Jag erkänner

Medlem
Jag erkänner

Häromdagen spelade jag CS:GO med en vän. Matchen, som spelades på Mirage, gick utmärkt för oss. Det råkade bli så att alla i vårat lag var svenskar och är man av vår nationalitet verkar man ha fötts med en särskild fördel i ovannämnda spel. I alla fall så besegrar vi våra motståndare med 16-3. När så sker dyker poängpanelen upp och man kan höra vad motståndarna pratar om i sina mikrofoner. Direkt hörs en kille som pratar engelska med tydlig svensk brytning. Ni vet, så där tydligt uttalade T:n bland annat. Killen i fråga pratar med stark indignation i rösten och skriker rätt mycket. En i vårat lag, som också tydligen lagt märke till gaphalsens svenska brytning, frågar då på vårat egna språk lugnt och sansat vad problemet är.

Upprört förklarar killen, som jag bedömde vara runt 15-16 år gammal men så klart bara var spekulation, att en annan person i hans lag "vägrar tro på att han är rasist". När man gör ett så dåligt resultat som bara 3 vunna rundor så är osämjan oftast oundviklig. Därför hade jag redan tidigare anat att allt inte var fridens liljor i det andra laget. I samband med killens uttalande börjar både jag och min kamrat jag spelat med att gapskratta, av främst två anledningar:

1. Det är så sällan man faktiskt hör en rasist bara rakt upp och ner erkänna att han är rasist. Hur mycket jag än letar i mitt minne kan jag inte påminna mig om att jag någonsin varit med om det tidigare. En människa som så fullständigt och lättvindigt ställt upp på fiendens beskrivning av sig själv. Å andra sidan visar det prov på bra självinsikt; Jag hatar människor för de har en annan hudfärg än jag själv, därför är jag rasist. Att han sedan inte förstått hur pantad ett sådant tankesätt egentlig är visar i sin tur prov på bristande allt annat.

2. Man måste vara en rätt så dålig rasist om man inte bara uttalar sig rasistiskt utan dessutom erkänner helt öppet att man också är rasist men ändå inte blir trodd. Det är väl tur för oss visserligen fast humoristiskt ändå, när rasistkortet spelas så flitigt idag men hur mycket han än försöker så blir han inte tilldelad sin metaforiska rasistgiv. I frustration spelar han den kassa hand han givits och det fungerar bara inte och han vet inte vad han gör för fel. Allt han vill är att få ett erkännande för sin rasism. Men vi bara skrattar och startar nästa match istället.

#blogg


signatur

Burn in the light.

Medlem
Jag erkänner

Jag visste att det var något lömskt med dig hela tiden!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Haha, fy fan va kul. Vilken roligt vändning, man hör folk kasta ur sig både det ena och det andra. Men jag har aldrig hört om en som blivit "nekad" att var rasist. Och sen börjat argumentera för det också

Får en att tänka på detta gamla klipp med Robert Gustavsson:

Medlem

Naiva jag trodde att jag skulle slippa allt gnäll när jag gick över från Casual till Competative, tji fick jag. Det är så mycket gnäll och omoget beteende att man inte vet vart man ska ta vägen ibland. Exempel på upplevelser:

1. Spelade i ett lag bestående av två polacker, en tysk, mig själv och min bror. Efter att vi har ställningen är 12-6 till motståndarna så börjar tysken kalla hela laget för diverse nedlåtande ord, och påstår att det är han, och inte laget, som gör någon nytta. Sen börjar han dra paralleller till Nazityskland och hur underlägset Polen är. Det slutar med att polackerna och tysken börjar döda varandra, och vi förlorar resten av rundorna naturligtvis.

2. Alla matcher där man börjar med att förlora 3-4 rundor, och sedan är det någon i laget som börjar med taktiken "pls kick me, noobs team". Den naturliga följden är att inte kicka honom, oftast brukar man kunna vända matchen och vinna.

3. När alla i motståndarlaget kör med AWP. Grr.

Hade varit riktigt skönt med en moderator i varje match ärligt talat.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Naiva jag trodde att jag skulle slippa allt gnäll när jag gick över från Casual till Competative, tji fick jag. Det är så mycket gnäll och omoget beteende att man inte vet vart man ska ta vägen ibland. Exempel på upplevelser:

1. Spelade i ett lag bestående av två polacker, en tysk, mig själv och min bror. Efter att vi har ställningen är 12-6 till motståndarna så börjar tysken kalla hela laget för diverse nedlåtande ord, och påstår att det är han, och inte laget, som gör någon nytta. Sen börjar han dra paralleller till Nazityskland och hur underlägset Polen är. Det slutar med att polackerna och tysken börjar döda varandra, och vi förlorar resten av rundorna naturligtvis.

2. Alla matcher där man börjar med att förlora 3-4 rundor, och sedan är det någon i laget som börjar med taktiken "pls kick me, noobs team". Den naturliga följden är att inte kicka honom, oftast brukar man kunna vända matchen och vinna.

3. När alla i motståndarlaget kör med AWP. Grr.

Hade varit riktigt skönt med en moderator i varje match ärligt talat.

Eller också kan man låta bli att spela...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av 73mpl4R:

Naiva jag trodde att jag skulle slippa allt gnäll när jag gick över från Casual till Competative, tji fick jag. Det är så mycket gnäll och omoget beteende att man inte vet vart man ska ta vägen ibland. Exempel på upplevelser:

1. Spelade i ett lag bestående av två polacker, en tysk, mig själv och min bror. Efter att vi har ställningen är 12-6 till motståndarna så börjar tysken kalla hela laget för diverse nedlåtande ord, och påstår att det är han, och inte laget, som gör någon nytta. Sen börjar han dra paralleller till Nazityskland och hur underlägset Polen är. Det slutar med att polackerna och tysken börjar döda varandra, och vi förlorar resten av rundorna naturligtvis.

2. Alla matcher där man börjar med att förlora 3-4 rundor, och sedan är det någon i laget som börjar med taktiken "pls kick me, noobs team". Den naturliga följden är att inte kicka honom, oftast brukar man kunna vända matchen och vinna.

3. När alla i motståndarlaget kör med AWP. Grr.

Hade varit riktigt skönt med en moderator i varje match ärligt talat.

Eller också kan man låta bli att spela...

Hade definitivt varit bättre för min mentala hälsa.

1
Skriv svar