Fixa 60 fps i The Evil Within

Robot
Fixa 60 fps i The Evil Within

Konsolkommandon får pc-versionen att varva upp men akta dig för buggar.

#the-evil-within


Medlem
Fixa 60 fps i The Evil Within

Tanken är god men detta borde finnas integrerat i menyn. Det känns som man som pc-spelare ska vara glad om ett spel kommer med 60fps stöd. Tycker absolut att fpsen är viktig för spelupplevelsen.

Nu råkar jag köra en 60hz skärm, men värre för de som kör 120hz.

För övrigt verkar spelet intressant.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Känns som varannan tråd handlar om vilken FPS eller upplösning spel har. Vad har hänt? Bryr sig verkligen folk SÅ mycket?

Medlem

Detta är helt off topic. Men det skulle aldrig falla mig in att köpa ett spel som är låst på 30fps. Även om det går att lösa. Spelskapare som ljuger för sina kunder om att det är bättre förtjänar inte en enda slant.

Utöver det. Har aldrig spelat Resident-evil och det är inte mitt typ av spel. Så troligen kommer detta inte heller vara något för mig

Medlem

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

Medlem
Skrivet av Mox+:

Känns som varannan tråd handlar om vilken FPS eller upplösning spel har. Vad har hänt? Bryr sig verkligen folk SÅ mycket?

Jag är verkligen glad för din skull om du kan spela utan problem med 30~ FPS, tyvärr finns det andra som har vänt sig vid en högre standard och 30 FPS känns verkligen segt. Kanske har jag lyssnat för mycket på TotalBiscuit men nu när jag är väl medveten om vad som finns så känns det dumt att nöja sig med något mindre.

Medlem
Skrivet av zyMboL:
Skrivet av Mox+:

Känns som varannan tråd handlar om vilken FPS eller upplösning spel har. Vad har hänt? Bryr sig verkligen folk SÅ mycket?

Jag är verkligen glad för din skull om du kan spela utan problem med 30~ FPS, tyvärr finns det andra som har vänt sig vid en högre standard och 30 FPS känns verkligen segt. Kanske har jag lyssnat för mycket på TotalBiscuit men nu när jag är väl medveten om vad som finns så känns det dumt att nöja sig med något mindre.

på pc med mus och tangentbord är 60fps att föredra, men 30fps(stabila) fungera fint från soffan med konsol & handkontroll


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

I multiplayer brukar autoaim vara avslaget eller begränsat.

Men tror han menade på att pc-spelare får fuska till sig 60 fps för att få bättre flyt och på så sätt få lättare spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

I multiplayer brukar autoaim vara avslaget eller begränsat.

Men tror han menade på att pc-spelare får fuska till sig 60 fps för att få bättre flyt och på så sätt få lättare spel.

Så kan det vara. Om han menade det och jag missuppfittade så skyller jag på morgonhjärnan. Den vaknar till nånstans runt 17.00, samtidigt som man går från jobbet. Konstigt sammanträffande det där...

Medlem

Finns ingen chans att jag skulle lägga pengar på ett sånt här spel.

Jag hoppas verkligen att detta spel inte säljer alls till PC, och att folk laddar ner det istället.

Detta är verkligen upprörande och oförlåtligt att låsa spel till en viss FPS för PC. Konsolerna får ha precis vad dom vill, men det finns en orsak varför PC är the ultimate gaming experience, och FPS har stor del i det.

Medlem

Wow... gick inte Ubisoft ut nyligen och påstod att 30 fps var bättre för spelupplevelsen och att 60 fps kändes "konstigt". Snacka om att hoppa tillbaka i tiden minst 10 år, bara att vänja sig vid den nya "next gen" standarden tydligen...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

I multiplayer brukar autoaim vara avslaget eller begränsat.

Men tror han menade på att pc-spelare får fuska till sig 60 fps för att få bättre flyt och på så sätt få lättare spel.

Med tanke på att hårdvaran inte fixar mer än 30 FPS så får konsolspelare nog allt skylla sig själva.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vilket skitspel! Tur man inte köpte skiten eftersom de inte alls kan optimera spel för fem öre.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

I multiplayer brukar autoaim vara avslaget eller begränsat.

Men tror han menade på att pc-spelare får fuska till sig 60 fps för att få bättre flyt och på så sätt få lättare spel.

Med tanke på att hårdvaran inte fixar mer än 30 FPS så får konsolspelare nog allt skylla sig själva.

Skylla sig själva för vad? Det är pc-spelare som har problem med 30 kontra 60 fps.
Det är även pc-spelare som har problem med att konsolerna har autoaim i fps.

Läser man i stort sett alla trådar här på fz så är det mest bara pc-spelare som har problem med att deras föråldrade dator inte orkar med eller konsol-spelarna får något pc-spelare inte får.

Hur många konsolspelare gnäller?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

I multiplayer brukar autoaim vara avslaget eller begränsat.

Men tror han menade på att pc-spelare får fuska till sig 60 fps för att få bättre flyt och på så sätt få lättare spel.

Med tanke på att hårdvaran inte fixar mer än 30 FPS så får konsolspelare nog allt skylla sig själva.

Hårdvaran klarar visst 60fps om speltillverkarna "vill" det, men de prioriterar att kräma ut så bra grafik som möjligt istället så deras trailers ser mer lockande ut. Det går att göra ett så pass tungdrivet spel så inte ens bästa PC hårdvaran klarar mer än 30fps.

Medlem

E de bara jag som är dum eller varför låser dom till 30 fps när det uppenbarligen går att lita i 60? Lata? För dom lär ju tappa några spelare på det så fattar inte varför dom inte fixar så man kan välja när de ändå kommer nån moddare O fixar de till 60 fps :S

Medlem

Anledningen till låset till 30fps kan vara för att de har animerat saker och till efter 30fps. Kör man högre så kan det uppstå buggar och det är därför det inte finns med i menyn. Finns flera spel man har gjort så. Mestadels för man har haft konsolerna i tanke när man designat spelet och man kanske inte kan för bättre än 30fps stabilt.

Skyrim har en sån begränsning, kör man med mer 120fps så ballar fysiken ur och npc:er och djur kan börja twitcha och flyga iväg.
Senaste Need for speed är ospelbart med fpsunlock. Så allt blir inte guld med 60fps+ Och innan någon gnäller "de skulle gjort det till pc först..." man gör bara inte så längre. Pengar finns i konsolerna nu tyvärr det är bara ett faktum.

Medlem

skitspel, inget köp


signatur

//monster

Medlem

Det där skräpet gör sig bäst i 0 fps. Jag skulle inte ens piratkopiera det med ett stulet bredbandsabonnemang.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Firmwaren till din nya Volvo är låst till 3 växlar. Med ett hax kan du låsa upp 6 växlar.
VARNING!!! Då mjukvaran egentligen är till en simpel elcykel kan det bli buggigt... vi är idioter.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av zyMboL:
Skrivet av Mox+:

Känns som varannan tråd handlar om vilken FPS eller upplösning spel har. Vad har hänt? Bryr sig verkligen folk SÅ mycket?

Jag är verkligen glad för din skull om du kan spela utan problem med 30~ FPS, tyvärr finns det andra som har vänt sig vid en högre standard och 30 FPS känns verkligen segt. Kanske har jag lyssnat för mycket på TotalBiscuit men nu när jag är väl medveten om vad som finns så känns det dumt att nöja sig med något mindre.

Jag förstår att vissa bryr sig mer än andra, frågan jag ville lyfta fram var om det bör ta så här mycket plats på FZ? Som jag sa, det känns som om var och varannan nyhet handlar om 30 vs 60-FPS eller 720p vs 1080p-upplösning. Kanske finns det större intresse i dessa frågor än jag förstått, uppenbarligen verkar det så! Personligen spelar jag givetvis på så hög FPS och upplösning som möjligt, men det är inte dessa kvalitéer som avgör om ett spel är nöjsamt eller inte, åtminstone inte för min del.

Medlem

länk

Skrivet av Mox+:

Känns som varannan tråd handlar om vilken FPS eller upplösning spel har. Vad har hänt? Bryr sig verkligen folk SÅ mycket?

Något som varit en självklarhet sen Pc-spelandet drog igång på allvar under 90-talet finns inte längre pga "lathet".
Ja, klart som korvspad att vi bryr oss.
Är väl meningen att vi ska framåt och inte bakåt här i världen?

Skrivet av Pholiage:

Anledningen till låset till 30fps kan vara för att de har animerat saker och till efter 30fps. Kör man högre så kan det uppstå buggar och det är därför det inte finns med i menyn. Finns flera spel man har gjort så. Mestadels för man har haft konsolerna i tanke när man designat spelet och man kanske inte kan för bättre än 30fps stabilt.

Skyrim har en sån begränsning, kör man med mer 120fps så ballar fysiken ur och npc:er och djur kan börja twitcha och flyga iväg.
Senaste Need for speed är ospelbart med fpsunlock. Så allt blir inte guld med 60fps+ Och innan någon gnäller "de skulle gjort det till pc först..." man gör bara inte så längre. Pengar finns i konsolerna nu tyvärr det är bara ett faktum.

Här har vi ytterliggare en som bara böjer sig framåt och tar emot. Röstade inte i valet heller antar jag?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

mis
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:

Jasså, PC spelare klagar på konsolspelare som har autoaim...men här verkar PC spelare få allt möjligt fusk...

Du får fylla hela din spelkarriär med fusk åt både höger och vänster, bara vi slipper mötas online med dem aktiverade.
Det är skillnad på fusk och fusk, och utöver det så behövs väl viss auto-aim på konsoler iom att det är mycket drygare att sikta med en handkontroll kontra mus

I multiplayer brukar autoaim vara avslaget eller begränsat.

Men tror han menade på att pc-spelare får fuska till sig 60 fps för att få bättre flyt och på så sätt få lättare spel.

Med tanke på att hårdvaran inte fixar mer än 30 FPS så får konsolspelare nog allt skylla sig själva.

Skylla sig själva för vad? Det är pc-spelare som har problem med 30 kontra 60 fps.
Det är även pc-spelare som har problem med att konsolerna har autoaim i fps.

Läser man i stort sett alla trådar här på fz så är det mest bara pc-spelare som har problem med att deras föråldrade dator inte orkar med eller konsol-spelarna får något pc-spelare inte får.

Hur många konsolspelare gnäller?

Jag tror inga av oss PC-spelare vill (behöver) ha autoaim, vi vill bara inte spela spel i 30 FPS pga begränsningar satta av spelet.


signatur

etqw?

Medlem
Skrivet av mis:

Jag tror inga av oss PC-spelare vill (behöver) ha autoaim, vi vill bara inte spela spel i 30 FPS pga begränsningar satta av spelet.

Det är för att det inte behövs just i FPS. Men i spel som Diablo 3 är det autoaim för att det inte går att lösa på ett bättre sätt med just indirekt styrning.

Autoaim eller aimassist är just ett sätt att kompensera där styrningen brister och det gäller alla typer av styrdon så som gamepad eller tangentbord och mus.

Men poängen är att konsolspelarna har inte problem med autoaim i sina spel utan det är pc-spelarna som har problem med att konsolspelarna har autoaim i sina spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

När blev PC-spelare så lata så dom klagar över att behöva skriva in några konsolkommandon? Vet inte med hur många PC-spel jag har gått in i konfig-filerna eller konsolen för att ändra något, fast i och för sig så är dom flesta av dom spelen från 1996 till 2004 ungefär. Antar att många är vana nu att Steam gör allt automatiskt åt dom och glömt.

Medlem
Skrivet av dotque:

länk

Skrivet av Mox+:

Känns som varannan tråd handlar om vilken FPS eller upplösning spel har. Vad har hänt? Bryr sig verkligen folk SÅ mycket?

Något som varit en självklarhet sen Pc-spelandet drog igång på allvar under 90-talet finns inte längre pga "lathet".
Ja, klart som korvspad att vi bryr oss.
Är väl meningen att vi ska framåt och inte bakåt här i världen?

Folk verkar missförstå mig. Om jag hade antytt att folk inte brydde sig hade jag skrivit "Bryr sig verkligen folk?"
Det jag undrar är om detta problem, som verkar debatteras vid i princip varje spels release, borde ta sån plats på FZs nyhetsida. Är varje spels 30/60fps eller 720p/1080p icke eller icke vara, värt att skrivas om på FZ?

mis
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mis:

Jag tror inga av oss PC-spelare vill (behöver) ha autoaim, vi vill bara inte spela spel i 30 FPS pga begränsningar satta av spelet.

Det är för att det inte behövs just i FPS. Men i spel som Diablo 3 är det autoaim för att det inte går att lösa på ett bättre sätt med just indirekt styrning.

Autoaim eller aimassist är just ett sätt att kompensera där styrningen brister och det gäller alla typer av styrdon så som gamepad eller tangentbord och mus.

Men poängen är att konsolspelarna har inte problem med autoaim i sina spel utan det är pc-spelarna som har problem med att konsolspelarna har autoaim i sina spel.

Min poäng är att jag sitter med en i7:a, ett GTX 970 och en 144hz skärm, jag vill inte sitta med 30 FPS i ett spel jag vet att jag kan kräma bra mycket mer ur. Klart vi blir förbannade när vi har hårdvaran för en bättre spelupplevelse men blir stoppade pga helt idiotiska argument (Cinematic experience...).


signatur

etqw?

Medlem
Skrivet av mis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mis:

Jag tror inga av oss PC-spelare vill (behöver) ha autoaim, vi vill bara inte spela spel i 30 FPS pga begränsningar satta av spelet.

Det är för att det inte behövs just i FPS. Men i spel som Diablo 3 är det autoaim för att det inte går att lösa på ett bättre sätt med just indirekt styrning.

Autoaim eller aimassist är just ett sätt att kompensera där styrningen brister och det gäller alla typer av styrdon så som gamepad eller tangentbord och mus.

Men poängen är att konsolspelarna har inte problem med autoaim i sina spel utan det är pc-spelarna som har problem med att konsolspelarna har autoaim i sina spel.

Min poäng är att jag sitter med en i7:a, ett GTX 970 och en 144hz skärm, jag vill inte sitta med 30 FPS i ett spel jag vet att jag kan kräma bra mycket mer ur. Klart vi blir förbannade när vi har hårdvaran för en bättre spelupplevelse men blir stoppade pga helt idiotiska argument (Cinematic experience...).

Majoriteten av alla spelarna på PC sitter på Intel GMA och en Core2Duo eller sämre.
Du får helt enkelt leva med att spelen kommer anpassas där efter.

Spelet har en lock på 30 fps mest troligt för att fysikmotorn är bunden till spelmotorn så beräkningarna för position och rörelse av fysiska objekt ska hinna med skärmuppdateringen.
Du som spelare kan ju låsa upp den här spärren och köra i 60 fps med risk för att saker buggar. Med andra ord låter det precis som med Skyrim där man kunde ha högre än 60 fps men det flestas datorer inte var nog snabba med fysikberäkningar så spelet finns en massa buggar med fysiken.

Själv tycker jag dom borde ha satsat på 60 fps och lämnat all skitsnack åt sidan. Men jag tror helt enkelt att dom valde att låsa på 30 just av orsaken jag beskrev tidigare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Komiskt! Verkar som att marcus8958 har tagit över tronen från WarpGuN för tillfället. Korståget mot allt som har med PC att göra fortsätter med FYRA (4!) inlägg på en kväll från en och samma person med ordbajsande på hög nivå

Nu är denna nyhet bevisligen något som gäller enbart för PC och då förmodar man att det självfallet ska just vara en nyhetsdiskussion för de som spelar på PC, men icke då.
Istället så fallerar hela diskussion tack vare dessa konsol-nötter som har fått för sig att deras åsikt är fakta och de känner behovet av att påpeka det så mycket och så ofta som det bara går med samma förlegade argument som man har hört i tid och otid.

Som vanligt så har vi våra FZ-barnrumpor ( jag tittar på dig marcus8958 ) som härjar helvilt och slänger ur sig sina åsikter som om de vore fakta.
Värt att påpeka helt enkelt, du får gärna citera mig marcus8958 och fortsätta ordbajseriet men förvänta dig inget svar på trollandet

12
Skriv svar