3,2 miljoner spelar Destiny varje dag

Robot
Medlem
3,2 miljoner spelar Destiny varje dag

Skulle nog ta det där med en nypa salt

Medlem

Hur många som spelar nu är inte speciellt intressant då spelet släpptes nyligen och är bra. Det som skulle vara intressant är hur många som spelar om 1 år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sweet sweet game!

Medlem

Jag gillar verkligen Destiny, det är en grymt najs bas för ett spel. MEN, det saknas skit att göra. Det är mitt största problem. Jag nöter bara samma content om och om igen. Jag VILL fortfarande spela Destiny för att logga in och skjuta saker är riktigt roligt men det saknas content, vapen variation, fler strikes osv.

Frågan är bara den dock, kan Bungie leverera tillräckligt med content i sina expantioner för att kunna "rädda" spelet? Jag kommer testa expantionen när det är dags för den, men om det inte är content nog när de börjar ramla in så är jag nog klar med spelet tyvärr.

Medlem

lustigt att de jämför sig med spel som är 7 respektive 4 år gamla..

Medlem

"Värt att notera är då förstås att Destiny alltid är uppkopplat, medan de två Halo-spelen körde kampanjerna offline."

Samt att Destiny finns till mer än ett format, Halo fanns bara till ett.

Medlem

Lätt att dominera när det inte finns någon konkurrans, eller har jag missat något?

2004:
HL2
Ut2004
Doom3
Farcry
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Painkiller
Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Battlefield Vietnam
Call of Duty: United Offensive
Halo 2
Metroid Prime 2: Echoes
Killzone
etc...

Tio år senare...

2014:
Wolfenstien New Order
Borderlands The Pre-Sequel
Destiny
Far Cry 4
???

Så nu är verkligen här.

Mediokert är den nya guldstandarden för fps spel...

yay \(0_0)/

Medlem

Halo 3 och Reach var ju Xbox-exklusivt också, vilket inte Destiny är.

Visst är det en imponerande siffra, dock har jag svårt att förstå hur folk kan fortsätta att logga in med tanke på hur enformigt spelet är. MP känns dessutom väldigt obalanserat, något som fick mig att tappa suget även där.

Det finns en ljus framtid för Destiny med möjligheter för nytt material, men innan det händer så lär jag inte återuppta spelandet. Finns så sjukt många andra spel att sätta tänderna i nu i vinter.

Medlem

Oförtjänt...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tycker Destiny är fantastiskt kul att spela, visst blir det en del repetition. Men eftersom speltiden är mindre än vad den tidigare varit, passar det mig alldeles strålande.

Till skillnad från de som tar sig tid att spela åtskilliga timmar om dagen, i veckan i månaden. De som gör allt varje vecka, inför varje omstart. Där har jag själv varit fast i Azeroth för ett antal år sedan. Idag är det inte värt det, men det som erbjuds då jag spelar är inget annat än tillfredsställande.

PvE måste medges att det är måttligt understimulerande utan andra spelare vid sin sida, men att kasta sig in i PvP för en match då och då är mycket trevligt.

Medlem

Finns väl inte så många andra multiplayer spel på nextgen än, Diablo 3 och Destiny... vad mer?

Medlem

Jag tror spelet bara kommer hålla i ett eller två år max.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Imponerande stats!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Halo 3 och Reach var ju Xbox-exklusivt också, vilket inte Destiny är.

Visst är det en imponerande siffra, dock har jag svårt att förstå hur folk kan fortsätta att logga in med tanke på hur enformigt spelet är. MP känns dessutom väldigt obalanserat, något som fick mig att tappa suget även där.

Det finns en ljus framtid för Destiny med möjligheter för nytt material, men innan det händer så lär jag inte återuppta spelandet. Finns så sjukt många andra spel att sätta tänderna i nu i vinter.

Personligen tycker jag multiplayern är där destiny skiner som starkast. Jag trodde verkligen det skulle vara extremt obalanserat med alla "super" attacker och individuell arsenal/level, men det känns väldigt mycket som ett snabbare halo multiplay med intressant dynamik.

Sen så håller jag med om att spelet kan uppfattas som enformigt, men å andra sidan vilka FPS spel är inte det i dagens tid? Destiny har åtminstone relativt stimulerande gunplay i min mening som jag än så länge inte tröttnat på. Sen finns det förvisso problem med lootsystem, bristande story o dylikt men det är en annan sak.

Inaktiv

Förstagångsspelare?

Medlem

Läste att de tappat 1 miljon spelare också. Vilket är galet många

Medlem

Inte så konstigt då det knappt finns några intressanta spel till nextgen. Hur många kommer stanna kvar och vara fast i en repetitiv dynga då nu vissa titlar börjar dyka upp..

Medlem

Har lagt Destiny på hyllan, alldeles för mycket jobb att försöka hitta folk att spela med om man vill köra annat än Crucible och Strike.

När de lagt till matchmaking i alla spellägen, inklusive story-läget, då kommer jag kanske tillbaka.

Inaktiv

Destiny är det roligaste spelet på länge. Har spelat över 100 timmar sedan release. Allra roligast är pvp men det är riktigt kul med raid tillsammans med fem kompisar också. Vi försöker ta raiden på hard mode nu, svårt och underhållande.

Är lvl 28 av 30. Det finns två karaktärer till som jag inte ens har provat än. Tittade lite när brorsan spelade med sin Titan (jag kör Warlock) och det är en helt annan spelstil. Så där har man minst 100 h till per karaktär om man vill.

"Det finns inget att göra i Destiny efter lvl 20". Lol. Nä inte alls... Det är som att spela FIFA en match och säga "så nu är jag klar med det här spelet".

Ni haters kan ju fortsätta ränka bildrutor i Battlefield eller vad ni nu gör med era 20.000 kr dyra datorer. (Ett bra spel mäts i fps tydligen). Men trots era bittra kommentarer här är det miljontals människor som tycker Destiny är skoj

Medlem

Det må vara ett fps men jämför det inte med andra fps. Det här är ett mmo oavsett vad utvecklarna säger. Så att jämföra spelarbasen med wow är inte helt missvisande

Medlem
Skrivet av ubn87:

Det må vara ett fps men jämför det inte med andra fps. Det här är ett mmo oavsett vad utvecklarna säger. Så att jämföra spelarbasen med wow är inte helt missvisande

På vilket sätt är Destiny ett MMO (Massive Multiplayer Online)? Isf är Quake Live ett MMO, samma sak med CS och många andra spel. MMO innebär att man kan spela många spelare tillsammans och baserat på vad jag sett så är Destiny knappast ett sådant spel (begränsningen verkar ligga kring 6 spelare samtidigt).

Vad det har är MMO "element" men det gör det inte till ett MMO och utvecklarna själva verkar inte heller sagt att det är ett MMO utan snarare påpekat att det inte är det. De som säger att det är ett MMO är spelarna själva.

Medlem
Skrivet av eatem:

tycker Destiny är skoj

Jäääsååå

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av ubn87:

Det må vara ett fps men jämför det inte med andra fps. Det här är ett mmo oavsett vad utvecklarna säger. Så att jämföra spelarbasen med wow är inte helt missvisande

På vilket sätt är Destiny ett MMO (Massive Multiplayer Online)? Isf är Quake Live ett MMO, samma sak med CS och många andra spel. MMO innebär att man kan spela många spelare tillsammans och baserat på vad jag sett så är Destiny knappast ett sådant spel (begränsningen verkar ligga kring 6 spelare samtidigt).

Vad det har är MMO "element" men det gör det inte till ett MMO och utvecklarna själva verkar inte heller sagt att det är ett MMO utan snarare påpekat att det inte är det. De som säger att det är ett MMO är spelarna själva.

Jag skrev iof precis det du skrev men med andra ord, ja jag vet vad utvecklarna säger. Men som du påpekar så är det rätt relevant hur vi som faktiskt spelar upplever spelet. Och där liknar det mer ett mmo än ett online-fps.

Som du skriver vågar jag även påstå att du själv inte spelar destiny utan utgår efter vad andra säger och kanske inte skapat din egen uppfattning?

1
Skriv svar