Spela Garden Warfare via EA Access

Medlem
Spela Garden Warfare via EA Access

Skulle vara helt OK som motivator ifall jag haft en Xbone...spelet var rätt kul, som en grönsaks LoadOut

Medlem
Inaktiv

Köpte ett år av EA Access för 230 spänn häromdagen. Men efterhand som valvet växer så ska man nog räkna med att prenumerationen blir dyrare. Kanske att man ska lägga till ett år eller två till medans det är billigt..?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Köpte ett år av EA Access för 230 spänn häromdagen. Men efterhand som valvet växer så ska man nog räkna med att prenumerationen blir dyrare. Kanske att man ska lägga till ett år eller två till medans det är billigt..?

Frågan är OM man får tillgång till nya spel. Annars är det helt värdelöst och skulle nog personligen köpa Garden Warfare eller vad man känner sig sugen på för pengarna, för du har möjligheten att sälja spelet sen efteråt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Klart man får tillgång till spelen, annars hade jag inte fått tillgång till PvZ förräns nästa månad ju.

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

Klart man får tillgång till spelen, annars hade jag inte fått tillgång till PvZ förräns nästa månad ju.

PvZ är ju ett 250krs spel och Dragon Age 3 är ett 500krs spel
och PvZ är ju inte längre speciellt nytt. Har för mig att spelet kom ut augusti.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:

Köpte ett år av EA Access för 230 spänn häromdagen. Men efterhand som valvet växer så ska man nog räkna med att prenumerationen blir dyrare. Kanske att man ska lägga till ett år eller två till medans det är billigt..?

Frågan är OM man får tillgång till nya spel. Annars är det helt värdelöst och skulle nog personligen köpa Garden Warfare eller vad man känner sig sugen på för pengarna, för du har möjligheten att sälja spelet sen efteråt.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Skulle de sluta lägga till spel i valvet menar du?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:

Köpte ett år av EA Access för 230 spänn häromdagen. Men efterhand som valvet växer så ska man nog räkna med att prenumerationen blir dyrare. Kanske att man ska lägga till ett år eller två till medans det är billigt..?

Frågan är OM man får tillgång till nya spel. Annars är det helt värdelöst och skulle nog personligen köpa Garden Warfare eller vad man känner sig sugen på för pengarna, för du har möjligheten att sälja spelet sen efteråt.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Skulle de sluta lägga till spel i valvet menar du?

Nej men att du kanske inte får tillgång till spelen på release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:

Köpte ett år av EA Access för 230 spänn häromdagen. Men efterhand som valvet växer så ska man nog räkna med att prenumerationen blir dyrare. Kanske att man ska lägga till ett år eller två till medans det är billigt..?

Frågan är OM man får tillgång till nya spel. Annars är det helt värdelöst och skulle nog personligen köpa Garden Warfare eller vad man känner sig sugen på för pengarna, för du har möjligheten att sälja spelet sen efteråt.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Skulle de sluta lägga till spel i valvet menar du?

Nej men att du kanske inte får tillgång till spelen på release.

Nä, men det räknar ju ingen med.

Medlem

Marcus verkar förvirra EA Access med HBO Nordic.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:

Köpte ett år av EA Access för 230 spänn häromdagen. Men efterhand som valvet växer så ska man nog räkna med att prenumerationen blir dyrare. Kanske att man ska lägga till ett år eller två till medans det är billigt..?

Frågan är OM man får tillgång till nya spel. Annars är det helt värdelöst och skulle nog personligen köpa Garden Warfare eller vad man känner sig sugen på för pengarna, för du har möjligheten att sälja spelet sen efteråt.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Skulle de sluta lägga till spel i valvet menar du?

Nej men att du kanske inte får tillgång till spelen på release.

Hmm, förstår inte heller riktigt vad du menar, känns som du missförstått något?

Helt nya spel kommer aldrig bli Vault-spel direkt när dom släpps, det säger sig själv.

Och att du hellre köper Garden Warfare för att du kan sälja det vidare sen?
Nja, då känns ju 230kr för ett år betydligt bättre. Då har du dessutom tillgång till alla dom andra spelen som redan finns i The Vault, PLUS alla andra dom kommer lägga till under året.

Medlem

Nya spel som släpps av EA har man hittils kunnat testa i ca. 6 timmar per spel.

Medlem

Ea access på x1 känns lite skumt för mig,

1. Man måste ha guld prenumeration
2. Man måste betala för ytterligare en prenumeration då först får man extra rabatt på spel?

Klart få testa spel par dagar tidigare etc kanske är värt kostnaden annars imo är det bättre att köpa spelen utanför ea access.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Ea access på x1 känns lite skumt för mig,

1. Man måste ha guld prenumeration
2. Man måste betala för ytterligare en prenumeration då först får man extra rabatt på spel?

Klart få testa spel par dagar tidigare etc kanske är värt kostnaden annars imo är det bättre att köpa spelen utanför ea access.

Fel! Och jag tycker det är skumt att så många har så svårt för att förstå hur EA Access fungerar.

EA Access kräver INTE en Guld prenumeration.
Källa

Bättre att köpa spelen utanför EA Access? Ja det är upp till dig, men är du intresserad av ett eller flera av spelen som är tillgängliga i The Vault, och därmed gratis under din prenumerationstid, blir det jäkligt svårt att hitta ett billigare alternativ än EA Access.

Medlem

ok

Miss av mig , men känns ändå som halfbaked eftersom ok, spelar du bara solo spel så är det ok.

Men alla multiplayer spel kräver guld medlemskap på x1 så då blir det dubbla prenumerationer likförbenat inkl dom som är gratis i ea access prenumerationen.

Så för mig som spelar både solo spel och multiplayer så går det bort.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ok

Miss av mig , men känns ändå som halfbaked eftersom ok, spelar du bara solo spel så är det ok.

Men alla multiplayer spel kräver guld medlemskap på x1 så då blir det dubbla prenumerationer likförbenat inkl dom som är gratis i ea access prenumerationen.

Så för mig som spelar både solo spel och multiplayer så går det bort.

Mmm, men chansen är väl rätt stor att du äger och spelar andra spel i multiplayer än EA Access-spel?

Och varför skulle EA Access inkludera en Guld prenumeration? EA har inte hand om Guld-prenumerationer, då hade priset varit betydligt högre om det skulle vara inbakat i priset.

Inaktiv

För alla som inte har dessa spel och vill spela dem så är det otroligt pisvärt!

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Notumforce:

ok

Miss av mig , men känns ändå som halfbaked eftersom ok, spelar du bara solo spel så är det ok.

Men alla multiplayer spel kräver guld medlemskap på x1 så då blir det dubbla prenumerationer likförbenat inkl dom som är gratis i ea access prenumerationen.

Så för mig som spelar både solo spel och multiplayer så går det bort.

Mmm, men chansen är väl rätt stor att du äger och spelar andra spel i multiplayer än EA Access-spel?

Och varför skulle EA Access inkludera en Guld prenumeration? EA har inte hand om Guld-prenumerationer, då hade priset varit betydligt högre om det skulle vara inbakat i priset.

what?

Om du spelar multiplayer spel och du skulle betala för en ea access prenumeration så måste du även betala för en guld prenumeration vid sidan av..

Men jag förstår lite vad du menar om man tycker dom full versioner som ingår i the vault att då kan ea access vara intressant, men enl toc så kan ju dom titlarna variera lite som ea vill, så sitter man där o pröjsar per månad o kör ex. bf4

Så kan det bli att x månad så kanske inte titeln finns kvar att spela som prenumeration utan man nåste kanske betala full pris eller nedsatt pris på det , Jag baserar det på nedan

"access to a limited library of certain EA Content (“Vault Title(s)”) for unlimited online play (“Vault Access”) for the duration of their availability in the Vault. Limitations and exclusions may apply."

Men som sagt kan bli skit bra när det fått mogna lite


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Notumforce:

ok

Miss av mig , men känns ändå som halfbaked eftersom ok, spelar du bara solo spel så är det ok.

Men alla multiplayer spel kräver guld medlemskap på x1 så då blir det dubbla prenumerationer likförbenat inkl dom som är gratis i ea access prenumerationen.

Så för mig som spelar både solo spel och multiplayer så går det bort.

Mmm, men chansen är väl rätt stor att du äger och spelar andra spel i multiplayer än EA Access-spel?

Och varför skulle EA Access inkludera en Guld prenumeration? EA har inte hand om Guld-prenumerationer, då hade priset varit betydligt högre om det skulle vara inbakat i priset.

what?

Om du spelar multiplayer spel och du skulle betala för en ea access prenumeration så måste du även betala för en guld prenumeration vid sidan av..

Men jag förstår lite vad du menar om man tycker dom full versioner som ingår i the vault att då kan ea access vara intressant, men enl toc så kan ju dom titlarna variera lite som ea vill, så sitter man där o pröjsar per månad o kör ex. bf4

Så kan det bli att x månad så kanske inte titeln finns kvar att spela som prenumeration utan man nåste kanske betala full pris eller nedsatt pris på det , Jag baserar det på nedan

"access to a limited library of certain EA Content (“Vault Title(s)”) for unlimited online play (“Vault Access”) for the duration of their availability in the Vault. Limitations and exclusions may apply."

Men som sagt kan bli skit bra när det fått mogna lite

Jag menar att, om du köper Xbox One och spelar multiplayer, så är väl chansen rätt stor att du spelar andra spel också, inte bara EA Access-spel, och då behöver du Guld ändå.

Vidare, EA har inget med Guld-prenumeration på Xbox att göra, det är en tjänst Microsoft tar betalt för, så det är väl självklart att inte EA bara kan baka in Microsofts Guld-prenumeration i sin egen tjänst. Det är inget konstigt med det alls.

Sen, än en gång är du ute och cyklar, EA har klart och tydligt gått ut och sagt att, alla spel som hamnar i The Vault, stannar där permanent. Spel kommer inte läggas till, bara för att bytas ut en annan månad, har spel en gång hamnat i The Vault, stannar dom där.

"I think one of the key things is that once a game goes into the Vault it stays there, it's not going to be taken out, that's a commitment we've made." - Peter Moore

1
Skriv svar