Call of Duty: Advanced Warfare

Robot
Call of Duty: Advanced Warfare

Advanced Warfare blir antingen förändringen serien behöver eller den första spiken i kistan. Vi har spelat det enda som räknas - multiplayer.

#activision, #call-of-duty-ghosts, #call-of-duty-black-ops-2-2, #sledgehammer-studio, #titanfall


Medlem
Call of Duty: Advanced Warfare

Blä!
Ja jag är bara besviken på hur "utvecklingen" av COD- och MW-serien har gått. Naturligtvis en smaksak men för mig är t.ex. hyrda rankade servrar en vital detalj i fuskträsket.
Dessutom tilltalar inte temat "in the near future" mig speciellt heller. Sist det gjordes något bra i denna serien enligt mitt tycke var COD 4 och BO. Men som sagt det är en smaksak och jag lyckönskar alla som inte tycker som mig i detta.
Game on...

Medlem

Första spiken i kistan? Kistan är ju full i spik...

Medlem

Jag ser fram emot det ^^

Medlem

Day Zero för mig

Medlem

"får vi plats med en till spik i kistan?"

Inaktiv

vi hoppas på de.

Medlem

Arena shooters med "titanfall hopp etc" blir COD.s undergång

Medlem
Medlem

för mig är det inte activisions mjölkande av franchiset som får mig att vilja rita horn på bobby kotick, snarare den ganska smaklösa ändringen i ton. COD 1 och 2 porträtterade krig som något fruktansvärt. ett nödvändigt ont. till viss del görs det i COD 4 också, men efter det har COD-serien enbart handlat om att göra krigsromantiska spektakel med tramsigare och mer pårökta premisser för varje release.

Medlem

Jag önskar de kunde göra ett lika episkt spel som CoD 2 var. Speciellt den Sovjetiska delen.

Medlem

Blir inte detta liret bra så blir det inte mer av COD för min del

Medlem

För min del krävs det mer än höga hopp för att vilja spela CoD igen.

Medlem
Skrivet av boota:

för mig är det inte activisions mjölkande av franchiset som får mig att vilja rita horn på bobby kotick, snarare den ganska smaklösa ändringen i ton. COD 1 och 2 porträtterade krig som något fruktansvärt. ett nödvändigt ont. till viss del görs det i COD 4 också, men efter det har COD-serien enbart handlat om att göra krigsromantiska spektakel med tramsigare och mer pårökta premisser för varje release.

Inte tänkt på det innan, men helt sant. Intressant observation.

I CoD 2 hade man ögonblick som när man som rysk menig fick zick-zacka mellan lik med bara ett magasin i händerna och blev avrättad av en officer om man inte fortsatte framåt genom maskingevärselden. Såna ögonblick ersattes sen av att man är en allt-i-allo american badass superhero med de senaste gadgetsarna som skjuter minigun mot våger av fientliga soldater och, jeeps och helikoptrar eller står i solnedgången framför hela amerikanska flottan medans deras flygvapen gör en flygshow till rockmusik ovanför en.

Medlem

Så länge de levererar med en bra story så ska det nog bli intressant.

CoD:AW har varit under utveckling länge, så de hade nog bestämt att exoskelett och hoppande skulle vara med från början, så det är inte inspirerat av TitanFall.

Jag hoppas för vår skull att det är ett bra spel, för det är tråkigt när så mycket pengar läggs på projekt som bara är skräp. (I am looking att you Watch_Dogs) ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jo jag tror absolut att CoD Advanced Titanfall kan rädda cod serien som varit död sedan mw2.... Nej, det är helt kört. Så otroligt tråkigt att spela samma spel om och om igen med vapen och map DLC's. Nej, den skiten köper vi inte!

Inaktiv

Jag noterar lite förundrat att priset på PC-spelet nu sjunkit till 399 kr. Det var många år sedan jag såg ett COD-spel släppas med den prislappen, det brukar snarare ligga uppåt 500 kr, även för PC-varianten.

Medlem

"Om jag blundar syns det inte att jag kommer från Uncanny Valley"

Dagens! Haha


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

De erbjuder online splitscreen. Självklart köp för mig. Har saknat "soffsamarbete" en fredagskväll :-P. Och så vitt jag vet finns det inget nuvarande eller kommande fps som erbjuder det till ps4? (Får gärna rätta mig om jag har fel)

Medlem
Skrivet av Dantrew:

De erbjuder online splitscreen. Självklart köp för mig. Har saknat "soffsamarbete" en fredagskväll :-P. Och så vitt jag vet finns det inget nuvarande eller kommande fps som erbjuder det till ps4? (Får gärna rätta mig om jag har fel)

Allvarligt?? Då blev spelet genast betydligt mer intressant!

Medlem
Skrivet av Lidodido:
Skrivet av Dantrew:

De erbjuder online splitscreen. Självklart köp för mig. Har saknat "soffsamarbete" en fredagskväll :-P. Och så vitt jag vet finns det inget nuvarande eller kommande fps som erbjuder det till ps4? (Får gärna rätta mig om jag har fel)

Allvarligt?? Då blev spelet genast betydligt mer intressant!

Ja enligt det jag googlat runt samt läst i Codaw's forum så ska det online splitscreen fungera. Hoppas på en bra spelupplevelse nu

Medlem

Vår klan var tveksamma, men sen hörde vi att man kan stänga av exo-skeletten. Tyvärr verkar alla trailers och liknande fokusera på endast just exo-skeletten, vilket får mig att undra, vad blir det för spel om man stänger av dem?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Vår klan var tveksamma, men sen hörde vi att man kan stänga av exo-skeletten. Tyvärr verkar alla trailers och liknande fokusera på endast just exo-skeletten, vilket får mig att undra, vad blir det för spel om man stänger av dem?

Call of Duty: warfare

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Redstar:

Vår klan var tveksamma, men sen hörde vi att man kan stänga av exo-skeletten. Tyvärr verkar alla trailers och liknande fokusera på endast just exo-skeletten, vilket får mig att undra, vad blir det för spel om man stänger av dem?

Call of Duty: warfare

Ha! Well played, good sir, well played indeed.

Medlem

Namnet påminner om "Medal Of Honor: Warfighter".
Från 2012.
Som tydligen blev en flopp?

(Jag köpte "Limited Edition".
Spelet såldes för något år sedan för en (1) krona styck på Elgiganten.
Jag köpte då två.)


signatur

autograph

Medlem

Fan va Nice ifall man kan köra split screen på det nya call of duty

Medlem

Som någon nämt, blir det lite tråkigt med alla dessa framtida krigsspel, vi har ser det i Crysis, COD, Titanfall m.fl.

Man måste bryta trender för att det ska bli intressant igen. Jag skulle gärna se ett Wolfenstein med elaka nazister. Kommer ihåg när Wolfenstein släpptes sent 90-tal eller tidigt 2000-tal. När spelet hade den mest realistiska eldkastaren som var teknisk möjlig och hur coolt det var när den brann av i mulitplayer. Tyvärr var 56,6k-modem inte det allra bästa, så mycket multiplayer blev det inte.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Som någon nämt, blir det lite tråkigt med alla dessa framtida krigsspel, vi har ser det i Crysis, COD, Titanfall m.fl.

Man måste bryta trender för att det ska bli intressant igen. Jag skulle gärna se ett Wolfenstein med elaka nazister. Kommer ihåg när Wolfenstein släpptes sent 90-tal eller tidigt 2000-tal. När spelet hade den mest realistiska eldkastaren som var teknisk möjlig och hur coolt det var när den brann av i mulitplayer. Tyvärr var 56,6k-modem inte det allra bästa, så mycket multiplayer blev det inte.

Fast om man inte kan repetera sig genom att köra framtid så är det ju ingenting mot hur repeterat nutid och framförallt dåtid är. Wolfenstein med elaka nazister? Vi har ju redan haft flertalet andra världskrigs-spel, bland annat några i just CoD-serien. Fördelen med framtid är att man kan hitta på vad som helst så jag ser det som ett naturligt steg, så länge de inte tar det för långt så det blir löjligt.

Dessutom är väl Wolfenstein New Order just ett spel med löjligt elaka nazister i någon slags parallell tidslinje utifrån hur det vore om de vann kriget? Har inte spelat det men tycks minnas det är nåt sånt.

Börjar hur som helst vara rätt svårt att göra enorma trendbrott i en genre som är så pass mjölkad... Men jo jag håller med dig, hoppas det inte blir en Crysis-klon eller så för sånt har vi ju redan sett.

Medlem

Höstens Call of Duty blir antingen förändringen serien behöver eller den SISTA spiken i kistan?
...
Men jag tror att den blir kul och snygg.


signatur

autograph

12
Skriv svar