Se öppningsfilmen till The Witcher 3

Robot
Medlem
Se öppningsfilmen till The Witcher 3

thx. But no thx ! Vill vänta tills spelet kommer

Medlem

Inte titta, inte titta, inte titta...
Måste orka fortsätta mantrat till februari

Medlem

Lätt att bli överhypad, sjukt bra cinematic men det är gameplay som räknas. Nu tror jag att jag blir nöjd med spelet men ser jag ett spel som bara har CGI är jag sjukt skeptisk.

Medlem

Njae. Inte imponerad av cinematicen. Är väl bortskämd av Blizzards cinematics som är de bästa i Världen.

Ingenting märkvärdigt i den där trailern. Enda wtf var kråkan som flög in i skallen på en krigare.

Jag hoppas spelet blir bra. Men lär först lira igenom Witcher 2.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Blizzard var bäst i världen med cinematics inte nu längre tyvärr de har tappat på kvalitet


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

The Witcher FTW!

Medlem

Igår verkade alla jag följer på Twitter gå in i OMFG-mode när de såg trailern, men jag var upptagen med annat så jag såg den först sent igår kväll. Jag tycker inte att den känns särskilt speciell. Det är väl kråkan, men vi såg precis samma sak i förra trailern så det är lite svårt att känna sig alltför exalterad över det igen.

Inte för att det spelar någon större roll. Jag tror att den sätter upp huvuduppdraget - att hitta Yennifer - bra. Mycket mer än så behövs inte. Jag har hellre ett magnifikt slut än ett episkt intro.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Blizzard var bäst i världen med cinematics inte nu längre tyvärr de har tappat på kvalitet

Tror inte Blizzard har tappat kvalitet. Det är snarare alla andra som kommer ikapp och eventuellt förbi...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Aldrig spelat Witcher nån gång förut, mest bara sett ytterst lite gameplay av 3;an... Skulle ni kunna rekommendera detta spel till mig? Jag tycker om Ass Creed spelen, WoW, all typ av FPS spel, splinter cell, tomb raider och fler...
Varför skulle jag vilja spela detta?

k3m
Medlem
Skrivet av rewoX:

Aldrig spelat Witcher nån gång förut, mest bara sett ytterst lite gameplay av 3;an... Skulle ni kunna rekommendera detta spel till mig? Jag tycker om Ass Creed spelen, WoW, all typ av FPS spel, splinter cell, tomb raider och fler...
Varför skulle jag vilja spela detta?

Enkelt, bland de bästa rollspelen alla tider o format.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av rewoX:

Aldrig spelat Witcher nån gång förut, mest bara sett ytterst lite gameplay av 3;an... Skulle ni kunna rekommendera detta spel till mig? Jag tycker om Ass Creed spelen, WoW, all typ av FPS spel, splinter cell, tomb raider och fler...
Varför skulle jag vilja spela detta?

Enkelt, bland de bästa rollspelen alla tider o format.

agreed !


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

öö.. Hände inte mycket i den här trailern..

Medlem
Skrivet av bleak:

öö.. Hände inte mycket i den här trailern..

Har man spelat de första 2 spelen så vet man både vem tjejen är och vad som händer


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av bleak:

öö.. Hände inte mycket i den här trailern..

Har man spelat de första 2 spelen så vet man både vem tjejen är och vad som händer

Jo jag har spelat båda, men menar bara att det är en rätt fattig trailer för att vara en öppningstrailer.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Aldrig spelat Witcher nån gång förut, mest bara sett ytterst lite gameplay av 3;an... Skulle ni kunna rekommendera detta spel till mig? Jag tycker om Ass Creed spelen, WoW, all typ av FPS spel, splinter cell, tomb raider och fler...
Varför skulle jag vilja spela detta?

Nu radar du ju inte upp några rollspel där, men förutsatt att du gillar den typen av spel är Witcher-spelen lätt värda att spela. I båda av de tidigare spelen har valen du gjort haft stor betydelse för hur berättelsen formas, vilket känns väldigt ovanligt i den typen av (relativa) storspel. Jag vet att vissa har klagat på striderna i båda spelen, av olika anledningar, men jag gillade dem alltid. Just kritiken gällande striderna är dock något som CDPR säger sig ha lyssnat på inför Witcher 3, så förhoppningsvis blir alla nöjda den här gången.

Med det sagt: jag skulle rekommendera att du provar de tidigare spelen i stället för att hoppa in i trean. Trean verkar vara rätt självstående, men de två stora temana (vad jag sett hittills) är fortfarande tagna direkt från de tidigare spelen. Att ha spelat dem ger tex undertiteln "The Wild Hunt" ett helt annat oomph än om man bara går in blind.

Gissar jag.

k3m
Medlem
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av rewoX:

Aldrig spelat Witcher nån gång förut, mest bara sett ytterst lite gameplay av 3;an... Skulle ni kunna rekommendera detta spel till mig? Jag tycker om Ass Creed spelen, WoW, all typ av FPS spel, splinter cell, tomb raider och fler...
Varför skulle jag vilja spela detta?

Nu radar du ju inte upp några rollspel där, men förutsatt att du gillar den typen av spel är Witcher-spelen lätt värda att spela. I båda av de tidigare spelen har valen du gjort haft stor betydelse för hur berättelsen formas, vilket känns väldigt ovanligt i den typen av (relativa) storspel. Jag vet att vissa har klagat på striderna i båda spelen, av olika anledningar, men jag gillade dem alltid. Just kritiken gällande striderna är dock något som CDPR säger sig ha lyssnat på inför Witcher 3, så förhoppningsvis blir alla nöjda den här gången.

Med det sagt: jag skulle rekommendera att du provar de tidigare spelen i stället för att hoppa in i trean. Trean verkar vara rätt självstående, men de två stora temana (vad jag sett hittills) är fortfarande tagna direkt från de tidigare spelen. Att ha spelat dem ger tex undertiteln "The Wild Hunt" ett helt annat oomph än om man bara går in blind.

Gissar jag.

Det finns inte en chans att alla skulle bli nöjda med stridssystemet. För att alla har olika uppfattningar om vad som är bra. Själv så tycker inte jag att striderna är så jätteviktiga i just ett rollspel, fast fortfarande viktiga.

Medlem

CD project RED utmanar Blizzard i avdelningen snygga trailers! Snyggt, stämningsfullt och jävlar vad gammal Geralt har blivit. Rätt kul att karaktären faktiskt åldras mellan spelen och inte ser precis samma ut som dag ett.

2015 kan inte komma snart nog.

Medlem

4 månader kvar, vi klarar detta! Bara att gå i ide och slå av hjärnan..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Om ändå spelet såg ut sådär, då hade jag köpt det rakt av och struntat i gameplay-review
Men nu gör det inte det, så man får väl prova nån demo som alltid med Witcher.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Riktigt tung musik, men trailern i sig var inte så himla fantastik. Sjukt taggad på Witcher 3 dock! Håller på att köra igenom tvåan just nu, och måste säga att det är jäkligt bra!

Medlem

Musiken var kanske lite väl uppvarvad med tanke på trailerns innehåll... men men.

W3 kommer äga, oavsett.

Har lirat både W1 och W2 (nyligen), men jag minns inte vem den där bruden är. Någon som pallar påminna mig? (Med spoiler tags).

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Inte titta, inte titta, inte titta...
Måste orka fortsätta mantrat till februari

Kan hålla med angående allt som är gameplay, men en ren cinematic är ju ok


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Lätt att bli överhypad, sjukt bra cinematic men det är gameplay som räknas. Nu tror jag att jag blir nöjd med spelet men ser jag ett spel som bara har CGI är jag sjukt skeptisk.

jo tror ja råkat göra just det hypa det lite så försöker låta bli att kolla för mycket om allt dom målar upp som det bästa som hänt världen *:d

FM-guru
F.d. Sisyr

Det var en ruskigt ointressant cinematic. Föredrar de i ettan och tvåan.

Medlem
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av rewoX:

Aldrig spelat Witcher nån gång förut, mest bara sett ytterst lite gameplay av 3;an... Skulle ni kunna rekommendera detta spel till mig? Jag tycker om Ass Creed spelen, WoW, all typ av FPS spel, splinter cell, tomb raider och fler...
Varför skulle jag vilja spela detta?

Nu radar du ju inte upp några rollspel där, men förutsatt att du gillar den typen av spel är Witcher-spelen lätt värda att spela. I båda av de tidigare spelen har valen du gjort haft stor betydelse för hur berättelsen formas, vilket känns väldigt ovanligt i den typen av (relativa) storspel. Jag vet att vissa har klagat på striderna i båda spelen, av olika anledningar, men jag gillade dem alltid. Just kritiken gällande striderna är dock något som CDPR säger sig ha lyssnat på inför Witcher 3, så förhoppningsvis blir alla nöjda den här gången.

Med det sagt: jag skulle rekommendera att du provar de tidigare spelen i stället för att hoppa in i trean. Trean verkar vara rätt självstående, men de två stora temana (vad jag sett hittills) är fortfarande tagna direkt från de tidigare spelen. Att ha spelat dem ger tex undertiteln "The Wild Hunt" ett helt annat oomph än om man bara går in blind.

Gissar jag.

Tog bara några exempel... tycker om dom flesta typer av spel, och The Witcher är något jag typ aldrig har satt mig in i och undersökt... men nu då många verkar prata så gott om spelet, framförallt 3;an så blir jag intresserad och se, så funderar på att lira det då. Kanske borde börja från 1;an som du säger precis som i en film-serie,... kan man ju inte hoppa in i "mitten" för då fattar man ju ingenting.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Musiken var kanske lite väl uppvarvad med tanke på trailerns innehåll... men men.

W3 kommer äga, oavsett.

Har lirat både W1 och W2 (nyligen), men jag minns inte vem den där bruden är. Någon som pallar påminna mig? (Med spoiler tags).

Har för mig att jag sett namnet i spelen. Yennefer heter hon. Läste här dock att hon bara är med i böckerna och nämns lite kryptiskt i spelen.

http://witcher.wikia.com/wiki/Yennefer

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Manna:
Skrivet av KatOne:

Musiken var kanske lite väl uppvarvad med tanke på trailerns innehåll... men men.

W3 kommer äga, oavsett.

Har lirat både W1 och W2 (nyligen), men jag minns inte vem den där bruden är. Någon som pallar påminna mig? (Med spoiler tags).

Har för mig att jag sett namnet i spelen. Yennefer heter hon. Läste här dock att hon bara är med i böckerna och nämns lite kryptiskt i spelen.

http://witcher.wikia.com/wiki/Yennefer

Var ju mer än bara "lite kryptiskt". Geralt får ju flashbacks i Witcher 2 av minnen från innan han kom till Kaer Morhen (stavning) i början av första Witcher-spelet där man får reda på rätt mycket av hans historia med Yennefer.

1
Skriv svar