Japan älskar Nintendo 3DS

Robot
Japan älskar Nintendo 3DS

Men amerikanska stationära konsoler för en undanskymd tillvaro.

#nintendo, #sony


Medlem
Japan älskar Nintendo 3DS

Japanerna har bra smak.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tja då var man med i denna statestiken, köpte en PS vita tv i akihabara förra veckan.

Medlem

Nintendo ska släppa en bättre 3ds version så tror inte många vill ha den nuvarande versionen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har animebröst egna muskler? Eller är existerar inte gravitation i animevärlden?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av marcus8958:

Har animebröst egna muskler? Eller är existerar inte gravitation i animevärlden?

Är så stora att dom skapar sin egen gravitation och drar till sig ögon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nintendo ska släppa en bättre 3ds version så tror inte många vill ha den nuvarande versionen

Den släpptes för två veckor sedan i japan därav de höga 3ds siffrorna just nu. Samt Nintendo har spendera rejält mycket på reklam då man be här och ser info om den överallt här i Tokyo.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja då var man med i denna statestiken, köpte en PS vita tv i akihabara förra veckan.

Jag är sugen på en ps tv. Funkar den bra att spela vita spel och funkar den bra att streama?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av marcus8958:

Har animebröst egna muskler? Eller är existerar inte gravitation i animevärlden?

Är så stora att dom skapar sin egen gravitation och drar till sig ögon.

Hehe, bra sagt

Tillbaks till tesen. Jag gillar de dåliga försäljningssiffrorna av ps4 o xone. För skitkonsoler ska skitförsäljning ha. Gör om gör rätt ms o sony.

Alla konsoler är ju i princip helt döda i Japan förutom 3DS - telefonerna har tagit över totalt. Man kan även se att spelförsäljningen har sjunkit markant på några år då det nu inte ens krävs 10k för att ta sig in på topp tio.

Jag tycker det snarare är överraskande att Ps4 går så bra i väst. Känns som att det är typ FIFA och CoD ensamma som drar den eftersom de allra flesta spelar dessa spel idag.

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:

Jag tycker det snarare är överraskande att Ps4 går så bra i väst. Känns som att det är typ FIFA och CoD ensamma som drar den eftersom de allra flesta spelar dessa spel idag.

Dock har dom flesta stora titlar försenats till nästa år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Seraium:
Skrivet av Hans Pettersson:

Jag tycker det snarare är överraskande att Ps4 går så bra i väst. Känns som att det är typ FIFA och CoD ensamma som drar den eftersom de allra flesta spelar dessa spel idag.

Dock har dom flesta stora titlar försenats till nästa år.

Men det är ju nu den säljer.

Medlem

Monster Hunter 4G släpptes här i Japan för lite mer än en vecka sedan så det kan ha och göra med de höga siffrorna.
Det finns en flashig MH4G version av den nya Nintendo 3DS också.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:

Alla konsoler är ju i princip helt döda i Japan förutom 3DS - telefonerna har tagit över totalt. Man kan även se att spelförsäljningen har sjunkit markant på några år då det nu inte ens krävs 10k för att ta sig in på topp tio.

Jag tycker det snarare är överraskande att Ps4 går så bra i väst. Känns som att det är typ FIFA och CoD ensamma som drar den eftersom de allra flesta spelar dessa spel idag.

Precis så. Spel till mobiler står för över 50% av försäljningen just nu i Japan och det ökar varje år. Vanliga hemmakonsoller är snart ett minne blott i japan. Telefoner/plattor tar över mer och mer.
PS4 som säljer bra i andra dela av världen säljer otroligt dåligt i japan.

1
Skriv svar