sin egna mic. Med det sagt så lägger man nog hellre pengarna på spelet än en snyggare mic?

Kan hända men varför inte visa funktionaliteten med mus o tangentbord och/eller joystick. Och jag syftade inte på att mikrofonen var vacker eller inte. Det lät som illa som en VO på CS 1.3. Om man har kallat till presskonferens förväntar man sig väl ändå att någon har varit ansvarig för soundcheck?
Behöver naturligtvis inte betyda att det var Chris Roberts o Co's fel. Snarare att det är ju folk i hög kaliber som kommer, man brukar väl dra på med kvalitén?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det har redan sagts sen långt tidigare att det inte var fallet. Visst låter det roligt på pappret att man själv ska få flyga in och parkera sitt skepp men sedan måste du också komma ihåg att tänk dig att flera hundra spelare gör detta samtidigt - om inte tusen. Folk skulle medvetet krocka in i byggnader, andra skepp, störta till höger och vänster. Andra skulle misslyckas fullständigt oavsiktligt, de som helt enkelt inte är så duktiga på det hela. Det hade bara blivit pankaka av det hela. OCH det vore fullständigt orealistiskt. Auto-pilot för det tycker jag är en smidigare och mer realistisk lösning för det hela. Man kommer dock kunna gå runt på skeppet fritt under tiden.

Som jag förstått det är dock det där korta klippet från ett tredjepersonsperspektiv bara en placeholder för att få det att se snyggt ut just nu. Det är inte nödvändigtvis något som kommer behållas senare - allt kommer ske från ditt perspektiv istället om jag inte har fel.

Realism för all del, men ibland måste nöje komma före och att träda in i atmosfären manuellt vore riktigt kul!
Men jag trodde det skulle vara möjligt att flyga runt på planeterna fritt, inte bara gå runt i t.ex. staden?

Nåväl, det är själva flygningen som lockar mig så även om detta är en trevlig bonus så är det inte spelets "bread and butter". Det inger dock en bra känsla av skala och storlek och det gillar jag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ase
Medlem

Har stöd för joystick, mus & tagentbord eller handkontroll ja occulus rift också e bara & välja, gillar att dom släpper det modulvis så man får köra simulatorn & se sina skepp i hangaret +racing i nuläget ska bli intressant & se hur fps delen blir (ska visas en demo från det i 1a nov ser själv fram mot PVE & co-up spelande ja även sp /co-up squadron 42

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pholiage:

Är det inte underbart när de använder en 360 handkontroll för att visa upp pc-spel? Man måste ju älska "dramatic thumbstick panning" för att öka vill ha faktorn....

Btw. 40+milj dollar och de kunde inte ordna en mic från annat än 1 dollar store?

En handkontroll är att föredra i ett spel designat för joystick, att det är ett PC-spel betyder inte alls att det är designat primärt för mus och tangentbord.

När man hyr lokal och PA-system för en konferens så tar man knappast med sig sin egna mic. Med det sagt så lägger man nog hellre pengarna på spelet än en snyggare mic?

Kan hända men varför inte visa funktionaliteten med mus o tangentbord och/eller joystick. Och jag syftade inte på att mikrofonen var vacker eller inte. Det lät som illa som en VO på CS 1.3. Om man har kallat till presskonferens förväntar man sig väl ändå att någon har varit ansvarig för soundcheck?
Behöver naturligtvis inte betyda att det var Chris Roberts o Co's fel. Snarare att det är ju folk i hög kaliber som kommer, man brukar väl dra på med kvalitén?

Ljudupptagningen i klippet kan omöjligtvis representera ljudet i lokalen, som är fokus för presentationen. Du kan inte skylla på micen när du inte har en aning om hur klippets audio spelades in.

Medlem
Skrivet av Käbbel:

Kommer dom nånsin bli klara med det här spelet?

Ja? Varför skulle de inte bli klara med det?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Luciphear:

Det har redan sagts sen långt tidigare att det inte var fallet. Visst låter det roligt på pappret att man själv ska få flyga in och parkera sitt skepp men sedan måste du också komma ihåg att tänk dig att flera hundra spelare gör detta samtidigt - om inte tusen. Folk skulle medvetet krocka in i byggnader, andra skepp, störta till höger och vänster. Andra skulle misslyckas fullständigt oavsiktligt, de som helt enkelt inte är så duktiga på det hela. Det hade bara blivit pankaka av det hela. OCH det vore fullständigt orealistiskt. Auto-pilot för det tycker jag är en smidigare och mer realistisk lösning för det hela. Man kommer dock kunna gå runt på skeppet fritt under tiden.

Som jag förstått det är dock det där korta klippet från ett tredjepersonsperspektiv bara en placeholder för att få det att se snyggt ut just nu. Det är inte nödvändigtvis något som kommer behållas senare - allt kommer ske från ditt perspektiv istället om jag inte har fel.

Realism för all del, men ibland måste nöje komma före och att träda in i atmosfären manuellt vore riktigt kul!
Men jag trodde det skulle vara möjligt att flyga runt på planeterna fritt, inte bara gå runt i t.ex. staden?

Nåväl, det är själva flygningen som lockar mig så även om detta är en trevlig bonus så är det inte spelets "bread and butter". Det inger dock en bra känsla av skala och storlek och det gillar jag!

Tror jag läste på Reddit att det kommer finnas planeter där det är möjligt - men i just sånna här större städer där man måste få tillstånd till att landa så är det inte fritt.

Medlem
Skrivet av Katana:

Skulle inte förvåna mig om det blir lite DayZ-stil över dehär projektet. Höga ambitioner, läckra visioner, men då implementationen tar så lång tid så kläcks ett par nya spel med liknande idéer som håvar inte lite lätta pengar och släcker törsten på de som trånar efter orginalprojektet.

Problemet med ditt argument är att DayZ fortfarande är i alpha och att star citizen har fått flera hundra miljoner kronor till utvecklingen. Det finns fler enorma skillnader, de går inte att jämföras.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av returpack:

Jag har väldigt dålig koll på exakt vad Star Citizen ska bli för spel, men det känns som om det kommer krävas extremt mycket resurser för att färdigställa det.

Kommer bli en blandning av Freelancer, X och Mass Effect. Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Om du inte håller koll på projektet kanske du inte ska smutskasta det så där?

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av returpack:

Jag har väldigt dålig koll på exakt vad Star Citizen ska bli för spel, men det känns som om det kommer krävas extremt mycket resurser för att färdigställa det.

Kommer bli en blandning av Freelancer, X och Mass Effect. Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Om du inte håller koll på projektet kanske du inte ska smutskasta det så där?

Smutskastar? Jag backade upp det redan från början och har följt utvecklingen, och de har inte gett någon konkret information om vad fullversionen kommer att innehålla. Tror knappast att racing t.ex. var på tapeten för ett år sedan, utan är något de kom på nyligen och alltså är något de höftade in av en slump. En väldigt skojig slump dock.

Jag är säker på att spelet kommer bli grymt, men allt jag sa var att de själva inte har någon koll på sin roadmap.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag är säker på att spelet kommer bli grymt, men allt jag sa var att de själva inte har någon koll på sin roadmap.

Att du har skänkt pengar ändrar inte att du smutskastade det. Faktumet att du skriver "Tror knappast att racing t.ex. var på tapeten för ett år sedan" bara förstärker att din fakta består av antaganden.

Anledningen till varför jag startade "ännu ett meningslöst argument på internet" är att jag är trött på att folk som inte håller koll sprider helt fel bilder av projektet. Sedan om du tycker projektet är spännande eller inte är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:

Jag är säker på att spelet kommer bli grymt, men allt jag sa var att de själva inte har någon koll på sin roadmap.

Att du har skänkt pengar ändrar inte att du smutskastade det. Faktumet att du skriver "Tror knappast att racing t.ex. var på tapeten för ett år sedan" bara förstärker att din fakta består av antaganden.

Anledningen till varför jag startade "ännu ett meningslöst argument på internet" är att jag är trött på att folk som inte håller koll sprider helt fel bilder av projektet. Sedan om du tycker projektet är spännande eller inte är en annan sak.

Och du som verkar så insatt, exakt hur kommer spelet att vara vid release då? Vilka andra spel går det att jämföra med? Vad har de delat med sig för information med dig som de inte har med resten?

I takt med att deras resurser har vuxit så har också deras planer vuxit, och det var därför jag sa att inte ens Robert vet hur slutprodukten kommer att vara. De har höftat in funktion efter funktion, sånt som inte varit tänkt från början men som någon i teamet lekt runt med och resten tyckt att det var något bra, och inget hindrar dem från att lägga in något nytt redan imorgon.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:

Jag är säker på att spelet kommer bli grymt, men allt jag sa var att de själva inte har någon koll på sin roadmap.

Att du har skänkt pengar ändrar inte att du smutskastade det. Faktumet att du skriver "Tror knappast att racing t.ex. var på tapeten för ett år sedan" bara förstärker att din fakta består av antaganden.

Anledningen till varför jag startade "ännu ett meningslöst argument på internet" är att jag är trött på att folk som inte håller koll sprider helt fel bilder av projektet. Sedan om du tycker projektet är spännande eller inte är en annan sak.

Man har väl rätt att vara skeptisk? Det är man väl i alla projekt som man har pengar investerat i (ja det är en investering). När man lovar enhörningar som kan skita guld täckt i diamant så kan man bli lite skeptisk. Jag har inte backat spelet. Men även jag är skeptisk att spelet kommer bli så bra som Chris VILL att spelet ska bli. Jag håller tummarna för dom att det ska gå bra. Men så blir det när dom säger massa och skjuter på massa. Folk är otåliga, faktum.

Medlem

Kommer det inte inom det närmsta året ser det inte ett dugg imponerande ut. Gameplaymässigt ser det dessutom sövande trist ut.

12
Skriv svar