Vilket är det bästa ubåtsspelet?

Robot
Vilket är det bästa ubåtsspelet?

Medan ryssarna blånekar och försvaret leker utbåtsjakt i skärgården försöker vi hitta den bästa djupdykningen i spelhistorien.

#silent-hunter-5-battle-of-the-atlantic, #silent-hunter-iii, #silent-hunter-4-wolves-of-the-pacific, #silent-hunter-online


ELF
Medlem
Vilket är det bästa ubåtsspelet?

Det som aldrig........... Dyker upp........ ;D


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hmm fanns det inte något skoj Ubåtspel till NES ?:D

Medlem
Medlem
Skrivet av Blozzard:

Subculture

Jag älskade Subculture!

Medlem

Ubåtsgenren är tyvärr död. Ubisoft dödade den genom att tvinga igenom släppet av ett spel som borde varit i alfa-stadie. Om det är något som kan liva upp den igen så är det förmodligen någon skicklig indie-studio via kickstarter eller annan typ av crowdfunding. Tyvärr så är nog genren för nischad för att lyckas få igenom en kickstarter. Det vore hur som helst roligt med en uppföljare till Dangerous Waters.

Som svar på frågan: SH3 med GWX.

Medlem
Skrivet av Blozzard:

Subculture

Badum-tsh

Men jaaaaa när det gäller Silent-hunter:
3an och 4an var väl de bästa i serien, de senaste var ganska så tråkigt/dåligt/sönder, samt UBI's F2P release var/är horribel

Det som FM kör i Sthlm skärgård nu?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hmm fanns det inte något skoj Ubåtspel till NES ?:D

Silent Service kanske du tänker på ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZHWC7LWzMcg

Medlem

Aces of the Deep ägde, samma med Silent Hunter 2 men favoriten var nog ändå Silent Hunter 3. Samtliga tre spel var revolutionerande på sin tid. De senare Silent Hunter spelen var bara fördummat skräp som Ubisoft tryckte ut för att locka till sig alla casualspelare. Det var ett olyckligt beslut som dödade hela serien.

Medlem

Det jag haft roligast med var GATO... Känner mig väldigt gammal när man kollar upp det idag:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gato_(video_game)

Medlem

Har alltid gillat Prisoner of Ice. Kanske inte ett ubåtsspel i sig men det utspelar sig i alla fall på en ubåt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_Ice

Medlem

Silent Service


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av polaczek:

Aces of the Deep ägde, samma med Silent Hunter 2 men favoriten var nog ändå Silent Hunter 3. Samtliga tre spel var revolutionerande på sin tid. De senare Silent Hunter spelen var bara fördummat skräp som Ubisoft tryckte ut för att locka till sig alla casualspelare. Det var ett olyckligt beslut som dödade hela serien.

håller med om Aces of the Deep ^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Ubåtsgenren är tyvärr död. Ubisoft dödade den genom att tvinga igenom släppet av ett spel som borde varit i alfa-stadie. Om det är något som kan liva upp den igen så är det förmodligen någon skicklig indie-studio via kickstarter eller annan typ av crowdfunding. Tyvärr så är nog genren för nischad för att lyckas få igenom en kickstarter. Det vore hur som helst roligt med en uppföljare till Dangerous Waters.

Som svar på frågan: SH3 med GWX.

Helt riktigt. Även om det dras med en del buggar fortfarande så är Silent Hunter 3 med GW bäst.

Medlem

Skulle nog säga Silent Service 2. Långsamt och härligt och explosioner fem år före sin tid i snygghet!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Sänka Skepp!

MFZ
Medlem

jag hade riktigt kul med "red storm rising" på amiga. min favorit på rak arm iaf.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Köpte silent hunter 3 för att jag kände att det var ett såpass roligt spel att jag ville äga det. Tyvärr fungerade det inte på min dator pga att Starforce inte var kompatibelt med Vista 64. Men, vi kan väl säga att jag lyckades få igång spelet på oförklarat förfarande. SH3 får min röst som bästa ubåts-lir, femman var en katastrof.

Medlem

688i hunter killer

EA gjorde bra spel back in the days.
I Serien av spel i Jane's fanns en del bra bla Janes Fleet Command och WWII fighters
Även Us navy fighters från 97 va bra.
Det gick att spela i 640X480. Good Times'

Medlem
Skrivet av esset:
Skrivet av Gaara:

Hmm fanns det inte något skoj Ubåtspel till NES ?:D

Silent Service kanske du tänker på ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZHWC7LWzMcg

Yikes, kan vara den jobbigaste leta play jag hört

Medlem

SH2 och SH3


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av MirakelMannen:

Sänka Skepp!

Medlem

Silent Hunter 3 med Grey Wolves mod. Bra grejer!

Inaktiv

Det är alltid spel från "förr" som anses som de bästa; undra vad det kan bero på egentligen. Ta te.x Silent Hill, Homeworld 2, de gamla "peka-klicka" äventyrsspelen...få titlar idag mäter sig med dessa mästerverk.

ZF
Medlem
Medlem

Jag gillade att köra ubåt i BF1942.

Medlem

Måste tillägga att den här "nyheten" har ett grymt diskussionsvärde. Det är riktigt synd att det inte finns fler ubåtsspel.

Detta kommer från en gammal moderator från subsim.com.

Framtiden ser dyster ut för oss havsvargar, men vad skall man göra när marknaden är för liten.

Medlem

SH 2 hade jag roligast med. Har köpt alla men det blev för realistiskt i de senare för att vara riktigt kul.

SH 2 var kanske lite förenklat för många men det blev många kul kvällar. Ville ju inte ha en yber simulator bara röja o sänka massa båtar. Ungeför som när man i BF härjar runt med flyget o härskar lite. he he .


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

SinkSub pro är bättre.

123
Skriv svar