Robot
Door Kickers

Vad får man om man parar de gamla Rainbow Six-spelen med Swat 2 och en god dos Frozen Synapse? Man får ett spel om poliser som sparkar på dörrar, uppenbarligen.

#door-kickers, #frozen-synapse


Medlem
Door Kickers

så samma betyg som nya civilization. obalanserade betyg


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av monsterbenke:

så samma betyg som nya civilization. obalanserade betyg

Lust att utveckla?

Redaktör

Eller oalanserad jämförelse - det är ju helt olika spel.


signatur
Skribent

Jag har inte spelat nya Civ så jag har ingen aning om jag tycker det är bättre eller sämre än Door Kickers.

Vad jag kan säga är att Door Kickers är ett bra spel. Gillar du genren bör du testa.

Medlem

Hur jämför ni detta spel med world of Warcraft tbc? Bättre eller sämre? Likheter, olikheter? Hört att skyrim också konkurrerar med wotlk? Redogör snälla

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

så samma betyg som nya civilization. obalanserade betyg

Fast riktigt så fungerar det ju inte. Det är två helt olika spel som inte går att jämföra med varandra. Kan vi ta tillfället i akt och poängtera att Driveclub också fick 3/5 i betyg av FZ?

Basera inte allting på enbart betygen i sig; läs hela recensionen så att betyget får lite kött på benen och utgå därifrån.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Hur jämför ni detta spel med world of Warcraft tbc? Bättre eller sämre? Likheter, olikheter? Hört att skyrim också konkurrerar med wotlk? Redogör snälla

ironi hoppas jag

Inaktiv

Beroendeframkallande spel.
Dock kan det bli jäkligt jobbigt att sätta ut order när man har många enheter vars rörelselinjer går väldigt nära varann.

Medlem

Edit: Ta bort. Fel tråd

Medlem

Påminner lite om Deadline, lirade det rätt mkt på 90talet.

http://www.abandonia.com/en/games/522/Deadline.html

Om ni gillade Frozen Synapse så kommer ni älska detta.

Imo så är det 10/10 men så är jag också en som älskar taktik ala Swat / raibow 6 (dom första) och inte har emot att man i början fick springa runt med pistol bara.

Sen att slänga på att man kan stoppa tiden och göra drag för att sen fortsätta gör det hela bara mera underbart.

Skribent
Skrivet av Droopydawg:

Påminner lite om Deadline, lirade det rätt mkt på 90talet.

http://www.abandonia.com/en/games/522/Deadline.html

Ja, det spelade jag också lite. Har för mig att det var rätt svårt.

Skribent
Skrivet av Turbodog:

Beroendeframkallande spel.
Dock kan det bli jäkligt jobbigt att sätta ut order när man har många enheter vars rörelselinjer går väldigt nära varann.

Ja, det blir galet hektiskt på svårare nivåer. Att hålla koll på hur alla rör sig, vilket håll de tittar åt, osv.

Skribent

Köpte precis från GOG. Ska sparka in första dörren och.... VOILÁ spelet hänger sig. Varje gång på samma ställe.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Köpte precis från GOG. Ska sparka in första dörren och.... VOILÁ spelet hänger sig. Varje gång på samma ställe.

Prova http://steamcommunity.com/app/248610/discussions/0/8649788356...

Har inte spelat det än men det jag kan sakna är kanske att oskadliggöra fiender utan dödlig utgång för extra belöning.

Skribent
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Johan Olander:

Köpte precis från GOG. Ska sparka in första dörren och.... VOILÁ spelet hänger sig. Varje gång på samma ställe.

Prova http://steamcommunity.com/app/248610/discussions/0/8649788356...

Har inte spelat det än men det jag kan sakna är kanske att oskadliggöra fiender utan dödlig utgång för extra belöning.

Har inte Steam-versionen, men jag kom förbi buggen till slut Tack, ändå.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Härligt lik design på bilarna som i GTA


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Skribent

Alltså, det här är ju verkligen skitroligt. Adrenalinet pumpar, så jag tror att hjärtat mitt ska spricka. Tyvärr dog Joakim "Killer" Kilman under senaste uppdraget.


signatur

I am the black wizards.

är det som miami hotline?

Redaktör
Skrivet av humancentipede:

är det som miami hotline?

Nej nej. Du startar med minst två gubbar i pausat läge, och har uppdrag att t.ex. avliva fem skurkar. Du drar upp taktiken, drar rörelsemönster, hur de tittar, slänger granater, breachar dörrar osv på förhand. Sen startar du omgången och dina gubbar utför din plan. Du kan också spela live om du vill, eller pausa och planera om precis när du vill.

Det ryktas om chans att vinna spelet i en nära förestående FZ-tävling. Typ söndag.


signatur
Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av humancentipede:

är det som miami hotline?

Nej nej. Du startar med minst två gubbar i pausat läge, och har uppdrag att t.ex. avliva fem skurkar. Du drar upp taktiken, drar rörelsemönster, hur de tittar, slänger granater, breachar dörrar osv på förhand. Sen startar du omgången och dina gubbar utför din plan. Du kan också spela live om du vill, eller pausa och planera om precis när du vill.

Det ryktas om chans att vinna spelet i en nära förestående FZ-tävling. Typ söndag.

Det bästa är att du kan namnge din trupp och till exempel ge dom namnet på dina kollegor.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av humancentipede:

är det som miami hotline?

Nej nej. Du startar med minst två gubbar i pausat läge, och har uppdrag att t.ex. avliva fem skurkar. Du drar upp taktiken, drar rörelsemönster, hur de tittar, slänger granater, breachar dörrar osv på förhand. Sen startar du omgången och dina gubbar utför din plan. Du kan också spela live om du vill, eller pausa och planera om precis när du vill.

Det ryktas om chans att vinna spelet i en nära förestående FZ-tävling. Typ söndag.

Det bästa är att du kan namnge din trupp och till exempel ge dom namnet på dina kollegor.

AH! Oj, jag trodde du var ihjälskjuten av terrorister.

Ja, jag vet.


signatur
Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av humancentipede:

är det som miami hotline?

Nej nej. Du startar med minst två gubbar i pausat läge, och har uppdrag att t.ex. avliva fem skurkar. Du drar upp taktiken, drar rörelsemönster, hur de tittar, slänger granater, breachar dörrar osv på förhand. Sen startar du omgången och dina gubbar utför din plan. Du kan också spela live om du vill, eller pausa och planera om precis när du vill.

Det ryktas om chans att vinna spelet i en nära förestående FZ-tävling. Typ söndag.

Det bästa är att du kan namnge din trupp och till exempel ge dom namnet på dina kollegor.

AH! Oj, jag trodde du var ihjälskjuten av terrorister.

Ja, jag vet.

Du har klarat dig exemplariskt hittills och även Calle. Mattias och Kilman föll tyvärr snabbt offer för ondskans automatkarbiner.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

Du har klarat dig exemplariskt hittills och även Calle. Mattias och Kilman föll tyvärr snabbt offer för ondskans automatkarbiner.

Skönt. Min Tom Ass dog direkt.


signatur
Medlem

Inte alls som Police Quest: Swat 2 antar jag?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent
Skrivet av Dumlen:

Inte alls som Police Quest: Swat 2 antar jag?

Lite som Police Quest: Swat 2. Ett spel som vi för övrigt behöver en remake på.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Johan Olander:

Du har klarat dig exemplariskt hittills och även Calle. Mattias och Kilman föll tyvärr snabbt offer för ondskans automatkarbiner.

Skönt. Min Tom Ass dog direkt.

Min Tomas dog precis. Han blev skjuten i samma andetag som jag räddade gisslan. Ett bittert ögonblick.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar