Gratis Middle-Earth: Shadow of Mordor-dlc släppt

Robot
Gratis Middle-Earth: Shadow of Mordor-dlc släppt

Gratisgodis i kampen mot Saurons styrkor.

#middle-earth-shadow-of-mordor


Medlem
Gratis Middle-Earth: Shadow of Mordor-dlc släppt

Jag älskar detta spelet. Bästa spel 2014!

SoL
Medlem

Är detta spel verkligen så bra? Tycker de påminner sjukt mycke om assassins creed o de e nåt negativt i mina ögon, enformigt och tråkig combat

Medlem
Skrivet av SoL:

Är detta spel verkligen så bra? Tycker de påminner sjukt mycke om assassins creed o de e nåt negativt i mina ögon, enformigt och tråkig combat

Om du tänker dig Assassins Creed fast bättre! You wont be dissapointed. ORKS ORKS ORKS ORKS

Medlem

Grymt spel..är halvvägs in i kampanjen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Gillar verkligen Nemesis systemet, det tillför något nytt och fräscht som jag hoppas både Monolith och andra utvecklare tar och vidareutvecklar.
Gratis är aldrig fel.
Men vad gäller PS3 och Xbox360 så har jag för mig att releasen blivit försenad till runt 20 november?
Blir till att knö med DA:I i fantasyhörnet då.

Medlem

"Play as the Black Hand of Sauron"

Det handlar bara om ett skin, inte en annan spelbar karaktär.

Annars, bra spel, blev lite tröttsamt dock efter 15h, hoppas det kommer något DLC som drar mig in i mordor igen, annars ska det bli kul om man får se en uppföljare.

Medlem

Mycket bra spel, tyvärr blir striderna ganska triviala när man fått lite levelups.. När du får 2 executes för 5 hitstreak och kan ta ett slag utan att förlora streaken samt att varje "perfekt" slag du gör ger 3x hitstreak counter... Ja ni förstår.

Medlem
Skrivet av SoL:

Är detta spel verkligen så bra? Tycker de påminner sjukt mycke om assassins creed o de e nåt negativt i mina ögon, enformigt och tråkig combat

springa omkring och klättra osv är som Assassins creed men fightingen är som Batman Arkham spelen.
som är snarlik assassins creed iofs men bättre.
att bara hålla in en knapp tex gör inte så att man inte blir träffad.
ja du förstår om du spelat batman spelen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Redan klarat ut det, tyckte väl att det blev en aning enformigt efter 10 timmar då man i stort sätt bara kan kötta ihjäl orcer utan att tänka. Skulle väl säga att recensionerna har hypat det mer än vad det är värt.

Då har jag ändå inte spelat något av assasins creed, då skulle jag troligtvis tröttnat ännu snabbare tur att jag köpte det för 250 och inte för fullt pris.

Medlem
Skrivet av HerrB:

Mycket bra spel, tyvärr blir striderna ganska triviala när man fått lite levelups.. När du får 2 executes för 5 hitstreak och kan ta ett slag utan att förlora streaken samt att varje "perfekt" slag du gör ger 3x hitstreak counter... Ja ni förstår.

Precis, spelet är alldeles för lätt redan innan man börjar lvla, så länge man inte är helt omgivningshandikappad, och har normala reflexer.
Bra underhållning för stunden dock, men blir som andra nämnt repetitivt efter ett tag.. slow-mo execution för 5000^10000e gången tär på sinnena.
Kul sen med AOE-slakt dock, wraith AOEs plus runa som håller dom stunnade nån halvsekund längre så man kan döda dom med nästa AOE = great success! Kom lägligt nog när man började bli rejält less på många fighter och bara ville ta sig vidare.

Tänkte bara slänga in en liten glitch fråga:

Märkte min första captain i går och fick en ashivement för det .
2 min senare finns en duel med en omvänd (märkt) Orch som inte jag omvänt och en vanlig Orch.

Har märkt och vet att det slumpas lite tex döda orch går igen och en del pratar som man mött dom tidigare fast man inte har det.
Känns som lite mycket random när Nemesis systemet är så hyllat

Är detta nått som nån annan råkat ut för


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Brukar dra igång det nån timme om dagen för att slakta ett par hundra orcs i ett stronghold, bara för att jag känner för det, att jag levlar samtidigt är bara en bonus.

Medlem
Skrivet av SoL:

Är detta spel verkligen så bra? Tycker de påminner sjukt mycke om assassins creed o de e nåt negativt i mina ögon, enformigt och tråkig combat

Det är mkt mkt bättre

Medlem

spelet är bra men enformigt, väldigt typiskt konsollspel helt enkelt. sitta och trycka 1-2 knappar hela spelet igenom bara.


signatur

//monster

Medlem

ta tex det faktum att om man bara dubbelklickar (attack + block) hela tiden, så är man i stort sett odödlig och kan ta ut hundratals. inom halvtimme i spelet hade jag combo på över 200 och hade dödat 10tal captains


signatur

//monster

Fastnade aldrig, det är nåt med miljön.. tycker inte det är snyggt och det känns inte som man springer runt i ett landskap utan mer på någons bakgård.. som autospawnar Orcher..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Detta spel är riktigt bra! Nu är dom verkligen nått på spåren, det de ska göra nu är ett stort open world i alla sagan om ringen länder/byar/städer/grottor allt! ( vet stödet finns ett online lir redan men inte på detta sätt) Och behålla combaten som den är lägga in mer raser o klasser, samma snygga grafik och spel sätt. Sen göra ett riktigt fett mmorpg i denna stil eller 4 player co-op i den stora öppna världen. Sjukt grymt att se från sidan mesans man strider att två polare bredvid gör en finish o halshugger en orc för att sedan avancera in i grottan och fälla en boss och hord med orcer tillsammans. Sedan när man återvänder till vattendal eller vilken stad man nu beger sig till så står man där och flashar sin nya loot ja drömma kan man ju göra

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

spelet är bra men enformigt, väldigt typiskt konsollspel helt enkelt. sitta och trycka 1-2 knappar hela spelet igenom bara.

Förstår inte vad folk klagar på med enformigt. Batman Arkham Asylum och City har ju samma formula och det fick ju full pott bland spelare. Skulle nästan kunna påstå att det är mer variation på Shadow of Mordor än Batman spelen. Visst det kan kännas tjatigt med introduktionerna på orcsen men jag gillade det.

Fanns ett tillfället jag till och med ångrade att jag råkade ha ihjäl en av dom (råkade putta han från en bro) för hans personlighet var lika minnesvärd som Vaas från Far Cry 3. Alla som sett han vet vem jag menade. Vill inte säga hur han var, det är bättre folk får "hitta" han själva så man inte gör en spoiler.

Skrivet av monsterbenke:

spelet är bra men enformigt, väldigt typiskt konsollspel helt enkelt. sitta och trycka 1-2 knappar hela spelet igenom bara.

Skrivet av monsterbenke:

ta tex det faktum att om man bara dubbelklickar (attack + block) hela tiden, så är man i stort sett odödlig och kan ta ut hundratals. inom halvtimme i spelet hade jag combo på över 200 och hade dödat 10tal captains

Fast nu överdriver du lite. En bit in i spelet krävs det ju att man Dodgar,hoppar över och stunnar orcher annars blir du snart mos. Då är vi uppe i 4 knappar + executions, mark, firearrow osv


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fantatiskt spel. Allt var bra fram tills slutet då man mötte Black Hands elitguard. Ens övertagna orcher var inte direkt avgörande eller coolt gjort.

Själva slutet var också så där... Ser ut som det definitivt blir en 2:a.

Vill ha mer orcher, variationer, större värld, och djupare Nemesis system. Nemesis systemet lär bli ett måste i framtida spel. Absolut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av SoL:

Är detta spel verkligen så bra? Tycker de påminner sjukt mycke om assassins creed o de e nåt negativt i mina ögon, enformigt och tråkig combat

Håller med helt. Känns som en AC LOTR.
Har klarat 50% och kommer köra igenom det helt men det är inte utan att känna "This is not Skyrim at all!"

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag älskar detta spelet. Bästa spel 2014!

Kan inte annat en hålla med! Halvvägs igenom och fortfarande suget att fortsätta att avrätta orcher på alla möjliga kreativa sätt!

Medlem

skyrim, långt mkt bättre och större på alla vis


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tänkte bara slänga in en liten glitch fråga:

Märkte min första captain i går och fick en ashivement för det .
2 min senare finns en duel med en omvänd (märkt) Orch som inte jag omvänt och en vanlig Orch.

Har märkt och vet att det slumpas lite tex döda orch går igen och en del pratar som man mött dom tidigare fast man inte har det.
Känns som lite mycket random när Nemesis systemet är så hyllat

Är detta nått som nån annan råkat ut för

Du har säkert tagit en nemesis quest. Denna quest är din chans att hämnas döden på en annan spelare på en captain från hens spel. På samma sätt så kan andra spelare hämnas din död i sina spel. Därför pratar en del Uruk som om du träffat dom förut.

Medlem

http://dkorasia.se/ wow kolla in det här på tal om shadow of mordor sjuk massa coola gaming tapeter!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

skyrim, långt mkt bättre och större på alla vis

Jämför du på allvar en skiftnyckel med en bägare saft?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag älskar detta spelet. Bästa spel 2014!

Håller med fullständigt

Medlem

Händelsevis (?) rea närmsta 24 h: man får det för 300 pix:
http://www.bundlestars.com/store/middle-earth-shadow-of-mordo...


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Händelsevis (?) rea närmsta 24 h: man får det för 300 pix:
http://www.bundlestars.com/store/middle-earth-shadow-of-mordo...

På Fast2Play.se där jag köpte mitt så kostar det 220 för standard och 308 för Premium (inkl. Seasonpass) vilket jag tycker är bra mycket bättre priser.

http://www.fast2play.se/catalogsearch/result/index/?q=Middle-...

Jämföreslse så tar Steam 690 spänn för Premium versionen: http://store.steampowered.com/sub/51209/


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

12
Skriv svar