Stöd Movember - vinn fina priser!

Robot
Stöd Movember - vinn fina priser!

Om två veckor ska rakhylven fram men tävlingarna drar igång redan nu.


Medlem
Stöd Movember - vinn fina priser!

Får införskaffa en lösmustasch.

Inaktiv

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Medlem
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Medlem

Jag är 26 men har skäggväxt som en 4-årig tjej...

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag är 26 men har skäggväxt som en 4-årig tjej...

Grattis!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Du gör ju detta för att uppmärksamma prostata- och testikelcancer, samma sak som rosabandet för bröstcanser. borde väll inte vara någon skillnad


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Inaktiv
Skrivet av golom:
Skrivet av Segas:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Du gör ju detta för att uppmärksamma prostata- och testikelcancer, samma sak som rosabandet för bröstcanser. borde väll inte vara någon skillnad

Tycker bara det är löjligt att hålla på så. Varför ska man raka sig - och sen låta det växa? Det sistnämnda är ju isåfall ett direkt hån mot dem som tappar allt sitt...men det är kanske poängen?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segas:
Skrivet av golom:
Skrivet av Segas:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Du gör ju detta för att uppmärksamma prostata- och testikelcancer, samma sak som rosabandet för bröstcanser. borde väll inte vara någon skillnad

Tycker bara det är löjligt att hålla på så. Varför ska man raka sig - och sen låta det växa? Det sistnämnda är ju isåfall ett direkt hån mot dem som tappar allt sitt...men det är kanske poängen?

Kan tycka att det är ganska löjligt att kritisera en god sak. Man sparar mustasch för att det dels är någon "manligt" men främst för att folk ska undra varför och man genom de samtalen ska upplysa folk om prostata- och testikelcancer. Det drabbar många men om det upptäcks tidigt är chanserna goda att klara sig.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:
Skrivet av golom:
Skrivet av Segas:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Du gör ju detta för att uppmärksamma prostata- och testikelcancer, samma sak som rosabandet för bröstcanser. borde väll inte vara någon skillnad

Tycker bara det är löjligt att hålla på så. Varför ska man raka sig - och sen låta det växa? Det sistnämnda är ju isåfall ett direkt hån mot dem som tappar allt sitt...men det är kanske poängen?

Kan tycka att det är ganska löjligt att kritisera en god sak. Man sparar mustasch för att det dels är någon "manligt" men främst för att folk ska undra varför och man genom de samtalen ska upplysa folk om prostata- och testikelcancer. Det drabbar många men om det upptäcks tidigt är chanserna goda att klara sig.

Det var ingen kritik, det är bara så jag tycker. Men din förklaring var faktiskt en frisk vind med en god tanke (gällande att starta en diskussion).

Medlem

Count me in! Fästmön klagar, då hon tycker mustascher är det fulaste som finns, men jag strävar efter en riktig Frank Zappa-mustasch till novembers slut!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Gagoff:

Jag är 26 men har skäggväxt som en 4-årig tjej...

Grattis!

Tack...tror jag?...

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Ni får helt enkelt inte träffa varandra på en hel månad, nån av er får flytta ut undetiden, hur svårt ska det vara

Medlem

Lite tråkigt med en tävling som inte alla kan vara med på. Inte så att hela den manliga befolkningen kan odla en bra mustasch.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Lite tråkigt med en tävling som inte alla kan vara med på. Inte så att hela den manliga befolkningen kan odla en bra mustasch.

Vem säger att den måste vara bra?


signatur
Medlem

Jag anser att detta är en väldigt sexistisk kampanj som inte bara utesluter kvinnliga läsare men även spär på stereotypen av att män måste ha skägg för att visa sin maskulinitet.

Medlem

Man ska alltså även raka bort allt på överläppen och odla mustaschen helt från scratch? Eller bara övrig skäggväxt och låta mustaschen vara kvar och växa till sig, eller är det fusk då?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jag anser att detta är en väldigt sexistisk kampanj som inte bara utesluter kvinnliga läsare men även spär på stereotypen av att män måste ha skägg för att visa sin maskulinitet.

Från Movember-portalen:
"XY-kromosomer är ingen ursäkt - var kreativ!"

Det är alltså fritt fram att delta för vem som helst, oavsett om man är man, kvinna, kerbal eller xenomorph!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lidodido:

Man ska alltså även raka bort allt på överläppen och odla mustaschen helt från scratch? Eller bara övrig skäggväxt och låta mustaschen vara kvar och växa till sig, eller är det fusk då?

Allt bort!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:

Nej.

Vänligen håll din negativa inställning för dig själv i framtida kommunikation gällande Movember.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av skogsvilden:

Nej.

Vänligen håll din negativa inställning för dig själv i framtida kommunikation gällande Movember.

Man kan ju inte raka sig när man spenderar nästan all tid långt ute i vildmarken (det kom 5cm snö för 3 veckor sedan!), då skulle man ju förfrysa halva ansiktet och vad ska infödingarna tänka?

Bra att det i alla fall uppmärksammas med testikelcanser (om man nu ska påstå att det är männens motsvarighet till bröstcanser) men varför göra alla grejer till man vs kvinna? Det skägg jag har nu har tagit ett antal månader att få om jag rakar mig kommer jag inte lyckas få något märkbart på 1 månad. Ge oss ett gult band istället eller något...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Men förfan lägg ner. Antingen deltar ni eller så deltar ni inte. Vad är problemet? Det är väll fan aldrig fel att belysa en sjukdom, hur man nu än gör, eller?

Om det så skulle vara att stympa kuken av sig för att belysa acneproblem så får väll de som anser det vara värt det lägga ballen på skärbrädan. Ingen tvingar er.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:
Skrivet av golom:
Skrivet av Segas:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Segas:

Va? Ska folk raka sig för att stödja? Seriöst?

Ja första November, sen ska du inte raka dig resten av månaden. Det är liksom det det går ut på.

Aha...det blir ju nästan värre...då får jag frugans gnällande under en hel månad.

Du gör ju detta för att uppmärksamma prostata- och testikelcancer, samma sak som rosabandet för bröstcanser. borde väll inte vara någon skillnad

Tycker bara det är löjligt att hålla på så. Varför ska man raka sig - och sen låta det växa? Det sistnämnda är ju isåfall ett direkt hån mot dem som tappar allt sitt...men det är kanske poängen?

Kan tycka att det är ganska löjligt att kritisera en god sak. Man sparar mustasch för att det dels är någon "manligt" men främst för att folk ska undra varför och man genom de samtalen ska upplysa folk om prostata- och testikelcancer. Det drabbar många men om det upptäcks tidigt är chanserna goda att klara sig.

Håller också med om att denna "tillställning" är aningen löjlig... kanske inte lika idiotisk som "Ice Bucket Challenge"... den är ju helt meningslös.

Men att raka sig? Varför skulle folk börja undra varför man gör något som är helt normalt? Det är många som låter skägget växa långt mellan rakningarna.

Nej lägg av med sånt här onödigt dravel och fokusera på det viktiga istället.

Medlem

Testodlade lite nu i ett par veckor. Blev ganska snyggt men började klia som fan. Rakade av den nu och var helt torr och fnasig under. Hur undviker man detta? + Hur fan kysser man med mustasch?

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Testodlade lite nu i ett par veckor. Blev ganska snyggt men började klia som fan. Rakade av den nu och var helt torr och fnasig under. Hur undviker man detta? + Hur fan kysser man med mustasch?

Finns olika återfuktande "after shave" varianter som hjälper.

1
Skriv svar