Tjuv och polis i The Elder Scrolls Online

Robot
Geeks Gaming
Tjuv och polis i The Elder Scrolls Online

Spelar folk detta fortfarande?

Inaktiv

Vilken originell kommentar - använder folk den fortfarande?

Medlem

Skaffade nyligen spelet, och ser faktiskt fram emot kommande uppdateringen

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Spelar folk detta fortfarande?

Pinsamt att se dessa kommentarer återkomma.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Spelar folk detta fortfarande?

Var väl iofs knappt någon som ens spelade det vid release

Medlem
Skrivet av Segas:

Vilken originell kommentar - använder folk den fortfarande?

Men frågan kvarstår dock. Spelar folk det här? Verkade ju som att det blev en flopp...

Geeks Gaming
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Jinxswe:

Spelar folk detta fortfarande?

Pinsamt att se dessa kommentarer återkomma.

Det va en vanlig jävla fråga då spelet är så billigt nu

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Jinxswe:

Spelar folk detta fortfarande?

Pinsamt att se dessa kommentarer återkomma.

Det va en vanlig jävla fråga då spelet är så billigt nu

Så din logik ligger i att alla speltitlar som är billiga...är skit?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Jinxswe:

Spelar folk detta fortfarande?

Pinsamt att se dessa kommentarer återkomma.

Det va en vanlig jävla fråga då spelet är så billigt nu

Jag tycker inte det är en vanlig fråga. Det är en nedvärderande kommentar maskerad som en fråga. Den går att hitta i kommentarerna på varje patch note / trailer och nyhet, för alla mainstream-titlar som spelas online. Precis som "first"-fenomenet.

Men du hänger ju också på nätet så det här borde inte vara någon nyhet för dig. Om det här kom som en chock ber jag om ursäkt att jag dömde ut dig för fort och tar tillbaka det jag sa.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Jinxswe:

Spelar folk detta fortfarande?

Pinsamt att se dessa kommentarer återkomma.

Det va en vanlig jävla fråga då spelet är så billigt nu

Kostar 125kr i månaden eller något sånt så jag skulle inte säga att det är billigt precis.

Skrivet av cyzed:
Skrivet av Segas:

Vilken originell kommentar - använder folk den fortfarande?

Men frågan kvarstår dock. Spelar folk det här? Verkade ju som att det blev en flopp...

Skulle inte säga att det var en flopp.
Hypen kring ESO var enorm med tanke på tidigare Elder Scrolls spel som varit unika och ledande inom sin genre.
Problemet var nog att kunna föra över Elder Scrolls till ett MMO där det gick snett. Bethesda vet inte hur man gör ett MMO och försökte väl mötas halvvägs med Oblivion och skapa ett storybaserat MMO.
Rent tekniskt är spelet helt ok men saknar det där finslipade som bland annat WoW har, vilket gör att många tröttnar rätt fort på spelet.

Hur som helst är det gissningsvis kring 500k spelare kvar efter release som var kring 1 mille har jag för mig.
I mina ögon är det ändå ett lyckande för nu har dom spelare och kan fortsätta utveckla spelet och behöver inte gå F2P riktigt än.
Bara att släppa till PS4 och X1 så har dom ytterligare några hundra tusen eller kanske tom miljoner spelare extra.
Tror personligen att spelet kommer funka fint med handkontroll då det är movement baserade strider och inte rent pappersbaserat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tyckte spelet var mkt bra när det kom. Bra strider och skoj att heala. Men när man blev max lvl och såg fram emot lite endgamegrottor... ja då visade det sig att jag var tvungen att lira om två ytterligare storylines. H-vete vilken kalldusch det blev. Slutade spela den dagen.

Medlem
Medlem

Om det blir lite av en DayZ känsla så kan det nog bli roligt.

Att som bov undvika andra spelare. Dock har jag bara spelat det lite sen release


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

tror det blir grymt på xbox1 ,soffläge spel

Medlem

Låter som en mjukare variant av Ultima Online systemet, där man kunde fritt mörda andra spelare, vilka i sin tur kunde sätta pängar på ditt huvud som dök upp på "wanted" listan i städer.

Mördarens namn blev rött och till följd av morden och han kunde ej längre besöka de vanliga städerna utan att få vakterna efter sig, utan fick vända sig till en stad, som var en kriminell handelsplats utan NPC vakter, vid namn Buccaneer's Den.. där var det djungelns lag som gällde.

Den personen som lyckas hämnas offren kunde skära av mördarens huvud och lämna det till en vakt i valfri stad för att få ut den sammanlagda lösensumman som var satt på mördarens huvud.

Ju fler mord man begick, ju större "stat loss" fick man när man väl dog. Så då var det bara att börja levela sina skills igen.. Hårda bud

Detta system skapade massa kändisar på servern som tävlade om att ligga högst på wanted listan..

Bästa MMO-spelet jag någonsin spelat.

Medlem

Jag har spelat det nästan dagligen den senaste tiden och så sent som igår kunde jag inte låta bli att tänka på hur knökat det var med spelare. Såklart inte precis överallt, men varje gång man kommer till en större stad så är det mycket folk, som t ex Rawl'kha i Reaper's March. Och om man någon gång stöter på en fiende som man har svårt att klara själv, så dröjer det inte allt för länge innan någon annan kommer förbi och hjälper till. Så just känns det definitivt inte som ett dött spel. Får se hur det blir när man når lvl 50, men det verkar vara hyffsat livat då med (Veteran rank-systemet hjälper väl till).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Flopp eller inte, folktomt eller knökfullt - visst har väl ESO en hel massa innehåll - en massa ställen att utforska, skumma miniquests att lösa, osv osv...? Jag tänker testa det iaf - eftersom varken WoW, SW:TOR, GW2 eller Wildstar kan ersätta Star Wars Galaxies så är förväntningarna låga hursomhelst, och skiter det sig så är jag väl åtminstone mindre fet än om jag bränt stålarna på chips istället....

Medlem

När släpps fanskapet till x1 egentligen?

1
Skriv svar