Kontroversiell karaktär i Dreamfall Chapters

Robot
Medlem
Kontroversiell karaktär i Dreamfall Chapters

Tycker att det är bra att de har inkluderat en sådan karaktär, utvecklare ska våga mer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Håller helt med, alla karaktärer ska inte vara trevliga och omtänksamma, det finns hemska människor i verkligheten också, så varför inte i spel?

Medlem

Det är självklart att kunna skapa karaktärer som tycker/gör precis vad som helst. Gillsr man det inte så avstå från att köpa.

Att däremot tvinga spelutvecklare/konstnärer etc att skapa något utifrån en godkänd mall är jäkligt fel.

Medlem

Världen är inte snäll och rättvis vare sig man vill eller inte, så länge det tillför till spelet tycker jag absolut sånt är ok.
Hoppas vi får läsa en recension snart! : D

Medlem

Riktigt jobbig röstskådespelare


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

kan inte folk sluta ta illa upp ? fan kom in i matchen, allt är inte rosor och solsken ute i världen. Blir så trött på folk ibland.

Medlem

Är det okej att skapa karaktärer som svär? Som mördar? Som hädar? Som... ja välj något du stör dig på.

Sen har vi de människor som inte orkar bli kränkta av allt som händer runt dem och i synnerhet sådant som kommer från spel. Vaffan liksom, hur kan de ha en karaktär som Alien i senaste Alien spelet liksom? Mördande psykopat.... tänk hur kränkande det är mot de utomjordlingar som identifierar sig med den karaltären?!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Tycker inte att det är några problem det hade varit väldigt tråkigt om alla karaktärer hade varit likadana.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

ELF
Medlem

Buhuhuuu. Den här filmen var skitläskig. Jag ska kontakta regisören och klaga.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Herrejävlar vilken idiotisk sak att klaga på.

Jag saknar ord. Seriöst.

Medlem

Skönt att Ragnar vågar


signatur

Game long and prosper

Medlem

AWESOME! fler sånna karaktärer!

Medlem

Om spel någonsin skall tas på samma allvar som film och litteratur så måste även spel kunna avhandla samma ämnen som film och litteratur.

Medlem

Låt utvecklare göra som dom vill.
Känns som att det är ett jävla fokus på spel just angående hur karaktärer är, gillar du inte, spela inte.

Simple as that.

Medlem

Utan att faktiskt ha spelat spelet är det alltid lite riskabelt att uttala sig om det, men here goes ändå: det beror på! Vi kan börja, lite lagom diplomatiskt, där.

Jag köper Tørnquists förklaring, på ett rent principiellt plan. Jag tycker att utvecklare ska kunna inkludera sådana karaktärer. Att inte göra det, om de rättfärdigas av settingen/berättelsen, känns lite oärligt. Det finns olyckligtvis personer som hyser sådana fördomar, och jag vet inte om det är rätt väg att tvätta bort alla sådana åsikter från produkterna vi skapar - om de är tänka att reflektera verkligheten i någon form.

Däremot måste det ju göras bra, och herregud, åh boy, åh jösses, är spel vanligtvis fullkomligt värdelösa på att göra det.

Svar: ja.

Jag tycker därför absolut att personer har rätt i att vara tveksamma till att det görs av rätt anledningar. Jag har inte tillräckligt bra koll på hur personer med olika handikapp porträtteras i spel (eller annan media) så jag vet inte vad det finns för tidigare representationer att förhålla sig till, men jag klandrar verkligen inte någon för att dra öronen åt sig när ett "moget" spel porträtterar deras grupp i ett negativt ljus. Med några få undantag har spelbranschen ännu inte riktigt visat sig mogen att tackla mogna ämnen - oavsett vad många utvecklare anser sig göra.

Jag vet inte om det görs bra i just Dreamfall Chapters, men Tørnquist slår mig som någon som förmodligen inte skulle inkludera ett sådant rövhål i sitt spel om han inte gjorde det av ett vettigt skäl.

Så för att summera: Det beror på!

Medlem

I ett samhälle där ingen får riskera att kränkas kränks allas friheter. Det är okej att diskutera ämnen i sig, för och emot men lagdtiftare ska hålla sig borta.

Medlem

Ercarret nailar typ exakt så jag känner.

Medlem

Vore det inte mer diskriminerande att inte ha med karaktären eller ändra på den just pga ett handikapp?

Medlem

En sak som jag tycker är viktig att påpeka är att oavsett om det är "rätt eller fel", oavsett vad skaparens intentioner var, oavsett vad jag tycker så är det alla förbannade rätt att bli upprörda, stötta eller ifrågasätta.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Utan att faktiskt ha spelat spelet är det alltid lite riskabelt att uttala sig om det, men here goes ändå: det beror på! Vi kan börja, lite lagom diplomatiskt, där.

Jag köper Tørnquists förklaring, på ett rent principiellt plan. Jag tycker att utvecklare ska kunna inkludera sådana karaktärer. Att inte göra det, om de rättfärdigas av settingen/berättelsen, känns lite oärligt. Det finns olyckligtvis personer som hyser sådana fördomar, och jag vet inte om det är rätt väg att tvätta bort alla sådana åsikter från produkterna vi skapar - om de är tänka att reflektera verkligheten i någon form.

Däremot måste det ju göras bra, och herregud, åh boy, åh jösses, är spel vanligtvis fullkomligt värdelösa på att göra det.

Svar: ja.

Jag tycker därför absolut att personer har rätt i att vara tveksamma till att det görs av rätt anledningar. Jag har inte tillräckligt bra koll på hur personer med olika handikapp porträtteras i spel (eller annan media) så jag vet inte vad det finns för tidigare representationer att förhålla sig till, men jag klandrar verkligen inte någon för att dra öronen åt sig när ett "moget" spel porträtterar deras grupp i ett negativt ljus. Med några få undantag har spelbranschen ännu inte riktigt visat sig mogen att tackla mogna ämnen - oavsett vad många utvecklare anser sig göra.

Jag vet inte om det görs bra i just Dreamfall Chapters, men Tørnquist slår mig som någon som förmodligen inte skulle inkludera ett sådant rövhål i sitt spel om han inte gjorde det av ett vettigt skäl.

Så för att summera: Det beror på!

Så är det ju med allt, det beror alltid på baktanke och reflektion det är ju en nobrainer.

Exempelvis borderland speciellt pre-sequel.

Allt behöver inte ha humor involverat för att det ska vara okej. eller bra.

Medlem

Inte spelat än men spontana reaktionen är väl att man måste få ha med karaktärer som inte är snälla i spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vidrigt som fan! Fy fan för dessa devs. Att vara Anti-GG går bra men sen direkt så förnedrar man funktionsnedsatta

Jävla svin rent ut sagt

Medlem

Första tanken som slog mig var att hon var som en något lamare (!) kvinnlig variant på Ari Gold från serien Entourage:

https://www.youtube.com/watch?v=bzFQrZxGROU

Undrar om reaktionerna också har något med att det är en kvinnlig karaktär. Behöver inte bli världens könsdebatt, men det känns som att det är mer okej att karlar i TV/film/teater/radio/TV-spel är slängd och ful i käften än kvinnor.

Medlem

Pang pang skjut kniva döda motorsåga slakt slakt kriig kniva lite till bomba strypa skjuta raketa stampa.

applåder.

låt en karaktär vara elak på ett riktigt sätt.

Stämd!

Som USA i övrigt, älskar våld, gråter för lite bar hud..


signatur

K9
:.:

Medlem

Kan spelare sluta vara kränkta?

Inaktiv

Min åsikt: Allt är okej i spel.

Medlem

Klart att sådana karaktärer ska finnas, varför skulle de inte?

Så länge folk inte är tvingade att köpa en produkt så förstår jag inte ens meningen med att klaga? De som ogillar karaktären så mycket att de inte vill köpa spelet kommer ju inte att uppleva spelet heller.

Samtidigt kan så klart vem som helst tycka till om vad som helst - bara vi inte kommer till ett förbud eller en rädsla att skapa vissa typer av karaktärer bara för att de ska passa in i någon sorts PK-mall.

Ser för övrigt att i princip alla här är eniga om att en sådan här elak och jävlig karaktär självklart ska få finnas. Varför är alla inte lika eniga då det gäller lättklädda tjejer? För att det inte är PK att tycka det...?

Medlem

Det va fan de roligaste ja läst på länge, det är en fiktionell karaktär som är designad att va just ett rövhål. Så bra skriven & scriptad att folk blir så arga när dom ser den att dom ropar diskriminering... På riktigt alltså... Inte skämt... Vore det inte bra att slå igång tankeverksamheten innan man löper amok?

12
Skriv svar