Ny uppdatering till Xbox One har landat

Robot
Ny uppdatering till Xbox One har landat
Medlem
Ny uppdatering till Xbox One har landat

Antar att det fortfarande inte går att byta till engelska och ha Kinect fungerande om man valt location Sverige. Helt otroligt. Bytte tillbaka till UK efter lanseringen i Sverige, eftersom enda fördelen att ha Sverige som land är att priserna är i SEK. Be-de-rövligt.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Äntligen MKV-stöd!

Medlem

Är dessa features verkligen det mest angelägna.

Hur är det med jämnhet i produktionen av konsollen?
Har följt diskussion på Xbox forum och det är inte så kul läsning för de som varit intresserad av X1.

Diskläsningsproblemet, väsniga fäktar och diskar och jag vet inte vad.

Medlem

Jag gissar att LarisioDog har en PS4? Själv har jag en Xbone och ser med spänning fram mot denna uppdaterade funktionalitet.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Jag gissar att LarisioDog har en PS4? Själv har jag en Xbone och ser med spänning fram mot denna uppdaterade funktionalitet.

Nej, men är nog en magnitud närmare PS4 än X1.

Sålde min PS3 när UC3 började visa samma problem som X1 nu har.
NaughtyDog:
-this only happends to a small number of people
MS:
-this only happends to a small number of people

Känner du igen det?
Förnekelse det finns ett problem, som jag ser det.

Är det något som dödar lusten att spela är det tekniska problem. Den stora vitsen med konsoll skall ju vara noll problem i stort sett - då hårdvara och mjukvara alltid är densamma som utvecklarna haft.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Antar att det fortfarande inte går att byta till engelska och ha Kinect fungerande om man valt location Sverige. Helt otroligt. Bytte tillbaka till UK efter lanseringen i Sverige, eftersom enda fördelen att ha Sverige som land är att priserna är i SEK. Be-de-rövligt.

fördel att betala i SEK? du får ju betala 200 spänn mer för varje spel då

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Swedenrock:

Jag gissar att LarisioDog har en PS4? Själv har jag en Xbone och ser med spänning fram mot denna uppdaterade funktionalitet.

Nej, men är nog en magnitud närmare PS4 än X1.

Sålde min PS3 när UC3 började visa samma problem som X1 nu har.
NaughtyDog:
-this only happends to a small number of people
MS:
-this only happends to a small number of people

Känner du igen det?
Förnekelse det finns ett problem, som jag ser det.

Är det något som dödar lusten att spela är det tekniska problem. Den stora vitsen med konsoll skall ju vara noll problem i stort sett - då hårdvara och mjukvara alltid är densamma som utvecklarna haft.

Detta är lite lustigt, jobbar själv i kundtjänst och om någon kund upplever ett problem oavsett hur begränsat problemet är så måste man nästan säga att alla upplever det för att de ska känna att man lyssnar på dem.

Alla problem rapporteras vidare och sedan beror det på problemets karaktär hur lätt det är att lösa. Naturligtvis blir det då även svårare att lösa ett problem ju färre personer som upplever det och därav troligen att man känner sig "bortglömd" och att ingen lyssnar.

Iaf, detta var en riktigt trevlig uppdatering. Har haft möjlighet att leka runt en del med de nya funktionerna då jag är med i preview-programet och älskar att xboxen nu i stort sätt kan spela upp vad som helst utan att det behöver kodas om.

Ska bli kul vad nästa uppdatering bär med sig.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Är dessa features verkligen det mest angelägna.

Hur är det med jämnhet i produktionen av konsollen?
Har följt diskussion på Xbox forum och det är inte så kul läsning för de som varit intresserad av X1.

Diskläsningsproblemet, väsniga fäktar och diskar och jag vet inte vad.

Du var mig en förtröden jäkel. Haha

Säger inte att du är en, men du låter mest som en Sony-fanboy som "helt oskyldigt" bara var tvungen att peta in lite negativt i en annars positiv Xbox One-nyhet.

Skrivet av ThreeZool:

Iaf, detta var en riktigt trevlig uppdatering. Har haft möjlighet att leka runt en del med de nya funktionerna då jag är med i preview-programet och älskar att xboxen nu i stort sätt kan spela upp vad som helst utan att det behöver kodas om.

Ska bli kul vad nästa uppdatering bär med sig.

Är också med i Preview-programmet, alltid lika kul, nästan lite spännande, att se vad nästa uppdatering bär med sig.

Hoppas vi får testa röststyrning på svenska.

Medlem

Det är verkligen roligt när ThreeZool and Spit anklagar mig för fanboi - bättre kan ni.
- ska bli riktigt kul att se vad nästa uppdatering är!!

Det är humor det.

Jag som väntar på röststyrning på skånska - hur det skall gå?

Faktum är att det är mest frustration att varken Sony eller MS verkar vara i full kontroll egentligen.

PS3 började lagga ur någonstans innan UC3 släpptes. Plötsligt tog backuper 16-24 timmar att göra som tidigare gick på 2-4 timmar. Spinning ring-problem UC3, omstarter när man kör UC3, frysningar osv.

Så jag köpte xbox och tänkte köpa X1 - tills debacklet med disken dök upp och dessa dåligt bortförklaringar:
- det var ju tråkigt att du råkade få hårdvaruproblem just nu då vi skickade en ny systemuppdatering.

Så jag kollar noga PSN forumet hur PS4 artar sig. Inte problemfritt heller, men verkar vara bättre konsoll - mer fokus på spelande inte mediastation.

Det är väl detta som lyser igenom i mina kommentarer gissar jag.

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:

Det är verkligen roligt när ThreeZool and Spit anklagar mig för fanboi - bättre kan ni.
- ska bli riktigt kul att se vad nästa uppdatering är!!

Det är humor det.

Jag som väntar på röststyrning på skånska - hur det skall gå?

Faktum är att det är mest frustration att varken Sony eller MS verkar vara i full kontroll egentligen.

PS3 började lagga ur någonstans innan UC3 släpptes. Plötsligt tog backuper 16-24 timmar att göra som tidigare gick på 2-4 timmar. Spinning ring-problem UC3, omstarter när man kör UC3, frysningar osv.

Så jag köpte xbox och tänkte köpa X1 - tills debacklet med disken dök upp och dessa dåligt bortförklaringar:
- det var ju tråkigt att du råkade få hårdvaruproblem just nu då vi skickade en ny systemuppdatering.

Så jag kollar noga PSN forumet hur PS4 artar sig. Inte problemfritt heller, men verkar vara bättre konsoll - mer fokus på spelande inte mediastation.

Det är väl detta som lyser igenom i mina kommentarer gissar jag.

Vet inte vart du fick ifrån att jag anklagade dig för att vara en fanboy, jag tyckte det mer var lustigt att jag känner igen det att alla känner sig övergivna om man inte bekräftar att problemet finns och att typ alla har det. =P

Medlem

attans inget stöd för bbb, men annars verkar oneguide fungera bra fejkade annan leverantör så gick att se hur det skulle fungera

Men comhem fanns med,boxer och marksänt samt lite andra som jag inte kände igen för sverige dvs

kruxet är förstås att du måste ha konsolen inställd på svenska för att den ska hitta dom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har ingen av konsolerna än, finns inget som lockar till att köpa dem än heller, Destiny var det som lockade mest men har hört både gott och ont om det.

Det enda som faktiskt lockar till en X1 är Halo: Master Chief collection. Det dröjer nog minst 6 månader innan jag kan rättfärdiga ett köp för någon konsol, tills dess får man ta o pilla lite polarens och datorn.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Vet inte vart du fick ifrån att jag anklagade dig för att vara en fanboy, jag tyckte det mer var lustigt att jag känner igen det att alla känner sig övergivna om man inte bekräftar att problemet finns och att typ alla har det. =P

Lite som att läsa mellan raderna från
- Vi vet var du bor
så får man fylla i resten själv.

Har inget emot vad andra tycker så - det är ok att kalla mig fanboi.

Jag tyckte det var roligt med era kommentarer på er antydan bara.:)

Medlem

Jag som var så glad när jag läste detta, startade xboxet men har inte fått updateringen ännu

EDIT: Gick in och sökte själv så kom det upp

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Är dessa features verkligen det mest angelägna.

Hur är det med jämnhet i produktionen av konsollen?
Har följt diskussion på Xbox forum och det är inte så kul läsning för de som varit intresserad av X1.

Diskläsningsproblemet, väsniga fäktar och diskar och jag vet inte vad.

Hade problem med att min konsol var hög som fan. Hade en app för att mäta ljudnivån, den visade närmre 50-60 decibel. Efter uppdateringen är den helt tyst, inga fel alls!

Medlem

Vi som har x1 vill ju gärna slippa använda apple tv chromecast whatnot, när man vet x1 ska klara av att ex strömma rubbet.

Sen tycker jag dom jobbar stenhårt på uppdateringar, men självfallet har det varit vissa hårdvarufel vilket dom åtgärdar och aldrig kul för de som råkat ut för dom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar