Lords Of The Fallen/ Oväntat spel

Medlem
Lords Of The Fallen/ Oväntat spel

Lords

Nu är det inte länge kvar till Lords, ett spel som hämtat inspiration från Dark Souls spelen. Det första Dark Souls spelet gillade jag väldigt mycket. Det var nytt och fräscht för mig, det var kämpigt men samtidigt väldigt givande. Speciellt när man dödade bossen, som dödat dig flera gånger innan, men tillslut lyckades man hitta mönstret i animationerna. Då var inte bossfighterna så svåra, utan allt handlade om ditt fokus.

Jag hoppas att Lords blir bra, jag gillar miljöerna och fantasy världen de skapat, av det jag fått se. Hoppas att detta inte blir enformigt, utan att de utnyttjar det som gjorde Dark Souls bra och spinner vidare på det.

Oväntat

Sedan kommer Sunset Overdrive ut och det vet mina läsare om vad jag längtat efter det.
Ett spel dock som jag inte trodde jag skulle längta till är det nya COD, jag vet hur hatet mellan Battlefield- fansen och COD- fansen bråkar om vilket som är bäst. Men för mig, ser jag dem som två helt olika spel. De fokuserar på olika aspekter utav FPS- genren. Men det nya COD har jag fått upp mina ögon för, speciellt multiplayer delen, så även detta tänkte jag spela igenom.
Ska även göra en liten recension om PS4 versionen av COD. Så håll ögonen öppna efter den.

Hoppas ni alla får en fortsätt trevlig helg.

#blogg

Medlem
Lords Of The Fallen/ Oväntat spel

Lords of the Fallen hade jag helt missat!
ÄLSKAR Souls-spelen. Demon's är min personliga favorit, men Dark Souls 1 var första förälskelsen.

Håller på med tvåan igen nu på PC istället för ps3, inne på min fjärde karaktär denna veckan, efter 3 försök med olika builds 6-10 timmar in i spelet innan jag bestämt mig för att byta. STR/FTH build jag kör nu är det roligaste hittills måste jag säga.

Ska kolla in Lords of the Fallen lite mer, men blir nog ett köp opch hoppas att det fångar iaf en liten del av Souls-charmen.

Medlem

Jo jag kommer nog köpa Lords när det kommer, mest för att jag måste ha ett sånt spel i väntan på Bloodborne.
Men tror inte att det kommer kännas som Souls-spelen utan snarare mer åt Darksiders.. Fast jag gillar ju Darksiders så ser nog inga problem med det..


signatur
Medlem

Darksiders, God of War, Souls-spelen; fan av alla tre serierna så sett så detta ser lovande ut oavsett

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Darksiders, God of War, Souls-spelen; fan av alla tre serierna så sett så detta ser lovande ut oavsett

Jo håller med, hoppas detta blir så bra som jag hoppas på. Vill ha ett spel nu som verkligen fångar in mig igen. Men som sagt detta ser väldigt lovande ut.

1
Skriv svar