Största Titanfall-uppdateringen avtäcks i kväll

Robot
Största Titanfall-uppdateringen avtäcks i kväll

Innehållet i nästa patch presenteras i livesändning på Twitch.

#titanfall


Medlem
Största Titanfall-uppdateringen avtäcks i kväll

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

ca 60 gig med alla DLC

Men sjukt värt det!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.

Du får en 3Tb hårddisk för under tusen spänn...

Medlem

riktiga spelare använder ssd...

Sorry, not intresserad. Man blir trött på spelet efter en match. Det finns inget de kan göra för att göra det roligt.

Efter beta-släppet av "Destiny", kaninhoppandet i "TitanFall", samt alla problem med "BF4", ser jag framemot årets CoD. Jag hoppas det blir bra.

Glöm inte att man kommer kunna spela "Advanced Warefare" MP-del i "classic mode", dvs. utan exoskelett.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta är ett period-spel som man spelar med polarna över några bärs med. Kul ett tag, sedan tröttnar man fort.
Så nu kanske man kan motivera att ha kvar installationen lite längre

Skrivet av flopper:

riktiga spelare använder ssd...

"Ok."

Skrivet av Puscifer:

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.

Håller med, och majoriteten av det utrymmet går åt ljudet vad jag har förstått.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som Titanfall var för nån månad sen, är nog ett av de gräsligaste spel jag spelat. (Har aldrig kört CoD)

Det blev avinstallation, vet inte om jag är jättesugen på ett nytt försök.

Kommer ALDRIG köpa ett spel igen som har fått: Best game of the year, Best game of whatever award etc. innan det har släppts.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Puscifer:

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.

Du får en 3Tb hårddisk för under tusen spänn...

Så med 3TB hårddisk så laddas spelet ner snabbare?

Medlem
Skrivet av neohasse:

Detta är ett period-spel som man spelar med polarna över några bärs med. Kul ett tag, sedan tröttnar man fort.
Så nu kanske man kan motivera att ha kvar installationen lite längre

Skrivet av flopper:

riktiga spelare använder ssd...

"Ok."

Han menar nog att 60 gig är mycket på en SSD.

Medlem

Tror att advanced warfare kommer smiska fattiga ghost lätt va tyckte ni själva om ghost när det släpptes?

Medlem
Skrivet av sweden82:

Tror att advanced warfare kommer smiska fattiga ghost lätt va tyckte ni själva om ghost när det släpptes?

Jo, tack, jag tycker Ghost är skitbra och snyggt!
Jag är nöjd.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av sweden82:

Tror att advanced warfare kommer smiska fattiga ghost lätt va tyckte ni själva om ghost när det släpptes?

Jagtyckteattghostvarsomallaandracodspelenväntanufinnsdetinteettmellanslaghärnånstans. Jo här var den, nära "."

Medlem

jag som har missat och inte sett allt, vad kommer i patchen?

Medlem
Skrivet av flopper:

riktiga spelare använder ssd...

Riktiga gamers kör RAID 0, capish?

Medlem

Mw2 e det lätt bästa lir inom call of duty serien tycker jag men det e så jävla mycket fusk i det spelet alla jävla hackers riktiga spelare kör utan fusk bara losers som kör med hack

Medlem

Mw2 e det lätt bästa lir inom call of duty serien tycker jag men det e så jävla mycket fusk i det spelet alla jävla hackers riktiga spelare kör utan fusk bara losers som kör med hack

Medlem

Titanfall blev tråkigt riktigt fort. Tyvärr

Skrivet av drdolk:

Som Titanfall var för nån månad sen, är nog ett av de gräsligaste spel jag spelat. (Har aldrig kört CoD)

Det blev avinstallation, vet inte om jag är jättesugen på ett nytt försök.

Kommer ALDRIG köpa ett spel igen som har fått: Best game of the year, Best game of whatever award etc. innan det har släppts.

Jag önskar jag kunde vara lika smart som du. När nya CoD släpps riskerar jag att kasta pengar i sjön, men så är det när man har en dyr hobby.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av drdolk:

Som Titanfall var för nån månad sen, är nog ett av de gräsligaste spel jag spelat. (Har aldrig kört CoD)

Det blev avinstallation, vet inte om jag är jättesugen på ett nytt försök.

Kommer ALDRIG köpa ett spel igen som har fått: Best game of the year, Best game of whatever award etc. innan det har släppts.

Jag önskar jag kunde vara lika smart som du. När nya CoD släpps riskerar jag att kasta pengar i sjön, men så är det när man har en dyr hobby.

Tack! Vem vet det nya CoD faktiskt kanske blir bra? Finns det nån oberoende spelrecensent man kan få ett utlåtande av då?

Samtidigt köpte jag Battlefield 3, Diablo 3 (och Titanfall) på release.

Några köp jag är stolt över: Farcry 3 på steamrea. BF4 för 150kr+ Premium för 250kr. Vid denna tidpunkt var bägge spelen buggfixade och rätt bra. Tyvärr finns det en del fuskare i BF4.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Puscifer:

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.

Du får en 3Tb hårddisk för under tusen spänn...

Så med 3TB hårddisk så laddas spelet ner snabbare?

Tänkte på brist av lagringsutrymme...

Men ok man glömmer ibland att bara för att man själv har haft 100Mbit Internet i herrans många år så har uppenbarligen inte alla svenska hem det.

Medlem
Skrivet av sweden82:

Mw2 e det lätt bästa lir inom call of duty serien tycker jag men det e så jävla mycket fusk i det spelet alla jävla hackers riktiga spelare kör utan fusk bara losers som kör med hack

Cod 2 är bäst, sedan Cod 1, sedan UO och sist Cod 4.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.

Men varför??? Den som lirar PC har väl asfeta hårddiskar nuförtiden? Och flera stycken väl, när de är så billiga och enkla att installera?

Nu är du bara löjlig

Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av Puscifer:

Jag är lite småsugen på att börja spela Titanfall igen, men så fort jag inser att spelet ligger på 50GB (Utan DLC inräknat) tappar jag suget direkt.

Men varför??? Den som lirar PC har väl asfeta hårddiskar nuförtiden? Och flera stycken väl, när de är så billiga och enkla att installera?

Nu är du bara löjlig

Snarare drygt att tanka ner 50gb.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Inte första spelet som floppar..

Medlem
Skrivet av Seraium:

Snarare drygt att tanka ner 50gb.

Svårt att förstå detta med. Sätt på nerladdning, se på film/sov/ät/spela annat/whatever tills det är klart? Lättast är väl låta den ladda över natten bara?

Redaktör
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Seraium:

Snarare drygt att tanka ner 50gb.

Svårt att förstå detta med. Sätt på nerladdning, se på film/sov/ät/spela annat/whatever tills det är klart? Lättast är väl låta den ladda över natten bara?

Det finns fortfarande folk med adsl (t.ex. jag tills för ett par veckor sen). För mig hade det tagit över ett dygn att ta hem +50 GB, och även nu med bra 100 mbit-lina tar det gissningsvis 1-2 timmar. Då känns det jäkligt slappt att typ hälften är ljudfiler.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det finns fortfarande folk med adsl (t.ex. jag tills för ett par veckor sen). För mig hade det tagit över ett dygn att ta hem +50 GB, och även nu med bra 100 mbit-lina tar det gissningsvis 1-2 timmar. Då känns det jäkligt slappt att typ hälften är ljudfiler.

Ok, ett dygn eller mer hade ju blivit lite enerverande. Är väl som nån annan i tråden sa, man har blivit bortskämd med att ha ordentligt bredband. Känns "normalt" med 10+Mbit bredband så man glömmer att alla inte har det. 50GB skulle säkert ta 5-10 timmar att få hem beroende på vilket humör mitt bredband är på men brukar bara sätta på nerladdning och sen hitta på annat under tiden. Men klart, några timmar jämfört med 24+ timmar är ju lite annorlunda.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av flopper:

riktiga spelare använder ssd...

Riktiga gamers kör RAID 0, capish?

Aii.

Att lägga spel enbart på SSD disk(ar) är som att kasta bort kexchoklad.
Om man nu inte är ankrad till enbart en titel iofs.

12
Skriv svar