PS4 vann USA-försäljningen i september

Robot
Medlem
PS4 vann USA-försäljningen i september

Snart ett år efter release och ps4 säljer 500k på en månad är rätt imponerande. Undra om den här generationen spöar den förra generationen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

DIABLOOOO!!!!!

Medlem

Är inte packtejp den där tomten som sagt att pc-spel kommer försvinna och Nintendo lägga ner?
Han har iaf inte många rätt men är en sån person som lyckats få till så han verkar vara en som vet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Michael Pachter hade passat utmärkt hos smhi, han gissar gärna och har fel i 85% av fallen...

Medlem

borde satsat pengar på ps4 när herr P gick ut och sa att xb1 sålt bättre.

Medlem

Nästan varenda amatör hade bättre koll på detta än Pachter.

Jobbigt för MS som inte var nära trots ett extra gratis spel till alla. De får ta chansen med sin Halo-collection.

Medlem

Inte första gången Pach får äta upp sin hatt.

Medlem

Det är väl verkligen först nu folk (j'inkluderat mig själv) köper ps4? Nu när spelen kommer


signatur
Medlem

Vänta tills Halo kommer


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Det är väl verkligen först nu folk (j'inkluderat mig själv) köper ps4? Nu när spelen kommer

Ja, köpte min förra månaden med när Destiny-bundlen dök upp. Kändes onödigt köpa tidigare pga så få spel. Nu har jag redan hunnit med att skaffa mig iNFAMOUS: Second Son, Shadow of Mordor, Diablo 3, Destiny och The Last of Us. Och spelet igenom alla utom ett av de. Nu väntar på AC:Unity, Far Cry 4, Bloodborne, DA: Inquisition och Witcher 3.
Good times
Sugen på skaffa Tomb Raider och Metro Redux med när tid/pengar finns. Och Watch Dogs om man kan få den för en billig slant nån gång, PC-versionen var inget att hurra för.

Hade jag köpt det ett år sen så fanns väl bara iNFAMOUS att spela.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av snoeppen:

Det är väl verkligen först nu folk (j'inkluderat mig själv) köper ps4? Nu när spelen kommer

Ja, köpte min förra månaden med när Destiny-bundlen dök upp. Kändes onödigt köpa tidigare pga så få spel. Nu har jag redan hunnit med att skaffa mig iNFAMOUS: Second Son, Shadow of Mordor, Diablo 3, Destiny och The Last of Us. Och spelet igenom alla utom ett av de. Nu väntar på AC:Unity, Far Cry 4, Bloodborne, DA: Inquisition och Witcher 3.
Good times
Sugen på skaffa Tomb Raider och Metro Redux med när tid/pengar finns. Och Watch Dogs om man kan få den för en billig slant nån gång, PC-versionen var inget att hurra för.

Hade jag köpt det ett år sen så fanns väl bara iNFAMOUS att spela.

Assassins creed black flag och NBA 2k14 är spelen jag körde till ps4 vid release.
NBA är det jag spelat mest av spelen och en stund efter jul tog spelen slut och ps4 fick stå ett tag. Har som vaknat till liv nu igen och 2015 ser ut att bli ett bra år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kanske lite sent att säga: Må bästa konsol vinna!

Medlem

Skrev ni inte precis tvärtom för några veckor sedan..? jaja.. köpte en PS4 för ca halvår sedan, men kan nästan tänka mig att byta in den mot en xbone för att jag vill spela Killer Instinct..

Spelar mest fighters, bilspel och sportspel på konsol! Och shooters & Äventyr på PC.. vad kommer ut på PS4? mest fps och rpg.. kommande tekken ser precis likadant ut som de senaste (har på PS3) så där är inte mkt att hoppas på, MK10 kommer till båda som tur är, och Ufc var lite av en besvikelse..!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Det är väl verkligen först nu folk (j'inkluderat mig själv) köper ps4? Nu när spelen kommer

Jag köper om ett år eller nåt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Köper om en 6-7 år. Har precis köpt ett xbox 360 och ett ps3 med en masa spel för 2200 spänn Har att göra med de exklusiva titlarna här ett tag. Sedan har man ju en massa kvar till ps2 och pc att spela


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem
Skrivet av ziip59:

Köper om en 6-7 år. Har precis köpt ett xbox 360 och ett ps3 med en masa spel för 2200 spänn Har att göra med de exklusiva titlarna här ett tag. Sedan har man ju en massa kvar till ps2 och pc att spela

Det är billigt att vara gamer om man bara kan tänka sig spela singleplayerspel. Då finns det drösvis med fantastiska titlar bakåt som är jättebilliga och ibland rent av gratis bara för att de har några år på nacken.

PS2 kommer alltid vara charmigt också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är inte packtejp den där tomten som sagt att pc-spel kommer försvinna och Nintendo lägga ner?
Han har iaf inte många rätt men är en sån person som lyckats få till så han verkar vara en som vet

Well, han är ju analytiker, hans jobb är ju att försöka förutspå framtida inkomstkällor för företag inom spelbranchen.

För några år sedan när piratkopieringsdebatten var som hetast, så var det ju ett legitimt problem för utvecklare och utgivare att få avkastning på pc-sidan. Idag har ett större hot än piratkopiering uppkommit i och med andrahandsförsäljning.

När det kommer till hans uttalanden om Nintendo så har de, rent objektivt, inte haft det helt enkelt de senaste åren. Dalande försäljning av Wii, slö adoption-rate för Wii-U, samt utgivare som är tveksamma till att utveckla spel till konsolerna.

Vill minnas att Pach sade något ganska vettigt för ett tag sedan när han argumenterade för att Nintendo skulle lägga ner sin hårdvaruavdelning, och enbart fokusera på sina spel, och samtidigt licensera ut dessa till andra företag, för att på så sätt vände de nedåtgående ekonomiska trenderna.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

1
Skriv svar