Ncsoft skär ner, Wildstar-kodaren Carbine hårt drabbad

Robot
Ncsoft skär ner, Wildstar-kodaren Carbine hårt drabbad

Men Guild Wars 2-studion Arenanet klarar sig.

#ncsoft, #arenanet, #wildstar, #aion, #lineage, #carbine-studios


Medlem
Ncsoft skär ner, Wildstar-kodaren Carbine hårt drabbad

Går aion fortfarande bra?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

Medlem
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar?

Skribent
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar? http://new1.fjcdn.com/thumbnails/comments/This+is+one+of+the+...

I och med att du postar den bilden så måste jag fråga: har du tagit dig till end game och kört spelets gruppmaterial och raids (med tillhörande attunement)?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar? http://new1.fjcdn.com/thumbnails/comments/This+is+one+of+the+...

I och med att du postar den bilden så måste jag fråga: har du tagit dig till end game och kört spelets gruppmaterial och raids (med tillhörande attunement)?

Tröttnade innan. När jag läser hardcore mmo tänker jag skilltrees a la old school, mer än ett vapen per klass osv. Wildstar försökte casha in på WoWs populäritet (även om den sinat med åren) och det är därför de inte kom till. Folk såg "gullig" grafik och många sa WoW klon innan de ens testat. Jag testade och sa "men detta är ju precis som WoW" spring hit, spring dit. Hämta det, ge den. MMO marknaden är mättad och det är dags dom börjar inse det. WoD släpps om knappt en månad, men efter spelat lite på betan så finner jag inget intresse att spela de heller. ESO var ju betraktat som ett "hardcore" mmo med massiva slag osv, men det floppade också. Det går inte att "lova" end game content längre. Folk är för lätta att tråka ut.

Medlem

Att Wildstar går dåligt märks mest på Reddit-forumet. På PvE-servern är det livligare än någonsing, har hört att det är segare på PvP-servern.
Megaservers var ett lyckat försök att ge spelet lite mer livsglädje och Drop 3 slängdes upp på PTRen idag. Än är det inte för sent!

Skrivet av Pholiage:

"Hardcore"-mmo? Wildstar?

Jag har ingen aning om vad som krävs för att ett spel ska defineras som hardcore, men raiderna är helt galna. Guilden jag är i har visserligen 20man-raiden mer eller mindre på farm, men har inte ens klarat första bossen i 40manna. Det är för övrigt INGEN som har klarat 40man-raiden ännu, inte ens guilderna som raidar varje dag, och har gjort det sen release.

Guilden jag är med i heter för övrigt Fixed Internally, vi satte rekord i att slakta Kuralak (Genetic Archives boss nr.2) på kortast tid förra veckan och rekryterar så det stänker om det.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar? http://new1.fjcdn.com/thumbnails/comments/This+is+one+of+the+...

I och med att du postar den bilden så måste jag fråga: har du tagit dig till end game och kört spelets gruppmaterial och raids (med tillhörande attunement)?

Tröttnade innan. När jag läser hardcore mmo tänker jag skilltrees a la old school, mer än ett vapen per klass osv. Wildstar försökte casha in på WoWs populäritet (även om den sinat med åren) och det är därför de inte kom till. Folk såg "gullig" grafik och många sa WoW klon innan de ens testat. Jag testade och sa "men detta är ju precis som WoW" spring hit, spring dit. Hämta det, ge den. MMO marknaden är mättad och det är dags dom börjar inse det. WoD släpps om knappt en månad, men efter spelat lite på betan så finner jag inget intresse att spela de heller. ESO var ju betraktat som ett "hardcore" mmo med massiva slag osv, men det floppade också. Det går inte att "lova" end game content längre. Folk är för lätta att tråka ut.

Termen "WoW-klon" är så extremt uttjatad att det inte längre är roligt.

Jag tror inte det handlar om att spelen lovar saker de inte kan hålla, utan snarare att folk är mätta på MMORPG överhuvudtaget. Jag upplever att orsaken till varför det går så bra för Guild Wars 2 är för att de har lyckats skilja sig från övriga MMORPG genom att bryta sig loss från det vanliga "Ta uppdrag, döda X Y, lämna in uppdraget". Deras lösning fungerar t.o.m. bättre än vad den gör i bl.a. World of Warcraft.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar? http://new1.fjcdn.com/thumbnails/comments/This+is+one+of+the+...

I och med att du postar den bilden så måste jag fråga: har du tagit dig till end game och kört spelets gruppmaterial och raids (med tillhörande attunement)?

Tröttnade innan. När jag läser hardcore mmo tänker jag skilltrees a la old school, mer än ett vapen per klass osv. Wildstar försökte casha in på WoWs populäritet (även om den sinat med åren) och det är därför de inte kom till. Folk såg "gullig" grafik och många sa WoW klon innan de ens testat. Jag testade och sa "men detta är ju precis som WoW" spring hit, spring dit. Hämta det, ge den. MMO marknaden är mättad och det är dags dom börjar inse det. WoD släpps om knappt en månad, men efter spelat lite på betan så finner jag inget intresse att spela de heller. ESO var ju betraktat som ett "hardcore" mmo med massiva slag osv, men det floppade också. Det går inte att "lova" end game content längre. Folk är för lätta att tråka ut.

Termen "WoW-klon" är så extremt uttjatad att det inte längre är roligt.

Jag tror inte det handlar om att spelen lovar saker de inte kan hålla, utan snarare att folk är mätta på MMORPG överhuvudtaget. Jag upplever att orsaken till varför det går så bra för Guild Wars 2 är för att de har lyckats skilja sig från övriga MMORPG genom att bryta sig loss från det vanliga "Ta uppdrag, döda X Y, lämna in uppdraget". Deras lösning fungerar t.o.m. bättre än vad den gör i bl.a. World of Warcraft.

Största problemet är att det inte finns något end game i MMO:n idag förutom World of Warcraft. Man tröttnar helt enkelt och det finns inget att göra i spelen. Man satsar mycket på PR, det ska vara snygg grafik, det ska vara snyggt vatten osv. Men känslan finns inte där. Gemenskapen osv.

Därför Wow går så bra fortfarande.

Medlem

Problemet är att termen "endgame" måste omarbetas.

Imo raid och grinda achievement kommer aldrig vara en lyckad kombo, kul en stund sen så tröttnar man

Jag tycker mmorpg, bör ha lite som i guild war mindre expansioner i snabbare takt så man hela tiden känner att det är en någorlunda levande värld och helst inte att man måste byta ut sin gear dag 1


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag orkade dra mig igenom Wildstar till endgame med en karaktär innan jag gav upp, och vid det laget hade fyra andra vänner slutat spela helt. Av dem jag vet som började spela Wildstar så är det med säkerligen endast en som fortfarande spelar, vilket talar för sig självt.

Vad som kanske mest förvånade mig över Wildstar är hur det tycktes som att det går ett steg bak i utvecklingen av MMORPGn. Guild Wars 2 gjorde i min mening något makalöst med deras system att du knappt springer "fram och tillbaka" hit och dit utan mycket av det som händer i världen sker på ett naturligt sätt.
Världen känns också väldigt mäktigt och stort, och vid vissa tillfällen så fick jag gamla WoW-vanilla vibbar av ett spel som inte går att likna med WoW överhuvudtaget.

Missförstå mig inte, det är känslan i WoW-vanilla, första gången man besökte Stormwind/Ironforge som var något helt otroligt på den tiden, och det är den känslan som man har jagat nu i åratal utan framgång (kanske aldrig lyckas heller med tanke på marknaden).
Den känslan lyckades just GW2 skaka ur en men end-game i GW2 är en helt annan dilemma i sig självt, inte min typ av end-game tyvärr så nu sitter jag här utan vare sig Wildstar eller GW2.

Medlem

Det finns för många MMO:s därute och de flesta som inte har blivit allt för besvikna på denna genre är de som har eller spelar GW2 och WOW.

De flesta har nog inte tid och lust att spela nya MMO:s när de vet att de inte kommer att stå sig lika bra som de nämnda spelen ovan. Besvikelsen blir då ett faktum som med Eldor scroll's online, vilket vi får säga blev en flopp och hur många spelar egentligen det nu?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Tycker verktygen finns där, men dom utnyttjas inte. Housing var jätte kul att pilla med, men det fanns ju inget mål med det hela, det liksom bara var.

Att repetera samma instanser om och om igen är skittråkigt i min mening och inget jag alls var intresserad av, och adventures var långt ifrån så innovativa som dom beskrevs. Dailys är fan det värsta som finns, nej fan samma värld med sandbox och jag hade varit helt såld på't!

Medlem

Trist är allt jag kan säga

Medlem

ofta aion går bra för ännu, och jag slår vad om att wilstar kommer sluta med f2p vilket inte gör mig nå. Men då får man hoppas dom inte förstör inom den modellen också som många gör med sina spel

Trist, tuffa tider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aion ja, det minns jag. En dag när jag startade spelet var all text och alla menyer på koreanska. Det spelade ingen roll vad jag gjorde eller hur många gånger jag installerade om. Spelet förblev på det asiatiska språket vilket ledde till att jag slutade spela.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Medlem

Är inte ett fan av all spel som släppts under märket men ändå inte kul att det inte går mer lyckat för NCsoft. Jag behöver inte nyskapande hela tiden (håller med om att wow-klon är en lustig term) utan det som man söker efter är ett roligt MMO. I mitt tycke så är GW2 ett av de bästa som släppts och som en bonus, relativt nyskapande...

Det som behövs är att man hittar ett sätt att inspirera med de nya mmos som kommer i spelets design, inte tävla om att ha svårast raids utan hänsyn till något annat, att ha den fränaste grafiken, osv. Det går inte att konkurrera med stora, etablerade mmo:s som redan har tonvis med innehåll utan att visa att man förstår att det är just innehållet som är nyckelpunkten.

Kanske är det en självklarhet men det verkar långt ifrån att vara det då man tittar på mmo-marknaden. Finns så många exempel på innehåll som är dithafsat bara för att vara där, så att man kan säga att man har det i sitt spel.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Luktar F2P

gör inte mig något, då får jag testa det som jag velat utan att behöva punga ut en månadskostnad.

Medlem

Synd då Wildstar i grunden var ett bra spel. Hade däremot gärna sett att de fokuserad på spelets styrkor vilket med nuvarande combatsystem inte är 40-manna raids. 10-manna med ett större djup till samtliga klasser och svårare bossar hade varit roligare. Flertalet klasser är så otroligt enkelspåriga att man blir gråhårig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar? http://new1.fjcdn.com/thumbnails/comments/This+is+one+of+the+...

I och med att du postar den bilden så måste jag fråga: har du tagit dig till end game och kört spelets gruppmaterial och raids (med tillhörande attunement)?

Tröttnade innan. När jag läser hardcore mmo tänker jag skilltrees a la old school, mer än ett vapen per klass osv. Wildstar försökte casha in på WoWs populäritet (även om den sinat med åren) och det är därför de inte kom till. Folk såg "gullig" grafik och många sa WoW klon innan de ens testat. Jag testade och sa "men detta är ju precis som WoW" spring hit, spring dit. Hämta det, ge den. MMO marknaden är mättad och det är dags dom börjar inse det. WoD släpps om knappt en månad, men efter spelat lite på betan så finner jag inget intresse att spela de heller. ESO var ju betraktat som ett "hardcore" mmo med massiva slag osv, men det floppade också. Det går inte att "lova" end game content längre. Folk är för lätta att tråka ut.

På vilket sätt har ESO floppat? Senast vi hörde spelade uppåt 800 000 spelet och spelet uppdateras fortfarande ofta. Personligen spelar jag inte spelet längre men jag ser inga bevis för att spelet på något sätt går dåligt.

Medlem

Klart Guild Wars klarar sig de är ju bra

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Synd då Wildstar i grunden var ett bra spel. Hade däremot gärna sett att de fokuserad på spelets styrkor vilket med nuvarande combatsystem inte är 40-manna raids. 10-manna med ett större djup till samtliga klasser och svårare bossar hade varit roligare. Flertalet klasser är så otroligt enkelspåriga att man blir gråhårig.

Har du lirat 40-manna raiden? Det förvånar mig eftersom jag aldrig hört någon säga att det INTE är spelets höjdpunkt. Dom som klagar brukar istället vara personer som inte har satt sin fot i en WS-raid, eller inte klarar av att ta sig igenom den enklare raiden.
Dock så failar många guilds på "the roster-boss" eftersom det är knepigt att fylla på med folk i ett glesbefolkat lir för skitsvåra raids.

Själv är jag så trött på att nästan alla mmos idag går efter samma mall. Visst har de vissa små skillnader men grunden är nästan alltid samma. döda x för att gå upp till level y för att kunna använda ability e och lite mer smått och gott. Sen, något jag ogillar är hur statiskt många spel känns, hur många fiender man än dödar så ser området precis likadant ut som för tio timmar sen(det ändras visserligen lite ibland).

Själv så drömmer jag om ett spel där allt är dynamiskt, dödar man fienderna vid ett fort så är de döda och du tar över fortet men att de kommer försöka ta tillbaka det och kanske även försöker överta ännu mer områden. Nästan bygg spelet som det blir utvecklarna som försöker besegra spelarna genom att styra trupper och anfalla områden som tidigare varit vänliga. Gör det till mer än bara ett statiskt fält som enbart är till för farma och grottor där bossar bara väntar på att dö.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av v1ctory:

Synd då Wildstar i grunden var ett bra spel. Hade däremot gärna sett att de fokuserad på spelets styrkor vilket med nuvarande combatsystem inte är 40-manna raids. 10-manna med ett större djup till samtliga klasser och svårare bossar hade varit roligare. Flertalet klasser är så otroligt enkelspåriga att man blir gråhårig.

Har du lirat 40-manna raiden? Det förvånar mig eftersom jag aldrig hört någon säga att det INTE är spelets höjdpunkt. Dom som klagar brukar istället vara personer som inte har satt sin fot i en WS-raid, eller inte klarar av att ta sig igenom den enklare raiden.
Dock så failar många guilds på "the roster-boss" eftersom det är knepigt att fylla på med folk i ett glesbefolkat lir för skitsvåra raids.

Nej, jag har inte spelat 40-manna raiden men att kalla den skitsvår är att ta i. (Felmarginalen med vissa mekaniker kombinerat med 40 pers som håller olika nivå är inte vad jag skulle kalla intressant svårighetsgrad) Visst, det finns flertalet både väldesignade och svåra mekaniker men som spelet funkar och de flesta klassers rotationer ser ut blir det inte skitsvårt. Hade man däremot behövt fokusera mer på att spela sin klass samtidigt som det fanns mer att fokusera på än vad som nu är fallet hade det varit en annan sak.

Det saknas allt ifrån raidcooldowns, djupare tankmekaniker (allt ifrån cooldowns, aktiv mitigation och en ökad interaktion med healers), definitivt bättre healmekaniker (bara att titta på en parse från någon av healerklasserna) och dps som i större utsträckning behöver använda fler offensiva och defensiva CD's och har en rotation som är djupare än vad som nu är fallet. Problemet ligger egentligen i LAS som i min mening begränsar spelet mer än något annat. Det finns många intressanta skills men bara ett fåtal används och ännu färre är effektiva.

Bossarna är väldesignade, det säger jag absolut inget om men ett mekaniskt djup saknas på många ställen.

Edit: Inget mot din upplevelse av spelet, jag gillade det också även om jag inte diggar deras raiddesign vad gäller spelarkvantitet eller klassdesignen i allmänhet. Men ska vi vara helt ärliga är healingen och i min mening combaten i Wildstar, oavsett antalet bossar dödade i datascape, ändå ett par mil ifrån det här andra mmo't på marknaden och deras content i bleeding edge progression. https://www.youtube.com/watch?v=pUhdIdXQYOI


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Karmak:

Så går det när man skapar ett hardcore mmo... det finns för få spelare till sådant upplägg
Hjälpte inte att lvlandet var ett av det tråkigaste jag har upplevt av alla mmos. Tror nog bara asiatiska mmos slår wildstar i tråkighet där...

"Hardcore"-mmo? Wildstar? http://new1.fjcdn.com/thumbnails/comments/This+is+one+of+the+...

I och med att du postar den bilden så måste jag fråga: har du tagit dig till end game och kört spelets gruppmaterial och raids (med tillhörande attunement)?

Tröttnade innan. När jag läser hardcore mmo tänker jag skilltrees a la old school, mer än ett vapen per klass osv. Wildstar försökte casha in på WoWs populäritet (även om den sinat med åren) och det är därför de inte kom till. Folk såg "gullig" grafik och många sa WoW klon innan de ens testat. Jag testade och sa "men detta är ju precis som WoW" spring hit, spring dit. Hämta det, ge den. MMO marknaden är mättad och det är dags dom börjar inse det. WoD släpps om knappt en månad, men efter spelat lite på betan så finner jag inget intresse att spela de heller. ESO var ju betraktat som ett "hardcore" mmo med massiva slag osv, men det floppade också. Det går inte att "lova" end game content längre. Folk är för lätta att tråka ut.

Termen "WoW-klon" är så extremt uttjatad att det inte längre är roligt.

Jag tror inte det handlar om att spelen lovar saker de inte kan hålla, utan snarare att folk är mätta på MMORPG överhuvudtaget. Jag upplever att orsaken till varför det går så bra för Guild Wars 2 är för att de har lyckats skilja sig från övriga MMORPG genom att bryta sig loss från det vanliga "Ta uppdrag, döda X Y, lämna in uppdraget". Deras lösning fungerar t.o.m. bättre än vad den gör i bl.a. World of Warcraft.

Största problemet är att det inte finns något end game i MMO:n idag förutom World of Warcraft. Man tröttnar helt enkelt och det finns inget att göra i spelen. Man satsar mycket på PR, det ska vara snygg grafik, det ska vara snyggt vatten osv. Men känslan finns inte där. Gemenskapen osv.

Därför Wow går så bra fortfarande.

Antar att du i te har spelat ffxiv, är nog det spel som är mest haedxor av dom jag testat, och det har en stor spelar bas. Dock så går dom sin egen väg.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av v1ctory:

Synd då Wildstar i grunden var ett bra spel. Hade däremot gärna sett att de fokuserad på spelets styrkor vilket med nuvarande combatsystem inte är 40-manna raids. 10-manna med ett större djup till samtliga klasser och svårare bossar hade varit roligare. Flertalet klasser är så otroligt enkelspåriga att man blir gråhårig.

Har du lirat 40-manna raiden? Det förvånar mig eftersom jag aldrig hört någon säga att det INTE är spelets höjdpunkt. Dom som klagar brukar istället vara personer som inte har satt sin fot i en WS-raid, eller inte klarar av att ta sig igenom den enklare raiden.
Dock så failar många guilds på "the roster-boss" eftersom det är knepigt att fylla på med folk i ett glesbefolkat lir för skitsvåra raids.

Nej, jag har inte spelat 40-manna raiden men att kalla den skitsvår är att ta i. (Felmarginalen med vissa mekaniker kombinerat med 40 pers som håller olika nivå är inte vad jag skulle kalla intressant svårighetsgrad) Visst, det finns flertalet både väldesignade och svåra mekaniker men som spelet funkar och de flesta klassers rotationer ser ut blir det inte skitsvårt. Hade man däremot behövt fokusera mer på att spela sin klass samtidigt som det fanns mer att fokusera på än vad som nu är fallet hade det varit en annan sak.

Det saknas allt ifrån raidcooldowns, djupare tankmekaniker (allt ifrån cooldowns, aktiv mitigation och en ökad interaktion med healers), definitivt bättre healmekaniker (bara att titta på en parse från någon av healerklasserna) och dps som i större utsträckning behöver använda fler offensiva och defensiva CD's och har en rotation som är djupare än vad som nu är fallet. Problemet ligger egentligen i LAS som i min mening begränsar spelet mer än något annat. Det finns många intressanta skills men bara ett fåtal används och ännu färre är effektiva.

Bossarna är väldesignade, det säger jag absolut inget om men ett mekaniskt djup saknas på många ställen.

Edit: Inget mot din upplevelse av spelet, jag gillade det också även om jag inte diggar deras raiddesign vad gäller spelarkvantitet eller klassdesignen i allmänhet. Men ska vi vara helt ärliga är healingen och i min mening combaten i Wildstar, oavsett antalet bossar dödade i datascape, ändå ett par mil ifrån det här andra mmo't på marknaden och deras content i bleeding edge progression. https://www.youtube.com/watch?v=pUhdIdXQYOI

Ja det är absolut ett par mil ifrån varandra, spelen är helt olika. Jag tycker inte att dom visar svårighetsgraden på samma sätt, att vara healer i ditt exempel är säkert mer invecklat gällande rotationer eller rätt heals medans i wildstar handlar det om att sikta healsen på rätt person och samtidigt undvika alla fienders telegraphs. Jag tycker verkligen att combat-systemet är bland det bästa i Wildstar, men när man börjar raida så faller bitarna på plats eftersom dom perfekt skräddarsydda till just det.
Smaken är som baken, men jag gissade på att du inte har provat dom eftersom du lät så negativ.. thats all!

Edit: Snart kan jag förhoppningsvis länka guildens första DS-kill, så får du avgöra om det ser skitsvårt ut eller inte. ^^
(Förutsatt att Wildstar inte har gjort en Houdini och gått upp i rök)

Medlem

Problemet är att man inte behöver sikta i någon större utsträckning. Stora och smarta eller aoe heals är vad som levererar en stor del av healsen. (reverie/sooth spam, sustain/voidspring och shieldsurge/emission som mest kräver att man är vänd åt rätt håll. ) Kvar står man med en rätt blek healingmekanik och att undvika telegrafer, efter att ha lirat PvP i en stor del av mina MMO-spel är det ingen större sport att dansa runt fält på marken tyvärr. Healingen i vetdungeons innan man stompade allt var betydligt intressantare än vad den någonsin hade potential att bli i en raid. Att hela en 10-manna hade varit ett par tusen ggr intressantare och hade ironiskt nog krävt mer sikte än en 40-manna.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

40manna-raidsen är inte som pvp eller grottor i större skala, dom är på en helt ny nivå. Du kan glömma att sustain eller voidspring skulle vara tillräckliga heals, oftast är spelarna dessutom väldigt utspridda. I första bossen i DS är det två våningar, där man måste köra två grupper på vardera. på översta våningen får man dots, som man måste rotera med healern på våningen under. Samtidig måste alla i varje grupp på övervåningen vara utspridda eftersom man får "aids" (aoe som sprider sig vid kontakt med andra spelare) och golvet fylls konstant av aoes som du blir one-shotted av. (Inte jag som är warrior, för warriors är bäst.. men dom flest andra ) På undre våningen spawnar det hela tiden mobs som måste interruptas konstant, annars wipar hela raiden i princip. Ajuste, dom två bossarna på övervåningen måste även dom interruptas i rotation av två förslagsvis warriors (även interrupts måste siktas, så som 90% av allt annat i spelet), som måste gå ner och cleansa efter 3 stacks, annars tar dom för mycket skada. Dom två bossarna får högst ha 5% skillnad i HP annars grupperar dom sig och wipar hela raiden. Dpserna på undervångingen måste då och då gå upp och dpsa bossarna, men det är jävligt meckigt pga aidsen. 2-3 tanks på övervåningen, 1-3 tanks på undervåningen och 4-5 healers overall. Självklart måste alla naila sina rotationer för att ha tillräckligt med deepz. Det är fas ett, fas två orkar jag inte ens gå in på eftersom jag är lat, och du har säkert redan tappat intresse för länge sen.
Min poäng är att du inte har en aning om hur raidsen är bara för att du tyckte grottorna var lätta eller att spelare suger i PVP. Tabtargeting och macro-rotationer är förlegat och inte längre betraktat som svårt.

12
Skriv svar