Minecraft kommer till Windows Phone

Robot
Medlem
Minecraft kommer till Windows Phone

vem spelar sånna här spel på en mobil?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

vem spelar sånna här spel på en mobil?

Mina två söner spelar det även om dom föredrar det på PC.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

vem spelar sånna här spel på en mobil?

Jag spelar Zelda: Ocarina of Time på min Nexus 5. Jag spelar dock med en PS3-kontroll.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Min första tanke när jag hörde om affären.
Microsoft desperata för att få igång Windows Fånes försäljning.

Inaktiv

Klart det var väntat och högst troligt uppskattat av Windows Phone användare, men jag tror inte detta uppväger köpet...så det ligger nog något mer bakom.

Medlem

Woow. Måste vara årets mest svår tippade nyhet...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag är förvånad

Medlem
Skrivet av USF-BH:

vem spelar sånna här spel på en mobil?

Vem spelar Minecraft överhuvudtaget...
Mjo uppenbarligen många, då det sålt som smör men jag förstår inte varför...är det ens ett spel? verkar bara vara en level/map editor...

Medlem
Skrivet av USF-BH:

vem spelar sånna här spel på en mobil?

När spelet var på väg till konsol frågade jag mig: Vem vill spela det på konsol, alla som har en dator kan spela det, det kräver nästan ingenting! Jag hade fel, det blev en succé på konsol och jag kan fortfarande inte fatta det. Särskilt med tanke på vad det kostar dessutom...

Medlem

Men det blev ju tillkännagivet dagen efter att själva Mojang-affären blev officiell, och samtidigt med att de berättade att det ska komma en Windows 8-version av Minecraft.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Extremt, extreeemt, oväntat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av USF-BH:

vem spelar sånna här spel på en mobil?

Jag spelar Zelda: Ocarina of Time på min Nexus 5. Jag spelar dock med en PS3-kontroll.

host att spela via en emulator är enligt nintendo olagligt och kan väcka åtal oavsett om du har spelet i original eller inte. Ett nintendo-spel får endast spelas i sitt originalutförande enligt nintendo då deras gamla licensrättigheter fortfarande gäller hur det nu än är: http://wwwc.aftonbladet.se/it/9901/24/spel.html http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#roms

PS: just saying, men enligt Nintendo så är en gammal rom av ett retrospel lika illa att ladda hem som att chippa sin wii eller wii u och ladda hem alla deras nya spel gratis/olagligt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av USF-BH:

vem spelar sånna här spel på en mobil?

Jag spelar Zelda: Ocarina of Time på min Nexus 5. Jag spelar dock med en PS3-kontroll.

host att spela via en emulator är enligt nintendo olagligt och kan väcka åtal oavsett om du har spelet i original eller inte. Ett nintendo-spel får endast spelas i sitt originalutförande enligt nintendo då deras gamla licensrättigheter fortfarande gäller hur det nu än är: http://wwwc.aftonbladet.se/it/9901/24/spel.html http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#roms

PS: just saying, men enligt Nintendo så är en gammal rom av ett retrospel lika illa att ladda hem som att chippa sin wii eller wii u och ladda hem alla deras nya spel gratis/olagligt.

Se där.

Sa jag att jag spelar Zelda? Jag menade ju förstår tittar på Zelda.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Frågan är om det inte hade varit bättre att lägga dom 2.5miljarder dollar på att förbättra Windows Phone istället?

Man borde väl kunna komma rätt långt på en undersökning varför folk inte vill ha deras platform för den summan. Själv tror jag grejen är att de väntade för länge med att hoppa in på mobilmarknaden och folk är nöjda med alternativen som finns och vill kanske inte undersöka en ny platform. Majoriteten av mobilanvändare brukar väl ha den för att kunna ringa o bli uppringd. Åldersmänniskor har ju haft problem med att använda Windows 8s gränssnitt som WPhone har som basis. Kan inte riktigt se att Minecraft skulle få dom att tänka om.

1
Skriv svar