Metallica spelar på Blizzcon

Medlem
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara sådan men är verkligen WoW-lirarna så stora metal-fans?

Inte för att vara sådan men, är du helt seriös med din kommentar? Det är rätt många metal fans inom wow, dock är alltid musiksmaken rätt blandad inom wow och alla andra spel.

Vadå tror du folk som spelar wow lyssnar på dubstep endast?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gaara:

Jaha det är därför de tar betalt för att man ska kunna streama spektaklet

Om man nu får se skiten. Jag pejjade förra året och jag hade hur många buffringar på streamen som helst.

Ofan, vad surt:P

Funkade felfritt för mig förra året, så antingen har Pholiage dåligt nät eller något för jag hade inga problem

Medlem

Skulle åkt dit och ställt sig längst fram med en Napster T-shirt.

dom skulle spelat istället .. då hade jag åkt dit .. och låtens titel stämmer bra

Medlem
Medlem
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara sådan men är verkligen WoW-lirarna så stora metal-fans?

Metal är äckligt populärt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av cyberhawk:

Hade det vart den uppsättningen som på bilden hade jag åkt direkt. Metallica dog när Cliff dog tyvärr.

Det sägs att vissa dar kan man höra Cliff Burtons basslinger ljuda över fälten här.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv
Skrivet av humancentipede:

https://www.youtube.com/embed/tJ7Y4SNj6u8

dom skulle spelat istället .. då hade jag åkt dit .. och låtens titel stämmer bra

Haha kallar du det musik? Här har du nåt för män.

Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av cyberhawk:

Hade det vart den uppsättningen som på bilden hade jag åkt direkt. Metallica dog när Cliff dog tyvärr.

Det sägs att vissa dar kan man höra Cliff Burtons basslinger ljuda över fälten här.

Du måste ju fan ha nåt fel på din DNA-stege.

Medlem
Medlem

Håller med många föregående talare, allt efter "Metallica" har varit totalt skit. De blir bara värre med åren.


signatur

I drank what?

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Bryr mig ungefär lika mycket om metal som jag gör om blizzcon, men det är väl kul för wow-lirande metalfans!

Medlem

Såg Metallica på Roskilde nåt år å då stod dom faktiskt å gorma om piratkopiering...dagen efter spela Iron Maiden å sa att de va lugnt å ladda ner deras musik...efter de har Metallica varit döda

Medlem

\m/


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Mycket gnäll på Metallica när de flesta här inte ens var födda när Kill 'Em All släpptes.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Krycka:

Hur kan ett band som har skapat sådana mästerverk som master of puppets och även släppa sådan smörja som lulu?

Det kan man verkligen undra!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av warh0g:

Mycket gnäll på Metallica när de flesta här inte ens var födda när Kill 'Em All släpptes.

Tack för att du påminnande mig om min ålder. Nu kom ångesten krypande.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av warh0g:

Mycket gnäll på Metallica när de flesta här inte ens var födda när Kill 'Em All släpptes.

Tack för att du påminnande mig om min ålder. Nu kom ångesten krypande.

Inte behöver man ha ångest för det


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Mycket gnäll på Metallica när de flesta här inte ens var födda när Kill 'Em All släpptes.

Yup. Många här var nog inte ens födda när Metallica "dog".

Om man nu ska se till det relevanta i sammanhanget så är Metallica fortfarande bra live (och förmodligen bättre nu än då). Deras setlists håller sig väldigt bra till 80-talet, sist jag kollade hade det inte ett uns från abominationerna som st anger.

Redaktör
Skrivet av nixdorf:
Skrivet av warh0g:

Mycket gnäll på Metallica när de flesta här inte ens var födda när Kill 'Em All släpptes.

Yup. Många här var nog inte ens födda när Metallica "dog".

Om man nu ska se till det relevanta i sammanhanget så är Metallica fortfarande bra live (och förmodligen bättre nu än då). Deras setlists håller sig väldigt bra till 80-talet, sist jag kollade hade det inte ett uns från abominationerna som st anger.

Få artister håller sig bra i flera decennier, och de riktigt håller sig stora just genom att köra gamla grejer. Metallica, Maiden, Rolling Stones, Ozzy och Black Sabbath, Napalm Death... Sen finns undantagen, ofta lite mer experimentella (vilket även Metallica testat, fast med varierad framgång): Bob Dylan, Neil Young, Iggy, t.ex.


signatur
Medlem

all musik efter Sabbath Bloody Sabbath är bara skit.

Medlem
Skrivet av gooler:

all musik efter Sabbath Bloody Sabbath är bara skit.

Du menar all musik efter det året den släpptes eller? Eftersom det inte är en Metallica skiva...


signatur

I drank what?

Medlem

Märkligt att FZ ignorerar final fantasy xiv fan fest men tar upp det här, expansion och allt möjligt blev avtäckt och de har även två event till fram över

Medlem

Mirage i dag, 15:01

gooler skrev:

all musik efter Sabbath Bloody Sabbath är bara skit.

Du menar all musik efter det året den släpptes eller? Eftersom det inte är en Metallica skiva... .

Vad är Metallica?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nixdorf:
Skrivet av warh0g:

Mycket gnäll på Metallica när de flesta här inte ens var födda när Kill 'Em All släpptes.

Yup. Många här var nog inte ens födda när Metallica "dog".

Om man nu ska se till det relevanta i sammanhanget så är Metallica fortfarande bra live (och förmodligen bättre nu än då). Deras setlists håller sig väldigt bra till 80-talet, sist jag kollade hade det inte ett uns från abominationerna som st anger.

Få artister håller sig bra i flera decennier, och de riktigt håller sig stora just genom att köra gamla grejer. Metallica, Maiden, Rolling Stones, Ozzy och Black Sabbath, Napalm Death... Sen finns undantagen, ofta lite mer experimentella (vilket även Metallica testat, fast med varierad framgång): Bob Dylan, Neil Young, Iggy, t.ex.

När artisterna sviker vänder man sig till gudarna som alltid levererar!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara sådan men är verkligen WoW-lirarna så stora metal-fans?

Inte för att vara sådan men, är du helt seriös med din kommentar? Det är rätt många metal fans inom wow, dock är alltid musiksmaken rätt blandad inom wow och alla andra spel.

Vadå tror du folk som spelar wow lyssnar på dubstep endast?

Ja ursäkta mitt missförstånd då, men det var bara en vänlig fråga.

Redaktör
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa:

Få artister håller sig bra i flera decennier, och de riktigt håller sig stora just genom att köra gamla grejer. Metallica, Maiden, Rolling Stones, Ozzy och Black Sabbath, Napalm Death... Sen finns undantagen, ofta lite mer experimentella (vilket även Metallica testat, fast med varierad framgång): Bob Dylan, Neil Young, Iggy, t.ex.

När artisterna sviker vänder man sig till gudarna som alltid levererar!

http://accessrock.se/wp-content/uploads/2013/07/motorhead_176...

Eller gudarna som la ner:


signatur
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av cyberhawk:

Hade det vart den uppsättningen som på bilden hade jag åkt direkt. Metallica dog när Cliff dog tyvärr.

Det sägs att vissa dar kan man höra Cliff Burtons basslinger ljuda över fälten här.

Du måste ju fan ha nåt fel på din DNA-stege.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gaara:

Jaha det är därför de tar betalt för att man ska kunna streama spektaklet

Om man nu får se skiten. Jag pejjade förra året och jag hade hur många buffringar på streamen som helst.

Då får du nog ta och slå din ISP en signal inför denna gången, för jag hade då inga problem med streamen förra året.

123
Skriv svar