Kontroversiell karaktär i Dreamfall Chapters

Inaktiv

Haha, hon var ju helt hilarious! Jag var innan denna artikel helt ointresserad av spelet men nu blir jag frestad att köpa det. Gillar för övrigt att en indisk pirat med en autistisk hjälpreda med benprotes hinner få med referenser till såväl polsk sprit som kinesiska pengar bland alla svordomar på engelska och hindu (det där sista gissar jag iofs, kan lika gärna vara urdu då jag ej hör skillnad). Gillas!

Medlem

Om dessa människor skulle bestämma över manusförfatteriet så skulle *alla* karaktärer vara en Mary Sue/Gary Stu, storyn skulle handla om hur det är att vara världens mest speciella person, och dom skulla alla vara tråkigare än att stirra på när färg torkar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Ender:

Klart att sådana karaktärer ska finnas, varför skulle de inte?

För att det är diskriminerande mot handikappade? Dagens värld fungerar så att om du tillhör någon annan grupp än vita män så kan du ta illa upp över vilken jävla skit som helst.

Medlem

Wow, när jag såg färdigt videon så bara tänkte jag "var det allt?". jag var förbered för något riktigt jävla hemskt.

Medlem

Är det okej med kontroversiella karaktärer i en bok?
Just nu läser jag Joe Abercrombie - Before they are hanged, och innan det The Blade Itself, där finns det en karaktär som är gravt färgblind. Är det okej?

Jag har även sett filmer där karaktärer är handikappade och efterblivna, födda med missbildade kroppsdelar osv. Är det okej?

Varför ska alltid spel ifrågasättas? Jag vet att Gamegate pågår för fullt, men vi borde i så fall ifrågasätta alla typer av skapelser, musik, film, litteratur, spel, serietidningar etc.

Sluta nu, så spelar vi spel och har kul.


signatur

Niet.

Medlem

Suck.......Kan vi inte bara göra en hen mall med ingen personliget, som låter som en robot, är androgyn och alltid är korrekt. Och så ska allt i världen använda sig av mallen. Böcker, film, musik, spel, bilder, reklam, modeller, etc. Så slipper vi höra allt med politiskt korrekthet från alla lipande i-lands problematiker.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Det är ju som att gnälla på att huvudrollen i American History X är rasist, "han får inte vara med i filmen för han är rasist, ta bort honom!"....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:

Ser för övrigt att i princip alla här är eniga om att en sådan här elak och jävlig karaktär självklart ska få finnas. Varför är alla inte lika eniga då det gäller lättklädda tjejer? För att det inte är PK att tycka det...?

Därför att det inte är samma sak såklart. Här talar vi om "en" kontroversiell karaktär att jämföra med tusentalet av de andra, som finns där av en helt annan anledning. Norm, du vet?

Men ifall du frågar mig ifall inte ALLT borde finnas med i spel, och överlåta åt konsumenterna att välja så är mitt svar ett bestämt "nej". Jag tror på någon slags moral iallafall. Spel borde kunna beröra alla ämnen i sin berättelse, utan att vältra sig i detaljerna.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Klart att sådana karaktärer ska finnas, varför skulle de inte?

För att det är diskriminerande mot handikappade? Dagens värld fungerar så att om du tillhör någon annan grupp än vita män så kan du ta illa upp över vilken jävla skit som helst.

Heh, som att en "vit man" inte skulle bli krän...jag menar, "ta illa upp över vilken jävla skit som helst"

Medlem

Wooow....

Det är ett spel...
Förstår inte riktigt hur man kan känna sig kränkt.
Elaka människor måste ju kunna få porträtteras i spel också och inte bara i film och serier..

Medlem

Det tog inte länge förrän jag hatade henne. Elaka elaka människa!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Klart att sådana karaktärer ska finnas, varför skulle de inte?

För att det är diskriminerande mot handikappade? Dagens värld fungerar så att om du tillhör någon annan grupp än vita män så kan du ta illa upp över vilken jävla skit som helst.

Heh, som att en "vit man" inte skulle bli krän...jag menar, "ta illa upp över vilken jävla skit som helst"

Menade mer att om man inte tillhör gruppen ''vita män'' så är det fritt fram att vara kränkt, medan om tillhör denna grupp så är det knappt tillåtet.

Inaktiv

"Ett vuxet perspektiv" är att hata handikappade, okej... då vet jag.

Ser inte ut som att det är någon höjdare ändå.

Medlem
Skrivet av Ender:

Men ifall du frågar mig ifall inte ALLT borde finnas med i spel, och överlåta åt konsumenterna att välja så är mitt svar ett bestämt "nej".

Jag förstår inte varför? Varför ska inte konsumenterna få välja vad de vill ha? Om jag vill ha lättklädda tjejer eller killar i mitt spel så ska jag fan få ha det. Vill jag ha massa mord och blod ska jag få ha det. Vill jag ha bajs överallt i spelet så ska jag få ha det. Ingen ska säga till mig vad som är rätt eller fel i ett spel. Det skadar ingen att jag spelar ett spel med innehåll som en annan inte tycker om. Om någon annan inte gillar det där innehåller så kan de välja att inte spela spelet eller kolla på det. Det är absurt att tro att jag kommer gå runt och våldta för att jag ser en naken kvinna i ett spel. Om ditt resonemang är att spelet stänger ute en publik så är mitt svar: "OCH?!" utvecklarna väljer väl för fan själva vilken publik de vill ha. Dessutom så stänger blodiga spel ute den publiken som inte tål blod. Ska alla andra som gillar blod i spel få lida för det? Ne fyfan, låt utvecklare göra vad fan de vill (så länge det inte handlar om rasistiskt propaganda, där är min enda gräns då det faktiskt skadar folk, dock aldrig sett ett spel med nån propaganda överhuvudtaget) sen kan spelarna själva välja vad de vill ha. Finns inte ett spel som passar dig? Nej synd, antingen så spelar du inte spel eller så på något sätt så får du tillverka spelet själv. Man ska inte gå runt och säga till andra att det dem gör är fel och att dem ska göra spelen så här istället för det passar mig bättre.

Medlem

Det är ju klart man inte kan göra det. spel måste vara knutna till verkligheten

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Klart att sådana karaktärer ska finnas, varför skulle de inte?

För att det är diskriminerande mot handikappade? Dagens värld fungerar så att om du tillhör någon annan grupp än vita män så kan du ta illa upp över vilken jävla skit som helst.

Heh, som att en "vit man" inte skulle bli krän...jag menar, "ta illa upp över vilken jävla skit som helst"

Menade mer att om man inte tillhör gruppen ''vita män'' så är det fritt fram att vara kränkt, medan om tillhör denna grupp så är det knappt tillåtet.

Aha, du tänker så. Nåja, jag misstänker att anledningen till att det ens finns ett nedsättande begrepp som "vita, kränkta män" är att det egentligen riktas åt en grupp människor som kanske inte har så mycket att klaga över i sina liv, men ändå hakar upp sig på småsaker. Har du tänkt på att det kanske är just sådana (vkm) människor som tagit upp ett sådant här ickeproblem?

Nåja, jag kan någonstans förstå att det kan sticka i ögonen på en del, men precis som i böcker och film måste ändå en karaktär få porträtteras just så obehaglig och irriterande som den är tänkt att framstå.

Medlem

Karaktärer som mördar för skojs skull? javisst! Karaktärer som diskrimenerar handikappade? GAAAARH SOCIAL JUSTIIACE!!11!!!!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jag tror att det är den envisa inställningen att spel är "leksaker" som gör att folk fortfarande får fnatt över karaktärer och berättelser. Hade en sån här karaktär skrivits in i en barnbok eller Scooby Doo så hade det nog låtit likadant.

Trams som detta kommer bli ett allt mindre inslag ju längre tiden lider och spel börjar uppfattas på samma sätt som film eller böcker av den stora massan.


signatur
Medlem

Skadeglädje är det roligaste som finns. Mer elaka karaktärer åt folket!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Bäst vi slutar med spel som innehåller nazister med , de diskriminerar ju hela folkslag.

KoP
Medlem

Byt ut alla karaktärer i alla spel till My little Ponys som bara säger snälla och sockersöta saker så blir alla glada. -_-

12
Skriv svar