3D Realms återuppstår

Robot
3D Realms återuppstår

Det numera danskägda bolaget återvänder - släpper fläskig samling med 32 spel.

#duke-nukem-forever, #3d-realms, #apogee-software, #gearbox-software, #prey, #max-payne


Medlem
3D Realms återuppstår

"ruinens brand"?


signatur

autograph

Medlem
Medlem

Mitt huvud börjar lätt värka om jag tänker för mycket på vad gamla utgivare har eller inte har för rättigheter att ge ut för spel. När jag tittar igenom den där listan tänker jag mest, "Borde inte både Duke Nukem- och Wolfenstein-spelen tillhöra någon annan? Hur kan 3D Realms sälja dem?"

Men så börjar huvudet värka, och jag tänker på kattungar på internet i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skägg.
10 Chambers

Knas!


signatur
Medlem

I came in like a wreeeeeckingball!!! haha EPISKA NYHETER!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wacky Wheels!

Tänkte precis fråga om nån minns Wacky Wheels. Alla PC-människors Mario Kart på den tiden!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu vet jag vad jag gör i helgen. Underbar samling!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wacky Wheels!

Tänkte precis fråga om nån minns Wacky Wheels. Alla PC-människors Mario Kart på den tiden!

Eller hur!


signatur
Medlem

Frågan är kan man verkligen leva på gamla segrar?
Känns lite tveksamt men hoppas på det bästa. eller är det för att plocka ut det sista kronorna ur det som en gång var..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Commander keen var det första PC spel jag lirade

Medlem

Scott Miller, Bryan Turner och Joe Siegler är kvar på bygget i alla fall. Låt oss hoppas att de kan få ihop folk till att skapa mer än rereleaser

Men fan, jag saknar den gamla loggan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wacky Wheels!

Wacky Wheels är underskattat, och mycket välkodat. Jag hade själv varit mycket nöjd om jag lyckats få till en 256-färgers Mario Kart-klon som rullar bra även på långsamma PC-datorer i början på 90-talet. Apogee hade näsa för att rota fram talanger. Ken Silverman är ett annat underbarn de lyckades få klorna i.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wacky Wheels!

Wacky Wheels är underskattat, och mycket välkodat. Jag hade själv varit mycket nöjd om jag lyckats få till en 256-färgers Mario Kart-klon som rullar bra även på långsamma PC-datorer i början på 90-talet. Apogee hade näsa för att rota fram talanger. Ken Silverman är ett annat underbarn de lyckades få klorna i.

Eller hur, Build-motorn var/är ju fantastisk! Visste heller inte att de var med och finansierade id Software i början.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Forcie:

Scott Miller, Bryan Turner och Joe Siegler är kvar på bygget i alla fall. Låt oss hoppas att de kan få ihop folk till att skapa mer än rereleaser

Men fan, jag saknar den gamla loggan.

Mm, såg det, men var är George Broussard?


signatur
Medlem

Är det via Steam eller?
Och vad kostar det
Ja, Wacky Wheels är fan klassiskt. Kommer ihåg när man gick på mellanstadiet och vi kompisar brukade sitta o spela detta på datorn. Rätt omständigt egentligen, när 2 personer ska dela på samma tangentbord.

Medlem

wow, många minnen som dök upp nu!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

kommer ihåg att jag spelade Hocus Pocus som pojk:)

Medlem

ärlig talat, DNF var inte så kasst. visst det är inte som det skulle ha varit i början men det är fortfarande duke och humorn där finns ännu och spelet levererar kanske dags att spela om det samt dlcn igen ^^

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Forcie:

Scott Miller, Bryan Turner och Joe Siegler är kvar på bygget i alla fall. Låt oss hoppas att de kan få ihop folk till att skapa mer än rereleaser

Men fan, jag saknar den gamla loggan.

Mm, såg det, men var är George Broussard?

George är nog inte direkt involverad utan fungerar nog snarare som mentor. Jag vet att han haft hälsoproblem på sistone men är i alla fall aktiv på Twitter m.m.

Inaktiv

Så dessa spel är i sitt originalutförande? Lär ju gå hyfsat dåligt att köra på dagens datorer, om ens alls.

Jag förstår inte poängen med detta?

Medlem

Många klassiker! Då inväntar vi bara lönen så ska vi nog plocka ner denna pärla

Skrivet av Segas:

Så dessa spel är i sitt originalutförande? Lär ju gå hyfsat dåligt att köra på dagens datorer, om ens alls.

Jag förstår inte poängen med detta?

Enligt deras sida så medföljer det ett starterprogram för moderna datorer.

Medlem
Skrivet av Segas:

Så dessa spel är i sitt originalutförande? Lär ju gå hyfsat dåligt att köra på dagens datorer, om ens alls.

Jag förstår inte poängen med detta?

nä du förstår, dom förväntar sig att du ska ha kvar en dator från 90-talet hemma så du kan spela dessa.
Spelen är original men dom har ju självklart gjort som typ t.e.x gog har med dom dos spel som säljer, något i stil med dosbox

Medlem

Sitter på bussen mot Borlänge och fiser för att sedan mötas av dessa fantastiska nyheter
Fredagen är fullbordad!


signatur

no remorse

Inaktiv
Skrivet av Dalthor-san:

Många klassiker! Då inväntar vi bara lönen så ska vi nog plocka ner denna pärla

Skrivet av Segas:

Så dessa spel är i sitt originalutförande? Lär ju gå hyfsat dåligt att köra på dagens datorer, om ens alls.

Jag förstår inte poängen med detta?

Enligt deras sida så medföljer det ett starterprogram för moderna datorer.

Aah, super...tack!

Medlem

Antagligen så är det DOSBox som skeppas med spelen
Mycket fina minnen i den trailern! Duke, Shadow Warrior, Wacky Wheels, Death Rally m.m.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Aldrig känt mig så mycket konsolspelare som när jag ser den här samlingen. Har typ spelat Duke Nuke em och Shadow warrior.

Medlem

Jag tyckte faktiskt om Duke Nukem Forever... Det var sådan härlig satir på det. Det var som att uppleva en B-Film i förstaperson.

Medlem

"... Vi kan nog alla tycka att det är ganska tur att Gearbox Software numera äger rättigheterna till Duke Nukem..." wut??

12
Skriv svar