Jämför grafiken i Alien: Isolation till olika plattformar

Robot
Jämför grafiken i Alien: Isolation till olika plattformar

Hur skiljer sig dregglande rymdskräck på Xbox One, Playstation 4 och datorer?

#alien-isolation


Medlem
Jämför grafiken i Alien: Isolation till olika plattformar

Det är så stor skillnad mellan formaten att jag bara kan tänka mig det bästa. Tycker synd om alla som måste gråta sig till sömns för att deras val av plattform är det sämre alternativet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ingen skillnad på någon av klippen...

Medlem

Så trött på de här klippen som ska jämföra alla spel, man ser ju för fean ingen skillnad med komprimerad video!? lägg upp full-size screens om man verkligen vill se skillnad, alla vet redan att det ser bäst ut på PC.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ingen skillnad på någon av klippen...

Videon mellan PC och PS4 går i lite söligare hastighet så att man lättare kan se att PC har högre FPS. I övrigt är det rätt lika och eftersom det här är ett rätt så förenklat stealthspel så tror jag inte man behöver speciellt hög fps och samtliga system kan vara rätt nöjda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oneone:

Så trött på de här klippen som ska jämföra alla spel, man ser ju för fean ingen skillnad med komprimerad video!? lägg upp full-size screens om man verkligen vill se skillnad, alla vet redan att det ser bäst ut på PC.

Okomprimerade stillbilder finns att hitta i artikeln.


signatur
Medlem

Ser ingen skillnad mellan dem visuellt sett, och fps bryr jag mig inte om vare det sig är 30 eller 60 fps.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Rätt märkligt, Metro last light ser fantastiskt ut och rulla i stabila 60fps. Båda är korridors "skjutare" fast Alien körs i 30fps med drops..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:

Rätt märkligt, Metro last light ser fantastiskt ut och rulla i stabila 60fps. Båda är korridors "skjutare" fast Alien körs i 30fps med drops..

"CA" har ingen tidigare erfarenhet av FPS-spel, eller vad man ska kalla "AI", men det har Metro-utvecklaren.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

dmn
Medlem

Är ju ingen vits att jämföra när det bara är PC som fixar 60+ FPS.

Medlem

varför ska allt jämföras hela tiden pc slår ju allt, man spelar på den/dom platformar man trivs med (stor punkt)

Medlem

Jag förstår vitsen att jämföra PC med 360 och PS3 men detta är bara slöseri med tid.

Medlem

Spelet skulle behöva ett texturpack i ultra-HD, det är ju inte direkt krävande.

Medlem

Detta får man känslan av att det är viktigt att fanklubben får pinka in revir... Suck..

Jo har PC och hoppas den ver blir bra...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

För de som spelar AI på PC:
Ni får inte glömma att man kan tweaka PC-inställningarna REJÄLT genom .xml filen för att få superb bildkvalité
Spelet är så otroligt lättdrivet att man har gott om marginal till downsampling med. DSL:ar ned från (1920*1.5x1200*1.5) och det flyter på som smör.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3246121...

Medlem

Ser fan ingen skillnad...

Medlem
Skrivet av Sanazin:

För de som spelar AI på PC:
Ni får inte glömma att man kan tweaka PC-inställningarna REJÄLT genom .xml filen för att få superb bildkvalité
Spelet är så otroligt lättdrivet att man har gott om marginal till downsampling med. DSL:ar ned från (1920*1.5x1200*1.5) och det flyter på som smör.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3246121...

Exakt! Jag har tweakat allt till max o ligger ändå på stadiga 120fps. Nu väntar jag bara på att det kommer en fix så man kan öka AA mer än SMAA T1x.

För övrigt tycker jag det är märkligt att man väljer just youtube för såna här jämförelser.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Vilket tydligt visar att vi har olika värderingar på underhållning. Jag själv föredrar en fet dator för jag kan då själv välj nivån, fast oftast med min dator får jag både snabbhet o fet grafik. Gillar ögongodis när ja spelar oavsett storyn..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Det tror jag nog att det har. Kanske du inte tänkt på det. Om du har spelat sen Super Nintendos storhets tid så har det hänt massor i detaljvärdet och det i sig påverkar hur du spelar spelet.

Ta till exempel Skyrim. Där kan du tack vare grafiken se en grotta i fjärran som du får nyfikenheten att undersöka. Hade man haft "dimma" som man använde förut för att begränsa synavståndet och på så vis dra ner på resurserna som krävs för att rendera det du ser precis framför dig hade du kanske aldrig upptäckt grottan. Tänk om Batman Arkham City bara hade tilllåtit dig att se 5 byggnader åt gången eller GTA V bara vad som va 10m omkring dig.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Leffe76:

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Det tror jag nog att det har. Kanske du inte tänkt på det. Om du har spelat sen Super Nintendos storhets tid så har det hänt massor i detaljvärdet och det i sig påverkar hur du spelar spelet.

Ta till exempel Skyrim. Där kan du tack vare grafiken se en grotta i fjärran som du får nyfikenheten att undersöka. Hade man haft "dimma" som man använde förut för att begränsa synavståndet och på så vis dra ner på resurserna som krävs för att rendera det du ser precis framför dig hade du kanske aldrig upptäckt grottan. Tänk om Batman Arkham City bara hade tilllåtit dig att se 5 byggnader åt gången eller GTA V bara vad som va 10m omkring dig.

Fast sådan skillnad är det ju verkligen inte mellan dagens konsoler och PC.

Visst kan jag hålla med om att det är tråkigt att "next gen" (nuvarande gen...) ofta är begränsat till 900p och 30 FPS, men trots det så är det ju otroligt svårt att se skillnaden gentemot PC-version. T.o.m. när det är sida-vid-sida som i videoklippen ovanför.

Det handlar inte om "draw distance" på 10 meter för konsoler vs. 50 meter på PC, numera är det små effekter och detaljer, som ofta är gött ögongodis, men inte krävande eller den drivande faktorn gällande varken handling eller spelkänsla.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Leffe76:

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Det tror jag nog att det har. Kanske du inte tänkt på det. Om du har spelat sen Super Nintendos storhets tid så har det hänt massor i detaljvärdet och det i sig påverkar hur du spelar spelet.

Ta till exempel Skyrim. Där kan du tack vare grafiken se en grotta i fjärran som du får nyfikenheten att undersöka. Hade man haft "dimma" som man använde förut för att begränsa synavståndet och på så vis dra ner på resurserna som krävs för att rendera det du ser precis framför dig hade du kanske aldrig upptäckt grottan. Tänk om Batman Arkham City bara hade tilllåtit dig att se 5 byggnader åt gången eller GTA V bara vad som va 10m omkring dig.

Fast sådan skillnad är det ju verkligen inte mellan dagens konsoler och PC.

Visst kan jag hålla med om att det är tråkigt att "next gen" (nuvarande gen...) ofta är begränsat till 900p och 30 FPS, men trots det så är det ju otroligt svårt att se skillnaden gentemot PC-version. T.o.m. när det är sida-vid-sida som i videoklippen ovanför.

Det handlar inte om "draw distance" på 10 meter för konsoler vs. 50 meter på PC, numera är det små effekter och detaljer, som ofta är gött ögongodis, men inte krävande eller den drivande faktorn gällande varken handling eller spelkänsla.

Nej kanske inte i Alien Isolation. Men han sa ju "aldrig" påverkat hans spelupplevelse på 30 år. I klippen ovan tyckte jag färgmättnaden var varmare på PS4an jämnfört med både PC och XO. Men det kan man ju ställa in själv. Annars såg det väldigt likt ut.

Tycker spelet är helt ok. Som de beskrivit det, närmsta man kan komma till Alien utan att titta på filmen. Däremot måste jag säga att röstskådespelaren till Amanda Ripley är nog en av de sämsta jag hört på länge. Hennes inlevelse är lika intressant som en gatsten på torget. Sparka den till DLC eller ge lektioner i skådespel bakom mic.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Leffe76:

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Det tror jag nog att det har. Kanske du inte tänkt på det. Om du har spelat sen Super Nintendos storhets tid så har det hänt massor i detaljvärdet och det i sig påverkar hur du spelar spelet.

Ta till exempel Skyrim. Där kan du tack vare grafiken se en grotta i fjärran som du får nyfikenheten att undersöka. Hade man haft "dimma" som man använde förut för att begränsa synavståndet och på så vis dra ner på resurserna som krävs för att rendera det du ser precis framför dig hade du kanske aldrig upptäckt grottan. Tänk om Batman Arkham City bara hade tilllåtit dig att se 5 byggnader åt gången eller GTA V bara vad som va 10m omkring dig.

Fast sådan skillnad är det ju verkligen inte mellan dagens konsoler och PC.

Visst kan jag hålla med om att det är tråkigt att "next gen" (nuvarande gen...) ofta är begränsat till 900p och 30 FPS, men trots det så är det ju otroligt svårt att se skillnaden gentemot PC-version. T.o.m. när det är sida-vid-sida som i videoklippen ovanför.

Det handlar inte om "draw distance" på 10 meter för konsoler vs. 50 meter på PC, numera är det små effekter och detaljer, som ofta är gött ögongodis, men inte krävande eller den drivande faktorn gällande varken handling eller spelkänsla.

Nej kanske inte i Alien Isolation. Men han sa ju "aldrig" påverkat hans spelupplevelse på 30 år. I klippen ovan tyckte jag färgmättnaden var varmare på PS4an jämnfört med både PC och XO. Men det kan man ju ställa in själv. Annars såg det väldigt likt ut.

Tycker spelet är helt ok. Som de beskrivit det, närmsta man kan komma till Alien utan att titta på filmen. Däremot måste jag säga att röstskådespelaren till Amanda Ripley är nog en av de sämsta jag hört på länge. Hennes inlevelse är lika intressant som en gatsten på torget. Sparka den till DLC eller ge lektioner i skådespel bakom mic.

Såklart grafiken har betydelse, och självklart njuter jag av att utvecklingen går framåt.
Blir bara trött av jämförelsen av samma spel på olika format där skillnaden är så försvinnande liten.
Kan fortfarande spela mej igenom half-life 2 en helg bara för att det är ett så jäv-a apbra spel, och då är kanske inte grafiken riktigt up to date.

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Leffe76:

Har spelat pc och konsoll i 25-30 år nu, och har hittills aldrig varit med om att fps eller grafikdetaljer har avgjort hur underhållande ett spel varit.

Det tror jag nog att det har. Kanske du inte tänkt på det. Om du har spelat sen Super Nintendos storhets tid så har det hänt massor i detaljvärdet och det i sig påverkar hur du spelar spelet.

Ta till exempel Skyrim. Där kan du tack vare grafiken se en grotta i fjärran som du får nyfikenheten att undersöka. Hade man haft "dimma" som man använde förut för att begränsa synavståndet och på så vis dra ner på resurserna som krävs för att rendera det du ser precis framför dig hade du kanske aldrig upptäckt grottan. Tänk om Batman Arkham City bara hade tilllåtit dig att se 5 byggnader åt gången eller GTA V bara vad som va 10m omkring dig.

Fast sådan skillnad är det ju verkligen inte mellan dagens konsoler och PC.

Visst kan jag hålla med om att det är tråkigt att "next gen" (nuvarande gen...) ofta är begränsat till 900p och 30 FPS, men trots det så är det ju otroligt svårt att se skillnaden gentemot PC-version. T.o.m. när det är sida-vid-sida som i videoklippen ovanför.

Det handlar inte om "draw distance" på 10 meter för konsoler vs. 50 meter på PC, numera är det små effekter och detaljer, som ofta är gött ögongodis, men inte krävande eller den drivande faktorn gällande varken handling eller spelkänsla.

Nej kanske inte i Alien Isolation. Men han sa ju "aldrig" påverkat hans spelupplevelse på 30 år. I klippen ovan tyckte jag färgmättnaden var varmare på PS4an jämnfört med både PC och XO. Men det kan man ju ställa in själv. Annars såg det väldigt likt ut.

Tycker spelet är helt ok. Som de beskrivit det, närmsta man kan komma till Alien utan att titta på filmen. Däremot måste jag säga att röstskådespelaren till Amanda Ripley är nog en av de sämsta jag hört på länge. Hennes inlevelse är lika intressant som en gatsten på torget. Sparka den till DLC eller ge lektioner i skådespel bakom mic.

Såklart grafiken har betydelse, och självklart njuter jag av att utvecklingen går framåt.
Blir bara trött av jämförelsen av samma spel på olika format där skillnaden är så försvinnande liten.
Kan fortfarande spela mej igenom half-life 2 en helg bara för att det är ett så jäv-a apbra spel, och då är kanske inte grafiken riktigt up to date.

Jo jag förstår vad du menar. Satt själv och spelade igenom Warcraft 3 häromdan. Och samma sak gällande jämnförelser, speciellt denna gen av konsoler. När Dark Souls kom ut på PS3an tänkte jag inte en gång på att det var 30fps och "om det ändå var 60fps". Jag hade fullt upp att vara rädd på riktigt för första gången på länge i nåt spel. Sen kom det på pc och ingen ville spela det för det inte var 1080p men 60fps

1
Skriv svar