Spelindustrin fördömer hot om skolmassaker

Medlem
Skrivet av Ender:

Usch, så nesligt! Jag hade ingen aning om att Sarkeesian, den uslingen, dragit mig som gamer i smutsen. Det här vill jag verkligen läsa mer om, skulle du snälla kunna bifoga en länk dit hon gör det?

Skrivet av Ender:
Skrivet av Rurounin:

Du vet väl att hon har anställt en kille som skriver för henne, hon kanske kan ett och annat om feminism men i hennes videor så är hon inte mycket mer än a pretty face.

Ja det är klajt du tjycker hon äj, ett sött litet ansikte baja.

Här, ta en spade, så slipper du gräva graven till dina egna argument med bara händerna vetja.

Skärp dig, du säger jag ska skaffa bättre argument när du bara direkt avfärdar mina visserligen slarvigt formulerade argument utan egna argument (nej, leka bebis är inget argument), jag skrev aldrig att Anita dragit oss genom smutsen, utan att media totalt oprovocerat drog alla gamers genom smutsen och fortsätter göra så idag med gamergate, gamergate är inget annat än gamers, inte kvinnohatare eller mördare som media vill få oss att framstå.

Anita Sarkeesian tjänar sjukt mycket pengar på att göra ett par videos om året där hon läser innnantill något som hon inte själv har skrivit, good for her antar jag men du måste förstå att både kvinnor och män kollar snett på henne när hon knappt behöver arbeta för att tjäna storkovan.

Medlem

Angående det där med hur man behandlar kön olika:

Och sedan skyller man på datorspelen, för allt möjligt.

Istället för att utmåla datorspel, eller musik/film så kanske man kan sig en funderare på hur man agerar själv istället. Kanske ens eget beteende bidrar till hur det ser ut i samhället. Fast det är klart, det är ju lättare att kritisera andra och lägga skulden på något annat än att se sig själv i spegeln och tänka om lite.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Ender:

Usch, så nesligt! Jag hade ingen aning om att Sarkeesian, den uslingen, dragit mig som gamer i smutsen. Det här vill jag verkligen läsa mer om, skulle du snälla kunna bifoga en länk dit hon gör det?

Skrivet av Ender:
Skrivet av Rurounin:

Du vet väl att hon har anställt en kille som skriver för henne, hon kanske kan ett och annat om feminism men i hennes videor så är hon inte mycket mer än a pretty face.

Här, ta en spade, så slipper du gräva graven till dina egna argument med bara händerna vetja.

Skärp dig, du säger jag ska skaffa bättre argument när du bara direkt avfärdar mina visserligen slarvigt formulerade argument utan egna argument (nej, leka bebis är inget argument), jag skrev aldrig att Anita dragit oss genom smutsen, utan att media totalt oprovocerat drog alla gamers genom smutsen och fortsätter göra så idag med gamergate, gamergate är inget annat än gamers, inte kvinnohatare eller mördare som media vill få oss att framstå.

Anita Sarkeesian tjänar sjukt mycket pengar på att göra ett par videos om året där hon läser innnantill något som hon inte själv har skrivit, good for her antar jag men du måste förstå att både kvinnor och män kollar snett på henne när hon knappt behöver arbeta för att tjäna storkovan.

Det finns många som tjänar betydligt mer för att göra betydligt mindre. Var arg på dem istället.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Ender:

Skrivet av Ender:
Skrivet av Rurounin:

Det finns många som tjänar betydligt mer för att göra betydligt mindre. Var arg på dem istället.

Dom är inte relevanta till denna diskussionen, uppriktigt talat skiter jag i vad Anita gör eller inte gör, då hon är relativt tam i sammanhanget, problemet här är att gamergate har kopplats till hoten utan bevis av media.

Medlem

Hot av alla slag är fel. Just detta är av en så sjuk kaliber att jag som "normalt" funtad människa inte kan förstå det.

Det är bara sjukt.
Jag tycker inte om Anita och vad hon säger men har all rätt i världen att säga det. Det är upp till oss som inte håller med att på ett resonabelt och logiskt sätt möta hennes uttalande med motbevis och argument. INTE HOT!

Oavsett vilka åsikter du har så har du rätt å tycka det.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Ender:

Skrivet av Ender:
Skrivet av Rurounin:

Ok, jag trodde att du och jag hade etablerat vid ett tidigare tillfälle att det faktiskt inte var så att "media totalt oprovocerat drog alla gamers genom smutsen".

1. "Totalt oprovocerat"? Folk blir dödshotade (snarare är det väl det här agerandet som är totalt oprovocerat????) och media väljer att skriva om händelsen, vilket är fullkomligt normalt. Vad ska media annars skriva om? Om Löfvén eller Jimmie Åkesson blir dödshotade så skriver naturligtvis folk nyheter om det. Varför i helskotta skulle det inte vara så även i det här fallet? Förespråkar du någon slags nyhetsembargo på saker som rör spelvärlden (eller nej, låt mig gissa, du vill att enbart "objektiv" rapportering ska finnas)?

2. Dra alla gamers genom smutsen? Du återkommer gång på gång till det här påståendet men du har inte lyckats påvisa att det faktiskt sker på bred front.

"Gamergate är inget annat än gamers, inte kvinnohatare eller mördare". Problemet är att det här inte är sant. Som du nämnde innan så är gamergate inte en central rörelse med en utpekad ledare. Därför kan vem som helst säga att de är en del av gamergate oavsett om de är kvinnohatare eller inte. Det gör dem inte till mindre gamergate. Det gör heller inte alla andra som är en del av gamergate till automatiska kvinnohatare heller, det vore att vara guilty-by-association, men sådan är nackdelen med att vara en del av en rörelse utan någon central styrning eller väldefinierat syfte. Det finns ingen som har monopol på vad eller vilka som är gamergate och dess medlemmar har inte direkt ansökt om medlemskort. Bevisligen finns det kvinnohatare bland de som kallar sig för gamergate, likväl som det finns idioter som kallar sig feminister, och det är lönlöst och vilseledande att förneka att så är fallet.

Första steget för de som är intresserade av att ge gamergate lite mer kredibilitet vore att ta krafttag för att ta ställning mot trollen i de egna leden istället för att bli tjuriga och griniga på utomstående som påpekar dessa problem. Istället för att sitta här och skriva och försöka misstänkliggöra folk som blivit offer för mordhot och ställa massa frågor kring dessa personers "egentliga" uppsåt med att gå och bli mordhotade (för att tjäna multum, tydligen...) vilket enbart bekräftar allas fördomar om gamergate kanske de som är måna om gamergates framgång och överlevnad borde ta sig en rejäl funderare på vad det är man egentligen står för och vad man vill åstadkomma, och hur. Det är samma sak som alla sociala rörelser för eller senare tvingas göra.

Tyvärr är det lite synd att man inom gamergate helt verkar ha utestängt möjligheten att lära och ta hjälp av en av de få grupper inom spelbranschen som faktiskt har praktisk och professionell erfarenhet av att genom aktivism driva igenom positiva förändringar inom spelbranschen - nämligen feministerna.

Medlem
Skrivet av Idono:

Sarkeesian får ungefär lika mycket näthat som andra kvinnor och män. Det är bara att Sarkeesian förstorar det hela med otroliga marginaler. Det handlar inte om flera hundratusen personer som trakasserar. Utan enstaka störda personer. Det finns sådana personer överallt i världen. Det Sarkeesian väljer att göra är att använda sig av händelserna för att driva sin egna agenda. Och fyfan vad den drivs fram av kioskmongon som stödjer hennes tredje vågs feminism.

Kan avsluta med videon. Och innan någon säger något. JA! Den videon är mer fakta och helhets korrekt än något Sarkeesian någonsin har gjort. Det är AEI som driver youtube kanalen. Och om ni inte vet vad det är så får in ta och googla lite.

https://www.youtube.com/embed/Rm8nBt9rQBo

Som jag nämnde tidigare i tråden så förstår jag inte varför du stolt proklamerar att det är AEI som ligger bakom dessa youtube-klipp. Jag vet vad AEI är och har genom arbetslivet kommit i kontakt med några av deras representanter och dom är i mångt och mycket republikanska partiets förlängda arm i många frågor. USAs före detta vice-president Dick Cheney sitter till exempel i deras Board of Trustees. De är en så kallad "think tank" men likt många andra think tanks (både på höger- och vänsterkanten) så sysslar de i praktiken med ideologiskt driven politisk aktivism och lobbyism. De är knappast en oberoende röst och de har en ganska uppenbar underliggande politisk och social agenda (nyliberalt frimarknadstänk blandat med "traditionella familjevärden"). Du får naturligtvis vara socialkonservativ och tycka att detta är lajbans men gå inte och använd det som någon slags kvalitetsstämpel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bästa med EW är att hon kritiserade vågfeminister som Anita i sitt tal.

Nu har jag sett hela talet ( http://www.youtube.com/watch?v=p-iFl4qhBsE ) och ser fortfarande inte vart hon kritiserar Anita Sarkeesian. Eller var det kanske bara en personlig tolkning?

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Ender:

Skrivet av Ender:
Skrivet av Rurounin:

Ok, jag trodde att du och jag hade etablerat vid ett tidigare tillfälle att det faktiskt inte var så att "media totalt oprovocerat drog alla gamers genom smutsen".

1. "Totalt oprovocerat"? Folk blir dödshotade (snarare är det väl det här agerandet som är totalt oprovocerat????) och media väljer att skriva om händelsen, vilket är fullkomligt normalt. Vad ska media annars skriva om? Om Löfvén eller Jimmie Åkesson blir dödshotade så skriver naturligtvis folk nyheter om det. Varför i helskotta skulle det inte vara så även i det här fallet? Förespråkar du någon slags nyhetsembargo på saker som rör spelvärlden (eller nej, låt mig gissa, du vill att enbart "objektiv" rapportering ska finnas)?

2. Dra alla gamers genom smutsen? Du återkommer gång på gång till det här påståendet men du har inte lyckats påvisa att det faktiskt sker på bred front.

"Gamergate är inget annat än gamers, inte kvinnohatare eller mördare". Problemet är att det här inte är sant. Som du nämnde innan så är gamergate inte en central rörelse med en utpekad ledare. Därför kan vem som helst säga att de är en del av gamergate oavsett om de är kvinnohatare eller inte. Det gör dem inte till mindre gamergate. Det gör heller inte alla andra som är en del av gamergate till automatiska kvinnohatare heller, det vore att vara guilty-by-association, men sådan är nackdelen med att vara en del av en rörelse utan någon central styrning eller väldefinierat syfte. Det finns ingen som har monopol på vad eller vilka som är gamergate och dess medlemmar har inte direkt ansökt om medlemskort. Bevisligen finns det kvinnohatare bland de som kallar sig för gamergate, likväl som det finns idioter som kallar sig feminister, och det är lönlöst och vilseledande att förneka att så är fallet.

Första steget för de som är intresserade av att ge gamergate lite mer kredibilitet vore att ta krafttag för att ta ställning mot trollen i de egna leden istället för att bli tjuriga och griniga på utomstående som påpekar dessa problem. Istället för att sitta här och skriva och försöka misstänkliggöra folk som blivit offer för mordhot och ställa massa frågor kring dessa personers "egentliga" uppsåt med att gå och bli mordhotade (för att tjäna multum, tydligen...) vilket enbart bekräftar allas fördomar om gamergate kanske de som är måna om gamergates framgång och överlevnad borde ta sig en rejäl funderare på vad det är man egentligen står för och vad man vill åstadkomma, och hur. Det är samma sak som alla sociala rörelser för eller senare tvingas göra.

Tyvärr är det lite synd att man inom gamergate helt verkar ha utestängt möjligheten att lära och ta hjälp av en av de få grupper inom spelbranschen som faktiskt har praktisk och professionell erfarenhet av att genom aktivism driva igenom positiva förändringar inom spelbranschen - nämligen feministerna.

Om du inte tycker organiserad kampanj med flera high profile spel sites där dom hävdar att gamers borde förpassas till ett hörn där dom hör hemma för att alla är äckliga misogynistic basement dwellers för att dra gamers genom smutsen så visst, dom tycker facebook spel riktade till kvinnor bör ha högre prioritet än AAA spel, nu har jag även följt twitter från flera av arikelförfattarna till tidigare nämda artiklar och det finns ingen tvekan om att det är precis så dom tänker.

Hade inte gamergate aktivt försökt motverka trakassering så hade du haft en poäng, vi vet att vi förlorar på det och om det pekas ut så kommer det plockas ner efter efter flera medlemmar anmält det till twitter, det faktum att vi donerat fler hundra tusen kronor till ett projekt för spelutvekling för kvinnor för att projektet blev trakasserat av feminister sopar vi väl under mattan, det passar inte narrativet att alla gamers är äckliga mördare.

Jag utgår efter vad jag har sett och och hört över de senaste månaderna, jag har inte koll på var man kan hitta alla dessa bevis men gamergate är ganska bra på att spara bevis så det finns garanterat ute någonstans, kolla pinnade trådar på 8chan så hittar du säkert något, jag bryr mig inte tillräckligt om du tror mig eller inte för att leta upp källor till allt skit jag skriver.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Hot av alla slag är fel. Just detta är av en så sjuk kaliber att jag som "normalt" funtad människa inte kan förstå det.

Det är bara sjukt.
Jag tycker inte om Anita och vad hon säger men har all rätt i världen att säga det. Det är upp till oss som inte håller med att på ett resonabelt och logiskt sätt möta hennes uttalande med motbevis och argument. INTE HOT!

Oavsett vilka åsikter du har så har du rätt å tycka det.

Det finns tyvärr ett problem i det. Fröken Sarkeesian blockerar personer som svarar på ett resonabelt och logiskt sätt, vilket inte bara hon är skyldig till. Dessa personer verkar inte vilja komma fram till något utan de vill sitta och tugga vidare på sin sekt.

Tyvärr är det ett par psykopater som skickar hot, och det är det enda som tas upp.

Medlem

Även fast jag är emot Anitas åsikter (kanske inte alla men mycket av det hon har lagt fram i sina videos, och ja, jag har sätt hennes videos) så tycker jag självklart ändå att det är patetiskt att hota, även fast det är tomma hot så är det ändå inte okej.

Dessutom så skapar det bara mer hat mot gamers, än vad hon gör. Folk kommer se det som att de hotar hon för hon är tjej och vill ha jämställdare spel. Även fast det kanske inte är därför dem hotar, så kommer folk tolka det som det ändå. Vilket är dåligt.

Medlem
Skrivet av conthox:

Istället för att utmåla datorspel, eller musik/film så kanske man kan sig en funderare på hur man agerar själv istället. Kanske ens eget beteende bidrar till hur det ser ut i samhället. Fast det är klart, det är ju lättare att kritisera andra och lägga skulden på något annat än att se sig själv i spegeln och tänka om lite.

Påpekat det där rätt länge. Här i Sverige pratar man endast om kvinnomisshandel när man borde prata om våld i hemmet på ett könsneutralt sätt. Lika illa oavsett vilket kön personen har som blir utsatt.

Ursäkta om det vart lite offtopic...

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Ender:

Skrivet av Ender:
Skrivet av Rurounin:

Om du inte tycker organiserad kampanj med flera high profile spel sites där dom hävdar att gamers borde förpassas till ett hörn där dom hör hemma för att alla är äckliga misogynistic basement dwellers för att dra gamers genom smutsen så visst, dom tycker facebook spel riktade till kvinnor bör ha högre prioritet än AAA spel, nu har jag även följt twitter från flera av arikelförfattarna till tidigare nämda artiklar och det finns ingen tvekan om att det är precis så dom tänker.

Hade inte gamergate aktivt försökt motverka trakassering så hade du haft en poäng, vi vet att vi förlorar på det och om det pekas ut så kommer det plockas ner efter efter flera medlemmar anmält det till twitter, det faktum att vi donerat fler hundra tusen kronor till ett projekt för spelutvekling för kvinnor för att projektet blev trakasserat av feminister sopar vi väl under mattan, det passar inte narrativet att alla gamers är äckliga mördare.

Jag utgår efter vad jag har sett och och hört över de senaste månaderna, jag har inte koll på var man kan hitta alla dessa bevis men gamergate är ganska bra på att spara bevis så det finns garanterat ute någonstans, kolla pinnade trådar på 8chan så hittar du säkert något, jag bryr mig inte tillräckligt om du tror mig eller inte för att leta upp källor till allt skit jag skriver.

"Om du inte tycker organiserad kampanj med flera high profile spel sites där dom hävdar att gamers borde förpassas till ett hörn där dom hör hemma för att alla är äckliga misogynistic basement dwellers för att dra gamers genom smutsen så visst, dom tycker facebook spel riktade till kvinnor bör ha högre prioritet än AAA spel"

Jag har som lagt läst igenom en massa artiklar och inte en enda av dom beskriver gamergate i dessa ordalag. Antingen ljuger du eller så är du för lat för att hitta dem.

"det finns ingen tvekan om att det är precis så dom tänker" Jag tycker att det finns ganska stor tvekan till att det är precis så folk tänker. Det är ju ironiskt att anklaga en sida i debatten för att demonisera och generalisera en hel grupp människor för att sedan i nästa andetag göra exakt samma sak själv.

"jag bryr mig inte" Då tänker jag nog inte bry mig heller utan jag kommer att utgå ifrån att det du säger här är osant och är sagt med en bakomliggande agenda att smutskasta de som fått mordhot riktade emot sig.

Vill du bevisa motsatsen får du banne mig ta tummen ur. Hur stor chans har gamergate att nå någon som helst framgång om du inte ens orkar efterforska dina egna påståenden? Saker förändras inte för att man vill det utan för att man aktivt och enträget jobbar under en lång tid mot ett väldefinierat mål. Och man måste vara beredd på att ta emot kritik och granskning (återigen, dödshot är inte detsamma som kritik). Man bör även vara beredd på att så fort man är en del av en rörelse som får genomslag bland folk och bland media så "äger" man inte längre frågan och folk kommer att göra olika sorters anspråk (mer eller mindre välunderbyggda) på vad rörelsen är och vilka som verkar stå bakom den. Det är samma dynamik som drabbar alla liknande rörelser men gamergates överlevnad (som jag personligen inte känner mig engagerad i) kommer att hänga på hur man löser de problemen, inte på att fokusera på några stackars brottsoffer och deras påstådda finansiella vinningar.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Nu har jag sett hela talet ( http://www.youtube.com/watch?v=p-iFl4qhBsE ) och ser fortfarande inte vart hon kritiserar Anita Sarkeesian. Eller var det kanske bara en personlig tolkning?

2:28

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av conthox:

- jättestor bild -

Herregud sådant klent argument det där är. Någon iscensatte ett scenario och filmade det, och helt plötsligt är det egentligen män som är förtryckta här i världen. Även om både mannen och kvinnan i klippet blir dåligt behandlade så är det knappas samma hotbild när en stor karl, som uppenbarligen är fysiskt överlägsen, blir attackerad än när kvinnan blir det. Dom utöka klippet med att ett barn gör likadant mot en vuxen, och vips, så är det föräldrarna som är de utsatta!

Edit: Hur menar du förutom det då, att vi ska tysta ner "debatten", och agera korrekt för oss själva? För att det kommer ju hända...av sig självt sådär, nästan magiskt. Zzzzz.

Inaktiv

Thunderf00t at it again:

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

https://www.youtube.com/embed/p-iFl4qhBsE

Vadå, att "kämpa för kvinnors rätt har kommit att bli synonymt med manshat"? Är det ditt exempel? Så bara för att du har fått för dig att Sarkeesian hatar män så tyckte du att Watson kritiserade Sarkeesian? Rofl, snälla säg att det är något annat du menar

Sicken tur för henne att hon blev "mordhotad" (för om man är seriös med ett mordhot brukar man inte hota direkt) så hon kan få bli ett fint offer och få lite mer cash för att det är så "synd" om henne. Nej allvarligt talat, det här tror jag absolut inte hon ser något negativt i överhuvud taget, detta är snarare precis vad hon gillar, eller snarare vad hennes plånbok gillar.

Nej du, har inte mycket sympati över till lurendrejare, lögnare, bedragare och bondfångare, allt som dessvärre stämmer överens med denna dam.

Så ta era snyfthistorier någon annanstans, här finns det inga tårar, speciellt inte för henne. Tack och lov är hon totalt utan inflytande i industrin, endast rapporteringen utav den är nersmutsad av henne.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Vadå, att "kämpa för kvinnors rätt har kommit att bli synonymt med manshat"? Är det ditt exempel? Så bara för att du har fått för dig att Sarkeesian hatar män så tyckte du att Watson kritiserade Sarkeesian? Rofl, snälla säg att det är något annat du menar

Varför tror du Anita fått så mycket hat efter henne medans riktiga feminister inte fått det?

signatur

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Sicken tur för henne att hon blev "mordhotad" (för om man är seriös med ett mordhot brukar man inte hota direkt) så hon kan få bli ett fint offer och få lite mer cash för att det är så "synd" om henne

Jag önskar att jag hade insett hur lukrativt det är att vara offer för hatkampanjer. Var kan man signa upp sig för det och när kan jag förvänta mig att de första slantarna börjar trilla in på kontot? Hur ser arbetsvillkoren och de olika förmånerna ut? Får man fast timanställning som brottsoffer eller är det på frilansbasis det hela sker? Hur ser det ut med fack-anslutning och liknande?

Ja som du ser är frågorna många men eftersom du verkar utlova mig en miljonärsinkomst (kanske till och med miljardärs??) blev jag ju såklart nyfiken

Du kanske borde tipsa arbetsförmedlingen också. I dagens hårda ekonomiska klimat finns det ju många arbetslösa som säkerligen skulle vilja tjäna massvis med pengar genom att få tusentals mordhot riktade mot sig!

Redaktör
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Sicken tur för henne att hon blev "mordhotad" (för om man är seriös med ett mordhot brukar man inte hota direkt) så hon kan få bli ett fint offer och få lite mer cash för att det är så "synd" om henne. Nej allvarligt talat, det här tror jag absolut inte hon ser något negativt i överhuvud taget, detta är snarare precis vad hon gillar, eller snarare vad hennes plånbok gillar.

Nej du, har inte mycket sympati över till lurendrejare, lögnare, bedragare och bondfångare, allt som dessvärre stämmer överens med denna dam.

Så ta era snyfthistorier någon annanstans, här finns det inga tårar, speciellt inte för henne. Tack och lov är hon totalt utan inflytande i industrin, endast rapporteringen utav den är nersmutsad av henne.

Man ser ganska många såna här anklagelser, att Sarkeesian mer eller mindre iscensätter allting för att tjäna pengar. Men ingen skriver någonsin HUR hon tjänar pengar på att hotas, ljuga, manipulera, misskreditera spelbranschen och manliga gamers. Inte heller hur hon får speljournalister, (t.ex. jag) att driva hennes agenda.
Förklara gärna hur det hänger samman, för jag har inte hittat nån bra förklaring.

signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Varför tror du Anita fått så mycket hat efter henne medans riktiga feminister inte fått det?

Vadå, är mängden hat man får riktad emot sig något slags riktmärke för vilken sorts feminist man är? Jag fattar inte ditt resonemang alls. Jag trodde att vilken typ av feminist man är hade att göra med vad man säger sig stå för och argumentera för, det vill säga själva innehållet i den feminism man förespråkar. Eller?

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Vadå, är mängden hat man får riktad emot sig något slags riktmärke för vilken sorts feminist man är? Jag fattar inte ditt resonemang alls. Jag trodde att vilken typ av feminist man är hade att göra med vad man säger sig stå för och argumentera för, det vill säga själva innehållet i den feminism man förespråkar. Eller?

Och om hon retar upp andra feminister så är det ett tecken på att..?

signatur

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Ja du får gärna fylla i resten av den där meningen för jag förstår fortfarande inte vart det är du vill komma med det.

Skrivet av Tompa:

Man ser ganska många såna här anklagelser, att Sarkeesian mer eller mindre iscensätter allting för att tjäna pengar. Men ingen skriver någonsin HUR hon tjänar pengar på att hotas, ljuga, manipulera, misskreditera spelbranschen och manliga gamers

Snälla du, nu spelar du närmast okunnig. Donation stavas det, och ett bra sätt att upprätthålla sådana är att det fortsätter vara "synd om henne". Du tror väl trots allt ändå inte att folk hade donerat pengar till Thailand utan en schysst tsunami som orsakade stor förödelse, eller Haiti om det jordbävningskatastrofen ägt rum. Och ju färskare offer, dess bättre. Du skulle ju t.ex. ha ganska svårt att trumma upp något större intresse för Fukushima befolkningen ju.

Skrivet av Tompa:

Inte heller hur hon får speljournalister, (t.ex. jag) att driva hennes agenda.

Ni, precis som andra journalister som besitter varierande integritet, lever på läsare, om folk klickar in på något för att calla bullshit eller för att de är genuint intresserade m.m spelar ju faktiskt ingen roll för er. Och detta är vad som trendar, ni kan helt enkelt inte ignorera en sådan sak för ni vet att folk kommer läsa om det. Tror t.ex. att den tidning som ignorerar något som folk reagerar på finner att de tappar. Ni behöver betala era räkningar i slutet av månaden.

Men som sagt, tacksamt nog har hon noll och ännu mindre inflytande på spelbranchen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Herregud sådant klent argument det där är. Någon iscensatte ett scenario och filmade det, och helt plötsligt är det egentligen män som är förtryckta här i världen. Även om både mannen och kvinnan i klippet blir dåligt behandlade så är det knappas samma hotbild när en stor karl, som uppenbarligen är fysiskt överlägsen, blir attackerad än när kvinnan blir det. Dom utöka klippet med att ett barn gör likadant mot en vuxen, och vips, så är det föräldrarna som är de utsatta!

Edit: Hur menar du förutom det då, att vi ska tysta ner "debatten", och agera korrekt för oss själva? För att det kommer ju hända...av sig självt sådär, nästan magiskt. Zzzzz.

Får jag fråga dig, var skriver jag att "alla män är förtryckta"? Var skrev jag att man skall tysta ned debatten? Nej just det, ingenstans. Skriv inte att jag påstått saker som jag inte har påstått.

Jag ville visa ett par saker. Dels en annan synvinkel, t ex att det faktiskt förekommer hot och våld från andra sidan. Dels att synen på hot och våld skiljer sig åt beroende på vilket kön som offret har:

Som i exprimentet, så är det helt skilda syn på när en man är elak mot en kvinna jämfört med tvärt om. Inte bara våld och inte bara fysiskt, utan även psyksitk våld och överallt. Är en man dominant och nedlåtande så är han en mansgris och skitstövel, men är en kvinna detsamma så är det "kul att hon tar för sig" och det är trevligt med en kvinna som har självförtroende. Eller som i exemplet, folk pekar och skrattar - tycker det är kul med en tjej med krut i.

- "Kolla, hon spöar den där snubben."
- "Haha, vilken tuff brud."

Sedan att han inte går därifrån med utslagna tänder och brustet ögonbryn är i min mening irrelevant. Det är synen på våld, både fysiskt och psykiskt som skiljer sig åt. Varför skall det vara Ok att en kvinna slår en man bara för att han inte får synliga skador? Varför skall det vara Ok över huvud taget?

Exakt samma sak finns när man pratar om sexism: En halvnaken muskelös man i ett spel är Ok, men en halvnaken kvinna med studsande tuttar är sexistiskt. Ett lysande exempel på hur det fungerar utanför spelbranschen och resten av samhället är den där reklamen för målarfärg, där en man målar och en kvinna sedan klappar honom i baken ungefär som "det gjorde du bra". Hade en man gjort så, så hade feministerna gått i taket och reklamen hade kallats både sexistisk och kränkande. Nu var den en kvinna, då hette det att "det var med glimten i ögat" och "en kul grej".

Detta finns överallt.

Nu säger jag varken att det är rätt eller fel att det är så, utan jag ställer bara frågan: Om det nu finns överallt, varför väljer man ut just datorspel som det svarta fåret? Varför är just datorspel måltavlan för så många, som om det vore spelens fel att det ser ut som det gör? Otroligt märkligt om det skulle vara det, med tanke på att resten av samhället ser ut som det gör.

Jämställdhet går inte att få om man bara jobbar från ett håll. Det får man om alla hjälper till och man jobbar från båda hållen. Samtidigt.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

har du någon som helst aning om hur mycket hat "riktiga feminister" får? eller kvinnor bara för att de är kvinnor? tror du på riktigt att Sarkeesian är ett undantag? här har ett litet axplock: https://www.youtube.com/watch?v=k_pLmq8d7Mk

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Ja du får gärna fylla i resten av den där meningen för jag förstår fortfarande inte vart det är du vill komma med det.

Det krävs inget geni att förstå att hennes syn på feminism är felaktig när så pass många feminister och både manliga och kvinnliga spelare som gång på gång plockar sönder hennes argument.
Både Factual Feminist och Thunderf00t har gjort videos och plockat sönder hennes argument och det roliga är att Factual Feminist har inte fått några hot från Gamergate som Anita och media gjort synonyma med feministhat.

Kan du förklara skillnaden mellan den feminism Factual Feminist förespråkar och den Anita förespråkar?

signatur

Inaktiv
Skrivet av Rurounin:

"jag bryr mig inte tillräckligt om du tror mig eller inte för att leta upp källor till allt skit jag skriver."
copy/paste utan att bry dig var det kommer från? du erkänner åtminstone att det du skriver är skit. vad är väl källkritik när man kan hitta på egna argument, bygga halmgubbar och fantisera ihop konspirationsteorier, göra grova och medvetna vantolkningar för att sedan kasta ur sig att "det är precis så de tänker", alltså att "alla gamers är äckliga mördare". är detta den grundläggande strategin för denna "rörelse", för det verkar faktiskt så. och det fungerar i längden för att ursäkta övergrepp i from av hot och trakasserier. det är tragiskt att se.

(upprepar mig nu, men: att det existerar sexistiska strukturer betyder inte att alla individer skickar hot om mord och våldtäkt för att någon annan påpekar detta. så om du inte faktiskt är en "äcklig misogynistic basement dweller" och "äcklig mördare" så är du safe. annars får du väl börja med att försöka ändra på det. don't kill the messenger.)

Medlem
Skrivet av dexter jones:
Skrivet av marcus8958:

har du någon som helst aning om hur mycket hat "riktiga feminister" får? eller kvinnor bara för att de är kvinnor? tror du på riktigt att Sarkeesian är ett undantag? här har ett litet axplock: https://www.youtube.com/watch?v=k_pLmq8d7Mk

På vilket sätt visar den där videon hur feminister kritiserar andra feminister?
Eller hänger du inte helt med i diskussionen?

signatur

Skriv svar