Tips på nas med lokal molntjänst

Medlem
Tips på nas med lokal molntjänst

Hej svejs

Håller på och sätter mig in i att ha privat molntjänst via nas dvs tanken är att datat ligger lokalt på en nas som jag sen enkelt kan synka mot apple eller microsoft enheter android är ett plus.

Mina krav jag har är

1. liten så en 2 bay nas pratar vi om ungefär.
2. privat moln tjänst.
3. Om det det finns 3thrd party apps stöd ex som onenote mot onedrive eller evernote mot dropbox .
4. tyst.
5. torrent och ftp stöd, har den stöd för att ex köra wordpress eller dyl , ett plus
6. vettigt pris
Det närmaste detta är väl my cloud drive från wd, men osäker om den har det jag behöver

Så släng på mig tips så kollar jag upp dom:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Min Synology Diskstation (har modell 212j) har fungerat jättebra de två år som jag haft det. Har stöd för diverse fildelningstjänster, både Win-delning, Unix. Har webstation så man kan lägga upp hemsida med DB + sajt inkl PHP-stöd. Stöd för synkning mot både DropBox och Google Drive. Har appar för mediadelning och streaming med mera. Inbyggd Downloadstation för nedladdning av torrents, även om jag saknar en del funktioner som bl a finns i uTorrent så duger den mycket väl.

// edit: Produktsida


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Hej svejs

Håller på och sätter mig in i att ha privat molntjänst via nas dvs tanken är att datat ligger lokalt på en nas som jag sen enkelt kan synka mot apple eller microsoft enheter android är ett plus.

Mina krav jag har är

1. liten så en 2 bay nas pratar vi om ungefär.
2. privat moln tjänst.
3. Om det det finns 3thrd party apps stöd ex som onenote mot onedrive eller evernote mot dropbox .
4. tyst.
5. torrent och ftp stöd, har den stöd för att ex köra wordpress eller dyl , ett plus
6. vettigt pris
Det närmaste detta är väl my cloud drive från wd, men osäker om den har det jag behöver

Så släng på mig tips så kollar jag upp dom:)

Beror ju lite på vad du anser vara ett vettigt pris, WDs my clouds har ju vettiga priser, dock får man mixtra lite för att få igång torrentklienter på dem om man inte köper de dyrare varianterna.

Köper du Conthoxs förslag så får du ge ungefär samma pris som en my cloud mirror när du även lägger in kostnaden för en vettig 4tb hårddisk till denna, my cloud mirror har torrent och ftp-appstöd direkt från wd så det är bara att ladda hem dessa ifall behovet finns.

Använder min för att strömma mediefiler till tv, surfplatta och mobil även utanför hemmet, dock har jag en icke-mirror variant så har inte lagt in något torrentstöd i min dessvärre så vet inte hur väl det fungerar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

hmm Synology Diskstation , har jag kollat på en del, deras sista dsm version klarar onedrive


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFZ
Medlem

tomato firmware till diverse routers borde väl klara detta.
shibby's version av tomato.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Nu är jag inte med?

Ska tilläggas jag har en mediacentral så ,begränsat med vilka routrar som får plats, jut nu sitter det ett från bbb där


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ok , blev en Synology DS214 , plus 2*5tb , tänkte gå all out med 2*6 men snåla lite

Kommer köra hsr eller raid 1


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar