Ingår det gratisspel i Xbox Live Gold?

Medlem
Ingår det gratisspel i Xbox Live Gold?

Jag är ny Guldmedlem och har X1. Har aldrig spelat online på konsoll tidigare. Men jag fick höra att det ingår gratisspel om man är guldmedlem. Stämmer det och hur hittar jag dem spelen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Finns en ikon på dashboard just för guldmedlemmar

När man klickat på den så finner man gratis spel så länge man är medlem och spel som är med rabatt o lite annat div .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nice. Måste testa när jag kommer hem.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag är ny Guldmedlem och har X1. Har aldrig spelat online på konsoll tidigare. Men jag fick höra att det ingår gratisspel om man är guldmedlem. Stämmer det och hur hittar jag dem spelen?

http://majornelson.com/2014/09/25/xbox-live-games-gold-octobe... <-- här var oktobers spel, sen kommer det nya nästa månad.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Spelen för Xbox Live Gold är bättre än till PS4+, bara massa indiespel man inte vill spela på en kraftfull konsol.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelen för Xbox är bättre än till PS4, bara massa indiespel man inte vill spela på en kraftfull konsol.

Vill egentligen inte störa tråden med annat men jag måste ändå fråga walter_iego vad han menar? Super Time Force till X1 är ju ett indie spel? Man kan ju inte jämnföra gratis spelen via "premium" tjänsterna på PS4 samt X1 som ännu har små spelbibliotek med vad man får till PS3 och X360 som haft flera år på sig att bygga sina spelbibliotek. AAA spel som hamnar på gratis sidan i premium tjänster har ju varit ute några år vanligtvis, alternativt att dom har så mycket DLC så att utgivaren ger spelet gratis i förhoppning att du ska handla DLC paketen.

Skrivet av Saarela81:
Skrivet av walter_iego:

Spelen för Xbox är bättre än till PS4, bara massa indiespel man inte vill spela på en kraftfull konsol.

Vill egentligen inte störa tråden med annat men jag måste ändå fråga walter_iego vad han menar? Super Time Force till X1 är ju ett indie spel? Man kan ju inte jämnföra gratis spelen via "premium" tjänsterna på PS4 samt X1 som ännu har små spelbibliotek med vad man får till PS3 och X360 som haft flera år på sig att bygga sina spelbibliotek. AAA spel som hamnar på gratis sidan i premium tjänster har ju varit ute några år vanligtvis, alternativt att dom har så mycket DLC så att utgivaren ger spelet gratis i förhoppning att du ska handla DLC paketen.

Du svarade bra på dig egen fråga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sen är gratisspelen till Xbox verkligen äkta gratis (eller kostnadsfritt). Till PS är det ju bara kostnadsfritt så länge man fortsätter betala för plustjänsten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Sen är gratisspelen till Xbox verkligen äkta gratis (eller kostnadsfritt). Till PS är det ju bara kostnadsfritt så länge man fortsätter betala för plustjänsten.

Precis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sant så sant men har spelet en online multiplayer funktion man vill använda så måste man ju ha gold ändå.

Men sen så är båda tjänsterna ganska billiga om man utgår från vad man får tillgång till så jag ser inte varför man inte skulle använda tjänsterna om man spelar aktivt med PS3/PS4 eller X360/X1. ca 500kr/år är inte så mycket att tala om.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Sant så sant men har spelet en online multiplayer funktion man vill använda så måste man ju ha gold ändå.

Men sen så är båda tjänsterna ganska billiga om man utgår från vad man får tillgång till så jag ser inte varför man inte skulle använda tjänsterna om man spelar aktivt med PS3/PS4 eller X360/X1. ca 500kr/år är inte så mycket att tala om.

500kr året för 70 spel är inte dåligt.
När man väl lägger ner PS+ eller gold har man nog heller inte intresse av att spela mer på enheterna. Då har det ingen betydelse om det är gratis eller bundet till ett abonnemang.

Men så länge som man äger en PS eller X så är det helt klart värt att skaffa + eller guld och rätt idiotiskt att inte göra det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gratisspelen till X1 har varit jävligt dassiga hittills, imo.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar