Höga minneskrav för Call of Duty: Advanced Warfare

Robot
Höga minneskrav för Call of Duty: Advanced Warfare
Medlem
Höga minneskrav för Call of Duty: Advanced Warfare

"55 GB lagringsutrymme" stör jag mig MYCKET mer på.
Av samma anledning sket jag i att köpa Titanfall.

Medlem

Dom vill ju bara ge sken av att något har förändrats

Geeks Gaming

CoD har alltid varit något av de sämst optimerade spelen någonsin. Kan sitta med 100+ på high i bf4 men i Ghost ligger man knappt på 60 och då laggar de ändå. Och ser extremt fult ut

Gen
Medlem

Trodde först det handlade om minst 4GB VRAM

Medlem

55GB lagring, enda anledningen till det är att man inte vill använda sig av lossless komprimering av varken ljud/musik eller texturer. Varför kan man fråga sig & en del pekar på lägre licens kostnader. Den gamla vinstmaximeringsskruven som slår till igen... Sen kan vi väl inte påstå att 6GB internminne är ett högt krav. Runt 50% av steams anslutna datorer ligger på 4GB eller under, resten ligger över 6GB.
Här kan man läsa lite mer om man är intresserad

Medlem

Säg vad man vill om CoD, har alltid gillat deras singleplayer sen jag spelade Call of Duty 1 första gången. Detta ser jävligt snyggt ut.

Medlem

Ghost krävde samma sak, och där kunde man snabbt konstatera att det inte fanns NÅGOT i spelet som ursäktade sådana krav.

Det här spelet ser mer intressant ut, men man vet aldrig.

Medlem

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Skribent
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Nu är du bara elak.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Rydike:

Säg vad man vill om CoD, har alltid gillat deras singleplayer sen jag spelade Call of Duty 1 första gången. Detta ser jävligt snyggt ut.

Håller med om att det är snyggt och singleplayer är riktigt bra gjorda. Men det är inte cod länge. Black ops 2 kändes inte heller som cod. Sen de började med den här framtidsriktningen så är det inte cod längre.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

"Ok".

Medlem

Det ser intressant ut, men antagligen är det rätt kasst optimerat som några andra skriver här. Jag testade CoD: Ghosts till PC och det var riktigt kass prestanda. Sänkte upplösningen och texturer men det blev inte mycket bättre. Värt att tillägga är att andra grafikkrävande spel funkar bra, såsom Witcher 2, BF4. Lär inte bli ett köp för min del, även om multiplayer verkar mer intressant nu när det är lite Titanfall över det (eller old-school rättare sagt) där man kan hoppa omkring som en blådåre.

Nåja, den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Ghan:

"55 GB lagringsutrymme" stör jag mig MYCKET mer på.
Av samma anledning sket jag i att köpa Titanfall.

Har du bara en 120Gb SSD eller? Tycker inte alls systemkraven är höga

Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Jag har 2st datorer, ena har 6Gb den andra har 8Gb. De är väl över 4år gamla nu skulle jag tro men med nya grafikkort. Har inget problem med max settings i 1080p/1200p

Medlem

Var väl inte så farligt höga minneskrav? Finns flera andra spel att spela om man är konservativ och sitter på ett 32-bitars OS.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

inte mycket utrymme direkt. Och sen vet man ju inte om man vinner speciellt mycket att ha spelet på ssd.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Redaktör
Skrivet av Blomman1337:

Var väl inte så farligt höga minneskrav? Finns flera andra spel att spela om man är konservativ och sitter på ett 32-bitars OS.

Vet inte om jag nånsin sett ett spel kräva mer än 4 GB RAM som minimum, så nog är 6 GB högt sett till det. Men sen lär de flesta ha RAM nog.


signatur
Medlem

6gig ram högt? Jao om ni bara lirar på Laptops..

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ghan:

"55 GB lagringsutrymme" stör jag mig MYCKET mer på.
Av samma anledning sket jag i att köpa Titanfall.

Har du bara en 120Gb SSD eller? Tycker inte alls systemkraven är höga

Jag vet inte om Ghan och jag stör mig på samma sak, men problemet jag har när spel kräver sådär mycket plats har ingenting att göra med hur mycket plats jag har på datorn. Det är att det tar så galet lång tid att ladda ned det på tex Steam.

Medlem

ser ju likadant ut , och de tar ju det direkt av ifrån konsolerna därför det blir 6 gig med automatik nästan för alla spel som kommer ifrån nya konsoler.

Who cares alla har väll mer än 6 gig endå pluss att jag inte kommer köpa det endå.

Medlem

Var det inte väldigt likannde krav för Ghosts? Och alla vet ju hur bra det blev. Att BF4 behöver 50GB diskutrymme kan jag förstå. Att Titanfall och CoD behöver det är ju bara löjligt. Även om jag har rätt så bra med HDD utrymme på min dator så tar det snart slut om alla spel skulle kräva 50GB utrymme.

Medlem

Vad jag har förstått är Call of Duty: Advanced Warfare byggd på den "nya" in-house engine.

"Condrey says, “Although what the studio means by ‘new’ in this context isn’t what the internet means when it complains about the old COD engine.

There are, says Condrey, lines of the old engine’s code still in Advanced Warfare, just as there are in most studios’ engines entering a new generation, but enough has been built from scratch to make it almost unrecognizable.

“We have new rendering, animation, physics and audio systems”

http://charlieintel.com/2014/06/06/shgames-says-majority-of-a...

Med tanke på hur dåligt optimerad ghost var är det nog bäst att inte förhandsboka detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Vad behöver du all minne till? Krävande singelplayer spel. Skulle vilja säga är det nån som är casual så är det du, som spelar singelplayerspel.

Sitter endast med 8 gig minne vilket räcker utmärkt i det spelet jag lirar.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Sen när har ram eller dator delar något med gamer att göra? Vad jag vet så är en gamer någon som uppskattar spel och spelar det dom tycker om, är du verkligen säker på att du ens är en eller är du en så kallad "prylbög" eller försökte du bara mäta e-penis?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ghan:

"55 GB lagringsutrymme" stör jag mig MYCKET mer på.
Av samma anledning sket jag i att köpa Titanfall.

Har du bara en 120Gb SSD eller? Tycker inte alls systemkraven är höga

250GB, men att ett spel tar upp 20% av ens hårddisk är inte direkt toppen. Man sitter ju inte direkt bara på ett enda spel installerat.

Skrivet av Ercarret:

Jag vet inte om Ghan och jag stör mig på samma sak, men problemet jag har när spel kräver sådär mycket plats har ingenting att göra med hur mycket plats jag har på datorn. Det är att det tar så galet lång tid att ladda ned det på tex Steam.

Även detta ja, då man sitter på 8/1 uppkoppling så tar det ett tag att få hem det. Det duger att spela på med ping under 50 (för det mesta), men att dra hem större mängd filer tar sin lilla tid.

Medlem

Har väldigt svårt att tro att inte evil within flyter på min nya i5:a. I så fall är det sjukt dåligt optimerat.

Medlem

6GB RAM som minimum? Inte för att det är ett problem, men; Gör om. Gör rätt >.O

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av cinort:
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Vad behöver du all minne till? Krävande singelplayer spel. Skulle vilja säga är det nån som är casual så är det du, som spelar singelplayerspel.

Sitter endast med 8 gig minne vilket räcker utmärkt i det spelet jag lirar.

Att kalla SP för casual är väl ungefär lika efterblivet som Icerocks kommentar.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Icerock:

Vänta vänta vilken riktig gamer har fortfarande bara 4gig ram...skojar ni med mig eller!? har man fan inte över 12gig är man fan inte änns en causal gamer...

Vad behöver du all minne till? Krävande singelplayer spel. Skulle vilja säga är det nån som är casual så är det du, som spelar singelplayerspel.

Sitter endast med 8 gig minne vilket räcker utmärkt i det spelet jag lirar.

sen när räknas man som casual för att man spelar singleplayer spel? Gamer står inte för (multiplayer spelare)
Gamer innebär att du du är en gamer, och gamers spelar allt möjligt.

12
Skriv svar