Lägenhet!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Lägenhet!

Äntligen har jag hittat en studentlägenhet så nu behöver jag inte gå upp supertidigt på morgonen för att ta tåget in. Jag behöver inte ta en Pepsi på puben för att jag måste köra hem. Men så kom mejlet om kontraktet. De vill ha en deposition på 3 000kr samt en månadshyra som ligger på 4 100 och detta ska betalas inom fem dagar.

Det är vid sådana här stunder jag funderar på hur de har tänkt att en student ska ha råd att slänga upp 7k på fem dagar. :/

För de intresserade så är den 37 kvadratmeter. Allt ingång till och med möbler.

#blogg


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Lägenhet!

Det är dyrt att bo i stan hör jag. Själv hyr jag ett hus på landet. 5 rum & kök, drygt 100kvm. 4200kr i månaden.

Medlem

4100 kr i månaden för 25 km²!

Fy fasen vilka ockerpriser. Kan man verkligen kalla det för studentlägenhet för det priset?

Medlem

4100:-/månad är ganska standard när det gäller studentlägenheter. Ungdomslägenheten jag delade med min flickvän kostade 6500:-/månad för en 25 kvadrat. Ett korridorsrum med delad toalett/dusch kostar också runt 3000:-/månad.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

4100:-/månad är ganska standard när det gäller studentlägenheter. Ungdomslägenheten jag delade med min flickvän kostade 6500:-/månad för en 25 kvadrat. Ett korridorsrum med delad toalett/dusch kostar också runt 3000:-/månad.

Det är sjuka summor om du frågar mig. Här kan man verkligen kalla det för säljarens marknad. Men vill man bo centralt så får man väl punga upp dessa summor antar jag.

Medlem

Bodde i en liten 1:a på 21 kvadrat förra året och då låg hyran på 3500 kr i månaden. Detta är i lilla Skövde. Priserna är helt galna, speciellt när man tänker att det är för studenter som behöver tänka lite extra på vad de lägger sina pengar på. Tråkigt att det är så dock

Medlem

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Jozo:

4100 kr i månaden för 25 km²!

Fy fasen vilka ockerpriser. Kan man verkligen kalla det för studentlägenhet för det priset?

Woops, ingen aning om hur jag kunde skriva 25. hela 37 kvadrat är det.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Medlem
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

Såklart det inte bara är studenter som behöver tänka på sina pengar. Men när det handlar om studentlägenheter är det rätt relevant att prata om just studenter. Sen att du kallar folk som betalar hyrorna för idioter. Känns inte som att du riktigt har tänkt igenom detta. För att komma någonstans i samhället som vi lever i idag så behöver man studera. Man behöver jobba sin väg upp både på arbetsmarknaden och via studier. En egen lägenhet är extremt viktigt för studenter och såklart betalar de också priset som en lägenhet kommer med. Att kalla folk som betalar sådana hyror för idioter när de själva valt det för att stärka det egna varumärket med att ha studerat vidare och på så sätt bli mer intressant på arbetsmarknaden, då har du missat poängen helt och har inte insett hur samhället vi lever i idag verkligen ser ut.

Vissa kan inte bo hemma hela livet och slippa betala dessa "ockerhyror". Vissa är tvingade att flytta till nya platser för att kunna studera något överhuvudtaget. Tvingade att faktiskt ta en studentlägenhet på 20 kvadrat för 3500+ kr i månaden. Att då utöver kostnaden för den faktiska flytten (som om man inte har föräldrar som kan eller inte vill betala, kan bli ganska dyrt), behöva betala en hög månadshyra för en övervärderad lägenhet känns inte i alla lägen jättekul för en student som hellre skulle lägga sina pengar på andra saker. Det blir såklart också en stor osäkerhet ifall studierna inte skulle gå lika bra som man hoppas och därav får indraget CSN och då med största sannolikhet blir tvingad att säga upp lägenheten med tanke på alla andra utgifter som kommer med studentlivet. Men de gör det ändå. Därför att det kommer ge de något i slutändan.

Men det kanske är bättre att istället ge upp studierna för att det är idiotiskt att betala dessa skyhöga hyror?

Ifall detta skulle ske så skulle hela Sverige stanna upp ganska snabbt. Färre högutbildade människor i ett samhälle som kräver mer och mer högutbildad personal för att utföra arbetena. Större delen av glesbygden som inte har högskolor och Universitet skulle bli totalt intressant och folk skulle strömma in till storstäderna som skulle få ännu högre bostadsbrist.

Det är tur att det finns studentlägenheter i Sverige för att ge ett sorts skydd för alla människor som faktiskt vill studera och bidra till samhällets fortsatta utveckling. Oavsett vad hyran är så kommer dessa lägenheter alltid vara intressanta objekt för studenter runt om i landet. Tänk ifall det inte skulle finnas studentlägenheter. Tänk om alla hundratusentals studenter runt om i Sverige skulle slåss om samma lägenheter som alla andra. Det hade inte bara gjort det svårare för alla att hitta bostäder utan skulle också kunna ge bostadsmarknaden möjligheten att höja priserna ännu mer. Tillgång och efterfrågan, det är mycket enkelt. Det hade även kunnat tvingat många studieintresserade att ge upp sina studier helt eftersom bostadsmöjligheterna inte finns där

Det är väldigt lätt att säga det som du sa. Men tänk igenom vad det faktiskt är du säger. Du kallar Sveriges framtida högutbildade människor för idioter för att de faktiskt väljer att studera vidare. Det krävs bara någon minut för att faktiskt tänka igenom det och inse att det inte alls är idiotiskt.

Skrivet av Bennii:

Det är dyrt att bo i stan hör jag. Själv hyr jag ett hus på landet. 5 rum & kök, drygt 100kvm. 4200kr i månaden.

Party på lördag? Jag tar med min PS4:a och du bjuder in ett gäng tjejer och killar så festar vi loss med julmust, tjohej!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bennii:

Det är dyrt att bo i stan hör jag. Själv hyr jag ett hus på landet. 5 rum & kök, drygt 100kvm. 4200kr i månaden.

Party på lördag? Jag tar med min PS4:a och du bjuder in ett gäng tjejer och killar så festar vi loss med julmust, tjohej!

Absolut. Kom förbi du. Det är ett stort vitt hus på en kulle. Jag äger motellet som ligger nedanför. Det står Bates Motel på skylten, du kan inte missa det. Nu är det lite blod i duschen, men mamma kan städa innan du kommer.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...

Fast ditt svar på det Karun skrev var väldigt otrevligt och fientligt. Ingenstans läste jag att han skrev att det "bara" är studenter som måste tänka extra på vad de lägger sina pengar på eller att det skulle vara synd om studenter.

Om du kanske skulle tänka på hur du också betedde dig och vad du skrev så kanske du får ett trevligare bemötande nästa gång. Kan vara värt att tänka på (även om jag inte tycker det Athaleos skrev var rätt så kan jag förstå hans reaktion).


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

För övrigt är det skönt att du har hittat en lägenhet men väldigt drygt att det är så dyrt. Min syster pluggade i Örnsköldsvik förut och bodde i studentkorridor i en liten 1:a som kostade typ 4000 kr i månaden. Men sen så flyttade hon och några klasskompisar till en större och billigare lägenhet som de hyrde av en lokal hyresvärd


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...

Ett enkelt sätt att mäta vem som framstår som trångsynt är att se vem som har opinionen i tråden mot sig, du har många rimliga argument mot dig.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...

Ett enkelt sätt att mäta vem som framstår som trångsynt är att se vem som har opinionen i tråden mot sig, du har många rimliga argument mot dig.

Tävlar inte. Sa bara vad jag tyckte. Kan inte du ta det är det ditt handicap inte mitt.
Med inställningen tycker du inte som mig har du fel.. Min lösning mor "idiothöga hyror" när ja pluggade var att hyra en villavagn o ett elabonnemang. Så det finns alternativ om man vill hitta dem.

Det du kallar rimliga argument emot mig. Kallar ja helt enkelt en annan uppfattning. Sedan kanske man ska kolla hur stor del av dem som är studenter som talar i egen sak. he he.

Jag har en annan åsikt än dig gällande detta kan du inte bara ta det utan "tävling om vem som är populärast i tråden." Tycker det börjar bli pinsamt att du inte tar att jag har en annan uppfattning. Men du verkar tycka det är värt tiden att tjafsa om det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...

Ett enkelt sätt att mäta vem som framstår som trångsynt är att se vem som har opinionen i tråden mot sig, du har många rimliga argument mot dig.

Tävlar inte. Sa bara vad jag tyckte. Kan inte du ta det är det ditt handicap inte mitt.
Med inställningen tycker du inte som mig har du fel.. Min lösning mor "idiothöga hyror" när ja pluggade var att hyra en villavagn o ett elabonnemang. Så det finns alternativ om man vill hitta dem.

Det du kallar rimliga argument emot mig. Kallar ja helt enkelt en annan uppfattning. Sedan kanske man ska kolla hur stor del av dem som är studenter som talar i egen sak. he he.

Jag har en annan åsikt än dig gällande detta kan du inte bara ta det utan "tävling om vem som är populärast i tråden." Tycker det börjar bli pinsamt att du inte tar att jag har en annan uppfattning. Men du verkar tycka det är värt tiden att tjafsa om det.

Att kunna ha en villavagn förutsätter en del saker som inte alla har; körkort, ha någonstans att ställa den på och råd att köpa/hyra den.

Du får givetvis ha din åsikt och uttrycka den bäst du vill. Men det finns olika sätt att framföra sina åsikter på. Sättet du sa det på var bara nedsättande och i stil med "Jag vet bättre än du" och "Det går visst på andra sätt om man vill och att man minsann är korkad om man betalar dyrt för studentlägenheter." Förstår överhuvudtaget inte ens vad du ville få ut av ditt första inlägg mer än att spy galla över studenter som du anser klagar för mycket? Du borde för övrigt läsa vad Karun svarade dig om du inte redan gjort det för han förklarade det väldigt bra.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...

Ett enkelt sätt att mäta vem som framstår som trångsynt är att se vem som har opinionen i tråden mot sig, du har många rimliga argument mot dig.

Tävlar inte. Sa bara vad jag tyckte. Kan inte du ta det är det ditt handicap inte mitt.
Med inställningen tycker du inte som mig har du fel.. Min lösning mor "idiothöga hyror" när ja pluggade var att hyra en villavagn o ett elabonnemang. Så det finns alternativ om man vill hitta dem.

Det du kallar rimliga argument emot mig. Kallar ja helt enkelt en annan uppfattning. Sedan kanske man ska kolla hur stor del av dem som är studenter som talar i egen sak. he he.

Jag har en annan åsikt än dig gällande detta kan du inte bara ta det utan "tävling om vem som är populärast i tråden." Tycker det börjar bli pinsamt att du inte tar att jag har en annan uppfattning. Men du verkar tycka det är värt tiden att tjafsa om det.

Det är ju för fan pinsamt att du kommer in och kallar studenter för idioter och säger att vi klagar för mycket, det om något är pinsamt. Du började med att förolämpa en stor grupp människor.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av chopper:

Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror.

Och Karun tror du verkligen att det bara är studenter som behöver tänka på vad/hur de lägger sina pengar på.
Det gäller väldigt många personligen är jag väldigt trött på detta eviga klagande från många studenter. Det är inte så synd om er.

"Folk är idioter som betalar dessa ockerhyror"? Skämtar du med mig? Det finns inte alternativ här i uppsala för den som inte kan betala sådana hyror. Ska studenter bo i parken eller vad tänker du dig? Så jävla trångsynt. Tack för att du idiotförklarar oss, dra åt helvete.

Nej idiotförklarar inte er alls. Det finns alltid alternativ.. Jag är inte den trångsynta, bara se ditt "mogna" svar så syns det vem som är trångsynt. Med sådana svar får du knappast sympati jobba på en vuxen vettig lösning istället.
Käns bättre nu när du fått avreagera dig ... Ha en bra dag...

Ett enkelt sätt att mäta vem som framstår som trångsynt är att se vem som har opinionen i tråden mot sig, du har många rimliga argument mot dig.

Tävlar inte. Sa bara vad jag tyckte. Kan inte du ta det är det ditt handicap inte mitt.
Med inställningen tycker du inte som mig har du fel.. Min lösning mor "idiothöga hyror" när ja pluggade var att hyra en villavagn o ett elabonnemang. Så det finns alternativ om man vill hitta dem.

Det du kallar rimliga argument emot mig. Kallar ja helt enkelt en annan uppfattning. Sedan kanske man ska kolla hur stor del av dem som är studenter som talar i egen sak. he he.

Jag har en annan åsikt än dig gällande detta kan du inte bara ta det utan "tävling om vem som är populärast i tråden." Tycker det börjar bli pinsamt att du inte tar att jag har en annan uppfattning. Men du verkar tycka det är värt tiden att tjafsa om det.

Det är ju för fan pinsamt att du kommer in och kallar studenter för idioter och säger att vi klagar för mycket, det om något är pinsamt. Du började med att förolämpa en stor grupp människor.

Du påstod att jag idiotförklarat studenter inte jag. Sa bara att folk är idioter som betalar dessa ockerhyror. Det betyder att det är idotiskt att betala de ockerhyror som de tar ut på studenter. Nå ja kalla det att jag förolämpade en stor grupp om du blir lyckligare av det. Man får väl hyrestillägg om man har låg inkomst det gäller väl även studenter?

Ni är patetiska som ni håller på att tjafsa om detta för ni förstod mycket väl vad som menades.
Tillhör en äldre generation som knappast fick så mycket som dagens studenter och jobbade under studietiden.
Så ni har det lite bättre än tidigare generationer.
Om ni tycker jag är pinsam så får det stå för er jag sover gott. O sluta tjafsa jag begriper vad ni vill men tänker aldrig be någon om urschäkt som ber mig dra åt helvete.
Och man behöver inte ha körkort för att hyra en villa vagn samt plats o ström går att annonsera om.
Släpp det här och gå vidare jag ändrar inte min åsikt för lite tjafs...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Du påstod att jag idiotförklarat studenter inte jag. Sa bara att folk är idioter som betalar dessa ockerhyror. Det betyder att det är idotiskt att betala de ockerhyror som de tar ut på studenter. Nå ja kalla det att jag förolämpade en stor grupp om du blir lyckligare av det. Man får väl hyrestillägg om man har låg inkomst det gäller väl även studenter?

Ni är patetiska som ni håller på att tjafsa om detta för ni förstod mycket väl vad som menades.
Tillhör en äldre generation som knappast fick så mycket som dagens studenter och jobbade under studietiden.
Så ni har det lite bättre än tidigare generationer.
Om ni tycker jag är pinsam så får det stå för er jag sover gott. O sluta tjafsa jag begriper vad ni vill men tänker aldrig be någon om urschäkt som ber mig dra åt helvete.
Och man behöver inte ha körkort för att hyra en villa vagn samt plats o ström går att annonsera om.
Släpp det här och gå vidare jag ändrar inte min åsikt för lite tjafs...

Alltså.
Jag sa aldrig att du skulle be om ursäkt. Jag sa bara att du skulle tänka på vad du skriver för sättet du skriver på är väldigt otrevligt och aggressivt. Du får givetvis ha din åsikt och tycka precis vad du vill men återigen sättet du har framfört dem på har inte varit så bra och de har flera här i tråden reagerat på. Det betyder inte att du ska be om ursäkt, bara att du kanske ska tänka en gång till hur du beter dig mot folk på internet och vilket bemötande du vill få.

Ja, du tillhör den äldre generationen so what? Min mamma och pappa tillhör samma generation som dig. Min mamma studerade på kvällarna samtidigt som hon jobbade med tre barn. Vet du vad mina föräldrar brukar säga till mig? Att det har blivit värre. Det är mer press i samhället på att utbilda sig, mer bostadsbrist än vad det var förut, fler som söker till utbildningar men allt färre som antas, många går in i väggen och drabbas av depressioner.
Min syster och min bror har varit studenter.

Min bror kom in på ett universitet knappt 1 timme från där han bor. Min syster kom in på en utbildning som ligger ca. 60 mil från där vi är uppväxta. Hon började leta lägenhet så fort hon fick veta att hon blivit antagen, ringde och skrev till privata hyresvärdar men det var fullt överallt, så hon var tvungen att betala den där höga hyran om hon inte ville bo på gatan.I alla fall så bodde hon där i knappt 1 år tills hon och några klasskompisar hittade en större och billigare lägenhet från en lokal hyresvärd så de slog till direkt.

Alla kan inte göra som du gjorde, alla hade inte dina möjligheter eller idéer. Alla tänker och fungerar olika, du kom på en smart lösning som alla kanske inte tänker på. Jag är inte student och kommer nog aldrig bli (tyvärr) men jag kommer alltid säga till när jag tycker folk IRL eller på Internet gör något som kanske sårar andra människor, sättet du uttryckte dina åsikter på var ett exempel.
Jag menade heller aldrig att tjafsa med dig, jag trodde du förstod det?
Jag ville bara förklara hur jag uppfattade det du skrev, för alla gånger så uppfattar folk inte de man skriver på det sättet man kanske menar eller vill att de ska uppfattas på.

Ha det!


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av chopper:

Du påstod att jag idiotförklarat studenter inte jag. Sa bara att folk är idioter som betalar dessa ockerhyror. Det betyder att det är idotiskt att betala de ockerhyror som de tar ut på studenter. Nå ja kalla det att jag förolämpade en stor grupp om du blir lyckligare av det. Man får väl hyrestillägg om man har låg inkomst det gäller väl även studenter?

Ni är patetiska som ni håller på att tjafsa om detta för ni förstod mycket väl vad som menades.
Tillhör en äldre generation som knappast fick så mycket som dagens studenter och jobbade under studietiden.
Så ni har det lite bättre än tidigare generationer.
Om ni tycker jag är pinsam så får det stå för er jag sover gott. O sluta tjafsa jag begriper vad ni vill men tänker aldrig be någon om urschäkt som ber mig dra åt helvete.
Och man behöver inte ha körkort för att hyra en villa vagn samt plats o ström går att annonsera om.
Släpp det här och gå vidare jag ändrar inte min åsikt för lite tjafs...

Alltså.
Jag sa aldrig att du skulle be om ursäkt. Jag sa bara att du skulle tänka på vad du skriver för sättet du skriver på är väldigt otrevligt och aggressivt. Du får givetvis ha din åsikt och tycka precis vad du vill men återigen sättet du har framfört dem på har inte varit så bra och de har flera här i tråden reagerat på. Det betyder inte att du ska be om ursäkt, bara att du kanske ska tänka en gång till hur du beter dig mot folk på internet och vilket bemötande du vill få.

Ja, du tillhör den äldre generationen so what? Min mamma och pappa tillhör samma generation som dig. Min mamma studerade på kvällarna samtidigt som hon jobbade med tre barn. Vet du vad mina föräldrar brukar säga till mig? Att det har blivit värre. Det är mer press i samhället på att utbilda sig, mer bostadsbrist än vad det var förut, fler som söker till utbildningar men allt färre som antas, många går in i väggen och drabbas av depressioner.
Min syster och min bror har varit studenter.

Min bror kom in på ett universitet knappt 1 timme från där han bor. Min syster kom in på en utbildning som ligger ca. 60 mil från där vi är uppväxta. Hon började leta lägenhet så fort hon fick veta att hon blivit antagen, ringde och skrev till privata hyresvärdar men det var fullt överallt, så hon var tvungen att betala den där höga hyran om hon inte ville bo på gatan.I alla fall så bodde hon där i knappt 1 år tills hon och några klasskompisar hittade en större och billigare lägenhet från en lokal hyresvärd så de slog till direkt.

Alla kan inte göra som du gjorde, alla hade inte dina möjligheter eller idéer. Alla tänker och fungerar olika, du kom på en smart lösning som alla kanske inte tänker på. Jag är inte student och kommer nog aldrig bli (tyvärr) men jag kommer alltid säga till när jag tycker folk IRL eller på Internet gör något som kanske sårar andra människor, sättet du uttryckte dina åsikter på var ett exempel.
Jag menade heller aldrig att tjafsa med dig, jag trodde du förstod det?
Jag ville bara förklara hur jag uppfattade det du skrev, för alla gånger så uppfattar folk inte de man skriver på det sättet man kanske menar eller vill att de ska uppfattas på.

Ha det!

Hej o viss kunde jag uttryckt mig mer diplomatiskt och kanske inte så rakt på sk. Men just då var jag inte så ödmjuk samt jag skriver ofta som jag känner och det är ibland ingen fördel. Det blev vad det blev och går inte att få ogjort.

Avsikten var inte att någon skulle känna sig sårad men tycker att det finns en jäla massa gnälliga studenter som ska ha mycket serverat tyvärr. Hyrorna i landet är väldigt orimliga och är bara förvånad att inte fler reagerar på dessa ockerhyror. Visst är jag ibland för rakt på i vissa frågor. Men jag är som jag är..
Ha de...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Eftersom diskussionen spårade totalt låser jag tråden. Håller även ett öga på er som gick för långt.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar