Gabriel Knight: 20th Anniversary Edition

Robot
Gabriel Knight: 20th Anniversary Edition

Jane Jensen, spelvärldens okrönta äventyrsdrottning, fortsätter sitt återtåg. Nu har turen kommit till Gabriel Knight, det är dags att blåsa nytt liv i hennes kanske allra stoltaste stund.


MEG
Medlem
Gabriel Knight: 20th Anniversary Edition

Haaa härliga minnen från äventyrsspelens storhetstid, har dock missat detta spel. Får ta och se om det finns några kronor kvar i börsen


signatur

Death is only the beginning

Skribent

Want! Men har inte tid.

Får kanske bli en julklapp till mig själv när den tunga spelhösten befinner sig i backspegeln.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mattias Frost:

Want! Men har inte tid.

Får kanske bli en julklapp till mig själv när den tunga spelhösten befinner sig i backspegeln.

Heh. Har du ens sett schemat för spelvåren 2015?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Blev riktigt sugen att sitta med peka-och-klicka thrillers nu, med en kopp té i högsta hugg. Bra recension! Ska definitivt kolla upp detta.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Mattias Frost:

Want! Men har inte tid.

Får kanske bli en julklapp till mig själv när den tunga spelhösten befinner sig i backspegeln.

Heh. Har du ens sett schemat för spelvåren 2015?

Påminn mig hur det ser ut, behöver planera hur jag ska hinna med allt samtidigt som Halo Master Chief collection ska hårdsatsas på


signatur

Game long and prosper

Medlem

När jag var liten trodde jag att Gabriel Knight var ett spel med riddare. Blev nog lite besviken när jag fick reda på att så inte var fallet.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

När jag var liten trodde jag att Gabriel Knight var ett spel med riddare. Blev nog lite besviken när jag fick reda på att så inte var fallet.

Haha samma här.

Medlem

klassiker från back in the day, skall köpas och återspelas!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så länge storytellingen håller är all orimlighet värd slitet

Weeeooo weeeooo! Språkpolisen är här!

Tips: Historieberättande, berättande eller berättarteknik är alla ord som finns på svenska till skillnad från storytellingen.

MEG
Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så länge storytellingen håller är all orimlighet värd slitet

Weeeooo weeeooo! Språkpolisen är här!

Tips: Historieberättande, berättande eller berättarteknik är alla ord som finns på svenska till skillnad från storytellingen.

Här tänkte jag lägga mig i, enligt Fredrik Lindström är det vår skyldighet att hitta på nya ord, ifs är storytelling ett engelskt ord men jag tror det hamnar under den kategorin ändå


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Här tänkte jag lägga mig i, enligt Fredrik Lindström är det vår skyldighet att hitta på nya ord, ifs är storytelling ett engelskt ord men jag tror det hamnar under den kategorin ändå

Håller med, vi ska alla hjälpa till att utveckla språket där det saknas ord för att uttrycka det vi vill.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av telison:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så länge storytellingen håller är all orimlighet värd slitet

Weeeooo weeeooo! Språkpolisen är här!

Tips: Historieberättande, berättande eller berättarteknik är alla ord som finns på svenska till skillnad från storytellingen.

Här tänkte jag lägga mig i, enligt Fredrik Lindström är det vår skyldighet att hitta på nya ord, ifs är storytelling ett engelskt ord men jag tror det hamnar under den kategorin ändå

Nya svenska ord är coolt. Engelska med eller utan svensk böjning istället för svenska är.... inte det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

MEG
Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av MEG:
Skrivet av telison:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så länge storytellingen håller är all orimlighet värd slitet

Weeeooo weeeooo! Språkpolisen är här!

Tips: Historieberättande, berättande eller berättarteknik är alla ord som finns på svenska till skillnad från storytellingen.

Här tänkte jag lägga mig i, enligt Fredrik Lindström är det vår skyldighet att hitta på nya ord, ifs är storytelling ett engelskt ord men jag tror det hamnar under den kategorin ändå

Nya svenska ord är coolt. Engelska med eller utan svensk böjning istället för svenska är.... inte det.

Tja smaken är som baken, vi har redan ord från olika språk så oavsett vad du tycker så kommer det in utländska ord i svenskan. Har du använt en mixer någon gång eller sagt det ordet någon gång? Det är i alla fall ett engelskt ord, men du kanske säger blandare?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

ord och språk är ju skapade ur just det också, andra ord och språk att förhindra mix är omöjligt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ord och språk är ju skapade ur just det också, andra ord och språk att förhindra mix är omöjligt

Så var går gränsen? Ska vi kasta ut vårat eget språk och anamma någon annans? Om inte, hur många ord är det ok att vi tar från engelska trots att vi har utmärkta ord i vårat eget språk? Det är skillnad på att använda produktnamn som "mixer" och ett helt vanligt ord som berättande=storytelling.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Underbart spel som verkligen gör originalet rättvisa i dom två första av tio kapitel jag spelat. Tar lite tid att vänja sig vid Gabriel s röst men den växer på mig. Gillade man originalet som jag gjorde från 1994 så rekommenderar jag verkligen Gabriel Knight: 20th Anniversary Edition.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Mattias Frost:

Want! Men har inte tid.

Får kanske bli en julklapp till mig själv när den tunga spelhösten befinner sig i backspegeln.

Heh. Har du ens sett schemat för spelvåren 2015?

Jag tror jag kan klämma in några spel tidigt i januari!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Johnny:

Underbart spel som verkligen gör originalet rättvisa i dom två första av tio kapitel jag spelat. Tar lite tid att vänja sig vid Gabriel s röst men den växer på mig. Gillade man originalet som jag gjorde från 1994 så rekommenderar jag verkligen Gabriel Knight: 20th Anniversary Edition.

Jag är tyvärr tvärtom. Avskyr verkligen Gabriels röst och den förstör mycket av spelupplevelsen för mig, tyvärr måste jag säga för spelet är annars bra.
Sen är jag inte så förtjust i Gabriels "mansgris" sätt heller.

1
Skriv svar