GTA: San Andreas får HD-remake till Xbox 360

Robot
Medlem
GTA: San Andreas får HD-remake till Xbox 360

Det var inte mycket till remake.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan ju hoppas på en till pc också med controller support. Hört att det är bökigt i originalutgåvan.

Medlem

Vilket engagemang..
Snabb lösning för julbonusen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Sikken remake.
Ändra lite i config filen

Medlem
Skrivet av purjo:

Kan ju hoppas på en till pc också med controller support. Hört att det är bökigt i originalutgåvan.

Funkar inte kontrollen? Bara med 360 eller allmänt? För jag vet att jag har spelat igenom det på pc med en Logitech Dual Action pad. Har inte testat med 360 paden jag har

Medlem

men vafan va dom älskar konsoller då.. varför inget till pc ? suck....

Medlem

This is druuug money

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av purjo:

Kan ju hoppas på en till pc också med controller support. Hört att det är bökigt i originalutgåvan.

Funkar inte kontrollen? Bara med 360 eller allmänt? För jag vet att jag har spelat igenom det på pc med en Logitech Dual Action pad. Har inte testat med 360 paden jag har

Har inte provat själv men tydligen krävs tredjepartsprogram så som Joy2Key för att kunna använda 360-kontroll.

KoP
Medlem

Gött! Håller på och lirar SA igen på plattan (med handkontroller). Men blir nog ett köp till 360n också då 360 kontrollen är skönare.

Inaktiv

På PC finns det redan mods som ger spelet bättre HD grafik som t o m kör spelet i directx 10.

Medlem

Hahaha nej.

Skrivet av SWEBarb:

men vafan va dom älskar konsoller då.. varför inget till pc ? suck....

Jag tror inte vi går miste om något riktigt med tanke på hur fattigt av en "HD-remake" det tycks vara... Om jag inte misstar mig så är finns det väl gott om moddar för att ordna detta och mycket mer som det redan är.

Medlem
Skrivet av purjo:

Kan ju hoppas på en till pc också med controller support. Hört att det är bökigt i originalutgåvan.

Jag tror att jag åtminstone kunde ställa in kontroller så att jag kunde köra bil med PS2-kontroll på tiden det släpptes, bara digitalt dock.. Men sikte och sånt har jag svårt att tro att jag fick ordning på. Hjälpligt går säkert att få till det med Xpadder/Joy2Key... Men ordentligt stöd för 360 vore ju verkligen trevligt om de kunde fixa till. Eller/och vettigt stöd för övriga kontroller så man kan mappa analoga spakar etc.

Medlem

Synd att det är ett av dom sämre spelen. Vc är lätt bäst, väntar dock dpå V till pc


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men vafan va dom älskar konsoller då.. varför inget till pc ? suck....

Dom ska ju ge det pc redan har

Medlem

Bara jag som tycker att det är sjukt konstigt att det kommer till förra generationen av konsoler istället för current gen?!

I övrigt var det ju inte mycket att hurra över. Jag spelade spelet i 1080p på PC för evigheter sen. Att dom inte bara gör en ordentlig remake av spelet för current gen istället, i GTA V-spelmotorn... Dumt!

Medlem
Skrivet av golom:

Synd att det är ett av dom sämre spelen. Vc är lätt bäst, väntar dock dpå V till pc

Kan du förklara vad som skulle vara sämre med SA än VC? Jag har varvat båda spelen flera ggr och älskar båda jättemycket, men tycker SA är det bästa GTA-spelet nånsin. Det är liksom allt VC var plus mycket mer... Större värld, utvecklingsmöjligheter för din karaktär, mer varierande uppdrag, fler fordon, listan kan göras lång... Måste dock säga att jag älskar 80-talet och musiken i VC men gillar Radio X som fan i SA också!!

Inaktiv

Nice! Blir lätt ett köp om priset är bra.

Medlem

Ahh dessa remakes, ge mig nytt.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av golom:

Synd att det är ett av dom sämre spelen. Vc är lätt bäst, väntar dock dpå V till pc

Kan du förklara vad som skulle vara sämre med SA än VC? Jag har varvat båda spelen flera ggr och älskar båda jättemycket, men tycker SA är det bästa GTA-spelet nånsin. Det är liksom allt VC var plus mycket mer... Större värld, utvecklingsmöjligheter för din karaktär, mer varierande uppdrag, fler fordon, listan kan göras lång... Måste dock säga att jag älskar 80-talet och musiken i VC men gillar Radio X som fan i SA också!!

Man spelar som en svart karaktär och drt utspelar sig på 90-talet hip hop ghettokultur.
Många har svårt för det och glömmer bort att GTA är satir.
Håller själv med dig spelat mycket gta speciellt dom från den generationen och GTA sa är det bästa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av purjo:

Kan ju hoppas på en till pc också med controller support. Hört att det är bökigt i originalutgåvan.

Det finns att köpa till Windows 8 för 46 spänn med stöd för Xbox-kontroll, om du har W8 det vill säga. Det är den mobila remaken.

http://apps.microsoft.com/windows/sv-se/app/bbbb3182-12e9-4cb...

Medlem

Dammit jag hoppades att det skulle vara en riktig remake, S.A är ju utan tvekan ett utav mina favoritlir friheten i att träna, äta. Storleken på banan, alla fordon, storyn!, vice city var as bra men San Andreas var ett lyft!^^ Men det här var nog en av de mest sorgsna cash gräns jag har sett,

1
Skriv svar